Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Re-design učitele a žáka - Inspirace ze současného oděvního designu pro výtvarnou výchovu
Richterová, Ludmila ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
v českém jazyce: Richterová, L. Re-design učitele a žáka (Inspirace ze současného oděvního designu pro výtvarnou výchovu) [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 73 stran. (Přílohy: 13 souborů) Diplomová práce má charakter reflexivní studie založené na principech participačního výzkumu, výzkumu metodou A/R/Tography a pedagogického akčního výzkumu podle metodiky Marie Fulkové. S ohledem na výsledky předchozí bakalářské práce autorka obrací pozornost na problematiku re-designu jako možného způsobu řešení některých momentů, objevujících se ve školním prostředí. Autorka se v textu zároveň snaží kriticky nahlížet ve výtvarné výchově často využívané současné postupy DIY. Součástí textu je popis re-designového přepracování oděvního artefaktu "Dinosauři", které je autorčinou původní výtvarnou prací a reflexe realizovaných didaktických celků tematicky ohraničených zadáním a zpracováním diplomové práce. Cílem diplomové práce je zmapování problematiky re-designu se zaměřením na oděv, jeho didaktická transformace a ověření funkčnosti výsledného didaktického celku v praxi.
Hudební etnografie kreativniho kolektivu SDBS
Poskočilová, Lucie ; Zdrálek, Vít (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Matěj (oponent)
Tato práce je hudebně etnografickým výzkumem činnosti nezávislé pražské komunity sdbs, která se zabývá pořádáním koncertů a hudebních festivalů. Kreativní kolektiv sdbs (jak zní celý název uskupení) se na "alternativní" kulturní scéně objevuje od roku 2010. Za tu dobu uspořádal mnoho koncertů a hudebních festivalů, především se však zaměřuje na tvorbu dvou festivalů: Ruins of Intolerance a Psy-High. Kolektiv sdbs je intelektuální skupina, která svou aktivitu silně konceptualizuje a teoretizuje, což se nejvíce projevuje na dvou zmíněných festivalech, jejichž analýze se proto ve své práci věnuji. Při svém bádání kladu důraz především na činnost kolektivu sdbs na poli hudební produkce. Skrze její výzkum se snažím porozumět konkrétním hudebním prvkům, které identifikuji jako typické pro tuto hudební oblast. Mou snahou je skrze pozorování a dlouhodobé insiderské zkušenosti popsat konkrétní hudební aktivity a na základě rozhovorů s aktéry porozumět a interpretovat myšlenkové koncepty stojící v pozadí popisované aktivity. Svůj výzkum rámuji hudebně-antropologickým modelem Allana P. Merriama, ve kterém sleduji tři analytické složky činnosti komunity: konceptualizaci, chování a hudební zvuk. V celé činnosti kolektivu se objevují silné motivy "vymezení se vůči dominantní kultuře" a "hledání svobody",...
Pole české nezávislé "indie" kultury, její produkce a distribuce
Marek, Jan ; Sládek, Jan (vedoucí práce) ; Sedláčková, Markéta (oponent)
(česky) Bakalářská práce má za cíl studovat specifika pole současné české indie hudební subkultury. V teoretické části definuje pojem indie a nabízí několik rozdílných náhledů, jak může být tento moderní trend alternativní hudební kultury vymezen. Mimo jiné vnímá tento trend jako způsob sociální diferenciace. Ve výzkumu byly použity kvalitativní metody pro získávání dat a jejich analýzu. Současná česká indie kultura je v této práci nahlížena jako pole omezené umělecké produkce, tvořené vztahy a interakcemi jednotlivých institucí a aktérů. Práce ukazuje, že počátky indie jsou spojeny s hudební tradicí Spojených států amerických a Velké Británie, v České republice se jedná o nepůvodní trend. Analyzována je lokální interpretace pojmu a specifika českého indie pole Klíčová slova (česky) indie, independent, DIY, rock, nezávislá, alternativní, kultura, hudba, styl, subkultura, média, produkce, distribuce, Česká republika, pole
Mýty české hudební alternativy osmdesátých let
Jonssonová, Pavla ; Jurková, Zuzana (vedoucí práce) ; Horský, Jan (oponent) ; Maderová, Blanka (oponent)
Dizertační práce "Mýty české hudební alternativy osmdesátých let" představuje antropologický pohled na fenomén paralelní kultury v limitující situaci. Na základě životopisných vyprávění, doplňujících rozhovorů a dat získaných z jiných typů pramenů jsou konstruovány "mýty" o sedmi významných postavách české alternativní scény. Jde o insiderskou etnomuzikologickou intepretaci, založenou na konceptech mýtu Mircea Eliadeho a Bronislawa Malinowského jako opakujícího se a příkladného vzorce jednání. Popsané osobnosti, Jazzová sekce (Prométheus), Miroslav Wanek ("cesta hrdiny") Karel Babuljak ("hledání ztraceného ráje"), Pavel Zajíček (Odysseus), Mikoláš Chadima ("rebel"), Oldřich Janota (Hermés) a Marka Míková (Psýché), představují některé hlavní trendy tvůrčích procesů české hudební alternativní scény osmdesátých let pomocí mýtu jako metafory. Metafora je zde chápána jednak v pojetí Timothyho Rice, tedy jako organizační princip našeho myšlení, a jednak jako osvětlující obraz.
Udělej si sám
Velebová, Leona ; Havránek,, Vít (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Ve svých obrazech se zabývám fenoménem českého kutilství v období normalizace a jeho přeměny do současného DIY šířícího se po internetu. Tato dvě období ve svých obrazech konfrontuji, vzájemně doplňuji, ale i lehce ironizuji a upozorňuji na přímé spojitosti, ale i odlišnosti pojmů kutilství vs. DIY. Zkoumám historický vývoj domácí výroby a její ovlivnění politickou situací, trendy, nástupem internetu a zahlcením člověka informacemi. Zároveň vyjadřuji fascinaci v dostupnosti zdrojů a v naší možnosti být odborníky skoro na vše, ale i fascinace v přítomné ztrátě individuality kvůli masivnímu šíření a dostupnosti materiálu, ale převládající touha po originalitě, které už jde těžko docílit.
Komunikace hobbymarketů Hornbach v roce 2009 se zaměřením na kampaň "Pusť se do svého projektu!" : případová studie
Brezarová, Alžběta ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Komunikace hobbymarketů HORNBACH v roce 2009 se zaměřením na kampaň "Pusť se do svého projektu!" - případová studie" se zabývá třemi komunikačními kampaněmi a dalšími komunikačními aktivitami německého řetězce hobbymarketů HORNBACH v roce 2009 v České republice. Cílem práce je nejprve definovat značku HORNBACH na českém trhu, porovnat ji s konkurenčními značkami ve stejném segmentu dále popsat a analyzovat tři komunikační kampaně - kampaň udržující povědomí o značce "Buď součástí svého projektu", kampaň propagující nízké ceny "Když zaplatíte příliš, nepřestane vás to nikdy mrzet" a komplexní kampaň "Pusť se do svého projektu", které je věnována největší pozornost. Práce se zaměřuje hlavně na televizní spoty, tiskovou reklamu, podporu prodeje a komunikaci prostřednictvím sociálních sítí a firemních webových stránek. Analyzované komunikační aktivity jsou dány do souvislosti s dlouhodobě budovaným positioningem značky, image značky a obchodními výsledky společnosti HORNBACH v účetním roce 2009/2010. K analýze a vyhodnocení komunikace značky byly využity informace nastudované v odborné literatuře a v odborných článcích.
Standuino
Merta, Ondřej ; Boleslavsky, Andrej (oponent) ; Šedivá, Barbora (vedoucí práce)
Projekt Standuino reflektuje a naplňuje nejnovější trendy na poli mediálního umění, experimentální hudby i artistic research. Testuje limity DIY designu, lokální výroby i distribuce takovýchto produktů. Zároveň je Standuino nomádská intervenční forma vzdělávání umělců na poli mediálních a hudebních realizací. Projekt Standuino zahrnuje širokou škálu tvůrčích, edukačních, technických a sociálních činností, od realizace výstav, podpory jiných uměleckých projektů, přes organizaci workshopů, happeningů, koncertů volně improvizované hudby, přes dokumentování (v rámci akademické spolupráce s jinými fakultami) a mapování fenoménu tzv. „bastlení“ (lokální DIY), až po vývoj a design progresivních experimentálních hudebních nástrojů. Samotná platforma Standuino je elektronické opensourcové zařízení pro kreativní využití, zejména přizpůsobené pro potřeby umělců a muzikantů ve střední a východní evropě.
Izolace
Richtr, Pavel ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Filip, Stanislav (vedoucí práce)
Interaktivní Fm vysílačka, Interaktivní Instalace - Radioart. Nezavyslé rozhlasové vysílání, na třech stanicích. Obsahem je generovaný zvuk vytvořený analogovou syntézou, ovlivňovaný okolnímy vlivy počasí - déšť, vítr, Sluneční svit, teplota.
Fenomén blogování v ČR na příkladu založení a rozvoje zájmového blogu
Horáková, Anna ; Khabirova, Maja (vedoucí práce) ; Phung, Hyu Nghia (oponent)
Práce se zaměřuje na zmapování procesů založení a tvorby blogu a představení blogování jako fenoménu dnešní doby ve světě internetu a jeho vysvětlení. Teoretická část je uvedena historií a trendy v blogování v ČR a ve světě a dále se pak zabývá převážně konkrétními procesy při zakládání a tvorbě blogu. V navazující praktické části jsou pak jednotlivé teoretické kroky aplikovány a porovnávány s reálným blogovacím projektem.
Metody eye-trackingu za použití DIY (do it yourself) zařízení a open-source software
Bajer, Ondřej ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Jiroušek, Radim (oponent)
Hlavním cílem je komparace komerčního zařízení pro eye trackingovou analýzu se sestrojeným zařízením metodou DIY (Do it yourself) ve zvoleném prostředí. Práce ob-sahuje základní analýzu metod eye trackingu, nabízí výčet zařízení vhodných pro kom-paraci, či okrajově výčet alternativ. Významná část práce se zaobírá samotnou stavbou DIY trackeru. Komparace je provedena na základě experimentálního měření komerční-ho produktu a DIY zařízení, s výsledkem, že ve vybraných podmínkách lze DIY zařízení požít, jelikož je srovnatelné s komerčním produktem. Jedna z podkapitol je tak věnována úvaze o aplikaci DIY. V poslední částí práce je za-řízení použito k analýze reálně zadaného objektu konkrétně outdoor - print reklamy pivovaru Zubr s konečným hodnocením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.