Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,558 záznamů.  začátekpředchozí24539 - 24548další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.78 vteřin. 

Fyzikální modelování dynamiky peněz ve směnné ekonomice
Švarcbach, Jan ; Slanina, František (vedoucí práce) ; Kotrla, Miroslav (oponent)
The presented diploma thesis belongs to the interdisciplinary area called econophysics. In this work we try to model the transition from simple barter trade to commodity money which was the forerunner of today's bank-notes. For the description of such a transition we use microscopic structure of interacting agents which can give rise to measurable macroeconomic quantities. We show that the emergence of commodity money is possible as a result of the cooperative behaviour of individual traders. We observe several statistical features of the process of money emergence and its duration and we modify the model in such a way that it would be as general as possible and allow us to measure other observable quantities. We supplement the computer simulations with analytical approach in which we use the mean field theory and the theory of a representative agent. Using the methods of statistical physics we calculate equilibrium for the case of the homegeneous distribution of commodities in representative agent's portfolio.

Linárněalgebraický jukebox - vizualizace operací ve vektorových prostorech
Klímek, Jakub ; Hladík, Milan (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvoření sady appletů v Javě, která by sloužila jako doplněk výuky Lineární algebry. Applety umožňují počítání nad tělesy racionálních čísel, reálných čísel, komplexních čísel a nad tělesy Zp s operacemi sčítání, odčítání, násobení a dělení. Dále je možné počítat s vektory nad týmiž tělesy a s jejich operacemi sčítání a odčítání vektorů, násobení a dělení skalárem. Navíc lze počítat souřadnice vzhledem k bázi, zjišťovat lineárně nezávislou podmnožinu vektorů a v prostorech se standardním skalárním součinem také počítat ortogonální projekci na podprostor generovaný množinou vektorů. Předností appletů je jejich snadná ovladatelnost podobná klasické příruční kalkulačce.

Výukový nástroj pro barvené Petriho sítě
Navrátil, Ondřej ; Kočí, Radek (oponent) ; Rogalewicz, Adam (vedoucí práce)
Barvené Petriho sítě (CPN) jsou rozšířením klasických place-transition Petriho sítí (P/T PN). Všechny tokeny a místa zde mají svůj typ (příp. i hodnotu), do sítě lze dále vkládat různé typy inskripcí. CPN vynikají svou snadnou čitelností a skvělou vyjadřovací schopností. Zároveň disponují pevnými formálními podklady, jenž usnadňují jejich počítačovou simulaci a v omezené míře umožňují verifikovat některé vlastnosti. Motivací tohoto projektu je fakt, že v současnosti je veřejně dostupný pouze jediný nástroj pro úpravu a simulaci CPN, a sice CPNTools vyvíjený na univerzitě v Aarhusu. Program je však komplikovaný a pro nezainteresovaného uživatele obtížně uchopitelný. Cílem projektu je prozkoumat možnosti a vlastnosti CPN a nástroje CPNTools a na základě získaných znalostí navrhnout a implementovat didaktickou aplikaci se svižným a intuitivním rozhraním, která umožní uživatelům bez hlubších teoretických vědomostí získat přehled o problematice CPN.

Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry
Sýkora, Ondřej
Název práce: Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry Autor: Ondřej Sýkora Katedra (ústav): Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Cyril Brom e-mail vedoucího: brom@ksvi.mff.cuni.cz Abstrakt: Real-time strategické hry (RTS) jsou mezi hráči počítačových her jedním z něj- oblíbenějších žánrů. Přesto existuje jen málo prací, které by se tímto žánrem zabývaly. V této práci se zabýváme problémem výběru akcí pro jednotky v real-time strategických hrách za použití teoretických nástrojů pro řešení markovovských rozhodovacích problémů. V úvodních kapitolách představujeme real-time strategické hry jako herní žánr i jako vý- zkumný problém v oboru umělé inteligence. Následně se věnujeme markovovským rozho- dovacím procesům a metodám pro jejich řešení. Navrhujeme řešení problému výběru akcí pro real-time strategickou hru jako řešení markovovského rozhodovacího problému za po- mocí zjednodušeného diskrétního simulátoru real-time strategické hry. Na experimentech ověřujeme možnost takového výběru akcí a jeho vlastnosti. Klíčová slova: real-time strategická hra, markovovský rozhodovací proces, Expected Out- come, bandit-based plánování, diskrétní simulace 6

Modelování dopravního systému
MATOUŠEK, Jan
Tato bakalářská práce se věnuje problematice modelování a simulace systémů, konkrétně modelování dopravního systému. V práci je s přihlédnutím k využití multiagentního přístupu navržen model dopravního toku v omezené síti komunikací. Navržený model je poté vytvořen v nástroji AnyLogic. S vytvořeným modelem jsou provedeny experimenty zkoumající změnu dopravního toku, jejichž výsledky je možné pozorovat přímo v síti komunikací, nebo jsou zachyceny v grafech dopravního zatížení.

Výpočtová simulace rovnání tyčí nekruhového průřezu
Stráník, Radim ; Návrat, Tomáš (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce objasňuje princip rovnání dlouhých vývalků pomocí stolových válcových rovnaček s využitím opakované plastické deformace, vycházejících z Eulerovského popisu toku materiálu. Popisuje program na výpočtovou simulaci procesu rovnání tyčí a rozšiřuje ho o snadno ovladatelný vstupní modul pro zadávání tyčí nekruhových průřezů. V závěru také zavádí diskuzi k optimálnímu nastavení všech vstupní parametrů k dosažení co nejakceptovatelnějších výsledků.

Objemové ztráty
Feldová, Petra ; Sluše, Jan (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Cílem této práce je vyhodnocení ztrátových průtoků těsnícími spárami a posouzení vlivu expanzních komůrek různých tvarů, umísťujících se do nich za účelem snížení objemových ztrát. První část shrnuje teoretické poznatky o hydrogenerátorech, které nejvíce trpí na tyto ztráty. Jsou zde také popsána analytická řešení proudění ve spárách a možnosti využití simulačních programů jako je Fluent pro vyšetřování složitějších úloh. Výpočtová část obsahuje porovnání analyticky určených hodnot objemových průtoků pro proudění v hladké spáře s hodnotami získanými z programu Fluent. Díky těmto hodnotám je možné také posoudit vliv rotace na průtoky, neboť analytické vztahy tento vliv nepostihují. Pro snazší porovnání proudění v expanzních dutinách jsou dále vykresleny v jejich průřezu kontury statického tlaku, vektory rychlosti a proudnice.

Návrh nízkofrekvenčního zesilovače pro zvukovou kartu PC
Chalupa, Petr ; Bajer, Arnošt (oponent) ; Musil, Vladislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou nízkofrekvenčních zesilovačů se zaměřením na zpracování analogového hudebního signálu, získaného z výstupu zvukové karty počítače. Součástí práce je návrh zesilovače, ověření návrhu výpočty a simulacemi a následná výroba zesilovače. Závěr práce je zaměřen na měření parametrů zesilovače a jejich porovnání s německou normou DIN 45 500.

Počítačové hry a simulace (se zaměřením na MMOG)
Šach, Martin ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Cílem této práce je nejen popsání obecnějších charakteristik Massive Multiplayer Online Games (včetně jejich třídění, nevyjímaje platforem, na kterých jsou provozovány), ale také jejich začlenění do všeobecně širšího rámce -- do kyberprostoru. Kyberprostor zde prostupuje všemi snahami o doporučení a specifika her. Je základní složkou, autoritou, ke které se všechny části práce odvolávají a vrací. A s tím také souvisí druhý a hlavní cíl, a sice nutnost, do tohoto virtuálního světa -- kyberprostoru, zařadit hráče. Pokusit se nalézt jeho touhy a tužby, jeho skutečnou povahu. Ať už se tak tedy děje pomocí popisů rozličných herních zařízení a způsobů připojení jejich uživatelů do kyberprostoru, či rozšiřováním obzorů čtenáře na jemu dosud neznámá místa, je celá práce vedena snahou o jediné. Aby ten, kdo podrobně toto pojednání prostuduje, byl sám schopen si odpovědět na otázku, zda hráči dostávají od hry to, co chtějí. A to dříve než si přečte kapitolu závěrečnou.

Vytvoření interaktivních pomůcek z oblasti 2D počítačové grafiky
Malina, Jakub ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
V teto diplomove prace se budeme zabyvat popisem zakladnich vlastnosti pocitacovych krivek a jejich praktickou pouzitelnosti. Vysvetlime si, jak lze krivky chapat obecne, co to jsou polynomialni krivky a zpusoby napojovani. Pote se zamerime na popis Bezierovych krivek, hlavne pak na Bezierovy kubiky. Podrobneji probereme nektere stezejni algo- ritmy, ktere se pouzivaji pro vykreslovani techto krivek na pocitacich, a ukazeme si jejich praktickou implementaci. Pote probereme neuniformni racionalni B-spline krivky a De Booruv algoritmus. Nakonec projdeme tematem rasterizace usecky, silne cary, kruznice a elipsy. Cilem diplomove prace je vytvoreni nekolika interaktivnich appletu, simulujicich algoritmy pro rasterizaci a vykresleni krivek probirane v teoreticke casti. Tyto applety napomuzou snazsimu pochopeni teoretickych poznatku a zefektivni vyuku.