Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,429 záznamů.  začátekpředchozí2420 - 2429  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.15 vteřin. 

Detekce a rozpoznání objektů v obraze
Muzikářová, Michaela ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace typu klient-server, která umožňuje rozpoznání objektů v obraze a využívá již existující mobilní aplikaci. V teoretické části jsou nejprve popsány rozdíly lidského a počítačového vidění, dále detekce a rozpoznání objektů včetně vybraných metod. Další sekce obsahuje popis umělých neuronových sítí, které byly pro práci hlouběji nastudovány, spolu s jejich využitím k rozpoznání objektů. Následují informace, týkající se vybraných mobilních aplikací pro rozpoznání objektů v obraze, zakončené přehledem frameworků a knihoven, umožňujících práci s neuronovými sítěmi. Z nich byl k práci zvolen Caffe Framework. Dále je popsán průběh návrhu a řešení a vytvořený systém včetně experimentů a datasetů, použitých k ověření jeho funkčnosti.

Současný stav knihoven pro pacienty v nemocnicích a možnosti jejich dalšího rozvoje
Třešňáková, Anna ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá současným stavem knihoven pro pacienty v nemocnicích a možnostmi jejich dalšího rozvoje. Na začátku se práce věnuje pacientským knihovnám v historickém kontextu. Následuje seznámení s komunikačními procesy ve zdravotnických zařízeních a biblioterapií. Nedílnou součástí práce jsou vyhodnocená data získaná během dotazníkového šetření v nemocnici mezi pacienty. Konec práce nabízí několik řešení a směrů, kterými by se knihovny pro pacienty v nemocnicích mohly v budoucnosti ubírat.

Tvorba aplikace pro rekonstrukci povrchu z mračna bodů
Jandora, Filip
Tato bakalářská práce je věnována problematice rekonstrukce povrchu z mračna bodů. Pomocí této aplikace je možné vyhladit a zrekonstruovat nahraný mrak bodů a dále jej pak používat jako objekt. Aplikace je sestavena na základě programovacího jazyka C++, za podpory knihoven Qt a PCL.

Moderní Java frameworky pro front-end webových aplikací
Jahoda, Lukáš ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mittner, Jan (oponent)
Cílem této práce je analýza vybraných frameworků pro vývoj moderních webových aplikací na platformě Java se zaměřením na stranu klienta. Práce je doplněna o vhodně zvolené příklady zdrojových kódů, které čtenáři napomohou k dotvoření vlastního pohledu na dané frameworky a zároveň mohou posloužit jako tutoriály. Úvodní část se zaměřuje na trendy moderních webových aplikací a to zejména na straně klienta. Dotýká se témat jako podpora mobilních zařízení, AJAX či responsivním designem uživatelského rozhraní aplikace. Práce dále představuje nejnovější technologie na straně klienta mezi které patří HTML5, CSS3, knihovna jQuery a dynamický jazyk LESS jehož hlavním cílem je zjednodušení, zkrácení a hlavně zdynamičtění kaskádových stylů. Výstupem této sekce je volně dostupná obecná LESS šablona, která lze aplikovat na nově vznikající projekty. Pro samotnou analýzu byl vytvořen statický registrační formulář, na který jsou následně aplikovány frameworky Apache Wicket a Spring MVC s šablonovacím nástrojem Freemarker. Z hlediska analýzy byly zvoleny tyto kritéria: základní struktura projektu, aplikace statické šablony, externí JavaScript / jQuery knihovny, možnosti překladu, aplikace formuláře, odeslání formuláře a validace vstupních polí. Jednotlivá kritéria byla detailně popsána a to zejména z pohledu implementace obou frameworků. Výstupem analýzy jsou volně dostupné struktury projektů a také obě výsledné aplikace.

Software pro zpracování dat ze snímače polohy hlavy
Slávik, Vladimír ; Sekora, Jiří (oponent) ; Čížek, Martin (vedoucí práce)
Práce stručně uvádí do problematiky odchlípení sítnice, vitrektomie a pooperační péče. Dále nastiňuje způsob zvýšení pacientského komfortu použitím systému pro průběžnou signalizaci a záznam poloh hlavy. Softwarová část tohoto systému je realizována za použití programového prostředí C++ Builder a pomocných knihoven výrobců hardware využitého v systému. Tato softwarová aplikace umožňuje analýzu dat získaných systémem a jeho správu. Je popsáno podrobně její grafické uživatelské rozhraní, použití uživatelem a zejména vnitřní uspořádání a rozdělení funkcí do podsystémů.

Retrospektivní hra Death Race
Hýža, Daniel ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje návrh a implementaci retrospektivní síťové hry Death Race. V této hře hráči ovládají svou stíhačku a snaží se zničit protivníka. První část práce se zabývá historii počítačových her, pokračuje popisem síťové architektury a grafických knihoven. Druhá část se zabývá návrhem komunikačního protokolu a herních principů. Poslední část popisuje implementaci a testování aplikace. Aplikace byla vyvíjena v programovacím jazyku C++ s využitím knihoven OpenGL a SDL.

Překladač jazyka BASIC do assembleru
Šafařík, Tomáš ; Dokulil, Jiří (oponent) ; Yaghob, Jakub (vedoucí práce)
Následující text pojednává o prekladaci do assembleru programovacího jazyku, který je odvozen z jazyku BASIC. Tento nove vytvorený programovací jazyk je na zacátku specifikován vcetne diskuse o jednotlivých programovacích konstrukcích. V dalších kapitolách jsou potom popsány analýza a implementace prekladace. V kapitole pojednávající o analýze jsou popsány symbolické sémantické tabulky a reprezentace mezikódu prekladace. V kapitole o implementaci je možné nalézt bližší popis jednotlivých datových struktur a algoritmu použitých v prekladaci. V textu také nalezneme kapitolu popisující knihovny jazyku a behovou podporu preloženého programu. Další kapitola obsahuje popis implementace nekterých optimalizací. Jedná se o constant folding, unreachable code elimination, common subexpression elimination, elimination a function inlining. Poslední cást práce ukazuje zpusoby jak rozšírit jak jazyk, tak prekladac. Ctenár se muže také seznámit s nástroji jako Bison nebo Flex, které jsou použity pri implementaci prekladace.

Česká digitální knihovna - agregace a zpřístupnění digitálního obsahu z českých knihoven
Lhoták, Martin
Cílem projektu Česká digitální knihovna (ČDK) je agregace obsahu digitálních knihoven provozovaných v České republice. ČDK slouží jako jednotné rozhraní pro koncové uživatele i jako primární národní zdroj dat pro další zastřešující národní i mezinárodní projekty, zejména pro evropskou digitální knihovnu Europeana a pro Centrální portál českých knihoven - KNIHOVNY.CZ. V rámci projektu jsou vyvíjeny volné dostupné nástroje pro komplexní podporu digitalizačních procesů, které zahrnují výrobu digitálních dokumentů, sledování workflow, zpřístupnění a archivaci. Systém pro provozování digitální knihovny Kramerius vyvinutý v rámci projektu je používán ve více než 30 knihovnách v České republice a poskytuje přístup k desítkám milionů digitálních objektů. ProArc - systém kompatibilní s národními a mezinárodními metadatovými standardy, je používán v několika knihovnách pro produkci digitálních dokumentů. S ohledem na archivační součást řešení jsou sledovány standardy pro dlouhodobou archivaci (např. model OAIS) a zajištěno propojení se systémem Archivematica.

Návrh a implementace softwarové komponenty pro manipulaci s 3D objekty
Čapek, Martin
Diplomová práce se venuje návrhu a implementaci softwarové komponenty pro manipulaci s 3D objekty. Práce obsahuje obecnou rešerši popisu ruky, aspekty rozdelení gest, základní metody predzpracování obrazu, podrobný popis klasifikacních metod, popis zarízení Kinect a knihoven pro zpracování obrazu. Praktická cást se zabývá návrhem a implementací softwarová komponenty Tool do aplikace ArcScene, návrh a implementace gest, které emulují funkcionalitu 3D myši. Softwarová komponenta je implementována v programovacím jazyce C# s knihovnou Kinect SDK. Systém pro rozpoznávání gest je založen na metode FSM s úspešností 80--97%.

Testování aplikací s využitím nástroje Robot Framework
Mačurová, Kateřina ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Doležel, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá metodikou Testování aplikací s využitím nástroje Robot Framework. Jejím hlavním cílem je vytvořit metodiku popisující přístup k automatizovanému testování aplikací s tímto nástrojem. Součástí vytvořené metodiky je příručka, která v době zadání této práce v českém jazyce k nástroji Robot Framework neexistovala. V práci jsou v souladu s dílčími cíli objasněny základní pojmy a uvedena východiska a přístupy k automatizovanému testování. Nedílnou součástí je i charakteristika a architektura nástroje Robot Framework, popis používaných knihoven, dalších zabudovaných nástrojů a syntaxe používané pro vytváření testovacích případů.