Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Bezpečnost a použitelnost základních hashovacích funkcí, zejména MD-5, SHA-1 a SHA-2
Galaczová, Barbora ; Tůma, Jiří (vedoucí práce) ; Joščák, Daniel (oponent)
Název práce: Bezpečnost a použitelnost základních hashovacích funkcí, zejména MD-5, SHA-1 a SHA-2 Autor: Galaczová Barbora Katedra: Katedra algebry Vedoucí diplomové práce: Doc. RNDr. Tůma Jiří, DrSc., Katedra algebry Konzultant: Ing. Budiš Petr, Ph.D. Abstrakt: V této práci se snažíme přehledně popsat základní hashovací funkce, zejména MD-5, SHA-1 a SHA-2. Uvádíme souhrn dosavadních útoků na tyto hashovací funkce, přičemž podrobně jsme se zaměřili především na postupy hledání kolizí funkce MD-5, neboť z těchto vycházejí útoky také na ostatní hashovací funkce. Dále popisujeme možnosti praktického využití kolizí hashovacích funkcí zejména v oblasti kvalifikovaných certifikátů a možné hrozby při jejich zneužití. V závěru uvádíme přehled nových hashovacích funkcí, jež mohou v budoucnu nahradit stávající. Součástí práce je také software na výpočet MD-5 hashe a hledání kolizí této hashovací funkce, založený na postupu českého kryptoanalytika Vlastimila Klímy. Klíčová slova: hashovací funkce, kolize, kvalifikovaný certifikát, bezpečnost.
Hra 128kB s použitím OpenGL
Kačur, Vladimír ; Kučiš, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tvorbou hry s omezenou velikostí . Práce popisuje metody pro omezení velikosti výsledné aplikace . Hlavní část práce popisuje metody pro generování grafického obsahu , pohybu po něm a reakce s ním . Zabývá se tvorbou textur a terénu .
Retrospektivní arkádová hra
Trčka, Martin ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem počítačové hry inspirované historickým Arkanoidem. První část práce se zaobírá historii počítačových her a počítačové grafiky. Dále navazuje popis grafických knihoven, jakými jsou DirectX a OpenGL. V druhé části práce je rozebrán návrh aplikace a využívaný kolizní systém. Poté práce popisuje implementaci v jazyce C++ s použitím objektového návrhu a knihoven OpenGL a SDL. Závěr je věnován principu testování hry.
Retrospektivní hra pro dva hráče s vesmírnou tématikou
Kimer, Tomáš ; Kaštil, Jan (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabýva vývojem počítačové hry inspirované jednou z prvních počítačových her vůbec - Spacewar!. První část popisuje počítačové hry a s nimi spojenou historii, současný stav, jejich žánry a hry retrospektivní. Druhá část se věnuje hardwarově akcelerované počítačové grafice, zaměřuje se na její historii a rozebírá grafické knihovny, především knihovnu OpenGL. Další část práce se věnuje návrhu vyvíjené hry, řeší pohyb objektů, kolize mezi nimi, efekty pomocí částicových systémů, ovládání pro dva hráče na jednom počítači a základní grafické uživatelské rozhraní. Následuje popis implementace v jazyce C++ s využitím knihovny OpenGL a rozšiřující knihovny SDL za použití objektového návrhu. Závěrečná část je věnována testování výsledné aplikace včetně analýzy hodnocení uživatelů.
Demonstrační aplikace hashovacích algoritmů SHA-1 a SHA-2
Siska, Josef ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Novotňák, Jiří (vedoucí práce)
V této práci je uvedena teorie související s hashovacími algoritmy SHA-1 a SHA-2 spolu s popisem možné implementace aplikace, která demonstruje činnost těchto algoritmů. V obecné části práce jsou popsány principy vytváření hashovacích funkcí, jejich použití a historie vybraných hashovacích funkcí. Dále jsou představeny konvence a jednotlivé části algoritmů SHA-1 a SHA-2. V následující kapitole jsou uvedeny pojmy související s útoky na hashovací funkce a představeny vybrané z nich. V části poslední je nastíněn návrh a implementace aplikace vzniklé v rámci této práce. V závěru jsou zhodnoceny výsledky této práce s návrhy na její případné další pokračování.
Fyzikální simulace v grafické scéně
Javorka, Marián ; Herout, Adam (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Tento diplomový projekt se zaobírá problematikou fyzikální simulace aut. Program je vytvořen v programovacím jazyce C++ za pomoci knihoven OpenSceneGraph a Bullet, které jsou v práci v krátkosti představeny. Celá aplikace má formu jednoduché závodní hry pro jednoho, nebo dva hráče. Pomocí jednoduchého menu si uživatel může zvolit auto a počasí, které výrazně vplývá na jízdné vlastnosti vozidel. Jednou z možností  volby počasí je náhodné, kdy dochází k dynamické změně počasí během hry. V aplikaci se zohledňují vzájemné kolize aut spolu s kolizemi s terénem a bariérami na závodním okruhu.
Antikolizní systém založený na GPS
Varga, Marek ; Drahanský, Martin (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Letecký průmysl se neustále setkává s potřebou zvýšení bezpečnosti a to nejen v případě velkých strojů, ale i malých letadel. Za účelem informovat pilota o hrozícím nebezpečí popřípadě o poloze ostatních letadel vznikla řada systémů. Hlavním cílem je sestavit zařízení, které využívá globálního polohového systému pro určení pozice a předává koordináty pomocí bezdrátových sítí k následnému určení kolizí. Podrobně je popsána funkce GPS družic a přijímačů, bezdrátového odesílání dat, výpočtu kolizí a synchronizace jednotlivých modulů.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Milet, Tomáš ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou intra s omezenou velikostí. Práce popisuje metody pro omezení velikosti výsledné aplikace. Hlavní část práce popisuje metody pro generování a animaci grafického obsahu. Zabývá se tvorbou textur a geometrie. Další částí jsou fyzikální simulace částicových a elastických systémů.
Hashovací funkce - charakteristika, implementace a kolize
Karásek, Jan ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Lambertová, Petra (vedoucí práce)
Hašovací funkce patří mezi prvky moderní kryptografie. Jejich úkolem je na vstupu očekávaná data převést do unikátní bitové posloupnosti. Hašovací funkce jsou používány v mnoha aplikačních oblastech, jako je ověřování integrity zpráv, autentizace informací, jsou používány v kryptografických protokolech, ke komparaci dat a dalších aplikacích. Cílem diplomové práce je charakterizovat hašovací funkce, popsat jejich základní vlastnosti a využití. Dále se zaměřit na jednu hašovací funkci, konkrétně MD5, a tu náležitě popsat. Popsat její konstrukci, bezpečnost a možnosti útoků na tuto funkci. Posledním úkolem je tuto funkci implementovat a implementovat i kolize na ni. V úvodních kapitolách je v práci popsána základní definice hašovací funkce, jsou popsány vlastnosti, jaké by funkce měla mít, zmíněny metody, kterými je možné předcházet jejich kolizím a zmíněny oblasti, ve kterých se hašovacích funkcí využívá. Další kapitoly jsou zaměřeny na charakteristiky druhů hašovacích funkcí. Těmito druhy jsou základní hašovací funkce postavené na základních bitových operacích, dokonalé hašovací funkce a kryptografické hašovací funkce. Po dokončení charakteristiky hašovacích funkcí se dále věnuji praktickým záležitostem. Je popsán základní vzhled a ovládání programu, na který navazuje postupné popisování jednotlivých jeho funkcí, které jsou i dostatečně teoreticky vysvětleny. V dalším textu je popsána funkce MD5, kde se věnuji její konstrukci, bezpečnostním rizikům a samotné implementaci. Jako poslední navazuje kapitola, týkající se samotných útoků na hašovací funkce, ve které je popsána metoda tunelování hašovací funkce, metoda útoku brutální silou a slovníkový útok.
Kryptografické hašovací funkce
Čejka, Petr ; Ivánek, Jiří (vedoucí práce) ; Palovský, Radomír (oponent)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit přehled o kryptografických hašovacích funkcích. V první části je vysvětleno, co je obecná hašovací funkce spolu s jejím použitím. Následuje vymezení kryptografické hašovací funkce spolu s popisem nejpoužívanějších konstrukcí. Další kapitoly se zaměřují na využití kryptografických hašovacích funkcí v praxi s důrazem na elektronický podpis. Předposlední kapitola je věnována bezpečnosti. Nakonec jsou představeny nejznámější a nejdůležitější zástupci kryptografických hašovacích funkcí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.