Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 269 záznamů.  začátekpředchozí254 - 263další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Informovanost spotřebitelů o systémech ochrany před nebezpečnými produkty
Ozimá, Vladimíra ; Nový, Jan (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce přehledně shrnuje a charakterizuje organizace zabývající se oblastí ochrany spotřebitele v České republice. Dále také ukazuje, jak systém funguje a do jaké míry studenti fakulty managementu využívají dostupné informační zdroje o těchto organizacích a o nebezpečných výrobcích.
Prognóza vývoje ochrany osobních údajů a marketing
Řenčová, Eva ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Maštálka, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá ochranou osobních údajů a prognózou jejího dalšího vývoje. První stránky objasňují právní úpravu vztahující se k ochraně osobních údajů, a to na národní i mezinárodní úrovni. Další část se věnuje základní terminologii a povinnostem při zpracování osobních údajů. Navazují informace o Úřadu pro ochranu osobních údajů České republiky a popis systému ochrany osobních údajů v Evropské unii i v rámci mezinárodního společenství APEC. Závěrečné stránky se věnují Konferenci evropských komisařů ochrany dat a soukromí, která proběhla v letošním roce, a v rámci ní vydanými rezolucemi.
Vstup nové firmy do monopolního prostředí
Diblík, Petr ; Ježek, Tomáš (vedoucí práce) ; Dočkal, Dalibor (oponent)
Tato práce se věnuje problematice monopolů a schopnosti nových subjektů vstupovat na trh. Pro hlubší pochopení této oblasti jsou nejprve uvedeny odlišné pohledy na monopol v dějinách ekonomického myšlení. V souvislosti s možností nových firem se na trhu prosadit je následně analyzován vznik a současná praxe antimonopolního zákonodárství. Zpochyb-něny jsou některé argumenty protežující ochranářskou politiku. Na konkrétních příkladech je ukázáno, že začínajícímu subjektu více než privilegia ze strany státu pomůže zajištění volného přístupu do odvětví. Stát má být zárukou vynutitelnosti práva a dohlížet na dodr-žování obecně závazných pravidel. Závěrem je také ukázán rozdíl mezi monopolem vznik-lým přirozenou cestou v důsledku výjimečnosti, které si zákazníci cení a monopolem, který se těší svému postavení díky vládní pomoci. Nová firma, jako nepřetržitý potenciální kon-kurent, je pro dominantní subjekt kvalitní zpětnou vazbou a hnacím motorem ke zvyšování efektivity. I zde se ukazuje volná hospodářská soutěž jako velice účinný nástroj rozvoje podnikání, ze kterého ve výsledku nejvíce těží konečný spotřebitel.
Právní úprava ochrany spotřebitele se zaměřením na vadné výrobky
Popeláková, Klára ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ochrany spotřebitele, konkrétně úpravou odpovědnosti za vady výrobků, potažmo odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobků. Čtenář se dozví zejména to, jak postupovat, pokud se vyskytne vada výrobku, v jaké lhůtě musí svá práva uplatnit, u koho a za jakých podmínek. Toto je v práci objasněno nejen citaci důležitých právních předpisů, ale i prostřednictví ukázek použití zákonů na příkladech z praxe. Nechybí ani přehled nejčastějších podvodných praktik prodávajících, na které je třeba si dát pozor. Zmíněny jsou i spotřebitelské organizace, náplň jejich činnosti a samozřejmě kontakt, kam se spotřebitel může obrátit s případným dotazem. V závěru práce jsem analyzovala, do jaké míry jsou spotřebitelé znalí svých práv. Výzkum byl proveden formou dotazníku na vzorku více než 100 lidí, kde si respondenti mohli vybrat z nabízených odpovědí.
Spotřebitelské smlouvy a možnost odstoupení
Holeček, Václav ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Vaněk, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice spotřebitelských smluv, které jsou relativně novým pojmem v českém právním systému. Cílem této práce je poskytnout čtenáři ucelenou představu o základech problematiky spotřebitelských smluv, jejich právní úpravě a možnostech, jak se v konkrétních případech bránit, především jak od smlouvy odstoupit. Čtenář se dozví, co vlastně spotřebitelské smlouvy jsou, kdo může být účastníkem spotřebitelsko-smluvních vztahů, řekneme si něco o právních institutech, které spotřebiteli v ustanovení o spotřebitelských smlouvách poskytují ochranu, především se zaměříme na situace, za kterých má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Vzhledem k rostoucí oblibě nákupů uskutečněných přes internet, se budu ve své práci věnovat též smlouvám uzavřeným na dálku. Nezmíněny nezůstanou ani smlouvy uzavírané mimo prostory obvyklé k podnikání. V souvislosti s dovolenými se zmíníme též o smlouvách time-sharingových. V závěru práce se podíváme na nejčastější typy spotřebitelských smluv a to na smlouvu kupní a smlouvu o dílo, a jak a v jakých případech od těchto smluv odstoupit.
Duševní vlastnictví a jeho ochrana
Kolková, Veronika ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Karel (oponent)
Moje bakalářská práce se zabývá duševním vlastnictvím.V práci se více zaměřuji na problematiku ochranných známek, z jakého důvodu vlastně ochranné známky vznikají, jakým způsobem a metodami se ochranné známky oceňují, a jak významný podíl mají v duševním vlastnictví u nás i ve světě. Následně vysvětluji funkci Úřadu průmyslového vlastnictví, který má velmi významnou roli v duševním vlastnictví. Budou zde také popsány některé spory týkající se ochrany známek.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Zajícová, Jana ; Chvojková, Helena (vedoucí práce) ; Luňáčková, Lucie (oponent)
Práce analyzuje problematiku mimosoudního řešení spotřebitelských sporů v České republice, nastiňuje přístup spotřebitelských organizací a jejich projektů.
Bankovní klient jako spotřebitel a jeho ochrana v českém (evropském) právním systému
Cahová, Pavlína ; Bakulová, Stanislava (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá ochranou bankovního klienta, na kterého nazírá jako na spotřebitele. Důležitost ochrany je v neposlední řadě dána členstvím České republiky v Evropské unii. Do české legislativy jsou tak implementovány zákony, které zabezpečují ochranu klienta v rámci celého evropského společenství. Práce osvětluje, proč je bankovní klient řazen mezi spotřebitele. Uvádí důvody jeho ochrany a definuje nejdůležitější prvky ochrany, kterými jsou: pojištění pohledávek z vkladů, oblast spotřebitelských úvěrů, platební styk, bankovní tajemství a zmiňuje se také o informační otevřenosti.
Ochrana spotřebitele v oblasti bankovních služeb
Vidláková, Petra ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Diplomová práce analyzuje smluvní vztahy mezi bankovním klientem a bankou, zejména se zaměřením na práva a povinnosti s ohledem na konkrétní typ bankovního produktu, a identifikuje potenciální rizika vyplývající z těchto vztahů. Na základě poznatků získaných v teoretické i praktické části diplomové práce formuluje obecná doporučení a předkládá souhrnný pohled na ochranu spotřebitele v oblasti bankovních služeb.
Zákon o ochraně osobních údajů a právní vztahy
Dvořáková, Eva Bc. ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Karel (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o ochraně osobních údajů. Osobní údaje jsou velice citlivým tématem, které se dotýká každého z nás. Teoretická část objasňuje některé základní pojmy nově přijatého zákona o ochraně osobních údajů, který upravuje tuto problematiku. Pozornost je taktéž věnována výkladu samotného zákona a nově vzniklé instituce Úřadu pro ochranu osobních údajů.Praktická část je zaměřena na aplikaci získaných poznatků z teorie na konkrétní příspěvkovou organizaci Nemocnice Jihlava. Osobní údaje zpracovává zdravotnické zařízení v době od přijetí pacienta, po celou dobu léčby a v malé míře i po ní. Tato praktická část diplomové práce se především zabývá povinnostmi zaměstnanců příspěvkové organizace Nemocnice Jihlava při vedení zdravotnické dokumentace a právy občanů a pacientů v oblasti ochrany osobních údajů v tomto zdravotnickém zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 269 záznamů.   začátekpředchozí254 - 263další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.