|
Obrana třetích osob proti známkovému pirátství
Kutková, Petra ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
Cílem diplomové práce je podat ucelený přehled o možných způsobech obrany třetích osob proti známkovému pirátství. Pojem "známkové pirátství" je v rámci této práce použit v širším smyslu a zahrnuje veškeré zásahy třetích osob do práv vlastníků jiných ochranných známek, uživatelů nezapsaných označení, uživatelů všeobecných známek a dalších osob ve smyslu § 7 ZOZ. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. V první kapitole jsou definovány základní pojmy ze známkoprávní oblasti a přiblíženo fungování systému zápisu ochranných známek do Rejstříku. Druhá kapitola již pojednává o samotném pojmu známkového pirátství a nástrojích obrany proti němu. Ty jsou děleny na nástroje ochrany před Úřadem průmyslového vlastnictví a nástroje soudní. Třetí kapitola popisuje preventivní prostředek ochrany před Úřadem -- námitkové řízení, zejména jednotlivé důvody pro podání námitek. Čtvrtá kapitola je věnována řízení o zrušení ochranné známky. Rozebrány jsou oba důvody, které v případě známkového pirátství pro podání návrhu na zahájení řízení připadají v úvahu -- neužívání známky a užití ochranné známky spočívající v nedovoleném soutěžním jednání. Pátá kapitola je zaměřena na řízení o prohlášení neplatnosti ochranné známky. Pozornost je věnována jak návrhu na prohlášení neplatnosti známky pro rozpor s absolutními důvody zápisné způsobilosti, tak návrhu opřeného o důvody relativní. V oddíle šestém je objasněn systém fungování opravných prostředků proti rozhodnutím Úřadu ve výše uvedených řízení. Předmětem poslední kapitoly je pak vyhodnocení výsledků dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na praktické aspekty obrany proti známkovému pirátství.
|
|
Privátní značky ve vybrané obchodní jednotce
KOMEDOVÁ, Monika
Bakalářské práce je zaměřena na privátní značky ve vybrané obchodní jednotce. Skládá se ze dvou částí. První částí je literární rešerše a druhou částí je marketingový výzkum. Výsledky marketingového výzkumu jsou porovnány s agenturním marketingovým výzkumem. Nakonec jsou uvedeny návrhy na zlepšení prezentace privátních značek.
|
|
Neoprávněné užití ochranné známky
Pásková, Hana ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
Práce se zabývá porušováním práv z ochranné známky napodobením na pozadí právní úpravy nekalé soutěže a známkového práva. Protože se jedná o oblast z velké části normativně neupravenou, jsou zásadní otázky zkoumány v kontextu vývoje judikatury, a to jak československé, české, i evropské. Práce je doplněna také obrazovými přílohami.
|
|
Řízení značky
Čeřovský, Michal ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Práce pojednává o teoretických přístupech řízení značky, porovnává tyto přístupy s přístupy používanými v praxi, zejména pak brand manažery českých značek. Formou marketingového výzkumu zjišťuje dopad řízení značek u segmentu vysokoškolských studentů v ČR.
|
|
Značka Česká Kanada - zásady pro její udělování
Karvánková, Iva ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Lieskovská, Vanda (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit zásady pro udělování značky Česká Kanada dle požadavků a představ Agentury Česká Kanada, jako správce této značky. Pro vypracování její teoretické části byla použita odborná literatura zabývající se problematikou destinačního managementu a marketingu, brand managementu a značek obecně. Jako metodická pomůcka pro praktickou část byly použity již existující a fungující zásady regionu Šumava.
|
|
Význam corporate designu pro firemní komunikaci
Růna, David ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Práce je zaměřena na oblast corporate identity, s důrazem na corporate design. Jsou v ní popsány funkce jednotlivých složek systému corporate identity jejich vztahy a cíle. Podrobněji se práce věnuje tématu corporate design. V praktické části je uveden příklad projektu redesignu společnosti a na toto téma je také proveden výzkum.
|
|
Vyčerpání práv z ochranné známky
Hýžová, Zuzana ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Menčl, Jakub (oponent)
Práce se zabývá analýzou vyčerpání práv z ochranné známky, především je věnována vyčerpání komunitárnímu. Je založena na výkladu rozsudků Evropského soudního dvora, které přibližují jak vznik a vývoj tohoto institutu, tak pomáhají ohodnotit jeho význam pro společný trh a jeho praktické důsledky. Kromě komunitárního vyčerpání práv dostává větší prostor také vyčerpání mezinárodní, jehož případné zavedení se hlavně v posledním desetiletí stává v EHP častým podnětem diskuzí.
|
| |
| |
|
Zápis ochranné známky
Talich, Tomáš ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Jakl, Ladislav (oponent)
Práce zpracovává vybrané aspekty zápisu ochranných známek podle současné i minulé zákonné úpravy ČR, ochranné známky Společenství a mezinárodní ochranné známky. Srovnává požadavky kladené nejen předpisy veřejného práva, ale i závazné pokyny úřadů na přihlašovatele a sleduje tak míru administrativní náročnosti zápisu ochranné známky podle vybraných systémů. Práce se soustředí na možnosti informační zdrojů týkajících se zápisu ochranné známky, na náležitosti správného a úplného podání přihlášky k zápisu, dále také na možné způsoby komunikace s úřady a na formální i věcný průzkum přihlášky.
|