Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,417 záznamů.  začátekpředchozí22398 - 22407další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.55 vteřin. 

ETIKA JAKO VÝUKOVÝ PŘEDMĚT V RÁMCI PROFESNÍ PŘÍPRAVY SOCIÁLNÍCH PACOVNÍKŮ
KŇOURKOVÁ RŮNOVÁ, Jitka
Teoretická část je založena na poznatcích získaných z knižních, časopiseckých, elektronických zdrojů a jsou zde popsány všechny prvky související s etikou: etické otázky a normy, konflikty, argumenty, komunikace apod. Teoretická část dále obsahuje postupy při výuce na vysokých školách. Stěžejním prvkem v předkládané bakalářské práci jsou principy a normy Asociace vzdělavatelů v sociální práci. (dále Asociace). Pro účely praktické části práce byly osloveny školy, které jsou řádnými členy Asociace vzdělavatelů v sociální práci, tyto školy byly požádány o poskytnutí sylabu předmětu zabývajícího se etikou, vyučovaného na dané škole. Informace získané cestou žádosti, podpořené vyhledáváním na oficiálních internetových stránkách škol, byly podrobeny metodám obsahové analýzy a komparace. Ze závěru praktické části bakalářské práce vyplývá, že v sylabech etických předmětů oslovených a porovnávaných vysokých škol vždy chybí určité informace, které by mohly být pro studenty informacemi důležitými či zásadními. Při podání kompletních a ucelených informací ze strany školy získává student přehled o požadavcích k absolvování předmětu. Práce je uceleným průnikem do problematiky výuky etiky v rámci profesní přípravy sociálních pracovníků.

Vzdělávání zaměstnanců - územní samospráva
Stibůrek, Jan ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Fučíková, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je prozkoumat a posoudit problematiku (právní úpravu, zásady a postupy) vzdělávání úředníků územních samosprávných celků na příkladu Městského úřadu Benešov. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř částí. První část je zaměřena na význam vzdělávání zaměstnanců, specifika vzdělávání dospělých lidí a metody výuky. Následující část se zabývá veřejnou správou a jejím dělením se zaměřením na územně samosprávný celek. Třetí část je věnována vzdělávání v územní samosprávě. Je zde popsáno vzdělávání úředníků a základní pojmy dle Zákona o úřednících. Na závěr této části je představeno vzdělávání v rámci bezpečnosti a ochrany zdraví při práci podle Zákoníku práce. V poslední čtvrté části, na základě nastudované odborné literatury, konzultací s personálním oddělením MěÚ Benešov a interních dokumentů MěÚ Benešov, je představen způsob realizace vzdělávání úředníků na MěÚ Benešov.

Trend interního školení nelékařských zdravotnických pracovníků zdravotnických záchranných služeb v České republice
PERNÍK, Jiří
Cílem práce je zmapovat současné trendy interního školení nelékařských zdravotnických pracovníků zdravotnických záchranných služeb v České republice formou případové studie srovnáním trendů u dvou vybraných subjektů a to ZZS Praha a ZZS České Budějovice.V závěru práce jsou shrnuty a srovnány jednotlivé poznatky a definovány závěry z porovnání trendů vzdělávání.Tato bakalářská práce řeší problematiku interního vzdělávání nelékařského zdravotnického oboru zdravotnický záchranář v ČR z pohledu vývojových trendů a to formou případové studie srovnáním dvou ZZS (hl.m.Praha a České Budějovice).

Areál pro chov a výcvik koní
Pelikánová, Zuzana ; Kunc, Petr (oponent) ; Myslín, Jiří (vedoucí práce) ; Skála, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce je založena na semestrálním projektu ateliérové práce z 3.ročníku studia. Téma projektu je Areál pro chov a výcvik koní v obci Lipůvka, která se nachází na sever od města Brna. Nevržená budova se nachází na parcele u lesa na konci vesnice. Celý objekt je rozdělen na 3 části podle funkcí. Část A zahrnuje jízdárnu, část B je určená pro veřejnost, která obsahuje penzion a restauraci, část C tvoří stáje pro koně s vedlejšími prostory. Části A a C jsou navrženy jako dřevostavba, části B je navržena z keramických tvárnic Porotherm a keramického stropu s kombinací dřevěných prvků na fasádě a dřevěnou střechou. Stavba je především funkční a svým vzhledem blíží k přírodě a nenabourává ráz okolí.

Vysoké školy a systém celoživotního vzdělávání v České republice
Faifr, Jindřich ; Beneš, Milan (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce pojednává zejména přístupech a pohledech na vzdělávání pilotů. Analyzuje téměř všechny jeho možnosti a poukazuje na značnou variabilitu tohoto směru vzdělávání. Pomáhá pochopit principy kvalifikací v komerční i nekomerční sféře letectví a snaží se usnadnit orientaci potenciálním zájemcům o tento druh zaměstnání. Jsou zde zohledněny aspekty andragogice, pedagogické, psychologické i sociální. Základním cílem bylo utvořit ucelený přehled, který má za úkol pomoci zorientovat se v problematice a snad i pomoci zvolit správnou cestu, jakou se vydat, aby se člověk mohl stát dopravním pilotem. Rozvádí tematicky možnosti létaní na drobných sportovních letounech až k výcviku dopravních pilotů, kteří létají třeba i transkontinentální lety. Přístupy k pilotnímu výcviku jsou silně variabilní a tato práce se snaží postihnout i ty, které nebývají běžně publikované a je zcela možné nabýt dojmu, že vůbec neexistují. K dobré orientaci v nejrůznějších kvalifikacích a doložkách je nutné vše podrobně diferencovat a objasnit, aby posléze vše splynulo v jeden logicky uspořádaný celek. Jedná se zejména o: · Nastínění principů celoživotního vzdělávání (zejména proto, že výcvik pilotů lze považovat za evidentní formu vzdělávání dospělých) · Přiblížení leteckého prostředí · Přehled dílčích kvalifikací leteckého personálu ·...

Plánování dovolené v Evropě s využitím cílového programování
Otarbayeva, Zhamilya ; Skočdopolová, Veronika (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Ve své diplomové práci uvažuji o možnosti strávit dovolenou v jednom ze tří vybraných států: Španělsko, Francie, Itálie. V každém státu jsem vybrala deset měst, které bych si chtěla prohlédnout během své dovolené. Pomocí Úlohy obchodního cestujícího budu rozhodovat o nejlepší trase uvnitř jednotlivých států a to na základě tří minimalizačních kritérií: Náklady, Minuty, Doprava. Dále také uvažuji o druzích dopravy, kterými se uvnitř států dá přepravovat. Na výběr jsou dvě možnosti: vlaková doprava a kombinace vlakové a letecké dopravy. Pomocí cílového programování budu optimalizovat všechna tři kritéria najednou. Optimalizace budu provádět pomocí váženého cílového programování a cílového programování s Čebyševovou metrikou. Úplně na konci práce pomocí vícekriteriálního hodnocení variant porovnám mezi sebou výsledky cílového programování pro všechny státy. K tomu jsem zvolila metody ORESTE, ELECTRE III a TOPSIS, na jejichž základě rozhodnu, který stát se mi pro dovolenou více hodí. Všechny výpočty budu provádět v programu MPL a v Excelu pomocí řešitele SANNA.

Konkurence mezi osobní železniční a leteckou dopravou
Pinka, Jan ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jonáš, Stanislav (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je mapování konkurence mezi osobní železniční a leteckou dopravou. Prvním cílem je zjistit, který z těchto dopravních oborů je pro zákazníka výhodnější, jestliže má možnost si mezi letadlem či vlakem vybrat. Nástrojem k naplnění tohoto cíle je vzájemné porovnání letecké a železniční dopravy na 15 vybraných relacích, a to z hlediska ceny a celkového cestovního času. Druhým cílem je pak zkoumání chování a rozhodování zákazníků, kteří leteckou a železniční dopravu využívají, a to pomocí dotazníkového šetření.

Manažerská komunikace v podniku
Růžičková, Barbora ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Vidlař, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá významem manažerské komunikace v podniku. Především jsou zdůrazněny různé formy komunikace v podnikatelském prostředí, efektivní strategie úspěšného dorozumívání v organizaci, taktika krizové komunikace, nejčastější bariéry, konflikty a jejich překonávání. Dále se práce zaměřuje na problémy a změny související se současným trendem globalizace, kterými jsou odlišnosti v dorozumívání v nadnárodních společnostech nebo vliv technologie. Způsob komunikace v praxi je demonstrován v analýze dotazníkového šetření mezi manažery firmy Lafarge Cement, a.s. Primární data byla získávána ze zodpovězených emailů, kterého se zúčastnilo 5 manažerů této firmy. Dle vyhodnocení odborných odpovědí lze říci, že teoretické poznatky z oblasti forem komunikace a efektivní strategické komunikace se často shodují s praxí. Zřejmé je, že komunikaci není radno podceňovat a v praxi je správné dorozumívání jeden z nejdůležitějších faktorů úspěšné společnosti. Manažeři výše zmíněné firmy popisují i krizovou komunikaci, kde vychází z postupů a doporučení psaných v odborné literatuře. Výsledný rozbor manažerských odpovědí jasně ukazuje, že ačkoli je v praxi na správnou komunikaci kladen velký důraz (školení, motivace, hodnocení), téměř nikdy nelze dosáhnout dokonalého dorozumívání napříč celou organizací a manažeři ve firmě musí neustále čelit bariérám a v této oblasti se vzdělávat.

Motivy příměstské periferie - grafika (soubor linorytů)
ZEMANOVÁ, Eva
Anotace Téma: Motivy příměstské periférie Autor: Eva Zemanová Katedra: Katedra výtvarné výchovy Tématem diplomové práce jsou motivy městské periférie a jejich zákoutí. Zachycuje místa zapadlých ulic, staré opuštěné nádražní budovy, stadióny, továrny s vysokými komíny. Charakterizuje nálady a atmosféru těchto tajemných částí periférie. Praktická část obsahuje soubor 13 grafik na téma Motivy příměstské periférie. Téma je zpracováno do techniky linorytu v dvou upravených formátech a je doplněno přípravnými kresbami přírodním uhlem. Písemná část se zaměřuje na skupinu českých výtvarných umělců 40. let 20. století, kteří se zabývali motivy městských scenérií - na uměleckou tvorbu Skupiny 42. Věnuje se zapojením tématu do školní praxe na ZUŠ. Uvádí cíle pro řešení tématu v jednotlivých oborech ve výtvarné výchově. Dále se zabývá hledáním proměn uplynulého času a zátiším odložených věcí na příkladech reprodukcí děl autorů českého a světového výtvarného umění. Zaměřuje se na využití barvy v grafice při tisku z výšky. Na teorii barev a techniku barevného tisku.

Dobrovolnictví v občanské poradně
VINICKÁ, Renáta
Téma mé bakalářské práce se jmenuje {\clqq}Dobrovolnictví v občanské poradně.`` Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se věnuji převážně dobrovolným pracovníkům, jejich právům a povinnostem, zaškolováním a přijímáním do občanských poraden, dále zákonem o dobrovolnické službě a v neposlední řadě jejích historií. V práci také zmiňuji historii samotných občanských poraden. V praktické části se zabývám dobrovolnými pracovníky, nakolik se podílejí na činnosti a rozvoji občanské poradny. Šetření probíhalo v Plzeňském kraji, respektive ve městě Plzeň. Výzkum byl veden dotazníkovou formou. Součástí bakalářské práce jsou 2 přílohy: Charta občanských poraden a dotazník. Cíl mé práce bylo zjistit, zda se dobrovolní pracovníci podílejí na správě, činnosti, chodu a rozvoji občanské poradny.