Název:
Analýza nákupních podmínek a chování zákazníků ve městě Hlinsku
Překlad názvu:
The analysis of buying terms and consumer behaviour of the city of Hlinsko
Autoři:
Vokáčová, Lucie ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Filipová, Vladimíra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce má přiblížit maloobchodní situaci na Hlinecku, co se potravinářského zboží a store retailu týká, a zároveň se zaměřuje na průzkum mínění zdejších spotřebitelů, zákazníků řetězců a prodejen ve městě Hlinsku. Práce je rozdělena na tři části. První, teoretická kapitola, charakterizuje obchodní vybavenost Hlinska a hodnotí potravinářské prodejny ve městě, co se týká jejich druhu a velikosti. Jsou zde stanoveny hypotézy a vytvořena mapa prodejen. Druhá část je prakticko-analytická. Skládá z dotazníkového zjišťování v domácnostech v Hlinsku a okolí. Výsledky tohoto šetření jsou zde vyhodnoceny a aplikovány na hypotézy z první kapitoly. Tato kapitola je stěžejní. Třetí závěrečná část je ryze analytická, tvoří ji výpočty zájmové nákupní oblasti pomocí metody obchodní gravitace a zakreslení vnějšího nákupního spádu. Na konec je vypočítána prodejní kapacita města metodou plošného standardu a tato hodnota je porovnána s realitou.This thesis should introduce the retail situation of Hlinsko and show the trends and typical consumer behaviour of the citizens of this city and the nearest neighbourhood. The thesis consists of 3 main parts: The first one is theorethical and describes the actual retail situation of the city and all the stores, where food assortment can be bought. These stores are then divided according to their sort and size. After five hypothesis have been determined, the stores have been marked in the map of the city of Hlinsko. The second and main part is half practical and half analytical. It contains a questionnaire investigation of the households of Hlinsko and the neighbourhood. The results are processed and aplicated on the hypothesis from the first part. The third part includes analytical calculations of the service area and sales capacity of the stores in Hlinsko. As the conclusion, the outcome is compared with the real situation.
Klíčová slova:
dotazníkové zjišťování; Hlinsko; maloobchod; metoda obchodní gravitace; metoda plošného standardu; nákupní podmínky; Hlinsko; retail; sales capacity
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/16032