Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interkulturní komunikace: Češi a Korejci
Čech, Dino ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Kolářová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá interkulturní komunikací mezi Čechy a Korejci. Cílem této práce je prozkoumat interkulturní střet Čechů a Korejců a identifikovat hlavní kulturní specifika a rozdíly. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje porovnání různých autorů interkulturních dimenzí a význam interkulturní komunikace. Praktická část je věnována výzkumu formou dotazníkového šetření a interview o interkulturní komunikaci Čechů a Korejců.
Korejský finanční systém před a po asijské finanční krizi
Žižková, Alena ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Jurek, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vývoj korejského finančního systému, a to především na období od vypuknutí asijské finanční krize, jež oblast jihovýchodní Asie postihla v roce 1997, do současnosti. Cílem této práce je zejména popis a zhodnocení opatření přijatých za účelem boje s touto krizí, identifikace přetrvávajících problémů a hrozeb a zhodnocení aktuální stability finančního sektoru.
ICT trendy na dálném východě (Jižní Korea a Japonsko)
Švejdová, Karolína ; Samec, Marek (vedoucí práce) ; Svatoš, Oleg (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje aktuální vývoj v oblasti ICT se zaměřením na Asijské země, konktrétně Jižní Koreu a Japonsko. První část je věnována nastínění situace na asijském trhu. Následující části se soustředí na konkrétní významné ICT trendy, porovnání převládajících tendencí v jednotlivých zemích v kontrastu se západem, tedy Spojenými státy a Evropou. Práce je zaměřena na identifikaci klíčových trendů a možnosti budoucího vývoje. Mezi klíčové trendy řadím stupňující se rozvoj robotiky a inteligentních nástrojů, stupňující se popularitu webu 2.0, důraz na bezpečnost sítí a také green computing, jako cestu trvale udržitelného rozvoje.
Vstup automobilky Hyundai na český trh a její marketingová strategie
Elšík, Michal ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vstupu automobilky Hyundai na český trh a její marketingovou strategií. S ohledem na vzrůstající tržní podíly korejské značky Hyundai na trhu osobních automobilů v České republice je dokumentováno vybudování výrobního závodu v moravských Nošovicích, dosud nejvyšší zahraniční investice na území ČR a další aktivity, které stojí za úspěšným působením automobilky. Práce je rozdělena do několika tématicky zaměřených bloků. První teoretické části se zabývají vysvětlením marketingových pojmů a strategií souvisejících s expanzí podniků na mezinárodní trhy. Další část analyzuje český trhu osobních automobilů a jeho specifika. Dále se práce zaměřuje na historii společnosti Hyundai a vysvětlení realizovaných globálních marketingových přístupů. V dalších kapitolách následuje popis strategie společnosti v ČR, vysvětlení konceptu "New Thinking. New Possibilities" a komparace s tuzemským výrobcem ŠKODA Auto. Práce se zabývá vysvětlením základní souvislostí, které napomáhají automobilce k postupnému růstu na zdejším trhu a k dosavadní pozici druhé nejvíce prodávané značky automobilů v roce 2013. Práce reflektuje i snahu o budování image výrobce "českého auta". Součástí diplomové práce je i vlastní výzkum zaměřený na vnímání značky Hyundai na českém trhu a odkrytí základních informací o českých spotřebitelích z pohledu trhu osobních automobilů.
Propaganda v korejských animovaných film ech korejské propagandistické filmy 70-90 le t pro děti
Won, Sang-Eun ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; MERTOVÁ, Michaela (oponent)
Při armadním režimu v Jižní Koreji od 60 do 90 let, korejská vláda implementovala silné tatiky proti komunismus. Jedno z nich bylo anti-komunistické vzdělání pro děti. Animovaný film byl velmi efektivní metodou na to vzdělání. Pod politikou vlády (eduentertainment) anti-komunistické animované filmy byly produkovany.
Korea - stravování jako součást kultury národa
Danielová, Dorota ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Kondrashov, Alexey (oponent)
Práce pojednává o významu stravování v rámci korejské kultury a jeho význam a možné způsoby využití v cestovním ruchu. Každá národní gastronomie je něčím specifická a tyto specifika jsou zde také charakterizovány, jak z pohledu skladby stravy, tak z pohledu tradic a etikety stolování.
Relationship between Free Trade Agreements and Foreign Direct Investment
Kim, Hyunjin ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent)
DP analyzuje trendy PZI a jejich vývoj po uzavření preferenčních obchodních dohod, přičemž konkrétní analýza je provedena na trendech PZI mezi Koreou a jejími preferenčními obchodními partnery, kterými jsou Chile, Singapur a EFTA. Druhou analyzovanou skupinou jsou země střední Evropy a jejich preferenční obchodní partneři -- Chile, Mexiko a Jižní Afrika. Empirická studie vývoje PZI po uzavření dohody o volném obchodu ukázala, že výsledky jsou země od země rozdílné, a to i když tyto země mají uzavřeny dohody o volném obchodu s totožnými státy. Korea zvýšila PZI na území svých preferenčních partnerů poté, co byly uzavřeny dohody o volném obchodu, ale nikoliv s Chile a EFTA. Podobně také Německo zvýšilo PZI v preferenčních teritoriích. Dohody o volném obchodu však neměly žádný vliv na PZI většiny středoevropských zemí, tj. v ČR, SR, Polsku a Maďarsku. Jestliže však porovnáme stav investic v absolutních číslech před dohodou o volném obchodu a po jejím vstupu v platnost, potom se jejich investice se zvýšily. Pokud se týká předpovědi budoucích toků PZI mezi Koreou a středoevropskými zeměmi poté, co vstoupí v účinnost dohoda o volném obchodu mezi Koreou a EU (ROKEU FTA), byl vzat v úvahu trend PZI s preferenčními obchodními partnery, režim PZI a současná pozice PZI včetně ROKEU FTA. V zásadě -- pokud se vezmou do úvahy také předcházející trendy PZI - je možno předpovědět, že vzrostou korejské PZI do střední Evropy. Je ale velmi obtížné učinit závěr ohledně zvýšení PZI ze středoevropských zemí do Koreje. S určitým stupněm pravděpodobnosti je však možno konstatovat, že se zintenzivní toky PZI z Německa do Koreje.
Cesta čaje jako součást kulturního porozumění
HORÁKOVÁ, Kamila
Práce je zaměřená na fenomén čajového obřadu. Věnuje se obřadům Číny, Koreje a Japonska, jež poukazují na specifickou tvář východní kultury. Na základě analýzy historického kontextu, sociálně kulturního významu, sémantických, estetických a filosofických prvků, odhaluje stopy kulturního přenosu. Rozebírá tento přenos z pohledu integrativní a rekonstruktivní hermeneutiky a tím ukazuje, do jaké míry jsou oba výše uvedené metodické přístupy prakticky uplatnitelné.
Vliv kulturních odlišností na česko-korejskou obchodní spolupráci
Lišková, Tereza ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Havlíček, Ondřej (oponent)
Cílem práce je přiblížit česko-korejskou spolupráci nejen z hlediska obchodního, ale i z hlediska kulturního. Součástí práce je přehled obecných údajů o Koreji, dějinách, současné korejské ekonomice a vzájemných vztahů s ČR. Obě země jsou také porovnávány na základě kulturních dimenzí v pojetí Geerta Hofstedeho. Největší pozornost je však zaměřena na samotné obchodní jednání a společenskou etiketu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.