Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,593 záznamů.  začátekpředchozí2588 - 2593  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.17 vteřin. 

Sociální patologie z pohledu sociálně vyloučených Romů
JUREČKOVÁ, Monika
Předkládaná diplomová práce je zaměřená na vybrané sociálně patologické jevy z pohledu sociálně vyloučených adolescentních Romů. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části nejprve objasňuji pojmy jako je sociální norma, deviace a její základní teorie, kultura chudoby, zabývám se též delikventním a kriminálním chováním v kontextu etnicity, dále popisuji sociální patologii romské menšiny, sociálním vyloučením romského etnika včetně problematiky sociálně vyloučených lokalit a na závěr teoretické části objasněním pojmu Rom či romské etnikum. Cílem diplomové práce je identifikovat, jak adolescentní Romové a Romky žijící v sociálně vyloučených lokalitách, vnímají sociální patologii. Vzhledem k cíli a specifičnosti výzkumného souboru i výzkumného šetření, jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu dotazování a techniku polostandardizovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Cílový soubor představuje 14 respondentů/tek ve věku od 13 do 20 let. Respondenty/tky jsem oslovila v následujících dvou sociálně vyloučených lokalitách: ? ubytovna pro neplatiče ? ubytovna sídlištního typu Výsledkem práce je zjištění, jaké jevy vnímají romští sociálně vyloučení adolescenti za patologické a jaké za normu a zda přestavují konkrétně pro ně standard či do jaké míry s nimi mají osobní zkušenosti.

Jana Štroblová jako překladatelka a vykladačka Mariny Cvetajevové
Krausová, Aneta ; Rubáš, Stanislav (vedoucí práce) ; Oganesjanová, Danuše (oponent)
Diplomová práce se věnuje české básnířce, prozaičce a překladatelce z ruštiny Janě Štroblové. Práce sleduje několik cílů: 1) shrnout a sjednotit poznatky o životě této autorky a pokusit se vystihnout její osobnost, 2) popsat vztah Jany Štroblové k Marině Cvetajevové, ruské básnířce, které Štroblová věnovala velkou část své překladatelské práce, 3) stanovit podobnosti mezi osobností Jany Štroblové a Mariny Cvetajevové a rovněž vysledovat paralely v jejich básnické tvorbě a posléze na základě těchto zjištění objasnit důvody, které vedly Štroblovou k tomu, že si k překladům vybrala právě Marinu Cvetajevovou, 4) shrnout reflexe překladů Jany Štroblové, opět s akcentem na převody Cvetajevové, a s pomocí těchto reflexí vymezit překladatelskou metodu Štroblové, 5) konfrontovat závěry diplomové práce s informacemi, které nám Jana Štroblová poskytne při rozhovoru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Albín Bráf a jeho vztah k sociální politice
Bartolomová, Lucie ; Bažantová, Ilona (vedoucí práce) ; Doležalová, Antonie (oponent)
Diplomová práce se věnuje pohledu Prof. Dr. Albína Bráfa na sociální politiku. Albín Bráf byl významným českým národohospodářem a politikem žijícím na přelomu 19. a 20. století, který napsal řadu prací zabývajících se sociální politikou. Cílem práce je zjistit, jaké byly Bráfovy teoretické názory na sociální politiku a zda prosazoval nějaké státní zásahy právě do sociální politiky. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První obsahuje Bráfův životopis. Druhá kapitola popisuje jeho pohled na sociální politiku a je dále členěna na jednotlivá témata, kterými se Bráf zabýval (např. dělnické pojišťování, zákonodárství na ochranu dělníků nebo problematika mzdy a almužny). Práce čerpá především z Bráfových děl týkajících se sociální politiky a využívá metodu analýzy původních pramenů a komparace Bráfova pohledu s naším současným pojetím a chápáním sociální politiky.

Regulace venkovní reklamy v České republice
Coufal, Vojtěch ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Zeman, Martin (oponent)
Venkovní reklama je součástí veřejného prostoru a jako taková působí na všechny obyvatele. S jejím působením je spojeno několik negativních jevů, jako je ohrožení bezpečnosti silničního provozu či vizuální smog. Z toho důvodu vyvstává požadavek na její efektivní regulaci. Práce analyzuje současný stav regulace venkovní reklamy v České republice a zaměřuje se na reklamu u pozemních komunikací a reklamu v Praze. Zabývá se reklamou z pohledu marketingu, její rolí ve společnosti a základními přístupy k reklamě v ekonomické teorii. Představeny jsou specifika venkovní reklamy, její formy a v neposlední řadě s ní spojené negativní jevy. Práce rozebírá legislativní a institucionální rámec regulace venkovní reklamy a popisuje jeho problematické oblasti. Pro vyhodnocení současného stavu regulace je proveden vlastní empirický výzkum, který využívá metodu dotazníkového šetření a osobního dotazování.

Učení business rules z výsledků dolování GUHA asociačních pravidel
Vojíř, Stanislav ; Strossa, Petr (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) ; Kouba, Zdeněk (oponent) ; Gregor, Jiří (oponent)
V současném vysoce-konkurenčním prostředí je pro podniky velmi důležité, aby jejich informační systémy nejen co nejefektivněji podporovaly stávající podnikové procesy, ale aby se zároveň byly schopny se dynamicky přizpůsobovat měnícímu se prostředí. Stále více se prosazují snahy vzájemně oddělit aplikační a business logiku v rámci informačních systémů, přičemž jedním z vhodných prostředků pro záznam business logiky je využití business rules. Business rules jakožto jednoduchá a srozumitelná pravidla je možné využívat nejen pro shromažďování znalostí v rámci podniku, ale také pro aktivní rozhodování a řízení podnikových procesů. Ačkoliv je business rule přístup využíván již téměř 20 let, jednotlivé specifikace a možné aplikace business rules jsou stále předmětem aktivního výzkumu i praktického vývoje. Nevýhodou business rules je velká náročnost jejich získávání - pravidla jsou obvykle zadávána ručně prostřednictvím doménových expertů. Jedním z problémů, na které je zaměřen aktuální výzkumu v této oblasti, je možnost (polo)automatického získávání business rules z jiných zdrojů - podnikových dokumentů či historických dat. Získávání business pravidel z historických podnikových dat je věnována také tato práce. Hlavním cílem této disertační práce je navrhnout a ověřit metodu (polo)automatického učení business rules za využití dolování asociačních pravidel. Asociační pravidla jsou známou data miningovou metodou objevování zajímavých vztahů v datech, přičemž nalezené vztahy jsou srozumitelné a vysvětlitelné. Tato srozumitelnost napomáhá možnosti využívat je pro učení business pravidel. K učení business pravidel lze využívat nejen jednoduchá asociační pravidla získávaná pomocí algoritmu Apriori či FP Growth, ale také složitější asociační pravidla získávaná za využití metody GUHA. V rámci práce je využívána procedura 4ft-Miner data miningového systému LISp-Miner. V rámci této práce je nejprve popsána problematika business pravidel a jejich využívání pro modelování podniků i praktické zapojení do podnikových procesů a také problematika dolování asociačních pravidel. S ohledem na roztříštěnost specifikací a standardů pro definici business rules je v rámci práce definován a následně prakticky aplikován proces pro výběr odpovídající specifikace business rules pro konkrétní praktické využití. Následně jsou v rámci práce navrženy tři způsoby zapojení dolování asociačních pravidel pro učení business rules. V rámci těchto modelů byl též definován model pro transformaci GUHA asociačních pravidel do business pravidel ve formátu DRL (pro systém Drools). Pro možnost získávání business pravidel za využití většího množství zdrojů, zejména za využití dolování asociačních pravidel z většího množství data setů, je v další části práce navržena struktura báze znalostí vhodné pro propojení business rules a asociačních pravidel z většího množství zdrojů, přičemž z pohledu business rules slouží jako terminologický slovník, pro dolování asociačních pravidel pak plní úlohu báze doménových znalostí pro předzpracování dat. Navržené modely byly ověřeny za využití praktických implementacích v systémech EasyMiner (v kombinaci se systémem Drools) a Erian. V rámci práce jsou kromě popisů praktických implementací definovány také dva modelové příklady praktického využití učení business pravidel z výsledků dolování GUHA asociačních pravidel, založené na reálných datech. Jeden v oblasti marketingu, druhý v oblasti kontrol ve zdravotních pojišťovnách.

Analýza marketingových aktivit ve společnosti Allianz pojišťovna, a.s..
Šrámková, Martina ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Utěšilová, Pavla (oponent)
Allianz pojišťovně, a. s. dlouhodobě náleží třetí místo na českém pojistném trhu. Cílem diplomové práce je na základě analýzy marketingového a komunikačního mixu této pojišťovny uvést návrhy a doporučení do budoucna, které by posílily její postavení. V teoretické části je nejprve charakterizován marketingový výzkum s důrazem na metodu dotazování, které bylo v diplomové práci využito. Dále jsou teoreticky popsány jednotlivé prvky marketingového a komunikačního mixu. Praktická část se zpočátku věnuje informacím o Allianz pojišťovně, a. s. a rovněž jsou uvedeny výsledky sekundárního výzkumu o vývoji pojistného trhu. Následně je provedena analýza prvků marketingového a komunikačního mixu, která je podpořena výsledky dotazníkového šetření. Na základě těchto zjištění je v závěru provedeno vlastní zhodnocení doplněné o SWOT analýzu a navrhnuty konkrétní návrhy a doporučení.