Název:
Vstup automobilky Hyundai na český trh a její marketingová strategie
Překlad názvu:
Hyundai Motor Company access to the Czech market and company’s marketing strategy
Autoři:
Elšík, Michal ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem vstupu automobilky Hyundai na český trh a její marketingovou strategií. S ohledem na vzrůstající tržní podíly korejské značky Hyundai na trhu osobních automobilů v České republice je dokumentováno vybudování výrobního závodu v moravských Nošovicích, dosud nejvyšší zahraniční investice na území ČR a další aktivity, které stojí za úspěšným působením automobilky. Práce je rozdělena do několika tématicky zaměřených bloků. První teoretické části se zabývají vysvětlením marketingových pojmů a strategií souvisejících s expanzí podniků na mezinárodní trhy. Další část analyzuje český trhu osobních automobilů a jeho specifika. Dále se práce zaměřuje na historii společnosti Hyundai a vysvětlení realizovaných globálních marketingových přístupů. V dalších kapitolách následuje popis strategie společnosti v ČR, vysvětlení konceptu "New Thinking. New Possibilities" a komparace s tuzemským výrobcem ŠKODA Auto. Práce se zabývá vysvětlením základní souvislostí, které napomáhají automobilce k postupnému růstu na zdejším trhu a k dosavadní pozici druhé nejvíce prodávané značky automobilů v roce 2013. Práce reflektuje i snahu o budování image výrobce "českého auta". Součástí diplomové práce je i vlastní výzkum zaměřený na vnímání značky Hyundai na českém trhu a odkrytí základních informací o českých spotřebitelích z pohledu trhu osobních automobilů.The main topic of the final thesis is Hyundai Motor Company access to the Czech market and company's marketing strategy within the country. As the Korean company gains respectable share on the passenger car market in the Czech Republic, the thesis describes a process of building its factory in Nosovice, Moravia, standing for the highest direct foreign investment in Czech to date, as well as another operational activities having direct relation to its success. The diploma thesis consists of several thematically oriented blocks. The first parts are focused on marketing principles, terminology and strategies related to companies in general seeking international expansion and activities abroad. Next paragraphs analyse Czech car market and its characteristics. History of Hyundai Company and description of its global marketing activities and tactics are depicted in the next chapters. Following parts illustrate a strategy employed in the Czech Republic, explaining "New Thinking. New Possibilities" vision and a comparison with the local SKODA Auto manufacturer. The work discloses Hyundai's activities leading to the growth on the market, currently positioning company as the second most successful brand in the year 2013. Concept of a "Czech car" maker is included further in the thesis. Final chapters are dedicated to a market research focusing both on brand awareness, insights and interpreting basic overview of the Czech customers and their attitudes regarding automotive industry.
Klíčová slova:
automobilový průmysl; chaebol; globalizace; Hyundai; Korea; marketing; reklama; advertising; automotive industry; chaebol; globalization; Hyundai; marketing; South Korea
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41477