Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 265 záznamů.  začátekpředchozí256 - 265  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza nákupních podmínek a chování zákazníků ve městě Hlinsku
Vokáčová, Lucie ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Filipová, Vladimíra (oponent)
Tato bakalářská práce má přiblížit maloobchodní situaci na Hlinecku, co se potravinářského zboží a store retailu týká, a zároveň se zaměřuje na průzkum mínění zdejších spotřebitelů, zákazníků řetězců a prodejen ve městě Hlinsku. Práce je rozdělena na tři části. První, teoretická kapitola, charakterizuje obchodní vybavenost Hlinska a hodnotí potravinářské prodejny ve městě, co se týká jejich druhu a velikosti. Jsou zde stanoveny hypotézy a vytvořena mapa prodejen. Druhá část je prakticko-analytická. Skládá z dotazníkového zjišťování v domácnostech v Hlinsku a okolí. Výsledky tohoto šetření jsou zde vyhodnoceny a aplikovány na hypotézy z první kapitoly. Tato kapitola je stěžejní. Třetí závěrečná část je ryze analytická, tvoří ji výpočty zájmové nákupní oblasti pomocí metody obchodní gravitace a zakreslení vnějšího nákupního spádu. Na konec je vypočítána prodejní kapacita města metodou plošného standardu a tato hodnota je porovnána s realitou.
Strategie obchodní firmy a optimalizace jejích procesů
Novák, Patrik ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem práce je analyzovat, zhodnotit obchodní strategii a procesy ve vybrané firmě a na případně nedostatky/problémy navrhnout řešení. Postupy, jak těchto cílů dosáhnout, jsou převážně praktické, zejména měření, průzkumy, ankety. Přínosem práce by mělo být zvýšení efektivity v rámci procesů probíhajících ve firmě, dále samozřejmě vhodné nastavení obchodní, prodejní a marketingové strategie. Cílem je, aby si firma uderžela na svém trhu svůj podíl. Práce je sestavena od charakteristiky malých a středních podniků a jejich postavení na trhu, přes charakteristiku vybrané firmy, idetifikaci nedostatků ve firmě až po návrhy na jejich řešení.
Vstup retailingové firmy na čínský trh
Šlégl, Martin ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce na téma "Vstup retailingové firmy na čínský trh" je popsání čínského retailingového trhu v širších souvislostech, a to včetně obsáhlého popisu Číny jako takové. Čínská lidová republika (dále pouze Čína) je nejlidnatější zemí světa. Retailingové řetězce jí proto čím dál tím více sledují kvůli možnému vstupu na tamní trh, který bude za několik desetiletí významnější než americký. Z tohoto důvodu chci v této diplomové práci popsat kompletní vývoj Číny od roku 1949 ve všech ekonomických oblastech, protože Čína je natolik obrovský a unikátní trh, že je ho potřeba pochopit komplexně. Diplomová práce je rozdělena na část o Číně a část o tamním retailingovém trhu. Část o Číně obsahuje geografický a historický popis, ale také popis reforem, analýzu HDP, mezinárodního obchodu nebo zahraničních investic. Naopak v části o retalingovém trhu je popsána jeho velikost, vývoj v čase ale také nejčastější formáty na trhu včetně největších hráčů. Toto je následováno analýzou amerického retailera Wal-Martu a francouzského Carrefouru na tamním trhu, kteří mají k čínskému trhu odlišný přístup.
Ovlivňování zákazníka v maloobchodě
Bernat, Jakub ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce v teoretické části vysvětluje pojmy a oblasti důležité pro ovlinění zákakazníka v praxi. Hlavní část rozděluje marketingovou komunikaci a jednotlivé prvky přibližuje také za pomoci praktických příkladů. K práci patří i analýza dotazníkového šetření ukazující názory spotřebitele na tuto problematiku. Je možné tedy posoudit, nakolik si zákazníci jsou vědomi působících vlivů.
Analýza maloobchodní sítě s potravinami v Kroměříži
Haldinová, Alexandra ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Předmětem této diplomové práce je analýza maloobchodních jednotek s potravinami ve městě Kroměříž. Cílem analýzy je popis a hodnocení postavení a významu jednotlivých prodejen na kroměřížském trhu s potravinami. Práce se podrobněji zaměřuje na maloobchodní prodejny, které provozují řetězce. U těchto jednotek je zmapována jejich lokalizace, zájmová oblast, nákupní spád a popsána jejich nákupní atmosféra a prostorové řešení interiéru. Práce také poukazuje na faktory, jenž jsou pro zákazníky důležité v rámci rozhodování se o místě realizace nákupu potravin. V závěru práce je nastíněn nejbližší budoucí vývoj maloobchodu s potravinami v České republice.
Privátní značky v segmentu rychloobrátkového zboží
Králová, Lenka ; Postler, Milan (vedoucí práce)
Práce zkoumá sektor privátních značek v rychloobrátkovém zboží, uvádí faktorovou analýzu čtyř oblastí, které působí na jejich rozvoj a dává je do souvislosti s aktuálními trendy.
Strategie provozní jednotky
Křížek, Tomáš ; Filipová, Alena (vedoucí práce)
Bakalářská práce hodnotí provozní strategii novinového stánku v Jihlavě a navrhuje její změny. Teoretická část se vztahuje na historii novinových stánků ve světovém kontextu, vhodné marketingové nástroje a klasifikaci novinových stánků dle OKEČ. Praktická část se zaměřuje na vybrané problémy této jednotky - sortiment, zákazníky, umístění, komunikační aktivity a distribuční cesty, přičemž je nejen hodnotí, ale především navrhuje zlepšení s ohledem na požadavky zákazníka. Práci uzavírá týdenní statistické pozorování zahrnující počet zákazníků, kolemjdoucích a strukturu prodaného sortimentu. Práce je doplněna četnými fotografiemi a schématy.
Traceability (vysledovatelnost původu) v segmentu potravin
Macourková, Kateřina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapování situace vysledovatelnosti potravin na území Evropské unie, posléze v České republice, zdokumentovat systémy dohledatelnosti původu potravin a jejich následnou zpětnou kontrolu. Nelze opomenout ani světové organizace, které mají zajistit kontrolu a následné postihy při nedodržení zákonem stanoveného postupu.
Analýza trhu IS/ICT v sektoru fashion retail
Příklenk, Lukáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Rydziová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce je průzkumem life style retailového trhu. Náhodně jsem vybral 10 obchodních řetězců provozujících jeden či více obchodů. Firma mohla být zařazena do průzkumu, pokud splňovala následující kritéria. Obchodní firma či řetězec provozuje jednu či více maloobchodních prodejen. Prodávaný sortiment spadá do oblasti life style retail trhu. Firma měla zájem o zařazení do průzkumu, a tím i o získání výsledků průzkumu. Porovnané technologie jsem vybral z analýzy společnosti Gartner Hype Cycle for Retail 2006. Technologii jsem zařadil do průzkumu, pokud byla hodnocena dle Gartneru jako ?transformational? nebo ?high.? Do dotazníku jsem také zařadil technologie, o kterých je vydávána řada odborných článků, jsou přínosné a obchodníci se o ně zajímají. Na konci práce čtenář najde výsledky průzkumu: kolik obchodníků využívá danou technologii a pokud ji obchodníci nevyužívají, jakým způsobem řeší danou problematiku. Dále pak jak velké investice byly spojeny se zavedením technologie a jak dlouhou dobu měla návratnost. Jaké hlavní přínosy jim technologie poskytla nebo jaké přínosy od ní očekávají. Práce je také určena potenciálním dodavatelům, kteří uvažují o vstupu na life style retail trh. Dodavatelé se mohou dozvědět, jaké technologie nejsou obchodníky využívány a kde je tudíž potenciál k získání nových zákazníků. Potenciální dodavatelé se také mohou seznámit s běžným chováním v life style retailu a najdou návod na to, jak by se měli pohybovat v tomto prostředí.
Diagnostika hospodaření obchodní firmy
Valeš, Jan ; Petrů, Hana (vedoucí práce) ; Drozenová, Alice (oponent)
V České republice došlo v posledních letech k silné konsolidaci maloobchodu. Zahraniční řetězce provádějí intenzivní expanzi do menších měst a obcí, které byly donedávna posledním útočištěm nezávislých domácích obchodníků. Ti jsou nuceni bojovat o přežití na vysoce konkurenčním trhu. Je otázkou, zda to může být boj úspěšný. Má analýza zjišťuje, zda má vybraný podnik Jednota Jindřichův Hradec šanci obstát v konkurenci zahraničních řetězců a udržet se na trhu, případně zvýšit svůj tržní podíl či výnosnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 265 záznamů.   začátekpředchozí256 - 265  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.