Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,530 záznamů.  začátekpředchozí24521 - 24530  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.67 vteřin. 

An Educational Application for Relational Algebra Query Evaluation
Lysík, Martin ; Hoksza, David (oponent) ; Skopal, Tomáš (vedoucí práce)
Predmetom práce je implementácia aplikácie na vyhodnotenie dotazu zapísaného v relačnej algebre a na vizualizáciu vyhodnocovania jednotlivých operácií na konkrétnych dátach. Syntax dotazov je rovnaká, ako sa vyučuje na predmete Databázové systémy na MFF UK. Program taktiež umožňuje editáciu tabuliek a dotazov v rámci uceleného projektu.

Sign Writing
Václavíková, Jitka ; Okrouhlíková, Lenka (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje způsob fungování notačního systému SignWriting a jeho aplikaci na český znakový jazyk. SignWriting je notační systém, který umožňuje graficky zaznamenat znakové jazyky. Znakové jazyky jsou vizuálně motorické a jsou z velké části simultánní, proto musí být jejich zaznamenání odlišné od mluvených, audio orálních jazyků. Obsahují složku manuální a složky nemanuální. SignWriting umožňuje všechny složky zaznamenat pomocí grafických (ikonických) symbolů. Úvodní kapitoly popisují vznik a postupné proměny systému SignWriting a věnují se jeho základním principům a způsobu tvoření jednotlivých symbolů. Dále práce představuje konkrétní symboly pro manuální komponenty znaku - místo artikulace, tvar ruky, pohyb a kontakt a nemanuální komponenty znaku - pohyby a pozice těla, mimiku a pohyby úst, dále pak symboly pro interpunkci. Poslední kapitola je věnována využití SignWritingu ve světě a v ČR.

Android aplikace pro efektivní plánování fotbalových tréninků
Valeš, Roman
Pomocí dotazníkového šetření se určí preference potenciálních uživatelů. Na základě toho se vytvoří bakalářská práce, která se zabývá vytvořením Android aplikace. Hlavním cílem je umožnit uživatelům efektivně plánovat události pro fotbalové mužstvo. Aplikace bude pracovat jedině za podpory internetového připojení. Cílem je získat data z databázového serveru nebo je serveru poslat. Získané data předá aplikaci. Tyto data zobrazí uživateli, který bude aplikaci používat.

Pravděpodobnostní výpočetní prostředí v MS EXCEL
Ginzl, Michal ; Malá, Ivana (vedoucí práce) ; Vrabec, Michal (oponent)
Hlavním cílem této práce je vytvořit uživatelsky přívětivou aplikaci pro výpočet různých pravděpodobností v jazyku Visual Basic for Applications - VBA s využitím produktu MS Excel. Součástí aplikace jsou moduly pro výpočet pravděpodobnosti, editor grafů a nástroj pro výpočet maximálně věrohodných parametrů pravděpodobnostních rozdělení. Teoretickým základem výsledné aplikace jsou vybraná pravděpodobnostní rozdělení nejčastěji využívaná v teorii přežití. V úvodu práce jsou vysvětleny specifické pojmy, které se k této oblasti statistiky váží. Dále práce obsahuje základní charakteristiky rozdělení a vzorce pro výpočet maximálně věrohodných odhadů parametrů rozdělení. Při výběru vhodného pravděpodobnostního rozdělení náhodné veličiny se lze řídit několika výběrovými kritérii. V této práci jsou popsána kritéria založená na věrohodnostní funkci a testování hypotéz.

Podpora pro zpřístupnění aplikací nevidomým a zrakově handicapovaným
Ficek, Michal ; Holan, Tomáš (oponent) ; Kryl, Rudolf (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je shrnout poznatky o přístupnosti softwarových aplikací a představit vlastní praktickou implementaci nástroje pro testování přístupnosti - JAWS Accessibility Explorer. Práce vymezuje pojem přístupná aplikace: uvádí souvislosti, které ovlivňují využití aplikací za pomoci kompenzačního software pro nevidomé a slabozraké na platformě Windows. Jsou představeny současné metody pro zpřístupnění aplikací - rozhraní pro přístupnost. Součástí práce je klasikace, popis a srovnání nejpoužívanějších odečítačů obrazovky a přehled nástrojů pro testování přístupnosti. V druhé polovině práce je popsána praktická implementace nástroje využívajícího ojedinělou koncepci testování přístupnosti, založenou na automatizovaném zjišťování informací z testované aplikace pomocí odečítače obrazovky JAWS a jejich následném vyhodnocení.

Narativní aspekty komiksu
Kořínek, Pavel ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Jareš, Michal (oponent)
Diplomová práce nazvaná "Narativní aspekty komiksu" se pokouší o aplikaci teoretického zázemí a pojmového aparátu klasické naratologie na vizuálně/verbální komiksové médium, inspiruje se přitom otázkami formulovanými tzv. transmediální naratologií. Po historickém exkurzu přibližujícím alespoň nejdůležitější práce věnované komiksovému vyprávění jsou stanoveny tři roviny komiksového textu - segment, příběh, svět -, jež jsou následně podrobeny detailnímu zkoumání. Kromě tradičních narativních aspektů (např. prostor, čas, narativní promluva, vypravěč, fokalizace, událost - zde sekvence) je v práci věnován prostor i úvahám o možném typologickém/ genologickém rozčlenění komiksu, pozornosti se dostává i mediálně příznakovému jevu seriality a "sdílených fikčních světů". V krátkých exkurzech jsou zmiňovány i další naraci ovlivňující jevy.

Testování knihovny fork/join v jazyce Java 7
MAXA, Karel
S verzí Java 7 přichází nová knihovna fork/join v balíčku java.util.concurrent, která pomůže lépe využít vícejádrovou architekturu a tím přináší časové zefektivnění běhu aplikací. Práce se zabývá popsáním a zpracováním doporučení pro použití této knihovny. Hlavní část práce se zabývá provedením testů a jejich následném vyhodnocení za účelem ilustrace časové efektivity při použití této knihovny. Pro testy byl napsán program v jazyce Java, který byl spouštěn napříč různými systémovými platformami a hardwarovými architekturami.

Vývoj aplikací v Ms Office
Večerník, František ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Cílem této práce je vytvoření komplexního pohledu na tvorbu aplikací v Microsoft Office s využitím VBA. Především potom najít způsob jak jednoduše a především levně a rychle vytvářet tento typ aplikací. V úvodní části práce jsou stručně popsány aplikace sady MSO, které jsou při tvorbě MSO řešení nejvíce používány. Dále je zde popsán postup vývoje v jazyce VBA současně s ním i způsob vývoje aplikací ve Visual Studiu. Jsou zde stručně popsány některé základní metodiky a vůbec historie softwarového inženýrství. V kapitole Guideline pro tvorbu aplikací v MSO, která vytváří největší přínos této práce je popsán vývojový cyklus tvorby aplikací v MSO, který jsem během své praxe vytvořil. Praktická úloha potom popisuje postup tvorby jednoduché aplikace v Ms Access. Práce je určena dvěma základním skupinám osob. Jsou to především ti, kteří jsou v roli analytiku a manažerů pracovišť, kde mají pocit, že neustále mechanicky opakují věci, které by bylo možné zautomatizovat. Dále jsou to potom programátoři, analytici a konzultanti, kteří by chtěli začít vyvíjet řešení postavená na MSO. Hlavním přínosem práce je poskytnutí obecného náhledu na tvorbu tohoto typu aplikací, společně s návodem, jak to činit co nejefektivněji.

Lokalizační služby ve webových aplikacích
Kočan, Tomáš ; Grégr, Matěj (oponent) ; Veselý, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem tohoto diplomového projektu bylo vyvinout aplikaci, která by umožňovala zobrazovat polohové senzory umístěné v interiérech. Vzhledem k tomu, že senzory se nacházejí v~budovách, tak se jako podklad nevyužívají zeměpisné mapy, ale uživatel má možnost nahrát vlastní podklady ve formě půdorysů místností, pater, hal, atď. Aplikace pro tento účel poskytuje nástroje pro zabezpečené nahrávání, správu a editování takových plánů. V práci je dále popsáno, jak lze využít aplikaci ke sledování aktuálních i historických poloh těchto senzorů. Podporu těmto funkcím zajišťují serverové komponenty sestávající z REST serveru, WebSocket serveru, Upload serveru a dalších služeb. Jejich návrh, popis a implementace je také součástí tohoto dokumentu. Mimo to práce popisuje RTLS (Real-time locating system) technologie, architekturu klientské aplikace a zabezpečení dat.

Android aplikace pro vizualizaci dopravních dat ze systému C2X
Chlápek, Tomáš ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato práce přináší aplikaci pro mobilní zařízení umístěné v automobilech. Slouží řidičům ke  zlepšení orientace a zvýšení přehlednosti při jízdě. Nabízí grafické zobrazení aktuálních stavů křižovatek a světelného značení.   V řešení bylo použito metod využívaných v inteligentních dopravních systémech. Vychází z komunikace mezi zařízeními umístěnými podél silnic a mobilním zařízení ve vozidle. Podstatou je výměna zpráv s informacemi o topologii křižovatek a stavy semaforů.   Vytvořené řešení poskytuje možnosti grafického vizualizace křižovatek se světelným značením a přechody pro chodce na zařízeních s platformou Android ihned po přiblížení se k externímu zařízení.   Hlavní přínos je pro vývojáře systému C2X, kteří za pomocí aplikace testují správnost jimi nastavených informací ve fyzických zařízeních nainstalovaných v těsné blízkosti podporovaných křižovatek.