Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cultural Diplomacy as an Instrument of Foreign Policy of the Russia Federation. Case Study: Slovakia
Chebeňová, Nina ; Voráček, Emil (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce je soustředěna na definování místa kulturní diplomacie a konceptů soft power a nation branding v zahraniční politice Ruské federace, jelikož od konce Studené války začal význam kultury a kulturní diplomacie v mezinárodních vztazích narůstat. Zabývá se otázkou, zda kulturní diplomacie jako součást zahraniční politiky Ruské federace přispívá ke zvyšování atraktivity a pozitivního obrazu země v zahraničí. K určení její pozitiv, negativ a využití potenciálu byla aplikována SWOT analýza. V případové studii je definována pozice Slovenska v kulturní diplomacii Ruské federace s ohledem na problémová místa spolupráce. Součástí je také analýza činnosti, jejích výsledků a hlavních projektů Ruského centra vědy a kultury v Bratislavě.
Veřejná diplomacie v praxi - Jižní Korea
Špruček, Dan ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zhodnotit současnou veřejnou diplomacii s důrazem na diplomacii malých a středě velkých států. Jako příklad takového státu pak zkoumá Jižní Koreu a její přístup k veřejné diplomacii a nation brandingu. V první části proto řeší teoretický rámec veřejné diplomacie, její cíle, aktéry, nástroje, specifika veřejné diplomacie malých a středních států, rozdíl mezi veřejnou diplomacií a nation brandingem a možnosti hodnocení veřejné diplomacie. V druhé části zkoumá praxi veřejné diplomacie ze strany Jižní Koreje jakožto zástupce malých a středně velkých států. Ve třetí části se věnuje nation brandingu, důležité součásti zahraniční politiky Jižní Koreje.
Budování pověsti Španělska v zahraničí
Ďurišová, Tereza ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
Španělsko v současné době věnuje tématu zahraniční prezentace a ovlivňování své mezinárodní image značnou pozornost, a to jak z koncepčního, tak z finančního a personálního hlediska. Diplomová práce se zabývá třemi různými složkami formování pověsti státu v zahraničí - kulturní diplomacií, veřejnou diplomacií a nation brandingem - a zasazuje je právě do španělského kontextu, kde identifikuje hlavní aktéry těchto oblastí zahraniční politiky a zkoumá metody jejich práce. Představuje celonárodní projekt Marca Espana (značka Španělsko) s jeho přínosy i nedostatky, hodnotí celkový španělský přístup k budování dobrého jména státu v zahraničí a přináší návrhy pro jeho možná vylepšení do budoucna.
Nation branding rozvojových zemí
Sendrea, Veronica ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá nation brandingem rozvojových zemí. Nation branding je nově vznikající disciplína, která se zaměřuje na budování a zlepšování obrázu země aplikací marketingových technik. Cílem práce je kontextualizace nation brandingu rozvojových zemí v širším rámci teorie a praxe nation brandingu a rozvojových studií. Práce je strukturována do tří kapitol. První kapitola nabízí úvod do teorie, praxe a kritiky nation brandingu. Druhá kapitola se věnuje tomu, jak nation branding zapadá do širšího kontextu rozvojových studií se zaměřením na jeho aplikace v podpoře exportu, PZI a cestovního ruchu, a jeho význam v rozvojové spolupráci. Poslední kapitola představuje případové studie aplikace nation brandingu ve dvou vybraných rozvojových zemích: Uruguay a Thajsko. Na závěr jsou shrnuté hlavní výsledky práce.
Prezentace Mexika v zahraničí
Lipková, Alena ; Matějka, Zdeněk (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce je nastínit možnosti vylepšení a rozšíření aktivit veřejné diplomacie Mexika. Pro dosažení tohoto cíle se práce dělí na 3 části. První shrnuje dosavadní teoretické poznatky ve zkoumané oblasti, tedy charakterizuje veřejnou diplomacii a krátce také kulturní diplomacii a "nation branding". Následující kapitola již stanovuje konkrétní aktéry mexické veřejné diplomacie a jejich aktivity, stanovuje výchozí podmínky Mexika v rámci veřejné diplomacie, zaměřuje se na aktivity veřejné diplomacie v programu zahraniční politiky a analyzuje, jak země splňuje základní body strategie veřejné diplomacie. Poslední kapitola nabízí náhled na veřejnou diplomacii Mexika ve Spojených státech amerických, kde dnes dochází k výraznému zhoršení mexické image, a také zmiňuje možnosti vylepšení a rozšíření aktivit veřejné diplomacie, aby byl tento negativní trend zvrácen.
Institute for Cultural Diplomacy - its role and importance
Kuchyňková, Michaela ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Hlavním tématem této bakalářské práce je Institut pro kulturní diplomacii. Jedná se o specifickou organizaci, která prostrednictvím své široké škály témat jejích programů dokáže aplikovat kulturní diplomacii do všech klíčových oblastí současnosti. Tato bakalářská práce se skládá ze tří částí. První se zaobírá teoretickou stránkou kulturní diplomacie, definuje její postavení v rámci mezinárodních vztahů, zaměřuje se na její nástroje a specifika ve světe. Druhá a třetí část je věnována samotnému Institutu, jeho fungování, činnostem, úspěchům a kvalitám.
Veřejná diplomacie malých a středních států
Dvorská, Jana ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
V této práci bude veřejná diplomacie a také nation branding zasazen do českého prostředí v porovnání s nation brandingem ve švýcarském prostředí. Cílem práce je tyto obory v českém i švýcarském prostředí definovat, prozkoumat a zhodnotit. Práce se zaměří na identifikování různých aspektů nation brandingu těchto dvou zemí a následně se pokusí zhodnotit strategii a načrtnout doporučení. Samotná diplomová práce je rozčleněna do tří oddílů. V prvním z nich se autorka věnuje veřejné diplomacii jako obecnému oboru. Druhá kapitola se věnuje veřejné diplomacii malých a středních států. Poslední kapitola je zasvěcena tématu porovnání veřejné diplomacie České republiky a možného vzoru Švýcarska. Záměrem této kapitoly je porovnat aspekty a specifika těchto dvou států a ohodnotit aktivity realizované v rámci prezentace těchto států směrem k zahraničí.
Nation branding České republiky - (ne)úspěšné budování její značky
Matoušková, Zdenka ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Nation branding je poměrně nová disciplína. Navzdory nedávnému nárůstu zájmu o tuto oblast mezi akademiky a odborníky a stále zvyšujícímu se počtu publikací na toto téma je nation branding stále v počátečním stádiu výzkumu. Cílem práce je tuto disciplínu prozkoumat, představit a zhodnotit, především v českém kontextu. Zaměřuje se na aktéry působící v této oblasti, nástroje, které používají a zhodnocení efektivity tohoto počínání.
Česká republika ve vnímání zahraniční veřejnosti
Dobrovolskaja, Alexandra ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce uvádí definici a vymezení pojmu veřejná diplomacie, rozebírá její podsložky, druhy a také dopady. Druhá kapitola je věnována rozboru systému veřejné diplomacie, jak je nastaven v České republice. Konkrétně je pozornost věnována jednotlivým subjektům, jež se na veřejné diplomacii podílí, dále nástrojům, které tyto subjekty mají k dispozici, a jakou strategií se řídí. Hodnocení, jak dobře tento systém funguje, je provedeno ve třetí kapitole na základě dotazníkového šetření mezi cizinci.
Veřejná diplomacie České republiky - aktuální aspekty
Štěpánková, Petra ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
Diplomová práce představuje pojem veřejné diplomacie a zasazuje ho do českého kontextu. Cílem práce je konání České republiky na poli veřejné diplomacie prozkoumat, popsat a zhodnotit. Pozornost je věnována i tzv. nation brandingu neboli budování značky státu. "Značce Česká republika" je věnována samostatná kapitola. Závěrečná část diplomové práce rozebírá předsednictví České republiky Radě Evropské unie v první polovině roku 2009 z hlediska jeho prezentace a komunikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.