Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Fenomén seznamovacích reality show: hledání lásky či zábavy?
Vodrážka, Prokop ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Bakalářská práce popisuje fenomén seznamovacích reality show. Práce se soustředí na několik rovin, které v sobě TV Dating Shows obsahují. Za prvé se zaměřuje na pojem reality TV, tedy na obraz skutečné televize, která ukazuje skutečné lidi a jejich skutečné příběhy. Za druhé se snaží prozkoumat motivaci účastníků, která je vede k účasti v těchto pořadech a jejich následnému chování během natáčení. Za třetí se práce zabývá vnímáním lásky z pohledu účastníků a hledá souvislosti mezi motivy a chováním účastníků s jejich pohledem na seznamování a rodinu. Čtvrtým zkoumaným aspektem je dopad těchto pořadů na společnost a účastníky. Práce potvrdila, že seznamovací reality show skutečně mohou fungovat jako možnost nalezení partnera, ale musí zde být motivace všech zúčastněných subjektů. Během šetření se také potvrdilo, že samotné zpracování reality show je přizpůsobeno reakcím diváků a jejich požadavkům, které vychází ze sledovanosti pořadů
Televizní zábava v roce 2013
Jadrný, Petr ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Televizní zábava v roce 2013" se zabývá trendy, základními znaky a druhy pořadů patřících do žánru televizní zábavy vysílaných v roce 2013 v českých televizích. V první teoretické kapitole se snaží nastínit některé základní pojmy spjaté s tímto žánrem a televizní zábavou. Zbytek práce je již věnován samotné analýze jednotlivých pořadů. Práce je členěna na české a zahraniční seriály, české a zahraniční soutěžní pořady, reality show a české a zahraniční zábavné pořady.
Profil publika pořadů typu reality show vysílaných v českých televizích s důrazem na motivy sledování pořadu Hotel Paradise u vysokoškoláků
Zvěřinová, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Práce si klade za cíl prozkoumat diváckou obec reality shows vysílaných na českém trhu. Na základě vybraných parametrů budou pomocí kvantitativní analýzy podrobeny rozboru jednotlivé typy pořadů reality show a nalezeny jednotící a naopak rozlišné charakteristiky publika. Na základě výsledků této kvantitativní analýzy bude následně vybrána zajímavá statisticky výrazná souvislost (vztah mezi sledováním reality show a vzděláním), která bude poté detailně prozkoumána kvalitativní analýzou na pořadu Hotel Paradise, aby objasnila důvody tohoto jevu.
Elektronický dohled v oblasti spotřeby a médií
Špačková, Andrea ; Slavíček, Daniel (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
4 Abstrakt Diplomová práce se věnuje tématu elektronického dohledu v oblasti konzumu, marketingu a médií. Elektronický dohled je forma sběru a vyhodnocování dat tvořených činností elektronických přístrojů v současnosti tolik používaných pro práci i zábavu. Užitím moderní techniky a internetu dochází ke sledování jednotlivců a ukládání informací o jejich činnostech do státních a komerčních databází. Následné využití dat slouží např. ve sféře obchodu nebo v prevenci kriminality. Tyto praktiky přinášejí riziko spojené s narušením soukromí, ovlivňováním a směrováním osob. Diplomová práce se skládá ze tří hlavních kapitol. První kapitola obsahuje historii dohledu a jeho vývoj. Druhá kapitola je zaměřena na vznik elektronického dohledu a popisuje různé oblasti působení dohledových praktik. Ve třetí kapitole je představena konkrétní oblast dohledu - spotřeba a marketing. Kapitola obsahuje i praktické ukázky. Klíčová slova Dohled, interaktivita, customizace, reality show, Panoptikon, média
Televizní pěvecké soutěže jako současný fenomén
Růžičková, Lucie ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Televizní pěvecké soutěže jsou fenoménem posledního desetiletí v nové podobě, která je velmi odlišná od pěveckých soutěží z druhé poloviny minulého století. Jedná se o nový způsob pojetí, který zapojuje do soutěže diváka, který se bezprostředně podílí na rozhodování o postupujících a vítězích soutěže. Cílem práce je prokázat, nebo vyvrátit můj předpoklad, že pěvecké televizní soutěže jsou fenoménem současné doby. Pokusím se charakterizovat nejznámější pěvecké soutěže popsat systém jejich fungování, hledat společné znaky, porovnat schémata soutěží. Ověřit využití televize jako interaktivního media společně s možností hlasování s využitím mobilních telefonů pro podporu sledovanosti pořadu. Porovnat tyto soutěže se soutěžemi z druhé poloviny minulého století. Proč lidé rádi sledují televizní pěvecké soutěže a pro kterou cílovou skupinu televizních diváků jsou pěvecké soutěže zajímavé.
Faktory úspěchu TV kuchařů aneb TV chefs' values
Burianová, Kateřina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
V akademickém světě je pořadům o vaření věnována jen malá pozornost. Spíše se k tomuto tématu vyjadřují média a široká veřejnost. Jelikož jsou ovšem pořady o vaření velmi rozšířeny, je vhodné se na ně zaměřit i v odborných pracích. Tato diplomová práce se snaží o teoretické zakotvení pořadů o vaření jakožto specifického žánru. V analytické části poté zkoumá jeden z významných aspektů pořadů o vaření - osobnosti kuchařů v nich účinkujících. Nejprve je v práci provedeno teoretické zarámování pořadů o vaření. Práce se věnuje popisu teoretických oborů zabývajících se jídlem a také nastiňuje teorie, které popisují procesy probíhající v současném kulturním diskurzu. Následuje popis reality TV a reality shows. Historie pořadů o vaření sahá k počátkům pravidelného televizního vysílání. Nejvýznamněji v této oblasti zapůsobila až televizní stanice Food Network na konci dvacátého století. Konkrétní významné pořady o vaření ze světové i české produkce jsou přiblíženy v práci také. V práci byl vytvořen nový, unikátní termín - TV chefs' values. Vyjadřuje faktory vlastní televizním kuchařům, které jsou potřebné pro jejich úspěch v televizním prostředí. Tyto faktory vzešly z výzkumu popsaného v analytické části práce a jsou jimi přirozenost kuchařů při účinkování v pořadu, smysl pro humor, láska k jídlu a vzdělání...
Foucaultovo Dohlížet a trestat ve vybraných aspektech genderové reality show Výměna manželek
Vosobová, Michaela ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Diplomová práce má za cíl pokusit se ozřejmit, zda princip reality show obecně i konkrétní genderové reality show Výměna manželek by mohl být variací nové, moderní technologie disciplinace, případně speciálním mediálním případem instituce zpovědi, které mocensky působí na publikum skrze pozitivní normy. Dále na základě diskurzivní analýzy rozhovorů s jednotlivými aktérkami a aktéry vybraného televizního dílu Výměny manželek si bere za cíl pochopit a rozkrýt jejich motivace k účasti v této genderové reality show, stejně jako analyzovat příčiny výrazné odezvy publika na kontroverzní název pořadu. Teoretická východiska práce jsou postaveny na Foucaultově myšlence nových technologií disciplinace (princip panoptikonu), internalizace norem a konceptu pastýřské moci, a dále na pojetí repetitivního konstituování subjektu podle Judith Butler. V závěru se práce zamýšlí nejen nad identifikovanými diskurzy, které konstituují motivace účastníků genderového televizního pořadu, ale diskutuje i možnosti a limity výzkumného přístupu v prostředí dominantních diskursivních dichotomií.
Současné trendy ve vývoji televizní zábavy na příkladu pořadu Prostřeno
Honsová, Pavlína ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce se zabývá zábavou v současném českém i zahraničním prostředí. Má dvě části, teoretickou a praktickou. Na začátku teoretické části se zabývá teoretickým zázemím potřebným pro tuto práci, a to především každodenností a televizí, která v každodennosti hraje svou úlohu. V teoretické části dále popisuje jednotlivé pořady, především ty, které nějakým způsobem (např. příslušností k určitému žánru) souvisí s pořadem Prostřeno, to znamená významné světové reality show a pořady o vaření. Stručně zde také zmiňuje podobné významné pořady v českém prostředí. Analytická část má také několik kapitol. Nejprve se zde vysvětluje postup, kterým bude pořad Prostřeno analyzován, a to obsahovou analýzou. Následně je tato analýza provedena a jsou zhodnoceny výsledky. Dále je pořad srovnáván s jednotlivými významnými pořady, které byly zmíněny v teoretické části. Dále jsou zmíněny výrazové prostředky pořadu Prostřeno (střih, hudba…). Následuje shrnutí a celkové zhodnocení práce.
Guerillový štýl natáčania a jeho dopady na prácu zvukára.
Stýblo, Martin ; NĚMEC, Daniel (vedoucí práce) ; SKALL, Vladimír (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá zmenami spôsobu práce zvukára v meniacom sa produkčnom prostredí, meniacich sa technológiách a prístupoch vo filmovej tvorbe. Popisuje skúsenosti zvukárov z práce v netradičnom prostredí, je doplnená o technické tipy a riešenia problémov vo všetkých fázach tvorivého procesu - od plánovania až po postprodukciu.
Televizní formát reality show optikou konceptů Viléma Flussera a sociálně psychologických experimentů
TOMSOVÁ, Nikol
Tato diplomová práce se zabývá problematikou nově vznikajících mediálních formátů. Zejména pak přibližuje formát reality show. Úvodní kapitoly se věnují teoretickému popisu tezí z vybraných filosofických děl Viléma Flussera. Jedná se vesměs o myšlenky obsažené v jeho ztvárnění filosofie technických obrazů. Další kapitoly navazují na toto téma a snaží se ho provázat s formátem reality show. Tento formát je zde definován a doplněn konkrétními příklady. Diplomovou práci pak uzavírají kapitoly, které formát reality show představují ze sociálně psychologického hlediska. Tyto kapitoly jsou vystavěny na příkladu psychologických experimentů, jejichž závěry jsou aplikovatelné na určité situace, které mohou v rámci reality show vzniknout. Závěr práce se skládá z celkového hodnocení formátu reality show v souvislosti s filosofií technických obrazů a výsledky psychologických experimentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.