Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,004 záznamů.  začátekpředchozí22995 - 23004  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.88 vteřin. 

Zpráva o životním prostředí v Jihočeském kraji 2015
CENIA, česká informační agentura životního prostředí
Zprávy o životním prostředí v krajích ČR jsou počínaje rokem 2015 (tedy počínaje Zprávami o životním prostředí v krajích ČR za rok 2014) každoročně zpracovávány na základě zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů. Zprávy o životním prostředí v krajích České republiky navazují na každoročně vydávané publikace Zpráva o životním prostředí ČR a Statistická ročenka životního prostředí ČR a zabývají se charakteristikou stavu a vývoje životního prostředí v jednotlivých krajích ČR, aktuálními problémy a aktivitami v jednotlivých krajích ČR. Představují významný podklad informací pro politické činitele, odborné pracovníky státní a veřejné správy, i pro širokou veřejnost na národní a regionální úrovni. Každá Krajská zpráva za rok 2015 obsahuje celkem 9 tematických celků, a to Ovzduší; Voda; Příroda; Lesy; Půda a krajina; Zemědělství; Průmysl a Energetika; Doprava a Odpady. Tyto tematické celky jsou doplněny o další aktivity a problematiku jednotlivých krajů a o úvodní informaci o každém kraji. Souhrn a vzájemné srovnání 14 Krajských zpráv představuje navíc Souhrnná zpráva o životním prostředí v krajích ČR 2015. Zprávy jsou zveřejněny v elektronické podobě (http://www.cenia.cz, http://www.mzp.cz) a jsou rovněž distribuovány vybraným cílovým skupinám na USB nosičích spolu se Zprávou o životním prostředí ČR 2015 a Statistickou ročenkou životního prostředí ČR 2015.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Zpráva o životním prostředí v kraji Hl. m. Praha 2015
CENIA, česká informační agentura životního prostředí
Zprávy o životním prostředí v krajích ČR jsou počínaje rokem 2015 (tedy počínaje Zprávami o životním prostředí v krajích ČR za rok 2014) každoročně zpracovávány na základě zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů. Zprávy o životním prostředí v krajích České republiky navazují na každoročně vydávané publikace Zpráva o životním prostředí ČR a Statistická ročenka životního prostředí ČR a zabývají se charakteristikou stavu a vývoje životního prostředí v jednotlivých krajích ČR, aktuálními problémy a aktivitami v jednotlivých krajích ČR. Představují významný podklad informací pro politické činitele, odborné pracovníky státní a veřejné správy, i pro širokou veřejnost na národní a regionální úrovni. Každá Krajská zpráva za rok 2015 obsahuje celkem 9 tematických celků, a to Ovzduší; Voda; Příroda; Lesy; Půda a krajina; Zemědělství; Průmysl a Energetika; Doprava a Odpady. Tyto tematické celky jsou doplněny o další aktivity a problematiku jednotlivých krajů a o úvodní informaci o každém kraji. Souhrn a vzájemné srovnání 14 Krajských zpráv představuje navíc Souhrnná zpráva o životním prostředí v krajích ČR 2015. Zprávy jsou zveřejněny v elektronické podobě (http://www.cenia.cz, http://www.mzp.cz) a jsou rovněž distribuovány vybraným cílovým skupinám na USB nosičích spolu se Zprávou o životním prostředí ČR 2015 a Statistickou ročenkou životního prostředí ČR 2015.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Odpolitizování státní správy v České republice
Vintrlíková, Veronika ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Mitwallyová, Helena (oponent)
Práce se zabývá vývojem státní správy od roku 1848 až po současnost a v rámci toho popisuje, jak se v jednotlivých obdobích řešil problém politizace případně depolitizace. K tomu slouží geneze a výčet vybraných zákonů, na kterých lze pozorovat tendence k politizaci či depolitizaci. V rámci toho práce pojednává o jednotlivých odlišných a společných faktorech právních úprav. Následně se práce zabývá současným zákonem o státní službě, kde jsou vyzdvihnuty části související s odpolitizováním. Nakonec je v rámci dotazníkového šetření rozebírán dopad nové právní úpravy z pohledu samotných státních zaměstnanců ve státní službě. Dochází zde ke komparaci zákona o státní službě s tím, jak jej vnímají samotní státní zaměstnanci. Závěr je takový, že přijetí současné legislativní úpravy bylo důležité, avšak z pohledu zaměstnanců prozatím nepřinesla žádné výrazné pozitivní změny.

Podpora malých a středních firem v ČR na příkladu referenčního networkingu- dopad na daň z příjmu a nově vytvořená pracovní místa v roce 2014
Pelikánová, Šárka ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Bartůsková, Lucia (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou podpory malého a středního podnikání v České republice se zaměřením na jednu z tržních forem této podpory v podobě networkingu. Konkrétně je práce zacílena na referenční networking, a lépe ho popisuje na příkladu jeho zástupce na českém trhu. Práce v rámci své teoretické části definuje pojem malé a střední podnikání. Dále vysvětluje pojem podpora podnikání a rozděluje ji na veřejnou a tržní. V rámci tohoto rozlišení jsou uvedeny příklady některých forem těchto podpor. Na příkladu Švýcarska jsou představeny tamní vybrané formy veřejné podpory podnikání a dochází k porovnání s ČR. Dále je představen pojem networking a jsou definovány některé jeho principy fungování. Jsou popsány jednotlivé druhy networkingu. V praktické části je blíže analyzováno fungování referenční networkingu na příkladu společnosti a konceptu Business for Breakfast Česká republika s.r.o. Pomocí dotazníkového šetření mezi členy konceptu je zjišťován přínos jeho fungování jak pro samotné členy, tak pro státní rozpočet. Analyzované přínosy jsou zkoumány jak z hlediska příjmů rozpočtu, tak také z hlediska ušetřených nákladů. Jsou uvedeny obory podnikání, pro které se zdá být referenční networking nejpřínosnější. Jako poslední jsou komparovány přínosy vybraných veřejných forem podpory podnikání s referenčním networkingem. Práce potvrdila, že referenční networking je efektivní formou tržní formy podpory malého a středního podnikání, a má pozitivní dopady jak na státní rozpočet, tak také na vytváření kvalitního podnikatelského prostředí v České republice. Oproti veřejným formám podnikání jsou tyto přínosy prokazatelné a měřitelné.

Evidence obyvatel podle zákona 133/2000 Sb. se zaměřením na místo trvalého pobytu a problematika „úředních adres“ při výkonu státní správy a občanskoprávních řízeních
Cibulková, Pavlína ; Kadlecová, Eva (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Předkládaná diplomová práce na téma Evidence obyvatel podle zákona 133/2000 Sb., se zaměřením na místo trvalého pobytu a problematika úředních adres při výkonu státní správy a občanskoprávních řízení pojednává o problematice evidence obyvatel od vzniku domovského práva po současnou legislativní úpravu. V první části práce jsou v teoretické rovině definovány pojmy týkající se správního řízení, evidence obyvatel a legislativního rámce zkoumané problematiky. V praktické části je rozbor provedených dotazníkových šetření. Respondenty byly osoby s úřední adresou a dotazníkové šetření zkoumalo i zkušenosti občanů s adresou trvalého pobytu v sídle ohlašovny. Další metodou zkoumání dané problematiky byly řízené rozhovory. Dotazovanými byly osoby s úřední adresou, úředníci městského úřadu a pracovnice podatelny soudu. Vyhodnocením získaných dat jsou objasněny různé aspekty institutu úřední adresy. Posouzen byl její dopad nejen na osoby, které jsou na úřední adrese hlášeny, ale i na ostatní občany a veřejnou správu.

Ochrana duševního vlastnictví orgány Celní správy
Drahoňovský, Tomáš ; Uhlík, Milan (vedoucí práce) ; Tomáš, Tomáš (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zjistit příčiny, rozsah a způsoby porušování práv duševního vlastnictví, včetně negativních dopadů, z pohledu státní kontrolní a dozorové činnosti prováděné Celní správou České republiky. Při zjištění nedostatků v právní úpravě, jejím dodržování, v organizaci a řízení práce navrhnout opatření k jejich eliminaci a efektivnějšímu výkonu služby. Práce je rozdělená na dvě části a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou soustředěny dle autora nejdůležitější mezinárodní smlouvy, úmluvy a dohody, také právo Evropské unie a národní právní předpisy. V praktické části je uveden autorův názor na právní úpravu v oblasti ochrany práv duševního vlastnictví, stručné rozdělení práv duševního vlastnictví a rovněž jsou představeny dozorové orgány včetně Celní správy České republiky. Dále jsou v praktické části popsány postupy Celní správy České republiky vůči zboží porušující práva duševního vlastnictví a prezentovány statistické údaje vztahující se k zadrženému zboží. V diplomové práci jsou uvedeny tresty za spáchané správní delikty či trestné činy v oblasti porušení práv duševního vlastnictví. Diplomová práce obsahuje také dotazníkové šetření, které autor práce provedl mezi příslušníky Celní správy České republiky, za účelem zjištění názoru na právní úpravu, organizaci a řízení práce na úseku ochrany práv duševního vlastnictví. V závěru práce jsou vyhodnoceny výsledky zkoumání a představeny nedostatky v právní úpravě, organizaci a řízení celních orgánů na úseku ochrany duševního vlastnictví. Autorem práce jsou navrženy vhodné úpravy k eliminaci zjištěných nedostatků dle jeho nejlepšího uvážení, i přestože není právníkem. Nakonec autorem diplomové práce bude zhodnocena pojednávaná problematika a shrnut cíl této práce.

Pamětní kniha městečka Brtnice z 18. století
KOURKOVÁ, Lucie
Hlavním úkolem předkládané diplomové práce je kritická edice rukopisu Knihy rozličných starožitných památek Trhové Brtnice 1728 ? 1768. Jedná se o pamětní knihu, která vznikla v 18. století v prostředí poddanského městečka. Edice je pojata tak, aby byly zachovány všechny formální znaky novověkého textu. Další část práce stručně shrnuje historický vývoj Brtnice. Důraz je kladen na 17. a 18. století, především na fungování patrimoniální správy a poddanské samosprávy. Jádrem doprovodného textu je rozbor pramene z hlediska vnějších i vnitřních znaků, jeho interpretace a možné využití v historickém bádání.

Optimalizácia nákladov vybraných častí IT infraštruktúry Mendelovej univerzity
Tomaníková, Martina
Cílem bakalářské práce je najít optimální řešení a tedy snížení nákladů při zachování efektivní správy vybrané části infrastruktury IT. Budou porovnány náklady na správu sítě a serverů v případě externí společnosti nebo interně v rámci univerzity. Pro analýzu budou použity metody porovnání nákladů, čisté současné hodnoty a SWOT analýza. Na základě výsledků analýzy a jejich vyhodnocení bude vypracován návrh řešení dané problematiky a vyhodnocený přínos práce pro univerzitu.

Lhůty pro vyměření daně
Červinková, Andrea ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
76 Abstrakt Účelém této diplomové práce je analyzovat současnou úpravu správy daní s ohledem na zakotvení lhůt pro stanovení daně. Toto téma jsem si vybrala i z důdovu, že v poslední době vstoupil v účinnost nový předpis danového práva procesního, zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, který v problematice lhůt pro stanovení daně přináší zajímavé změny. Jelikož předcházející právní úprava daňového procesu obsažená v zákoně č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů, byla přijímána v hektické době počátku devadesátých let dvacátého století, nevyvarovala se určitých nedostatků. Zákon ne zcela správně definoval některé pojmy a obsahoval i nejasná ustanovení. Taková situace nebyla z hlediska zachování právní jistoty příjemců normy žádoucí, proto byl zákon po dobu své účinnosti často měněn dílčími novelizacemi a dotvářen pomocí judikatury, jak Ústavního soudu, tak Nejvyššího správního soudu. Právní úprava problematiky správy daní vyžadovala rozsáhlé změny, které nebylo možné vyřešit novelizací stávající úpravy. V létě roku 2009 po dlouhotrvajících jednáních, byl nakonec schválen nový předpis jako zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád. Cílem mé práce je zhodnotit, jak nový daňový řád dostál svým předsevzetím, tedy zda zaručuje vyšší míru právní jistoty při správě...

Lokální agenda 21 a její význam v rozvoji municipalit
Janů, Petra ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Havlíčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá Diplomová práce se zabývá místní agendou 21 (MA21) a jejím významem pro rozvoj municipalit. Vychází z agendy 21, což je dokument přijatý OSN o udržitelném rozvoji. S rozvojem společnosti, s růstem populace a lidských potřeb se setkáváme s omezenými zdroji. Právě tento rozpor mezi nekonečnými lidskými potřebami a omezenými přírodními zdroji vedl k vytvoření Agendy 21, která byla reakcí na nepřiměřené čerpání a plýtvání zdroji, zhoršení kvality životního prostředí a tím i kvality života. MA21 je programový dokument na úrovní místní správy, který má prakticky zajistit udržitelný rozvoj a zdraví municipalit. Efektivní využívání zdrojů a s tím související koncept zdravého města, může být adekvátním řešení pro celkové zlepšení úrovně a kvality života. První část práce se zabývat teoretickou stránkou MA21, její historií, metodologií a hlavními cíly. V druhé části pak provedu praktickou aplikaci na okrese Pelhřimov, který se připojil projektem "Zdravé město". Zdravé město znamená, že daná obec dbá na dlouhodobý udržitelný rozvoj, zdraví města, kvalitu života a zohledňuje i názory občanů. Zdravé město je důležité i z hlediska zachování kvalitnějšího životního prostředí pro budoucí generace.