Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Souvislosti suburbanizace a základního školství na Českobudějovicku
VOKROUHLÍK, Tomáš
Silný rozvoj suburbanizace v zázemí velkých měst České republiky, spojený s příchodem mladších rodin s dětmi do suburbií, vede k potřebě zvětšení kapacit základních škol obsluhujících tato zázemí, resp. suburbia. Naproti tomu periferní venkovská území se potýkají s opačným problémem. Tato diplomová práce se věnuje základnímu školství na území SO ORP České Budějovice. Sleduje rozmístění, zaplněnost a kapacity základních škol plně a ne-plně organizovaných, rozložení dětské (žákovské) populace v sídlech, deklarovanou a reálnou školskou spádovost z jednotlivých sídel do jednotlivých plně a ne-plně organizovaných základních škol a také možnosti veřejné dopravy žáků do základních škol. Navíc vyhodnocuje rovněž vybavenost jednotlivých základních škol a jejich stavební a urbanistické charakteristiky. Ve výsledku je problematika syntetizována a je uskutečněn návrh územní optimalizace uspořádání základního školství v řešeném území.
Počátky základního vzdělávání v Českobudějovickém kraji
REITINGEROVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá počátky školství v českých zemích, především v Českých Budějovicích. Není opomenut vznik a vývoj obecných nebo měšťanských škol. Velká pozornost je věnována založení Matiční školy Augustem Zátkou. V práci je také zmíněno vzdělávání učitelů a v neposlední řadě i obsah vyučovacích předmětů na obecných školách v letech 1869?1920. K práci patří přiložené přílohy, které obsahují fotografie škol, dámského spolku Ludmila, učitelský ústav v Kutné Hoře a propouštěcí vysvědčení z roku 1905.
Optimalizace financování základní školy v malé obci
Krejza, Martin ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Blažek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje financování základního školství. První část se obecně zabývá školským systémem v České republice a metodikou financování základních škol. Druhá část se konkrétněji zaměřuje na Základní školu v Choustníku. Nejprve je sledován vývoj počtu dětí v posledních letech a jeho důsledek na školu. Poté je pozornost zaměřena na variantní řešení současné situace. Zejména jde o různá úsporná opatření či alternativní zdroje financování, protoţe škola se potýká s váţnými finančními problémy. Jedná se jak o zachycení postupů, které jiţ škola přijala, tak o opatření, která by mohla škole v současné situaci pomoci. Nakonec jsou popsány alternativní uspořádání školy, ke kterým by muselo dojít, pokud by se zřizovateli nepodařilo školu financovat.
Další vzdělávání učitelů na základní škole
Raiskupová, Anna ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním učitelů na základní škole s ohledem na právní předpisy v této oblasti. Hlavní pozornost je dána na problematiku kvalifikovanosti s konkrétním výzkumem na základní škole v Horním Slavkově. Hlavním cílem práce bylo zmapovat stav kvalifikovanosti na dané škole, porovnat ji s průměrem v kraji a republice a zjistit možnosti jejího získání v Karlovarském kraji a navrhnout možná zlepšení. Z metod jsem mimo analýzy dat uplatnila i dotazníkové šetření. Pozornost byla také věnována metodám vzdělávání, odměňování učitelů a připravovaným změnám v dané oblasti. V závěru práce jsou stavena doporučení, jak by bylo možné zajistit kvalifikovaný pedagogický sbor.
Jsou studenti s příjmením blíže začátku abecedy úspěšnější ve škole? Příklad z českých základných škol
Regéczy, Martin ; Bolcha, Peter (vedoucí práce) ; Bartoň, Petr (oponent)
Lidé se rodí s různými vrozenými schopnostmi. Tyto vrozené schopnosti nejsou ovlivněny jejich jmény. Nicméně na základě svých jmen mohou být během života vystaveny různým situacím, jejichž vznik anebo i výsledek je ovlivněn právě jejich jmény. Během těchto situací může být ovlivněn jejich život významným způsobem během alokaci vzácných zdrojů (Carlson a Conrad, 2008) a následně i jejich příjmy (Jurajda a Munich, 2007). U počátku těchto empiricky pozorovatelných rozdílů může být používání abecedně řazených seznamů na základních školách. Hypotéza, která je založena na tradiční víře, že neexistuje vztah mezi jménem a úspěchem studenta ve škole, je testována a zamítnuta. Ti na konci abecedně řazeného seznamu studentů ve třídě si vedou lépe, než zbytek třídy. Možné vysvětlení je užití abecedního řazení během zkoušení, které vytváří nerovné motivace mezi studenty. Toto vysvětlení je podpořeno modelem rozhodování studenta za nejistoty, které je prezentováno a následně diskutováno.
The teacher stressing situations in the teacher - adololescent pupil relationship
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
Some interactions between the teacher and the adolescent pupil in the pedagogical process may involve a considerable amount of stress. The research described in this article involved a group of 368 teachers at the elementary and secondary schools, both men and women, who defined these situations and determinated their level of difficulty. They are mainly characterized by a very self-confident or even self-important behaviour of the pupils trying to have their way, asserting themselves in a rude way and lacking consideration for the others. With older teenagers, the teachers tend to be more tolarant of some of these ways, which in turn reduces their stress. The level of stress is affected by the gender factor (man and woman teachers) and school level (basic/secondary school). The study of this problem area may also be an important source of information for the teachers to draw on.
Financování základního školství v ČR
Neprašová, Tereza ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zabývala analýzou zdrojů určených k financování základního školství v České republice. Pozornost je věnována normativní metodě financování školství a postupům přerozdělování finančních prostředků Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy krajským úřadům a školským zařízením prostřednictvím republikových a krajských normativů. Praktická část práce je orientována na konkrétní Základní školu T. G. Masaryka na popis jejího tříletého období hospodaření a současného rozpočtového roku. Cílem mé analýzy je zhodnocení hospodaření školy, nalezení ovlivňujících faktorů a možného zlepšení.
Realizace přechodu počítačové sítě na ZŠ Praha 9 - Kbely od projketu INDOŠ pod vlastní správu
Kocman, Martin ; Skopec, Antonín (vedoucí práce) ; Vronková, Lada (oponent)
Úlohou této práce je popis přechodu počítačové sítě na Základní škole Praha 9 - Kbely od projektu Internet do škol pod vlastní správu. Tato škola získala roku 2002 v rámci daného projektu plně vybavenou počítačovou učebnu včetně nově vytvořené infrastruktury. Správa té sítě byla svěřena generálnímu dodavateli. Roku 2007 se škola rozhodla ustoupit od projektu a převzít pod vlastní správu školní síť. Veškeré činnosti s tím související byly rozděleny do několika fází, které počínaly rozhodovacími procesy o budoucích funkcionalitách sítě, pokračovaly výběrem vhodného softwarového vybavení vč. licenčních programů a končily vlastní reinstalací sítě.
Aplikace modelu CAF na sebehodnocení ZŠ Javorník
Nemeškalová, Magdalena Bc. ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Pincová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémem autoevaluace základní školy. Pro sebehodnocení Základní školy Javorník využívá model CAF, Společný hodnotící rámec pro organizace veřejného sektoru.
Hospodaření a financování příspěvkových organizací - Základní škola Horní Kostelec
Hornychová, Lucie ; Rutová, Hana (vedoucí práce) ; Řezáčová, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na porozumění hospodaření a financování příspěvkových organizací, zejména škol. Je zde zmíněn také přechod škol na právní subjektivitu. Druhá část diplomové práce je praktická. Zvolila jsem si Základní školu Horní Kostelec, kde jsem sledovala během let 2003-2005 vývoj nákladů, výnosů a hospodářského výsledku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.