Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,847 záznamů.  začátekpředchozí22838 - 22847  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.17 vteřin. 

Prosazování energetického programu ČR během předsednictví ČR EU v první polovině roku 2009 ve stínu energetické krize na Ukrajině a pádu vlády ČR
Andraschko, Rudolf Vladimír ; Weiss, Tomáš (vedoucí práce) ; Svoboda, Karel (oponent)
Bakalářská práce Prosazování energetického programu ČR během předsednictví ČR EU v první polovině roku 2009 ve stínu energetické krize na Ukrajině a pádu vlády ČR si klade za cíl stručně zhodnotit, zdali měly dva vybrané faktory, tedy energetická krize na Ukrajině a pád vlády České republiky 24.března 2009, vliv na prosazování energetické politiky České republiky během jejího předsednictví Radě Evropské unie. Práce vychází z rozboru programového prohlášení České republiky, které bylo publikováno ještě před zahájením předsednictví, a porovnává jej s dosaženými výsledky pod vlivem zkoumaných událostí. Oba vybrané faktory se bytostně dotýkaly schopnosti České republiky prosadit svůj energetický program. Zatímco plynová krize však byla mezistátním konfliktem, který přímo ovlivňoval bezpečnost států Evropské unie a souvisel s programovým prohlášením českého předsednictví, pád vlády ČR byl vnitropolitickým vyústěním dlouhodobě problematické situace v parlamentu České republiky po volbách v roce 2006.

Sledování etologických projevů zvířat za účelem vývoje čidel vyhodnocujících různé pohyby zvířat
KINDLOVÁ, Jana
Chov skotu patří k jednomu z nejdůležitějších odvětví živočišné výroby v České republice. Tato hospodářská zvířata se používají hlavně na produkci masa a mléka. Od roku 1989 stavy skotu výrazně poklesly a to více než o 2 miliony kusů. Cílem práce bylo získat základní údaje a formulovat poznatky především o chování dojnic a jejich fyziologických reakcích v souvislosti s procesem dojení a následné reakci po stránce potřeby příjmu vody a pohybových aktivit (potřeba odpočinku). Práce byla provedena v podniku DZV Nova a.s. v Petrovicích, který hospodaří na necelých 5 000 ha pozemků a vlastní 640 ks dojnic holštýnského plemene. Vitalimetr je přístroj uzavřený v krabičce, kterou má dojnice pověšenu na krku, přičemž registruje počet pohybů za určitý čas, v našem případě za hodinu. Každá hodina je rozdělena do dvousetčtyřiceti 15-ti sekundových úseků. Při výskytu pohybu během tohoto úseku je zaznamenán do počítače přes přijímací anténu počítače. K vlastnímu etologickému pozorování bylo vybráno celkem 6 zabřezlých krav holštýnského plemene v dobrém zdravotním stavu, s průměrným denním nádojem 25 - 35 l. Dojnice měly na krku vitalimetry, které registrovaly počet pohybů za hodinu. Vlastní pozorování proběhlo ve dnech 27. až 28. listopadu a 4. a 6. prosince 2012. Nejprve byly dojnice pozorovány v průběhu celých 24 hodin (27. až 28. listopadu 2012) a poté dvakrát po 12ti hodinách (4. a 6. prosince). Celková doba tohoto sledování činila 48 hodin. Teplotní podmínky se pohybovaly od -3 °C do +5 °C. Na dojírnu se zvířata naháněla třikrát denně a to zhruba ve 12 ? 13, 20 ? 21 a 3:45 ? 4:30 hodin. Ze záznamů v počítači bylo zjištěno, že vitalimetry všechny tyto přesuny a pohyby zaznamenaly, čímž došlo k ověření jejich funkčnosti a jejich možnému využití při sledování těchto pohybových aktivit. Z výsledků pozorování dojnic a dat z vitalimetrů rovněž vyplývá, že vitalimetry sice zobrazí zvýšenou pohybovou aktivitu odpovídající skutečné zvýšené pohyblivosti dojnic, ale nezobrazují jednotlivá ulehnutí a vstávání ani případné skoky. Po zprůměrování jednotlivých činností z režimu dne dojnic nám vyšly tyto výsledky: Jedna dojnice během 24 hodin stráví 3, 45 hodiny příjmem krmiva, 7 x se napije, 11 x kálí, 5 ? 6 x močí. Celkem 9 x ulehne a doba ležení byla na jednu dojnici naměřena na 11 hodin a 39 minut. Přežvykování je spojené s ležením nebo stáním a trvá 6 hodin a 41 minut, pohybová aktivita na jednu krávu byla odhadem naměřena na 478, 6 m. S literárními články se neshoduje pouze příjem krmiva, ten je o dost nižší (o 1, 25 hod), následně dojnice vyprodukují méně moči než by měly, ale naopak se více pohybují. Za den ujde dojnice necelých 480 m, přičemž literatura uvádí méně (200 ? 300 m).

Guerilla marketing and its use in commercial communications
Koišová, Stanislava ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tématem mé diplomové práce je "Guerilla marketing a jeho využití v komerčních komunikacích." Za hlavní cíl práce jsem si stanovila vymezení nových forem marketingové komunikace a posouzení jejich možného uplatnění v segmentu malých a středních firem se zvláštním důrazem na guerilla marketing. Celá práce je koncipována do tří základních částí, kdy první dvě kapitoly představují teoretický pohled, jak na marketing obecně, komerční komunikace a nové trendy v oboru, tak i na samotný guerilla marketing, prostřednictvím jeho definování a vymezení hlavních charakteristik, jakož i základních druhů. Třetí kapitola je tvořena představením dvou konkrétních marketingových kampaní využívajících nástroje Guerilla marketingu a jejím závěrem je analýza dotazníkového šetření.

Měření kostní denzity a její využití pro stanovení biologického věku, prevenci a indikaci osteoporózy
Krátká, Jitka ; Ďoubal, Stanislav (vedoucí práce) ; Klemera, Petr (oponent) ; Hála, Tomáš (oponent)
Skutečný stupeň reálného individuálního zestárnutí organismu je chatakterizován biologickým věkem. Pomocí měření funkceschopnosti fyziologických systémů lze biologický věk určit a použít jej jako indikátor předčasného stárnutí a tím i indikátor rizika onemocnění. Práce přináší přehled v současnosti využívaných, nestandardních markerů pro měření biologického věku a odkrývá možnost měření biologického věku (BV) skeletu a jeho využití v prevenci osteoporózy. Zahrnutí měření BV skeletu do základního screeningu by mělo přinést další perspektivu, jak objektivně měřit změny organismu korespondující se stárnutím. Klíčová slova: biologický věk, osteoporóza, stárnutí kostí, osteodenzitometrie

Marketingová koncepce řízení developerských projektů
Varšo, Matej ; Modranský, Marcel (oponent) ; Dohnal, Radek (vedoucí práce)
Diplomová práca analyzuje a podáva ucelený pohľad na marketing a marketingové aktivity developerskej spoločnosti pri už realizovanom developerskom projekte Panorama City v Bratislave. Marketingové atribúty sú neodmysliteľnou súčasťou developerského projektu v orientácii na svojich zákazníkov, budovania svojho imidžu, nadobúdanie trhového podielu a výhody na konkurenčnom trhu nehnuteľností. Daná tematika a spomenuté skutočnosti sú témou tejto záverečnej práce. Výsledkom diplomovej práce je zhodnotenie stratégie pri danom developerskom projekte a pohľade na princípy riadenia a smerovania stratégie aj pri realizovaní iných developerských projektov. Snahou práce je na základe získaných skutočností formou jednotlivých analýz, konštatovať ich správny alebo nesprávny výber respektíve nájsť najlepšiu možnú variantu riadenia pre spoločnosť na trhu, ktorý sa vyvíja spolu s potencionálnym zákazníkom. Práca je rozdelená na dve časti. Prvá teoretická časť je zameraná na oboznámenie sa so základnými pojmami a procesmi v oblasti stavebného trhu, developerského procesu, analýzami marketingového prostredia a marketingovými stratégiami používanými v oblasti stavebníctva s využitím odbornej a vedeckej literatúry. V druhej časti-praktickej analyzuje konkrétnu slovenskú developerskú spoločnosť a jej už realizovaný developerský projekt a koncipovanie stratégie v oblasti marketingu. Aplikáciou viacerých analýz, ktorými sú SLEPT, Porter a SWOT analýza, poukázať na výsledky a zistenia po ktorých je možné konštatovať prípadné riešenie novej varianty smeru riadenia využiteľný aj pri ostatných projektoch

Webový portál pro správu konzultačních schůzek
Balcar, Juraj ; Szőke, Igor (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Systém pre správu konzultácií slúži pre ľudí, ktorí si chcú rezervovať rôzne termíny u doktora, konzultanta alebo manažéra, ale aj pre ľudí, ktorí chcú poskytovať konzultačné alebo ordinačné hodiny. Cieľom bolo spojenie uvedenej funkcionality spolu s jej jednoduchosťou a efektivitou zároveň, ktorá odpovedá na požiadavky užívateľa. V práci nájdete prierez od špecifikácie požiadavkov cez návrh systému až po samotnú realizáciu.

Spotřebitel na pojistném trhu
Pavlík, Petr ; Oborilová, Mária (vedoucí práce) ; Kábrt, Tomáš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je identifikovat spotřebitele na pojistném trhu, zhodnotit faktory, které mají vliv na formování jeho chování, a další determinanty, které ovlivňují jeho aktuální pojistnou potřebu. Tato práce se zabývá výhradně českým pojistným trhem. Na můj online dotazník odpovědělo celkem 106 osob. Bylo vyzkoumáno, že životní pojištění ovlivňuje věk, nejvyšší dosažené vzdělání a zdali má daná osoba partnera/ku, manžela/ku. Důležitým faktorem u neživotního pojištění je majetek a příjem daného člověka. Lze dojít i k závěru, že je zde stále velký potenciál pro uzavírání nových pojistných smluv a také skutečnost, že při sjednávání dlouhodobějších smluv dávají klienti přednost osobní komunikaci.

VYHODNOCENÍ ÚROVNĚ KVALITY A DOSTUPNOSTI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE STŘEDOČESKÉM KRAJI K ROKU 2015
Vavrochová, Jaroslava ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Barák, Vladimír (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat poskytované sociální služby a zhodnotit jejich současnou úroveň ve Středočeském kraji z hlediska kvality, dostupnosti a struktury. Zvláštní pozornost je věnována okresu Kladno, jednomu z nejlidnatějších regionů kraje. Téma sociálních služeb je aktuální nejen z hlediska demografického trendu stárnutí populace. V současné době je nutné zajistit nezbytnou pomoc i ostatním potřebným skupinám obyvatel. Je možné konstatovat, že sociální služby mají vliv na kvalitu života a nastavení jejich současného systému je na vysoké úrovni a bere ohled na specifické potřeby jedinců. Práce se věnuje dostupnosti a struktuře sociálních služeb poskytovaných jednotlivým cílovým skupinám ve Středočeském kraji. Dochází k závěru, že služby mají vyhovující strukturu a jsou poskytovány převážně ve větších městech. Nižší počet sociálních služeb je k dispozici v menších centrálních a okrajových regionech kraje. V okrese Kladno je k dispozici vysoký počet sociálních služeb všech druhů, které jsou poskytovány v odpovídající kvalitě. I přesto se nabídka služeb pro seniory jeví jako nedostatečná, zejména z důvodu nepostačující kapacity služeb pobytových.

Brand management vybrané značky
Machová, Markéta ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Kraus, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení značky. Cílem práce bylo shrnout problematiku brand managementu a současné poznatky v této oblasti aplikovat na konkrétní značku, tedy analyzovat stávající brand management vybrané značky, kriticky jej zhodnotit a navrhnout doporučení pro zlepšení řízení této značky. Teoretická část práce přináší informace o pojmech značka a brand, popisuje funkce a prvky značky a zabývá se jednotlivými fázemi brand managementu. V praktické části práce je představen trh příslušné značky, výrobce dané značky a značka jako taková. Podstatná část teoretické části práce je věnována vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo pro potřeby práce provedeno. V závěrečné části práce je zhodnocena současná situace příslušné značky a její brand management a jsou formulována doporučení pro řízení této značky v budoucnosti.

Prolog
Procházka, Jiří ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; Brothánek, Adam (oponent)
Jako “prolog” se dnes ve filmu označuje téměř cokoli před úvodními titulky. Jde o termín bez ustáleného významu. Tato diplomová práce nedefinuje fenomén zvaný “prolog”, nechce ho popisovat ve sférách umění v rámci dějin. Práce se věnuje úvodním záběrům na začátku filmu, před samotnou stavbou hlavního příběhu a zabývá se funkcemi těchto záběrů v celkové dramaturgické struktuře díla. Pro uchopení a popis funkce “prologů” se pokouší pojem zobecnit a dělí jej do několika skupin, dle stanovených kritérií. Cílem práce není vytvoření definice, ale rozbor dramaturgické struktury konvenčně chápaného pojmu “prolog” a iniciování diskuze na všech frontách filmového řemesla o tomto nástroji, který umožňuje více než jen zatraktivnění prvních minut filmu.