|
Využití R-materiálu v krytových vrstvách vozovek
Malá, Markéta ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší problematiku přidávání R – materiálu do obrusných vrstev asfaltových vozovek, konkrétně do vrstvy SMA 11S. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsáno využití R – materiálu při recyklacích vozovek, typy recyklací a způsob řešení této problematiky v České republice, praktická část se zabývá návrhem tří druhů asfaltových směsí s různými přidanými poměry R – materiálu, popisem provedených empirických a funkčních zkoušek na asfaltovém pojivu a navržených asfaltových směsích a výsledky těchto zkoušek.
|
|
Alternativní kameniva na bázi druhotných surovin z energetického průmyslu
Kratochvíl, Jiří ; Kalina, Lukáš (oponent) ; Opravil, Tomáš (vedoucí práce)
Vysokoteplotní i fluidní popílky nejsou v současné době dostatečně využívány a jsou deponovány ve značných množstvích. Tato práce se snaží nalézt a ověřit některé možnosti jejich vhodného uplatnění ve stavebnictví, konkrétně v podobě alternativního kameniva do betonu. Po provedení nezbytných analýz bylo navrženo několik systémů na bázi vysokoteplotního popílku i tuhých zbytků fluidního spalování uhlí. Jako příměsi byly využity portlandský cement, vápenný hydrát a testovány byly i pojivové vlastnosti fluidních popílků. Mezi nejvíce sledované vlastnosti patřila pevnost v tlaku a objemová hmotnost. Cílem bylo nalézt vhodný poměr mezi přídavkem modifikující látky a výslednou pevností připraveného kameniva tak aby odpovídalo normě pro kameniva do betonu.
|
|
Studium vlivu složení na mechanické vlastnosti vysokohodnotného betonu
Veleba, Ondřej ; Šoukal, František (oponent) ; Krátký, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem vlivu složení na mechanické vlastnosti vysokohodnotných betonů na bázi portlandského cementu. Bylo připraveno 29 záměsí vysokohodnotných betonů s proměnlivým složením jednotlivých komponent. Mezi zvolené komponenty patřily tyto: cement Aalborg White (52,5 N), mikrosilika, jemně mletá granulovaná vysokopecní struska, velmi jemně mletý křemen, kalcinovaný bauxit a superplastifikátor na bázi polykarboxylátů. Na připravených vzorcích byl sledován vývoj mechanických parametrů (pevnost v tlaku a v tahu za ohybu) a to po 7 a 28 dnech vlhkého uložení. Dosažené pevnosti v tlaku po 28 dnech se pohybovaly v rozmezí hodnot od 92 do 194 MPa, zatímco pevnosti v tahu za ohybu v rozmezí hodnot od 7 do 23 MPa (bez aplikace vláknité výztuže). Na závěr byly sestrojeny a vyhodnoceny grafy závislostí mechanických parametrů na obsahu jednotlivých složek v záměsích.
|
|
Pásový dopravník pro dopravu kameniva
Smola, Jiří ; Malášek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh šikmého pásového dopravníku pro dopravu drceného kameniva na vzdálenost 40 m a p evýšením 8 m. Práce obsahuje stru ný popis jednotlivých ástí dopravníku, funkční výpočet a určení hlavních rozm r dle normy ISO 5048. Práce dále obsahuje výkres sestavy dopravníku a výkres ocelové konstrukce rámu.
|
|
Vliv kameniva na vlastnosti vysokohodnotných betonů.
Bezděk, Ondřej ; Krátký, Josef (oponent) ; Šiler, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá studiem vlivu jednotlivých kameniv na mechanické vlastnosti vysokohodnotných betonů. U vzorků byly sledovány pevnosti v tahu za ohybu a pevnosti v tlaku po 1, 7 a 28 dnech. Dále byl sledován průběh hydratační reakce pomocí isoperibolické kalorimetrie a byla provedena laserová analýza velikosti částic jednotlivých kameniv. Jako suroviny byly použity: portlandský cement CEM I 42,5 R-Sc Mokrá, speciálně umletý křemičitý písek, kalcinovaný bauxit, zkušební písek jemný ČSN EN 196-1, zkušební písek střední ČSN EN 196-1, zkušební písek hrubý ČSN EN 196-1 a polykarboxylátový superplastifikátor Glenium Ace 40.
|
|
Modul pružnosti přírodního kamene
Hoduláková, Michaela ; Cikrle, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Hodnota modulu pružnosti betonu závisí na jeho složení (zejména na použitém kamenivu). Jelikož v současném stavebnictví neexistuje žádná ucelená literatura týkající se modulů pružnosti jednotlivých typů kameniva, je tato práce zaměřená na zkoušky a porovnání modulů pružnosti vybraných druhů hornin používaných pro výrobu drceného hrubého kameniva do betonu. Moduly pružnosti se zjišťují statickou a dynamickou metodou. Práce se také věnuje modulu pružnosti žuly v rozdílném stádiu zvětrání.
|
| |
| |
| |
| |