Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 290 záznamů.  začátekpředchozí246 - 255dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální krajina ve Španělsku
Michálková, Helena ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Provecho López, Juan Ignacio (oponent)
Diplomová práce "Mediální krajina ve Španělsku" si klade za cíl zmapovat současnou španělskou mediální scénu a aplikovat tak základní rysy a specifika fungování mediálního systému, tzv. modelu polarizovaného pluralismu tak, jak jej ve své knize Systémy médií v postmoderním světě popsali Hallin a Mancini a jehož charakteristiky kromě Španělska přiřazují i dalším zemím jižní Evropy (Itálie, Portugalsko, Řecko, okrajově i Francie). Deskripci samotného mediálního trhu tištěných a audiovizuálních médií předchází rozsáhlé kapitoly věnující se vývoji tištěných médií ve Španělsku od jeho počátků v 17. století až po současnost, mediální legislativě a koncentraci vlastnictví médií. Právě vývoj tisku (a ve dvacátém století i vývoj audiovizuálních médií) se stal pro své výjimečně těsné propojení médií a politiky určující pro dnešní podobu španělské mediální krajiny, a proto je mu v práci věnována největší pozornost. S historicko-politickým vývojem země a neustále se měnícím systémem státního uspořádání je spojena i častá změna legislativy (zejména tiskových zákonů), což Španělsko v tomto ohledu odlišuje od ostatních evropských států. Kapitoly o trhu tištěných a audiovizuálních médií poukazují na relativně slabou tradici čtenosti denního tisku (ve srovnání se zeměmi západní a severní Evropy) a naopak silnou...
První vývojová stádia reklamy v tradičních médiích
Kesl, Jakub ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
První vývojová stádia reklamy v tradičních médiích Jakub Kesl Abstrakt Diplomová práce "První vývojová stádia reklamy v tradičních médiích" se zabývá komerčním využitím médií ve svých prvních formách a pojednává o vývoji reklamní komunikace v součinnosti s vývojem jednotlivých medií. Pro účely této práce byla zvolena média tradiční, jimiž je myšlen tisk, rozhlas a televize, v období od vzniku těchto médií po dobu, kdy se inzerce v nich etablovala jako víceméně samozřejmá součást. Diplomová práce se snaží zodpovědět tyto otázky:  Jak se v prvních okamžicích své existence reklama v tradičních médiích formovala a vyvíjela?  Jak vypadala první vývojová stádia mediální reklamy?  Jaká byla reakce společnosti na nové formy mediální reklamy?  Jak vstup reklamy do médií ovlivnil samotná média a jejich obsahy či jak média ovlivnila podobu reklamy? V diplomové práci je poukázáno na podoby vlivu reklamy na média a jejich obsahy i vlivy médií na reklamu, či popisuje formy a podoby komerčních sdělení v tradičních médiích ve svých počátcích. Práce se primárně zabývá prvními vývojovými stádii reklamy v zemích, kde počal vývoj tisku, rozhlasu a televize a reklamy nejdříve. Důraz je kladen na situaci ve Velké Británii a Spojených státech amerických, a je doplněn specifikami situace v naší zemi, přičemž se snaží nabídnout...
Publicistika poúnorového sociálnědemokratického exilu (1948-1953)
Horák, Pavel ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá historií exilové sociální demokracie v letech 1948-1953, konkrétně její publicistikou, zpravodajstvím a propagandou. Popisuje vytváření jednotlivých stranických frakcí, jejich vymezování, vzájemnou komunikaci a mediální prezentaci. Pozornost věnuje formě tiskovin, výrobě, financování a velikosti nákladu. Sleduje působení sociálních demokratů v rozhlasu a otázky související s plány na tzv. černou vysílačku. Na případu tajemníka Blažeje Vilíma a Bohumila Laušmana, posledního předúnorového předsedy strany, pak studie ukazuje, zda se jednotlivé stranické skupiny ve zkoumaném období snažily publicistickou činností primárně ovlivnit dění v ČSR, nebo zda toto snažení s postupem času ochromoval frakční boj a frustrace z beznadějné politické situace a nedostatku publika natolik, že se mediální výstupy omezily jen na vnitrostranickou diskuzi a formulování politických názorů.
Vztahy Polské sjednocené dělnické strany a Francouzské komunistické strany v roce 1956
Kůželová, Michaela ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Diplomová práce "Vztahy Polské sjednocené dělnické strany a Francouzské komunistické strany v roce 1956" se zabývá vztahy mezi středoevropskou Polskou sjednocenou dělnickou stranou (PZPR) a západoevropskou Francouzskou komunistickou stranou (PCF) v krizovém roce 1956. Zatímco PCF byla v té době víceméně pevně v rukou stalinisty Maurice Thoreze, což Chruščovovým stoupencům bránilo významněji ovliňovat situaci ve straně a její politiku, v případě PZPR se smrtí Bolesława Bieruta v březnu 1956 otevřel prostor pro větší rozmanitost názorů v rámci strany. Diplomová práce má za cíl charakterizovat nejen situaci obou stran v roce 1956, ale také definovat obrazy, které si strany vzájemně vytvářely jedna o druhé. Práce popisuje také způsob, jakým se tyto obrazy šířily, a jaký vliv měly právě na vztahy mezi oběma stranami. Zásadní rozdíl mezi oběma stranami pak spočíval v odlišném přístupu k destalinizaci a také k Chruščovovu tajnému referátu "O kultu osobnosti a jeho důsledcích": zatímco vedení PCF nejprve jeho existenci, a později jeho znalost, popíralo, vedení PZPR se rozhodlo s textem referátu seznámit širší okruh svých členů a jeho obsah diskutovat. Bylo jen logické, že obě strany zaujaly odlišný postoj k maďarským událostem. Vedení francouzských komunistů, na rozdíl od komunistů polských, od začátku...
Propaganda a dokumentární fotografie v 50. letech v ČSR
Abbasová, Sylvie ; Macků, Lucie (vedoucí práce) ; Štolfová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce Propaganda a dokumentární fotografie v 50. letech v Československu si klade za cíl zjistit, jakým způsobem působil komunistický režim skrze dokumentární fotografii uveřejněnou ve svém stranickém tisku Rudé právo na veřejnost. Teoretická část slouží k vysvětlení pojmů obsažených v samotném názvu práce. Postupně definuje výrazy propaganda, dokumentární fotografie, padesátá léta v Československu a tisková média. V praktické části jsou použity metody kvantitativní obrazové obsahové analýzy a kvalitativní obrazové obsahové analýzy. Cílem kvantitativní analýzy je ukázat četnosti dokumentárních fotografií nejprve dle časového hlediska, a poté i dle hlediska tematického. Kvalitativní analýza pak odhalí samotné obsahy fotografií dle předem vymezených kategorií s ohledem na propagandu, kterou zobrazují. Porovnávány jsou roky 1950 a 1959.
Automatizace tiskařského stroje
Sušil, David ; Linda, Miloslav (vedoucí práce) ; Hromasová, Monika (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku automatizace tiskařského stroje a porovnání dvou typu tiskařských strojů. V první kapitole je uvedena historie tisku, typy sazeb, tiskařské techniky a typy jednotlivých knižních vazeb. V druhé kapitole je popsán rozdíl mezi archovými a kotoučovými ofsetovými tiskařskými stroji, rozdíl mezi dvěma představiteli kotoučových strojů, technologický postup výroby produktů na těchto strojích, popis jednotlivých strojů využívaných v kotoučovém tisku a navrhnutí použitých senzorů.
Manipulace veřejnosti prostřednictvím médií
FLIEGEROVÁ, Lenka
Média člověka obklopují na každém kroku. Formují jeho názory, postoje i chování. Jejich vliv je zřetelný. Prostřednictvím médií je možné působit na jedince a manipulovat s ním tak, jak je žádoucí. Média využívají velké množství manipulačních praktik. Ty jsou různou mírou skryté. Jedná se ale o metody vědomé. Lidé jsou často manipulováni, aniž by si to plně uvědomovali, a přijímají sdělení jako reálné a pravdivé obrazy světa kolem nich. První část práce je zaměřená na komunikaci a její druhy a na hromadné sdělovací prostředky - tisk, rozhlas, televize a internet - jejich vývoj a legislativní zakotvenost. Druhá část se věnuje manipulaci, persvazi, propagandě a manipulačním praktikám. Vybrané praktiky z jednotlivých médií jsou ilustrovány na konkrétním příkladu z praxe. Ve třetí části je pojednáno o mediální výchově jako účinném prostředku k orientaci ve světě médií.
Návrh elektronického obchodu pro AREAL SYSTEMS s.r.o.
Parimucha, Petr ; Skoumal, Stanislav (oponent) ; Skoumal, Stanislav (oponent) ; Luhan, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem nového elektronického obchodu pro firmu AREAL SYSTEMS s.r.o. Předmětem prodeje budou samolepky na zeď vyrobené na míru každému zákazníkovi. Návrh je řešený ze dvou hledisek, a to z hlediska technického a marketingového. U technického hlediska se zaměřím především na posouzení investice do nákupu plotteru a programování samotného obchodu. V druhé části rozeberu možnosti propagace na internetu a navrhnu jejich vhodnou kombinaci. Na závěr posoudím projekt z finančního hlediska.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 290 záznamů.   začátekpředchozí246 - 255dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.