Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje žáků rozvíjené výukou zeměpisu
Kunová, Šárka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou žákovských postojů, která je na pomezí pedagogiky, sociologie, psychologie a oborových didaktik. Hlavním cílem práce bylo přiblížit problematiku postojů, poukázat na úroveň jejich zpracování ve vzdělávacích dokumentech, na základě analýzy navrhnout přehled postojů, představit metody měření a komentovat vybrané případové studie. Těmto cílům odpovídá obsah, struktura i metodika práce. První část vymezuje na základě dostupné odborné literatury klíčové pojmy. Následuje analýza kurikulárních dokumentů Česka a vybraných států z pohledu rozpracovanosti a konkretizace postojů v nich. Na základě analýzy kurikul je předkládán návrh, na které postoje by se měla výuka zeměpisu v Česku soustředit. V páté kapitole jsou nastíněny metody měření postojů, které lze využít pro plánovaný výzkum a následně jsou v kapitole šesté uvedeny příklady studií a výzkumů zaměřených na zjišťování postojů s využitím zmiňovaných metod. V závěru je snaha posoudit stav a míru rozpracovanosti postojů v současném českém školství a nastínit plánované šetření týkajících se žákovských postojů. Klíčová slova: postoj - hodnocení - kurikulum - sémantický diferenciál - Česko
Sémantický diferenciál jako metoda zjišťování positioningu a jeho závislost na kontextuálních podmínkách
Petrová, Dominika ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá meraním positioningu v marketingu, konkrétne metódou sémantického diferenciálu. Hlavným cieľom práce je overiť, ako sa mení sémantický profil vybraných vínnych vzoriek degustovaných mladými konzumentmi vína pri zmene kontextuálnych podmienok tohto experimentu. Experiment pozostáva z dvoch samostatných meraní, počas ktorých dochádza k zmene kontextuálnych podmienok. V teoretickej časti práce je priblížená problematika positioningu a jeho meranie, kde plynulo nadväzujem na metódu sémantického diferenciálu, kde predstavujem séman-tický diferenciál ako nástroj, ktorým vieme positioning merať a zaznamenať jeho hod-noty pomocou vytvorenia sémantických profilov. Praktická časť vysvetľuje súvislosti a odpovedá na stanovené výskumné otázky prostredníctvom experimentu, kde bolo dokázané, že zmena kontextuálnych podmienok pri degustovaní vínnych vzoriek mladými konzumentmi vína, mení sémantický profil jednotlivých vínnych vzoriek.
Vnímání značky
BEDNÁŘOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce na téma "Vnímání značky" je na základě analyzování a porovnání vnímání vybraných značek z pohledu veřejnosti a společnosti vytvořit návrhy změn v komunikaci těchto značek. Teoretická část práce se zaměřuje na objasnění důležitých pojmů souvisejících s danou problematikou z pohledu uznávaných ekonomických autorů. Druhá část diplomové práce se zabývá vyhodnocením kvalitativních a kvantitativních technik marketingového výzkumu, na jejichž základě jsou vybrané značky porovnávány jak z pohledu veřejnosti, tak z pohledu zástupců společnosti. Závěr práce zahrnuje navržená opatření pro zlepšení komunikace těchto značek.
Použití sémantického diferenciálu při hodnocení výuky na ZŠ
ŠERÝ, Michal
Jednou z metod získávání dat v psychologii je metoda sémantického diferenciálu. Použití sémantického diferenciálu je velmi rozsáhlé, tato metoda se hojně využívá v oblasti výzkumu osobnosti, klinické psychologii, psychologii trhu a marketingu. V posledních letech se tato metoda začíná uplatňovat i oblasti pedagogického výzkumu, pedagogické psychologii. Širší využití naráží na problematiku velkého množství dat získaných touto metodou. V disertační práci jsou uvedeny některé možnosti sestavení dotazníku s ohledem na výběr bipolárních adjektiv, reprezentujících hodnotící dimenzi, dimenzi aktivity a potence z hlediska reprezentativnosti a relevantnosti. Byla vytvořena sada nástrojů pro automatické generování sestavy dotazníků. Byly vytvořeny technické podpory sběru dat a jejich následného vyhodnocení a vizualizaci metody sémantického diferenciálu. Tyto postupy byly využity v rámci projektu zavádění výuky matematiky v angličtině na základních školách. U sémantického diferenciálu byly do analýzy globální podobnosti experimentálně aplikovány další možnosti výpočtu a vizualizace ze shlukové analýzy a byla ověřena jejich použitelnost.
Vnímání značky
ZAPLETALOVÁ, Nikola
Cílem diplomové práce na téma: "Vnímání značky" je, na základě analyzování a porovnání vnímání vybrané značky z pohledu veřejnosti a společnosti, vytvořit návrhy změn v komunikaci této značky.
Postoje studentů k přednášejícím Jihočeské univerzity
LINHARTOVÁ, Martina
Tato diplomová práce přináší informace o tom, jak studenti vybraných fakult Jihočeské univerzity hodnotí své vyučující, jaké postoje si k nim utváří, čemu přisuzují význam a jaké požadavky na vyučující kladou. V teoretické části se věnuji postojům, učitelství, osobnosti pedagoga a studenta, současnému terciárnímu vzdělávání v České republice a vzájemnému vztahu studentů a pedagogů. Empirická část představuje kvantitativní výzkum, který jsem realizovala prostřednictvím sémantického diferenciálu. Zde popisuji charakteristiku souboru a výzkumný vzorek. Dále přináším výsledky získaných dat a informace o tom, jaké postoje mají studenti ke svým vyučujícím. Sběr dat proběhl v březnu 2012 formou dotazníků. Výzkum byl realizován na Jihočeské univerzitě, fakultách Pedagogické, Zdravotně sociální a Teologické. V rámci daných fakult byly na každé vybrány studijní obory s podobným zaměřením. Celkem bylo rozdáno 240 dotazníků. Návratnost byla 75% tedy celkem 180 dotazníků. Pro výzkum byly stanoveny tři hypotézy. První hypotéza předpokládala, že studium preferovaného oboru pozitivně ovlivňuje postoje studentek a studentů k vyučujícím a provedený výzkum hypotézu potvrdil. Druhá hypotéza tvrdila, že studenti studující prestižní obor hodnotí vyučující pozitivněji než studenti studující neprestižní obor. Tato hypotéza se nepotvrdila. Třetí hypotéza byla, že studentky jsou méně kritické při hodnocení vyučujících než studenti. Provedený výzkum ani tuto hypotézu nepotvrdil. Práci bude možné využít pro komparaci postojů studentek a studentů jednotlivých fakult Jihočeské univerzity a pro publikační činnost.
Socioekonomická analýza vybraného území
Pospíšilová, Lucie ; Luštický, Martin (vedoucí práce) ; Pucandlová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá socioekonomickou analýzou města Humpolec, je dělena do čtyř hlavních kapitol. V první kapitole je čtenář seznámen se základními pojmy týkajících se regionální politiky a rozvoje, v návaznosti je provedena samotná socioekonomická analýza města, která shrnuje informace z oblasti obyvatelstva, sociální infrastruktury a ekonomické aktivity. V socioekonomické analýze byl při zpracování a formulování informací získávaných primárně z Českého statistického úřadu a internetových stránek města používán dynamický a komparativní přístup. V další části práce je použita metoda sémantického diferenciálu znázorňující dva subjektivní pohledy na řešenou problematiku. Získaná fakta jsou doplněna o informace z rozhovoru se zastupitelkou města a slouží jako podklad klasické SWOT analýze, jejíž tvorba je hlavním cílem celé práce. Na závěr autor volí výslednou strategii, vycházející ze SWOT analýzy, zároveň přidává osobní hodnocení a celkové shrnutí aktuální situace s výhledem do budoucna pro vybranou oblast.
Vnímání a hodnocení značky vybrané společnosti
FACKENBERGOVÁ, Lucie
Cílem diplomové práce na téma ,,Vnímání a hodnocení značky vybrané společnosti? je na jedné straně analyzovat vnímání značky veřejností, na druhé straně hodnocení značky vybranými zaměstnanci společnosti Vodafone Czech Republic a. s.. Výstupem bude porovnání zjištěných hodnot z pohledu zákazníka a společnosti, zhodnocení shody a navrţení zlepšení a změn.
Obsah pojmu volný čas pro mladé lidi
KOČEROVÁ, Martina
Volný čas je významnou součástí života mladých lidí. Postoj, který mladí lidé k volnému času zaujímají se odvíjí od jejich subjektivního vnímání tohoto pojmu. V návaznosti na Charlese Osgooda se autor snaží zjistit, pomocí metody sémantického diferenciálu, jaký je konotativní aspekt pojmu volný čas a následně jej porovnat s definicemi volného času v odborné literatuře.
Diagnostika vybraných didaktických pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
KUBÍČKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou prekonceptů k didaktickým pojmům u studentů učitelství a učitelů v praxi na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá odborným vymezením výzkumné metody sémantického diferenciálu a vymezením pojmů zahrnutých ve výzkumu. V praktické části byly zjištěny a zpracovány údaje o vnímání zvolených didaktických pojmů pomocí metody sémantického diferenciálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.