Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,452 záznamů.  začátekpředchozí24443 - 24452  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.70 vteřin. 

Současný stav ve Výběrové tělesné výchově
Procházka, Jiří ; Přívětivý, Lubomír (oponent) ; Konrád, Antonín (vedoucí práce)
Jmeno a pfijmeni autora: Jin Prochazka Nazev diplomove prace: Soucasny stav ve Vyberove telesne vychove Pracoviste: Katedra vojenske telovychovy Vedouci diplomove prace: Mgr. Antonin Konrad Rok obhajoby diplomove prace: 2009 Abstrakt: Cile prace: Analyza soucasneho stavu Vyberove telesne vychovy v Armade Ceske republiky. Zjisteni nejcasteji vyuzivanych oblasti Vyberove telesne vychovy a stavu materialniho zajisteni pro zabezpecovani techto akci. Metody: Pro ziskani dat bylo pouzito nestandardizovaneho dotazniku s otevfenymi i uzavfenymi otazkami. Dotaznik byl sestaven na zaklade potfeby ziskat udaje o stavu Vyberove telesne vychovy v Armade Ceske republiky. Pro vyhodnoceni preventivnich rehabilitaci s telovychovnym programem byla pouzita analyza a synteza ziskanych informaci z vyhodnoceni preventivnich rehabilitaci. Vysledky: Zjisteni rozdilneho zpusobu nahlizeni na akce Vyberove telesne vychovy u jednotlivych vojenskych utvaru a zafizeni a zjisteni oblibenosti jednotlivych sportu v soucasne dobe. Klicova slova: system vojenske telovychovy, Vyberova telesna vychova, dostupnost, telesna a psychicka pfipravenost vojaka.

Získávání cizojazyčných zkušeností prostřednictvím integrace múzických činností u dětí v předškolním věku
Píclová, Olga ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Cílem této práce je vytvořit sytém získávání cizojazyčných zkušeností v anglickém jazyku u dětí 5-6 letých. Systém je založen na prolínání uměleckých činností s anglickými slovy a základními slovními spojeními. Prostřednictvím zpěvu, hry na Orffovy nástroje a pohybu tak dochází k snadnějšímu zapamatování anglických slov a slovních spojení. Elementární umělecké činnosti jsou spojeny s emocionálním prožíváním. Tak se prohlubuje zájem o anglický jazyk. Práce je spojena s výzkumem, který je v závěrečné části vyhodnocen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Problematika závislosti na alkoholu u mladistvých
FILIPOVÁ, Darina
Z výzkumů zaměřených na problematiku závislosti na alkoholu prováděných závislých na alkoholu v České republice vyplývá, že se počet osob závislých na alkoholu každoročně zvyšuje a alkoholizmus je vážným problémem veřejného zdraví. Závislých rok od roku přibývá, dokládá to i to co uvedl 10. března 2010 pro deník Právo MUDr. Petr Popov primář oddělení pro léčbu závislostí Všeobecné fakultní nemocnice v Praze ? Dříve jsme měli zhruba 300 tisíc lidí závislých na alkoholu. Dnes je jich 600 až 700 tisíc. Přitom mužů je dvakrát víc než žen, ale ženy je rychle dohánějí.? Jak uvádí i článek z deníku Mladá Fronta Dnes ze dne 21. února 2012 mladých konzumentů alkoholu také přibývá a přitom nadměrné pití, pět a více skleniček nejméně třikrát měsíčně, přiznala asi pětina šestnáctiletých. Vyplývá to z výzkumu pro rok 2011, uvedeném ve zmíněném článku. Ve své diplomové práci, ve které se zabývám problematikou alkoholizmu mladistvých, bych chtěla zmapovat, jaký je problém alkoholizmu u mladistvých na Českobudějovicku a a zjistit úroveň jejich znalostí o zdravotních a sociálních důsledcích alkoholizmu. V teoretické části se věnuji obecně procesu a vzniku závislosti, problematice závislosti na alkoholu a sociálním a zdravotním důsledkům nadměrné konzumace alkoholických nápojů. Dále činitelům ovlivňujícím mladistvé v požívání alkoholu a jiných návykových látek a prevenci v oblasti závislostí zaměřené na mladistvé. Ve výzkumné části se věnuji konkrétně, socioekonomickému zázemí mladistvých respondentů, osobním zkušenostem s alkoholem a okrajově jinými návykovými látkami. Dále pak mapováním znalostí zdravotních a sociálních důsledků způsobených konzumací alkoholu, vlivem prostředí, komunit na vznik závislosti u mladistvých a tím jaké mají volnočasové aktivity. Využila jsem kvantitativního výzkumu, formou dotazníků. Z mého výzkumu vyplývá, že většina mladistvých si je vědoma následků užívání nebo nadužívání alkoholu, ale ve svém životě se v konzumaci alkoholických nápojů neomezují a ani je neuplatňují a konzumaci alkoholu s postupujícím věkem spíše zvyšují. K prevenci nadměrného užívání alkoholických nápojů, rozvoje závislosti u mladistvých a dalšímu rozšíření jejich vědomostí a dovedností využívaných v rámci snižování konzumace alkoholu prevence rozvoje následné závislosti by nepochybně mohla přispět edukace v oblasti krátké intervence rizikového pití alkoholu aplikovaná praktickým lékařem pro děti a dorost, cílené preventivní aktivity ve školách, edukace v rodinách a systematičtější využívání výcvikových seminářů, zaměřených na důslednější péči o osobně sociální rozvoj a lepší směřování volnočasových aktivit. Nepochybně by napomohlo i lepší legislativní opatření v postihování mladistvých uživatelů alkoholu a drog.

Genderové aspekty českého skautingu. Proč holky chodí do skauta?
Žárská, Magdaléna ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje informace získané během kvalitativního výzkumu, který se konal v Praze v roce 2009. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s dětmi ze skautských oddílů analyzuje genderové aspekty českého skautingu. Ve své diplomové práci představuji krátkou historii skautského hnutí ve světě i v České republice se zaměřením na formování dívčího skautského hnutí. Mým předpokladem je, že český skauting nabízí unikátní prostředí pro genderově senzitivní vzdělávání. Domnívám se, že nekoedukované skautské oddíly jsou v tomto procesu klíčovým prvkem, protože dětem nabízejí možnost vyzkoušet si různé věci a aktivity bez genderově motivovaných společenských předsudků. Tento předpoklad se snažím ověřit skrze analýzu zkušeností mých informátorů a informátorek. Klíčové pojmy: Skauting, gender, zkušenost, identita

Výkrm jalovic v horských podmínkách Šumavy
VALTER, Jiří
Cílem diplomové práce bylo vyhodnotit výkrm jalovic realizovaný ve dvou pastevních cyklech v horské oblasti jižních Čech. Sledování proběhlo v dvouletém opakování 2008/2009 a 2010/2011. Do hodnocení bylo zařazeno celkem 99 jalovic, vícepodílových kříženek plemen aberdeen angus a masný simentál. Jalovice byly v prvním pastevním období odchovávány na pastvě společně s matkami, v zimním období byly umístěny ve stáji a v dalším roce následovalo druhé pastevní období, po jehož ukončení byly jalovice poraženy. Byla zjišťována živá hmotnost na konci prvního pastevního období, na konci zimního období a na konci druhého pastevního období. Dále byla zaznamenána hmotnost jatečně upraveného těla a třída zmasilosti dle SEUROP. K živým hmotnostem byly dopočítány průměrné denní přírůstky za příslušná období. Soubor byl roztříděn do skupin podle roku narození, mesíce narození a podle tříd zmasilosti dle SEUROP. Statistické zpracování dat bylo provedeno pomocí programu Excel. Pro vyhodnocení výsledků byly u sledovaných ukazatelů vypočteny základní statistické charakteristiky a průkaznost rozdílů mezi skupinami ověřena pomocí F-testu a párového t-testu na odpovídajících hladinách významnosti. Průměrná hmotnost jalovic na konci prvního pastevního období činila 281,2 kg, průměrná hmotnost při ukončení zimního období činila 366,1 kg, průměrná hmotnost na konci druhého pastevního období činila 511,6. Průměrný věk jalovic na konci prvního pastevního období byl 221,5 dnů, poráženy byly při průměrném věku 568,9 dne. Průměrný denní přírůstek za první pastevní období činil 1,16 kg, za zimní období 0,53 kg, za druhé pastevní období 0,81 kg. Celoživotní průměrný denní přírustek činil 0,85 kg. Netto přírustek činil 0,45 kg. Průměrná hmotnost jatečně upraveného těla činila 253,8 kg. 2,1% jalovic dosáhlo třídy zmasilosti ?U?, 54,5 % třídy ?R? a 43,4 % ?O?. Jalovice vykazovaly značnou variabilitu, zejména v hmotnosti na konci druhého pastevního období (sx = 42,4 kg). Mezi hmotností při odstavu a hmotností při porážce byla zjištěna korelace r2=0,62 a mezi hmotností při odstavu a hmotností JUT byla zjištěna korelace r2=0,69.

Význam outdoor trainingu (OT) pro vzdělávání zaměstnanců
Mazurek, Martin ; Neuman, Jan (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
a klíčová slova Název: Výmam outdoor trainingu (OT) pro vzdělávání zaměstnanců Cíle práce: Zhodnocení výmamu outdoor trainingu pro vzdělávání zaměstnanců. Posouzení vhodnosti a aktuálnosti metody OT pro vzdělávání manažerů a pracovních týmů. Zjištění co firmy očekávají od účasti na OT a jejich vnímání outdoor trainingu. Posouzení vývoje outdoor trainingu na našem a evropském trhu. Metoda: Ve výzkumu výmamu outdoor trainingu pro vzdělávání zaměstnanců bylo použito dotamíkové šetření, na které reagovalo 19 personálních manažerů z růmých společností se sídlem v ČR. K posouzení vhodnosti a aktuálnosti OT pro vzdělávání manažerů a pracovních týmů byla zvolena metoda sekundární analýzy a pro zobrazení situace na trhu bylo využito strukturovaného rozhovoru se zástupci poskytovatelů OT. Výsledky: Přinášejí pohled manažerů personálních oddělení na OT a monitorují situaci na evropském i českém trhu s OT. Klíčová slova: outdoor training, teambuilding, vzdělávání zaměstnanců, manažér, pracovní tým

Regionální politika Evropské unie a její růstové efekty na regiony Jižní Itálie
Klán, Robert ; Abrhám, Josef (vedoucí práce)
Regionální politika Evropské unie se dnes jeví jako jedna z nejdůležitějších politik na nadnárodní úrovni. Zatímco v 80. letech představovala v evropském rozpočtu pouze zanedbatelnou položku, na konci let 90. se tato položka vyhoupla z hlediska objemu výdajů až na druhé místo. Během tohoto dynamického období se politika koheze stala příčinou mnoha politických, ale i odborných diskusí, získala si mnoho příznivců, ale i odpůrců. Vzhledem k objemu těchto prostředků si jejich využití zaslouží náležitou pozornost. Druhým největším příjemcem ze strukturálních fondů se mezi roky 1989 až 2006 stala Itálie. Její ekonomika vyniká značným geografickým dualismem a jižní "periferie" se dlouhodobě potýká s socio-ekonomickými problémy. Tyto regiony měly možnost čerpat ze strukturálních fondů značné finanční sumy. Tato studie se zabývá analýzou, zda-li vyčerpané finanční prostředky dopomohly jihoitalským regionům k výraznějšímu ekonomické růstu, resp. jaké jsou jejich mezní růstové efekty.

Státní dluh ČR v porovnání s vybranými státy EU
Baumová, Pavlína ; Severová, Lucie (vedoucí práce) ; Jitka, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením vývoje státního dluhu České republiky za sledované období 2003 až 2015. V první části práce jsou vysvětleny pojmy státní dluh a státní rozpočet, popsán proces tvorby rozpočtu a vysvětlena vzájemná provázanost mezi státním dluhem a státním rozpočtem. V úvodu praktické části je provedena komparace státního dluhu České republiky se státními dluhy vybraných zemí Evropské unie. Protože je státní rozpočet, resp. deficit státního rozpočtu významným faktorem ovlivňujícím výši státního dluhu, je v druhé části sestaven ekonometrický model a vybrány makroekonomické ukazatele, které mohou výrazně ovlivňovat příjmovou a výdajovou stránku rozpočtu. Na základě zjištěných informací jsou v závěru práce navržena opatření, která by mohla pomoci omezovat negativní působení vlivů na státní rozpočet a vedla k postupnému snižování státního dluhu.

Kulturní rozdíly ve výchově dětí v českých a anglických rodinách
Zmeková, Olga ; Slaboch, Martin (vedoucí práce) ; Tereza, Tereza (oponent)
Diplomová práce představuje vzdělávací systémy České republiky a Anglie. Při zadávání tématu diplomové práce si autorka neuvědomovala obsáhlost a složitost problematiky. Proto v průběhu studia dokumentů, vyhledávání informací a hledání respondentů došlo k užšímu zaměření práce pouze na srovnávání vzdělávacích systémů obou zemí a jejich porovnání z pohledu pedagoga. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část staví na informacích získaných studiem dokumentů. Autorka představí oba systémy, jejich historii, základní znaky a jednotlivé úrovně školství. K řešené problematice existuje poměrně dostatečné množství literárních i internetových zdrojů. Praktická část práce představuje výsledky kvalitativního výzkumu. V rámci práce proběhlo deset rozhovorů s pedagogy, kteří mají zkušenost s českým i anglickým vzdělávacím systémem. Kvůli obsáhlosti tématu si autorka vybrala právě kvalitativní výzkum, konkrétně polostrukturovaný rozhovor, který umožňuje dané téma prozkoumat do hloubky. Učitelé měli možnost sdělit své poznatky a zkušenosti, které získali v rámci svého profesního života. Díky uskutečněným rozhovorům měla autorka práce možnost objevit nové informace, které se z literatury nedozvěděla. Osobní prožitek respondentů přinesl práci určitou autentičnost. V závěru práce je uvedeno shrnutí informací, které se autorce podařilo sesbírat.

Ocenění společnosti CZC.cz s.r.o.
Beryn, Aliaksandr ; Sieber, Patrik (vedoucí práce) ; Špička, Jindřich (oponent)
Cílem této diplomové práce je ocenění společnosti CZC.cz, s.r.o. ke dni 31. 12. 2016. Podstatou ocenění společnosti je zjištění jejího skutečného finančního stavu na základě historických dat, získaných z finančních zpráv společnosti a z jiných zdrojů, a následné modelování jejich budoucích finančních výsledků na základě expertních odhadů za účelem zjistit, jakou ekonomickou hodnotu může společnost přinést svým vlastníkům, nebo jakou cenu má zaplatit kupující, aby tuto společnost ovládl. Práce je rozdělená na dvě části: teoretickou část a praktickou část. Teoretická část obsahuje pojmy, metody a nástroje, využívané při ocenění společnosti. Praktická část obsahuje výsledky analýz, komentáře a výsledek ocenění společnosti, které je provedeno metodou diskontovaných volných peněžních toků. Práce končí závěrem, který shrnuje výsledky provedených analýz.