Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 259 záznamů.  začátekpředchozí250 - 259  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 

Přeshraniční fúze kapitálových společností
Schýbal, Jan ; Čech, Petr (vedoucí práce) ; Horáček, Tomáš (oponent)
54 Dotčené ustanovení desáté směrnice je nezbytnou pojistkou dosaženého stavu, je- likož na co by byla celá peripetie spojená s určením práva vlivu zaměstnanců, kdyby se nástupnická korporace vzniklá z přeshraniční fúze mohla následnou vnitrostátní fúzí zbavit břemena, který pro ni právo vlivu zaměstnanců může znamenat. Ponechám-li stranou dobu tří let ode dne zápisu přeshraniční fúze do obchodního rejstříku, po kterou je právo vlivu zaměstnanců takřka nedotknutelné, i když o její do- statečné délce můžeme mít pochybnosti vzhledem k tomu, že doba realizace přeshra- niční fúze a vyjednávání ohledně práva vlivu zaměstnanců si s následnou dobou ochra- ny v některých případech nezadá. Domnívám se, že se tímto dosáhlo dostatečné ochrany práva vlivu zaměstnanců v nástupnické korporaci. Je samozřejmě teoreticky možné si představit, že by nástupnická korporace, v našem případě akciová společnost mohla, podstoupit v inkriminované ochranné lhůtě jinou přeměnu. Ovšem kdyby se tak stalo kupříkladu změnou právní formy na společnost s ručením omezeným, patrně by se tím nevyvázala nástupnická korporace z povinnosti zřídit dozorčí radu i ve společnosti s ručením omezeným. A to díky zásadě obsažené v čl. 16 odst. 6 desáté směrnice: "Existuje-li alespoň v jedné z fúzujících společností systém účasti zaměstnanců, a tento...

Management podniku a daně
Plačková, Lenka ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Doležalová, Hana (oponent)
Práce popisuje nejprve teoreticky daňový systém v České republice a poté prakticky dopad jednotlivých daní na podnikatele fyzické osoby i právnické osoby. Na konkrétní firmě analyzuje rozdíl mezi daňovou povinností v roce 2007 a 2008 jednotlivě na dani z přidané hodnoty, na dani z příjmů právnických osob a daňových nákladech na zaměstnance. V závěrečné kapitole je souhrnně uveden dopad těchto daní na zkoumané společnosti a zhodnocen jejich vliv v roce 2007 a 2008.

Účetní a daňové aspekty zaměstnaneckých benefitů
Kudláčková, Kristýna ; Janhubová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Molín, Jan (oponent)
Práce se věnuje průzkumu a analýze uplatňování zaměstnaneckých výhod jako formy benefitu poskytované zaměstnavateli zaměstnancům ke mzdě z pohledu českých právních předpisů se zaměřením na jejich účtování a daňový režim. V teoretické části nejprve rozebírá téma motivace zaměstnanců v pracovním procesu a popisuje nejznámější motivační teorie. Práce se snaží poukázat na propojení systému sociální politiky, systému hodnocení a odměňování s úrovní zaměstnanecké spokojenosti a jejím vlivem na kvalitu pracovního výkonu. Zaměstnanecké benefity jsou moderním nástrojem personální politiky, jak odměňovat, motivovat a uspokojovat zaměstnance. Z jiného pohledu však mohou být považovány za legální nástroj snižování daňové povinnosti na straně zaměstnavatele. Hlavní pozornost je v této práci věnována hlavně účetnímu zobrazení a daňovému režimu vybrané skupiny benefitů, které doplňují názorné příklady. Praktická část je zaměřena na průzkum uplatňování zaměstnaneckých výhod v konkrétní společnosti a na základě jejich analýzy posuzuje jejich vliv na pracovní spokojenost zaměstnanců. Na základě zjištěných informací hodnotí poskytování benefitů ve společnosti a přináší možná doporučení.

Právní úprava mezinárodní pozemní přepravy
Pálková, Alena ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kotoučová, Jiřina (oponent)
Cílem práce je uceleně pojednat o pramenech právní úpravy mezinárodní dopravy. V úvodní části je stručně charakterizována situace na poli současné mezinárodní přepravy. Dále jsou zmíněny a stručně popsány příslušné multilaterální dohody s důrazem na Úmluvu o přepravní smlouvě v mezinárodní silniční nákladní dopravě (CMR). Prameny, dle kterých je postupováno také zahrnují a objasňují význam podpůrně použitelného národního práva, vlastních ujednání ve smlouvách o přepravě a obchodních zvyklostí (INCOTERMS). V druhé části jsou jednotlivé prameny detailně analyzovány ve vztahu k České republice. Poslední část se věnuje konkrétní smlouvě o mezinárodní přepravě zboží a posuzuje, zda její znění je v souladu s výše uvedenými pravidly. Práce také charakterizuje jednotlivé smluvní typy v oblasti logistiky definované českou právní úpravou.

Dopad změn zákona o dani z příjmů mezi lety 2007 a 2008 na příjmy obyvatelstva
Kavková, Petra ; Weberová, Jana (vedoucí práce) ; Weberová, Jana (oponent)
Práce se zabývá změnami daní z příjmů fyzických osob mezi lety 2007 a 2008. Cílem je analyzovat dopady těchto změn na různé skupiny poplatníků a jejich domácnosti. V roce 2008 vstoupila v platnost daňová reforma, která přinesla celou řadu zásadních změn. V případě daní z příjmů fyzických osob se jednalo především o zavedení lineární 15% sazby daně, s čímž souviselo zavedení tzv. superhrubé mzdy. Nejprve popisuji zdanění příjmů fyzických osob, v obou zmiňovaných letech. Ve druhé části práce ukazuji na příkladech, jak tyto změny ovlivnily daňovou povinnost a příjmy různých skupin poplatníků. V poslední kapitole zkoumám relativní dopady těchto změn a porovnávám daňové povinnosti zaměstnanců a osob samostatně výdělečně činných.

Analýza dopadu finanční krize na ratingové agentury
Matuška, Jakub ; Mirvald, Michal (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Cílem této práce je analyzovat dopad finanční krize na vývoj vybraných ukazatelů hospodaření ratingových agentur. Tento vliv byl analyzován pomocí parametrických testů o střední hodnotě a rozptylu finančních ukazatelů EBT, ROA, ROE, počet zaměstnanců a podíl aktiv na závazcích v letech 2005-2014. Data a informace použité pro interpretaci těchto ukazatelů byly získány z výročních zpráv jednotlivých společností a z analytického serveru YCharts. Významnou částí této práce bylo shrnutí příčin vzniku finanční krize, mezi které se mimo jiné řadí chování ratingových agentur.

Dopad zdanění různých forem odměňování zaměstnanců
Tykvartová, Romana ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Zídková, Hana (oponent)
Cílem této práce je analyzovat daňový dopad různých forem odměňování se zaměřením na zaměstnanecké benefity. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je definován pracovněprávní vztah, jeho účastníci, odměňování a požadavky, které jsou na ně kladeny. Rozsáhlá část je věnována zaměstnaneckým benefitům, jejich legislativní úpravě, členění a trendům v této oblasti. Ve druhé části popisuji zdanění příjmů ze závislé činnosti a povinné odvody na sociální a zdravotní pojištění. Rovněž popisuji daňovou a odvodovou povinnost u jednotlivých benefitů. Třetí část je věnována popisu zaměstnaneckých benefitů ve společnosti ČSOB Pojišťovna, a.s. a analýze dopadu nahrazení benefitů peněžním příjmem u zaměstnanců s různou výší a strukturou celkového hrubého příjmu. Při nahrazení benefitů peněžním příjmem dochází u všech zaměstnanců ke snížení celkového čistého příjmu a konkrétní dopad závisí na na faktorech, které ovlivňují daňovou zátěž. Ta je ovlivněna různými konstrukčními prvky daně nebo pojistného a poměry příjmů, na které se jednotlivé prvky aplikují (tj. osvobození nebo zdanění).

Socialně -ekonomické postavení osob samostatně výdělečně činných
Neubertová, Kamila ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se věnuje sociálně-ekonomickému postavení OSVČ v České republice. Zaměřuje se na specifika jejich sociálního zabezpečení, odlišnosti od zaměstnanců, definuje problémy, které z nich vyplývají a navrhuje možná řešení. Dále se zabývá zdaněním příjmů OSVČ a na modelových příkladech analyzuje celkové zatížení jejich příjmů daněmi. To porovnává s daňovým zatížením příjmů dvou alternativ této výdělečné činnosti, a sice zaměstnanců a společníka společnosti s ručením omezeným. Na základě analýzy a porovnání pozitiv a negativ jednotlivých možností rozhoduje, který způsob výdělečné činnosti je ve zkoumaných případech výhodnější. V úvahu bere také neekonomické faktory, jako jsou volný čas nebo časová náročnost práce, které rozhodování o vstupu do samostatné výdělečné činnosti ovlivňují.

Doporučené rozdělení odpovědnosti za správu repozitáře mezi zaměstnance a zaměstnavatele
Koščík, Michal
Každá instituce, která provozuje digitální repozitář, musí učinit rozhodnutí, zda ponechat jeho naplňování přímo na zaměstnancích, kteří sdílený materiál tvoří, anebo zda přenechat správu repozitáře na specializovaném oddělení. S tím mimo jiné souvisí otázka, zda instituce přenechává autorům zaměstnaneckých děl právo s těmito díly dále nakládat (například je poskytovat třetím stranám), nebo zda vykonává majetková práva k zaměstnaneckým dílům vlastním jménem. Rozhodnutí o obou nastíněných otázkách musí být ve vzájemném souladu. Příspěvek shrne právní problémy vyplývající z nesprávně nastaveného systému zveřejňování (sdílení) zaměstnaneckých děl a dat. Cílem příspěvku jsou zejména praktická doporučení, jak formulovat interní normy upravující institucionální repozitáře a nastavit odpovědnost zaměstnanců za sdílená data.
Plný text: idr-938_3 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-938_1 - Stáhnout plný textPDF; idr-938_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-938_4 - Stáhnout plný textMP4

Dlouhodobé vyrovnání důchodového účtu politikou podpory reprodukční generace v České republice
Zachařová, Eva ; Daňhel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent) ; Šulc, Jaroslav (oponent)
Ekonomická realita současných dnů ukazuje, že jak důchodový, sociální, daňový, tak vzdělávací systém (a to jsme se nezabývali bytovou politikou přívětivou k mladým rodinám) doplácí na sporná či až chybná rozhodnutí minulých měsíců a let. Mnohá taková rozhodnutí jakoby ani nebyla provedena na základě vědeckých a odborných analýz, výsledků a doporučení, ale na základě vlivu a urputnosti lobbyistů a jiných skupin. V oblasti sociální politiky nám chybí sociální vize (tj. dlouhodobý výhled orientace sociální politiky), kterou by mohli občané akceptovat a pracovat s ní. Penzijní spoření i připojištění funguje prakticky na principu barterového obchodu - my vám pošleme příspěvky, vy je budete investovat do našich dluhopisů emitovaných k vyrovnání vládního dluhu způsobeného také těmito příspěvky, vám to přinese zisky, nám vyrovnanost a splnění povinností. Daňový systém se svými odpočty, slevami a konsolidacemi zvýhodňuje vybrané skupiny před jinými. Sociální systém se svými náhradními dobami, předčasnými důchody, nadměrnými valorizacemi, délkou rodičovské dovolené a dalšími výhodami téměř devastuje přirozený vývoj společnosti, jejích příjmů a výdajů. Vzdělávací systém v raném věku jedince nezajistí jeho dostatečnou předškolní výchovu, rodiče mění v úplatkáře, aby vůbec mohli své čtyř-leté a starší děti někam umístit (o mladších ani nemluvě), následná prodloužená délka povinné školní docházky způsobí pouze pozdější nástup jedinců na pracovní trh a střední a vysoké školy často vychrlí vysoké množství jedinců bez možnosti získat tolik potřebné praktické dovednosti z firem a institucí, což z mnoha dělá hned v prvních fázích jejich pracovního života sice ekonomicky aktivní, ale nezaměstnané. Jsme zkrátka zemí fenoménů. V oblasti výše a způsobu podpory penzijního připojištění soukromým společnostem jsme na prvních příčkách. V oblasti podpory moderních žen a skloubení jejich rodinné a profesní dráhy v oblasti částečných úvazků a podpory flexibilních pracovních smluv, zajištění široké nabídky služeb předškolní péče o děti jsme naopak na příčkách posledních, a to nejen v evropském, ale celosvětovém srovnání. Hrozí nám tedy, že za 50 či 60 let nebude dostatek kvalifikované pracovní síly, lidského kapitálu, který je zásadní nejen v ekonomické, ale i společenské rovině. Tato disertační práce měla za cíl potvrdit či vyvrátit hypotézu, že kombinací více nástrojů více politik cílených na podporu reprodukční generace, nikoli přímou finanční pro-populační politikou, ale nepřímou podporou nabídky služeb rodičům a podporou zaměstnavatelů nabízet flexibilní pracovní smlouvy či se na této nabídce služeb rodičům podílet, může dojít k dlouhodobému vyrovnání důchodového účtu tak, aby nedosahoval deficitů a zároveň nedeformoval celý vývoj ekonomiky a podpořil flexibilitu trhu práce. Na nové přírůstky v podobě dětí se možná kontroverzně dívá jako na lidský kapitál, ale z ekonomického hlediska tomu tak jednoduše je. Nejen, že nefunguje přístup státu, ale absolutně nekoncepční je také přístup samosprávy, která v mnoha regionech brání rodinám z důvodu nezajištění dostatečné péče o děti, dosáhnout standardní životní úrovně a umožnit skloubení pracovního a rodinného života. Nabízí se proto řešení nikoli již jednou nepřijatých zaměstnavatelských penzijních fondů, ale řešení v podobě zaměstnavatelských zařízení služeb péče o děti zaměstnanců ve spolupráci se státní správou a samosprávou. Tato práce si stanovila na začátku hypotézu, která byla modelem potvrzena. Průběžný důchodový systém při správném zapojení všech politik je v dlouhodobém horizontu stabilní (při předpokladu 2 děti na 1 matku), je spravedlivý a efektivní. Přerozdělovací funkce státu se z velké části přesunula do role poskytovatele služeb. Náklady na zřízení a provozování takových služeb by byly pokryty zrušením či alespoň podstatným snížením příspěvků na penzijní připojištění, zrušením II. pilíře důchodového spoření, zkrácením doby výplaty rodičovského příspěvku, zvýšenou zaměstnaností, aktivitou pracovníků, větší výkonností a produktivitou a následných zisků firem a živnostníků a v kombinaci s kvalitní daňovou politikou bez distorzí či jednostranného zvýhodňování a nesmyslných úlev by byla zajištěna stabilita nejen důchodového účtu, ale celé ekonomiky a veřejných financí. Nižší míra transferů bude ve výpočtu HDP vykompenzována vyšší spotřebou a investicemi, vládními nákupy atd.