Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,264 záznamů.  začátekpředchozí25258 - 25264  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.67 vteřin. 

Ideální sestra z pohledu pacienta
BEZDĚKOVÁ, Barbora
Ideální sestru si v dnešní době každý pacient představuje jinak. Veřejnost nemá často představu, jakého vzdělání v dnešní době všeobecné sestry musejí dosáhnout, aby mohly vykonávat tuto odbornou a velmi specifickou činnost. Práce je zaměřena na představy pacientů o ideálních vlastnostech sestry a na vnímání rozdílného druhu vzdělání všeobecných sester. Ve výzkumné části jsme měli zjistit, jak si pacienti představují ideální sestru a jaké na ni mají požadavky, jak jsou spokojeni s péčí sester v nemocnici Jindřichův Hradec a zda vůbec rozlišují typy kvalifikace sester. Praktická část zahrnuje zpracování a vyhodnocení dat získaných během výzkumného šetření. Před začátkem zpracování bakalářské práce byly stanoveny dva hlavní cíle práce. První cíl byl zaměřen na zmapování představ pacientů o ideálních vlastnostech sestry. Tento cíl zní: "Zmapovat představy pacientů o ideálních vlastnostech sestry". Druhým cílem práce bylo zjistit, zda pacienti rozlišují typy kvalifikace (vzdělání) všeobecných sester. K naplnění cílů bakalářské práce na téma "Ideální sestra z pohledu pacienta" bylo zvoleno kvalitativní šetření. Technikou sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor, obsahující 10 otázek. Rozhovor byl uskutečněn s náhodně vybranými pacienty standardního lůžkového oddělení v Okresní nemocnici Jindřichův Hradec, a.s. Bylo uskutečněno 8 rozhovorů. Jednalo se o pacienty interního oddělení ženy a interního oddělení muži. U jednotlivých pacientů byla zjišťována v malém rozsahu i objektivní data: jejich věk, dosažené vzdělání a zaměstnání. Výzkum probíhal v období měsíců leden - březen 2013. Získaná data byla zpracována do schémat v modulu Microsoft Word pomocí diagramů SmartArt a následně tato schémata byla okomentována. Naleznete zde i doslovně přepsané citace jednotlivých respondentů bez lingvistické úpravy. Z výsledků je zřejmé, že došlo ke splnění předem stanovených cílů a na výzkumné otázky byly získány potřebné odpovědi. Z výzkumu celkově vyplývá, že si pacienti představují sestru jako ženu v čistém pracovním obleku, přiměřeně upravenou, ochotnou, komunikativní a empatickou, která bude mít příjemné vystupování a kladný vztah k pacientovi, přitom nebude drzá a arogantní. Ovšem co se týče vnímání důležitosti rozdílného vzdělání bylo zjištěno, že většina pacientů nevnímá rozdílnost vzdělání, což může být způsobeno především špatnou nebo nedostačující orientací v problematice. Jak jsme zjistili, pacienti nepoznají rozdíly mezi jednotlivými zdravotnickými pracovníky. Zjištěné výsledky ujasňují představy o ideálních vlastnostech sestry. Informace získané z výzkumu poskytují názory pacientů o těchto ideálech. Na základě těchto údajů lze zvážit přístup k pacientům, úpravu celkového vzhledu sester a snažit se přizpůsobit povahové rysy k jejich představám. Zároveň by výsledky výzkumu mohly být použity jako doplněk k výuce studentů oboru ošetřovatelství. S výsledky výzkumu budou seznámeni pracovníci interního oddělení muži a interního oddělení ženy, na kterých výzkum probíhal. Výsledky a poznatky této práce poslouží jako zpětná vazba pro ošetřující personál na standardním lůžkovém oddělení v Okresní nemocnici Jindřichův Hradec.

Propositional Attitudes Revised
Materna, Pavel ; Duží, M.
A dialogue concerning the type-theoretical character of propositional attitudes. One kind can be defined as a relation that links the individual (subject) with the construction underlying the subordinate clause, the second kind links the individual with the proposition denoted by that sentence. The second kind is out of question if the subordinate clause is a mathematical one.

Literary analysis of Orchis militaris, a book by Ivo Michiels
Poláková, Jana ; Sedláčková, Lucie (oponent) ; Krol, Ellen Jacoba (vedoucí práce)
'Typově ideální román' (een 'idealtype van roman')' je podle vlámského spisovatele Iva Michielse takový román, 'jejž nelze zfilmovat ani přenést do konkrétních reálií. Je to román, který již nechce konkurovat konzumnímu průmyslu založeném na přemíře informací, především ve filmu.' (Janssens, 5) Jak vypadá román autora takovéto vize, jsme rozebrali v diplomové práci Literární analýza Orchis militaris, knihy Iva Michielse. Těžiště této práce spočívá v literární analýze Orchis militaris (1968), jež zahrnuje jak formální, tak tematický rozbor. Nadto jsem knihu začlenila do literárně historického kontextu, který naznačuje provázanost této knihy s vlámskou, nizozemskou a světovou literaturou, a to především s experimentální literaturou 50. a 60. let a dále s francouzským novým románem. Během výzkumu se mi podařilo vymezit typické znaky tohoto díla, m.j. rozrůstající se věty, téměř tvořící labyrint, necenzurovaný vnitřní monolog, silně zpomalený čas, nejasné hranice mezi osobami a obrazy; postavy, u nichž se nelze dočíst žádného charakteru - jediné, co se o nich čtenář může dozvědět, jsou situace, ve kterých se postavy nacházejí, ale naprosto bez perspektivy a směru, včetně směru pohybu; v knize je též nápadný prvek tělesnosti a vypravěčská instance, jež si nečiní nároky na vlastní prostor. Dále autor využil...

Kognitivní strategie v genderově netradičních úlohách
Malá, Petra ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Pohádka je jedním ze socializačních faktorů, který může v dítěti podporovat genderově stereotypní vnímání světa. Dívkám a chlapcům jsou v ní prezentovány ženské a mužské postavy v genderových rolích. Čímž umožňují dětem budovat svojí identitu, kde jedna ze součástí je také identita genderová. U předškolních dětí vyvolává pohádka pochybnosti, když neodpovídá schématům, které si v minulosti osvojili. V tu chvíli používají individuální strategie, díky kterým příběh poznávají a mohou tak pohádku asimilovat do své představy světa a řádu, na základě kterého funguje. Obvykle předškolní děti nepřijímají postavy, které nevykazují znaky příslušné jejich genderové roli. Upřednostňují postavy, které jsou typicky mužské - aktivní a statečné, nebo typicky ženské - pasivní a krásné. Tradiční pohádky tedy nenabízí stejné možnosti prožívání příběhu pro všechny pohlaví. Cílem mého kvalitativního výzkumu bylo zkoumat rozdíly ve vnímání dívek a chlapců u genderově standardní a gendrově nestandardní pohádky. S dětmi jsem vedla strukturovaný rozhovor o tom jak pohádku vnímají a co jim říká. Tato data jsem následně analyzovala a porovnala s poznatky z teoretické části. Genderově netradiční pohádky se u dětí nesetkávají s úspěchem, protože zobrazují alternativní a nové možnosti prožívání příběhu. Pokud mají být genderově...

Barevná modifikace Warteggova kresebného testu - typický způsob zpracování u dětí se SPU
BOUDOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zabývá typickými znaky dětí s diagnózou SPU v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. V teoretické části jsou charakterizovaná východiska pro výzkum, kam spadají témata zabývající se problematikou projektivních technik a jejich užití u dětí, kam spadá také Warteggův kresebný test a jeho modifikace. Dále jsou zde zařazena témata zaměřena na specifické poruchy učení, jejich sociální aspekty a výtvarný projev dětí s touto diagnózou a grafický projev dětí obecně. Následuje část zabývající se barvami, jejich využitím v psychodiagnostice a jejich symbolikou. Tato část byla zpracována analýzou odborné literatury a jejím cílem je charakteristika Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. V empirické části jsou z hlediska zvolených znaků analyzovány zpracování jednotlivých polí Warteggova kresebného testu, která jsou následně zpracována statisticky. Výsledky výzkumné skupiny jsou porovnány s výsledky kontrolní skupiny. Cílem diplomové práce bylo vymezit typické znaky ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s diagnózou SPU oproti dětem intaktním

Alternativní metody léčby u onkologicky nemocných
BĚLOHLAVÁ, Nikola
Karcinom prsu je nejčastěji diagnostikovaný zhoubný nádor u žen v ČR. V současné době je k dispozici několik druhů vědecké léčby, přesto se jedná o onemocnění velmi závažného charakteru a představuje hrozbu nevyléčitelného onemocnění. Je proto pochopitelné, že ženy trpící onemocněním rakoviny prsu, potažmo všichni onkologičtí pacienti i jejich blízcí, věnují značené úsilí k získání informací o všech dostupných možnostech léčby, které by mohly pomoci zvrátit nepříznivou diagnózu. Proto se často uchylují k volbě některé z terapií, jež nabízí alternativní medicína. Alternativní medicína disponuje širokou škálou metod, problémem ovšem zůstává fakt, že pozitivní účinky některých terapií nejsou vědecky ověřeny (15). Vzhledem k tomu, že onkologické nemoci jsou velmi závažné, představuje pro onkologické pacienty alternativní terapie riziko zejména ve chvíli, kdy těmito metodami zcela nahradí metody vědecké. Cílem této práce je zjistit postoj žen, které trpí či trpěly karcinomem prsu, k alternativním metodám léčby tohoto onemocnění. Mezi dílčí cíle práce patří zjistit, jaké je povědomí žen o typech alternativní léčby v onkologii, jak se v průběhu nemoci měnil postoj žen s rakovinou prsu k tomuto způsobu léčby jejich nemoci, jak tyto metody ovlivnily život pacientek a jaké z nich jsou jim nejbližší. Dále jaké je povědomí žen s karcinomem prsu o rizicích alternativní medicíny. V teoretické části práce se zabývám biologickými a psychosociálními aspekty karcinomu prsu a také klasickými a alternativními terapiemi, jež mohou být v průběhu léčby využity. Jelikož je problematika onemocnění karcinomem prsu individuální oblastí, předpokládá se, že se bude jednat o informace intimního charakteru. Proto jsem považovala za vhodné použít kvalitativní formu výzkumu. Pro tuto problematiku jsem zvolila techniku polostrukturovaného rozhovoru, pro jehož realizaci jsem si připravila seznam návodných otázek a dle potřeby pokládala otázky doplňující. Resondentky k rozhovorům jsem získala pomocí techniky snowball, tedy nabalováním. Využila jsem kontaktu na ženu z mého okolí, kterou dobře znám. Rozhovory s jednotlivými ženami jsou zpracovány ve formě případových studií. Zpracovala jsem 7 případových studií. Osloveno bylo 11 žen, 4 ženy spolupráci odmítly. Ženy jsem po provedení rozhovoru rozdělila v podstatě do 3 kategorií dle jejich obecného postoje k alternativním terapiím léčby jejich onemocnění. Společným znakem u všech žen byl fakt, že ani jedna nezanedbala či neporušila předepsaný plán klasické léčby, který stanovil tým specialistů. Dvě z nich o přerušení klasické léčby ovšem krátce uvažovaly. Největší část respondentek se přiklonila k postoji, který byl spíše nakloněn alternativním léčbám. Byly přístupné využívat metody, o nichž byly přesvědčené, že jejich zdraví neuškodí, i kdyby neměly pozitivní dopad. Dvě ženy uvedly, že jsou zcela přesvědčeny, že některé alternativní terapie v onkologii jsou prospěšné. Dvě respondentky vnímaly alternativní terapie spíše jako pozitivní, jejich účinkem si ale zcela jisté nebyly. Další tři respondentky měly naopak negativní postoj k alternativní medicíně v onkologii. Jedna z žen uvedla, že je k tomuto postoji vedla špatná zkušenost její přítelkyně s touto léčbou, byť při léčbě nemoci zcela jiného charakteru. Většina respondentek během nemoci využila některou z metod alternativní medicíny, i přesto, že některé z nich jim nepřikládaly velkou váhu a důvěru. Pouze dvě ženy, jež zaujaly k léčbě zcela negativní postoj, si nejsou vědomy využití některého druhu této terapie. Mezi nejčastěji využívané metody patřily potravinové doplňky. Méně žen (2) využilo biotroniku, homeopatii a akupunkturu.

Prevence šikany na středních školách
KAMIŠOVÁ, Jana
Šikana je velmi výrazným traumatem českého školství. Proto je třeba o této problematice stále informovat a snažit se tomuto sociálně-patologickému chování zamezit. Cílem této diplomové práce, jež má teoreticko-výzkumný charakter, je seznámit čtenáře s teoretickým výkladem problematiky šikany, možnostmi její primární, sekundární i terciární prevence a zmapování metod, které se využívají na různých druzích škol v různých krajích. Teoretická část se věnuje výkladu pojmu šikana a pojmu prevence šikany, jak primární, sekundární tak terciární. Za důležitý úkol si klade představení efektivních principů prevence a podoby (možnosti) prevence šikany, které snižují riziko vzniku a rozšíření tohoto sociálně-patologického chování. Dále také zmiňuje postupy při řešení šikany. Praktická část je věnována výzkumu, jehož úkolem je zjištění, zda se školy různých druhů věnují prevenci šikany, jaké metody k tomu využívají, jak často se prevenci věnují, a zda jsou s výsledky své práce spokojeny. Výzkum je prováděn pomocí dotazníkového šetření ve srovnání s informacemi, které o své škole uvádějí na svých webových stránkách. Dotazníky jsou vyplněny školními metodiky prevence nebo výchovným poradcem příslušné školy.