Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 264 záznamů.  začátekpředchozí233 - 242dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Síťové výzkumné aktivity v rámci školní výuky tabulkových procesorů
ŠIMANDL, Václav
Práce se zabývá přípravou úloh pro výuku hromadného zpracování dat v prostředí tabulkových procesorů v hodinách informatiky na 2. stupni základní školy a na středních školách. V současnosti existuje mnoho úloh, které však vycházejí ze zastaralých či nezajímavých údajů nebo přímo údajů uměle vytvořených. Naopak je nedostatek úloh, které vychází z údajů zcela aktuálních nebo údajů, které zadali samotní žáci. V práci je tedy kladen důraz na tvorbu úloh, které vycházejí z aktuálních dat, dostupných volně na internetu. Data mají povahu geografických, ekonomických nebo meteorologických informací. Součástí práce je software, který tato data stahuje z webových stránek a převádí je do formátu vhodného pro další zpracování v tabulkovém procesoru. Přínosné jsou také úlohy, které vychází z dat, zadaných žáky dané třídy. Součástí práce je softwarové řešení, které umožňuje učiteli vytvořit průzkum, na který budou prostřednictvím formuláře odpovídat žáci ve třídě. Tyto odpovědi jsou následně zpracovány do podoby tabulky pro další využití při výuce. Podstatnou částí práce je sada metodických listů, které obsahují náměty úloh, zaměřených na hromadné zpracování dat. Dále ukazují vhodné zpracování naměřených či stažených dat a možnou interpretaci získaných výsledků. Hlavním cílem práce je ukázat, jak a případně kde získávat aktuální a atraktivní data pro výuku hromadného zpracování dat a jak je dále používat. K tomu má přispět i uvedený vytvořený software a metodické listy.
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky na ZŠ a SOU - vybrané kapitoly - Základy statistiky
POVJAKALOVÁ, Marie
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro výuku matematického celku {\clqq}Základy statistiky`` s pomocí interaktivní tabule a počítače a zjistit, jak interaktivní výuka pomáhá žákům v komplexním procesu vzdělávání. Práce je rozdělena na tři části. V první části se zabývám teorií motivace a různými aktivizujícími metodami výuky, zvláště pak metodou projektové výuky. Ve druhé části jsem provedla rozbor současného stavu využívání počítačů a interaktivní tabule ve výuce matematiky. Třetí, praktickou část, tvoří pracovní listy pro interaktivní tabuli, které jsem samostatně vytvořila, a projekt. Dále se ve třetí části zabývám aplikací vytvořených pracovních listů ve výuce žáků 2. ročníku středního odborného učiliště a jejich porovnáním s výukou klasickou. V závěru jsem uvedla výsledky a poznatky, které jsem během výuky získala.
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky na ZŠ a SOU, vybrané kapitoly - procenta, osová souměrnost
KRÁTKÁ, Lenka
Ve své diplomové práci se zabývám procenty a osovou souměrností a jejich výukou s využitím počítače. Konkrétně se jedná o výuku pomocí interaktivní tabule. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části se zabývám různými metodami výuky, možnostmi využití počítačů ve výuce a také možnostmi interaktivní tabule obecně. Druhou část tvoří mnou vytvořené pracovní listy pro interaktivní tabuli a jejich aplikace ve výuce žáků 2. ročníku středního odborného učiliště. V závěru jsou potom uvedeny výsledky a poznatky, které jsem během této výuky získala.
Informační technologie v odrazu výuky na 1. st. ZŠ
BATYSTOVÁ, Věra
Anotace: Diplomová práce v teoretické části shrnuje didaktické přístupy, které se staly východiskem pro navržení dílčí metodiky výuky a zejména vhodné prezentace informačních komunikačních technologií (dále ICT) v mladším školním věku. Práce se zabývá dopadem ICT na celkový rozvoj osobnosti žáka vzhledem k inovačním edukačním procesům, probíhajícím v našem školství. Cílem práce je na základě průzkumu aktuálního stavu výuky ICT a počítačové gramotnosti žáků na 1. stupni ZŠ, dále zaznamenaných a utříděných {\clqq}nejlepších zkušeností vyučujících `` navrhnout a ověřit optimální možné didaktické metody při výuce ICT. Diplomová práce zejména ověřovala hypotézu, že žáci při výuce ICT dokáží ve dvojici efektivně spolupracovat a žák s většími znalostmi v obsluze počítače dokáže poradit a instruovat svého spolužáka, který je počítačovým začátečníkem. V praktické části práce je pomocí dotazníkového šetření zjišťována počítačová gramotnost žáků 2. a 3. třídy 1. stupně ZŠ. Na základě vybraných didaktických přístupů a analýzy výsledků dotazníkového šetření byla navržena a při vyučování prakticky ověřena metoda dyadického vyučování. Využití metody dyadického vyučování je jedním z možných způsobů, jak dosáhnout optimálních pedagogických výsledků při výuce ICT na 1. stupni ZŠ. Práce obsahuje návrh tematického plánu pro 3 ročník ZŠ. Tento návrh, rozpracovaný po jednotlivých měsících školní docházky, podobně jako rozbory realizovaných ověřovacích hodin mohou být začínajícím pedagogům inspirací při zpracovávání jejich tematického plánu pro nově vznikající předmět informační a komunikační technologie na 1. stupni ZŠ nebo pro využití ICT ve výuce.
Motivace a způsoby využívání telekomunikačních technologií obyvateli malých měst
Kallabová, Eva ; Frantál, Bohumil
Jednou z klíčových otázek týkajících se problematiky regionálního rozvoje v současné „informační společnosti“ je otázka dostupnosti a možností využívání nových telekomunikačních a informačních technologií. Mobilní telefony, faxy, počítače, internet a další technologie, jejich rozšíření, způsob a míra využívání, stejně jako znalosti a dovednosti s nimi spojené, představují jeden ze základních elementů, které by měly umožnit České republice stát se součástí moderního informačního světa jako dynamická, vzdělaná a konkurenceschopná společnost. Autoři se ve svém příspěvku, který vychází z dat získaných vlastním výzkumem, zabývají touto problematikou, přičemž se zaměřují na využívání telekomunikačních a informačních technologií konkrétně ve vztahu k obyvatelům malých moravských měst.
Alternativní přístup k hodnocení ICT investic
Tomek, Martin ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Téra, Miroslav (oponent)
Práce ukazuje některé ze současných moţností hodnocení přínosu ICT investic se zaměřením na moţnosti pouţití a limity těchto ukazatelů. Pro názornost je pouţit specifický příklad, který zdůrazňuje právě tato omezení. Autor práce navrhuje pouţít jako řešení hodnotový management s univerzálním pojetím hodnoty pro zákazníka. Toto pojetí po adaptaci odstraňuje či omezuje nejpalčivější problémy výše uvedených ukazatelů. Pro úplnost je výčet přínosů ICT investic rozšířen o pohled makroekonomický, ve kterém jsou zviditelněny přínosy ICT pro ekonomiku České republiky.
Reorganizace části podniku
Sýkora, Václav ; Lorenc, Miroslav (vedoucí práce) ; Illichmann, Karel (oponent)
Práce popisuje jednotlivé kroky modernizace ICT v podniku z důvodů efektivnějšího využití zdrojů a vyšší konkurenceschopnosti na trhu. Čtenář se seznámí se základními technologiemi a jejich využitím, způsoby reorganizace IT v podniku a ovlivňujícími faktory. V praktické části je znázorněn celý proces reorganizace konkrétního výrobního podniku včetně popisu hlavních rizik a předpokládané kalkulace nákladů.
Internet a informační společnost
Ješko, Štěpán ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Tato práce se zabývá internetem a jeho vlivem na současnou tzv. informační společnost, jejímž základem jsou informace. Cílem práce bylo analyzovat současný vliv internetu na informační společnost a zhodnotit její rozvoj v rámci EU. Také shrnout, jak se změnily a především rozšířily možnosti jeho využití, zvýšil počet jeho uživatelů a zjednodušila se k němu přístupnost v poslední dekádě.
vybrané důsledky informatizace ve společnosti
Zíma, Stanislav ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Cílem práce je popsat vybrané důsledky informatizace na základě kritické syntézy třech odlišných pohledů na informační společnost. Prvním pohledem je historické hledisko ve smyslu vývoje medializace informace a její vliv na formování myšlení člověka, kde jsou na pozadí technologického pokroku uvedeny hlavní milníky ve změnách sociální reality. Další pohled spočívá v popisu informační společnosti jako současného fenoménu, kde jsou uvedeny obecné charakteristiky. Poslední pohled se opírá o hypotézu globálního mozku, která lidstvo popisuje jako síť nervových buněk vzájemně pospojovaných globální počítačovou sítí. Práce se nesnaží být uceleným přehledem dopadů informatizace na současnou společnost, nýbrž myšlenkovou kostrou, která v sobě zahrnuje základní přístup k vysvětlení problémů spojených s informační společností, který spočívá v uvědomění si širších souvislostí.
Role ICT ve volbách a politickém marketingu
Elšík, Michal ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Práce "Role ICT ve volbách a v politickém marketingu" se zabývá problematikou fungování politických stran v prostředí nové ekonomiky a marketingu, který dnes slouží jako základní prostředek komunikace politických stran a politiků s veřejností. Politický marketing je spojován s využitím nejnovějších ICT nástrojů, především internetu ve formě webu 2.0 a sociálních sítí. Práce na příkladu amerického prezidenta Baracka Obamy demonstruje moderní způsob vedení úspěšné předvolební politické kampaně s využitím ICT technologií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 264 záznamů.   začátekpředchozí233 - 242dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.