Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku
Norková, Hana ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Dědková, Miriama (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Hana Norková Vedoucí práce: PhDr. Markéta Gerlichová, PhD. Konzultantka práce: Mgr. Silvie Táborská Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku Abstrakt bakalářské práce: Tématem bakalářské práce je využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje 4 oddíly. První oddíl je věnován získanému poškození mozku. V druhém oddílu je popsán motorický systém a struktury podílející se na jeho řízení. Třetí oddíl shrnuje informace o muzikoterapii, neurologické muzikoterapii, rytmické stimulaci v technikách neurologické muzikoterapie, hudbě, rytmu a jejich vlivu na lidský mozek. V posledním oddílu je podrobněji popsaná technika Therapeutic Instrumental Music Performance, jejíž prvky jsou dále využity v praktické části. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky pacientek po cévní mozkové příhodě s poruchou motoriky horních končetin. Při terapiích jsou aplikovány prvky techniky Therapeutic Instrumental Music Performance. U obou pacientek jsou využity čtyři hudební nástroje za doprovodu metronomu. Na každý hudební nástroj se hraje určitými specifickými pohyby. Je sledována synchronizace tempa s pohyby...
Kultická hudba a zpěv ve starém Egyptě
Špátová, Ingrid ; Janák, Jiří (vedoucí práce) ; Vymětalová Hrabáková, Eva (oponent)
Bakalářská práce "Kultická hudba a zpěv ve starém Egyptě" pojednává o hudebních projevech v rámci staroegyptského kultu. První kapitola osvětluje pojem "hudba" v kontextu se starověkým hudebním životem. Následující kapitola přibližuje podobu staroegyptské kultické hudby a zpěvu, způsoby egyptského ladění a formu hudebního tělesa. Kapitola třetí se podrobněji zabývá hudebním doprovodem pohřebního rituálu i jiných svátků a seznamuje nás s ženskými hudebnicemi v chrámovém životě. Následuje propojení konkrétních egyptských božstev s hudbou, zmíněná je jejich charakteristika i atributy. Pátá kapitola přináší přehled nejdůležitějších kultických hudebních nástrojů. Práce je zakončena informacemi o postavení muzikantů ve společnosti a o jednotlivých staroegyptských hudebnících.
Syntéza hudebních signálů na Androidu
Mikulík, Jan ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat syntetizátor na mobilní platformě Android. Syntetizátor zvládá generovat 3 základní typy signálů - sinus, pila a obdélník. Dále obsahuje dva filtry typu dolní propust a horní propust, které lze ovládat pomocí mezní frekvence. Pro zvukovou interpretaci bylo využito AudioTrack API. Syntetizátor neobsahuje klaviaturu, ale ovládá se pomocí pomocí zón, kde každá zóna značí jeden tón. Zóny si lze libovolně vybrat. K syntetizátoru bylo vytvořeno jednoduché uživatelské rozhraní.
Řídicí jednotka pro elektronické bicí
Doležal, Karel ; Růžička, Richard (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukcí řídicí jednotky pro elektronický bicí nástroj, jejíž funkcí je snímání úderů hráče a produkce odpovídajícího zvukového výstupu. Nejprve je prezentována konstrukce zjednodušené verze zařízení zaměřená na metody snímání bicí soupravy, bez schopnosti generovat zvuk. Na základě toho jsou stanoveny požadované parametry finálního zařízení. Dále je popsána volba komponent a návrh desek plošných spojů s cílem dosáhnout maximální polyfonie a přijatelné latence zvukového generátoru. V další části práce je navrhován obslužný firmware a dostatečně výkonný algoritmus mixování zvuků. Je taktéž popsán postup oživení sestrojeného zařízení a postup testování skutečně dosažených parametrů.
Prototyp bezkontaktního hudebního nástroje
Pilný, Tomáš ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
V práci je popsána motivace k vytvoření bezkontaktního hudebního nástroje jako platformy pro živou tvorbu hudby. Práce obsahuje přehled existujících elektronických hudebních nástrojů. Dále je popsán postup návrhu a implementace prototypu.
Elektrické housle
Vaněk, Miroslav ; Fajt, Pavel (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Předmětem mé praktické diplomové práce je návrh a realizace elektrických houslí. Práce navazuje na mou teoretickou diplomovou práci s názvem Vývoj houslí s vyústěním do současnosti. Své housle jsem koncipoval jako elektrický pětistrunný hudební nástroj. Tělo houslí je vyrobeno z masivního dřeva (buk) stejně jako podbradník, hmatník a kobylka (ořešák). Tělo je ošetřeno bílou barvou a lesklým lakem. Na levém lubu houslí je el. zvukový výstup v podobě 6.3 mm jacku. Housle jsou opatřeny piezo snímačem Shadow SH SV1. Odjímatelnou součásti houslí je jejich podpěrka nebo-li pavouk se dvěma opěrnými body.
Design digitálního klavíru
Sikora, Halina ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je design digitálního klavíru. Tento stále více oblíbený hudební nástroj poskytuje možnosti, které nenabízí akustický klavír (možnost výstupu zvuku do sluchátek, využití samplových knihoven, nahrávání, jednoduché použití not v digitální podobě apod.). Po technické stránce se snaží přiblížit kvalitám klasických nástrojů, zejména v samotné odezvě nástroje a kvalitě zvuku. Cílem bylo navrhnout design, který by se výrazně odlišoval od stávajícího velmi konzervativního vzhledu, ale nebyl by příliš extravagantní. Práce je zaměřená především na designérské aspekty, s důrazem na ergonomii a nástinem technické řešení návrhu.
Design digitálního klavíru
Sikora, Halina ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je design digitálního klavíru. Tento stále více oblíbený hudební nástroj poskytuje možnosti, které nenabízí akustický klavír (možnost výstupu zvuku do sluchátek, využití samplových knihoven, nahrávání, jednoduché použití not v digitální podobě apod.). Po technické stránce se snaží přiblížit kvalitám klasických nástrojů, zejména v samotné odezvě nástroje a kvalitě zvuku. Cílem bylo navrhnout design, který by se výrazně odlišoval od stávajícího velmi konzervativního vzhledu, ale nebyl by příliš extravagantní. Práce je zaměřená především na designérské aspekty, s důrazem na ergonomii a nástinem technické řešení návrhu.
Vytvoření databáze nahrávek hudebních nástrojů
Lavický, Vojtěch ; Mácha, Tomáš (oponent) ; Rášo, Ondřej (vedoucí práce)
V této práci naleznete vytvořenou databázi nahrávek hudebních nástrojů. Nahrávky jsou popsány časovými průběhy a spektrogramy, což by mělo dobře posloužit například při odstraňování šumu ze signálu. Jsou zde popsány obecné údaje vybraných klasických nástrojů. Je zde diskutován lidský sluch, jeho parametry a jeho vnímání zvuku. Dále jsou uvedeny parametry zvuku samotného a teorie výpočtů. U jednotlivých nástrojů jsou uvedeny veličiny jako frekvenční rozsah a dynamický rozsah. Tyto jsou následně seřazeny. Jako součást této práce je program s grafickým rozhraním. Tento program obsahuje všechny nahrávky z databáze a je otevřen jakýmkoli dalším nahrávkám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.