Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,392 záznamů.  začátekpředchozí22365 - 22374dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.57 vteřin. 

Word-class flexibility in classical Chinese: verbal and adverbial uses of nouns
Zádrapa, Lukáš ; Lomová, Olga (vedoucí práce) ; Uher, David (oponent) ; Behr, Wolfgang (oponent)
Ustrednim tematem disertacni pnice je slovesne a pfislovecne pouziti podstatnych jmen v klasicke Cinstine (5.-3. st. pr. n. I.), spadajici v tradicni cinske filologie pod pojem hU6yong cili "zive" uziti slova. Jeji neoddelitelnou soucasti je vsak i shrnuti predchoziho vyzkumu v cinstine i v zapadnich jazycich a predevsim teoreticky uvod do problematiky slovnich druhu v tomto izolujicim jazyce. Cilem pfitom neni vycerpavajici pojednani 0 prislusnem jazykovem jevu, nybrz novy pohled na nej, preformulovani otazek s nim spojenych a pokus 0 vyuziti netradicniho teoretick6ho ramce - jmenovite kognitivni lingvistiky - pro jeho popis. Na jeho zaklade se snazim sjednotit vlastni postrehy ziskane z jazykoveho materiaIu i postfehy predeslych autorU, nejsou-li prespfflis zatizeny zvlastnostmi teorii, 0 nez se opirali, a vytezit v nejvyssi mozne mire poznatky vsech disciplin, ktere se sledovanY'm jevem souviseji. Nechame-li stranou zastresujici obory, jako je syntax, semantika a lexikologie, jedna se 0 vzajemne provazany mnohodisciplinarni komplex zahrnujici napr. teorii slovotvorby, teorii interpretace neologizmu, terminografii, pragmatiku, stylistiku, sociolingvistiku (Si psycholingvistiku. Mimo to je mozno cerpat zvhist' ze studii 0 anglicke slovnedruhove konverzi, ktera ma k cinskemu hu6yongu velice blizko funkcne i...

Fuzzy systémy s netradičními antecedenty fuzzy pravidel
Klapil, Ondřej ; Honzík, Petr (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je představení nového fuzzy systému typu AnYa, který, narozdíl od klasických fuzzy systému typu Takagi-Sugeno a Mamdani, používá typ antecendentu vycházejícím z reálně distribuce dat. V rámci práce bude zmíněný systém naprogramován a bude ověřena jeho funkčnost na dostupných testovacích datech.

Topological Properties of Generalized Context Structures
Chernikava, Alena ; Chvalina, Jan (oponent) ; Beránek,, Jaroslav (oponent) ; Kovár, Martin (vedoucí práce)
This work is focused on the interaction of several branches of mathematics. The main idea was to nd dependencies, relationships and analogies between them. First part of the work is concerned to the relationship between Formal Concept Analysis, General Topology and Partial Metrics. A formal context is a very general mathematical structure that can represent other mathematical structures in a unied form. In a natural way, we could represent an information in a cross-table-like view of a formal context (fully respecting all set-theoretical limitations) and generate a topology on an attribute and object sets. In the second part the we study especially the pretopological systems as a special case of the formal contexts. They dier from topological systems especially by a more general poset structure of the set of attributes, representing the generalized open sets. Since the properties of this order structure are essential for the behavior of the whole structure, we pay them a special attention at the end of the chapter. Among others, we construct and study an analogue of the de Groot dual for posets, including its iteration properties. The third part is devoted to a mathematical structure called framework that has a contextual nature. A framework consists of two sets, rst one is a set of places, and the second one is a family of some its subsets, without the necessity of any external axioms to be fullled. The structure is equipped with a simple duality construction, allowing to switch between the classical point-set representation (like in topological spaces) and the point-less representation of topological relationships. At the end of the chapter, we suggest and study how a framework could be approximated by a directed family of nite frameworks from the point of view of the generated topology. In the last part the general topology methods were used to correct and improve one of the fundamental theorems in the game theory. It was showed that in a normal form game if i-th player has a continuous utility function and if the set of his strategies is almost-compact then he has an undominated strategy. In addition to this result, in the last two chapters we show that game theory naturally generates very general, for instance non-Hausdor topological and context structures, which shifts the traditional perception of reality in unexpected direction.

Vysokoteplotní procesy ve výrobě křemíkových fotovoltaických článků
Frantík, Ondřej ; Hudec, Lubomír (oponent) ; Banský,, Juraj (oponent) ; Szendiuch, Ivan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vysokoteplotní procesy ve výrobě krystalických solárních článků. Hlavním tématem výzkumu je difúze tradičních příměsí fosforu a boru. Difúzní procesy pro vytváření solárních článků jsou odlišné v porovnání s obdobnými difúzemi při výrobě integrovaných obvodů, a proto práce podrobně popisuje vzniklé vrstvy a jejich vlastnosti. Znalost difúzních procesů je využita pro vytváření bifaciálních solárních článků a vývoj nového fosforového emitoru pro konvenční solární články. Bifaciální články jsou novými typy článků. Vyvinutý difundovaný emitor zvyšuje účinnost a snižuje náklady na výrobu solárního článku. Další část práce se věnuje modelování difúzních procesů. Pomocí softwaru SILVACO jsou vytvořeny modely difúze fosforu a boru pro solární články. Modely korespondují s reálnými výsledky.

Design digitálního klavíru
Sikora, Halina ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je design digitálního klavíru. Tento stále více oblíbený hudební nástroj poskytuje možnosti, které nenabízí akustický klavír (možnost výstupu zvuku do sluchátek, využití samplových knihoven, nahrávání, jednoduché použití not v digitální podobě apod.). Po technické stránce se snaží přiblížit kvalitám klasických nástrojů, zejména v samotné odezvě nástroje a kvalitě zvuku. Cílem bylo navrhnout design, který by se výrazně odlišoval od stávajícího velmi konzervativního vzhledu, ale nebyl by příliš extravagantní. Práce je zaměřená především na designérské aspekty, s důrazem na ergonomii a nástinem technické řešení návrhu.

Design digitálního klavíru
Sikora, Halina ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je design digitálního klavíru. Tento stále více oblíbený hudební nástroj poskytuje možnosti, které nenabízí akustický klavír (možnost výstupu zvuku do sluchátek, využití samplových knihoven, nahrávání, jednoduché použití not v digitální podobě apod.). Po technické stránce se snaží přiblížit kvalitám klasických nástrojů, zejména v samotné odezvě nástroje a kvalitě zvuku. Cílem bylo navrhnout design, který by se výrazně odlišoval od stávajícího velmi konzervativního vzhledu, ale nebyl by příliš extravagantní. Práce je zaměřená především na designérské aspekty, s důrazem na ergonomii a nástinem technické řešení návrhu.

Historický přehled mongolské novodobé hudby a její významný představitel - skladatel Sembe Gonchigsumlaa
Tunsag, Tsolmon ; Kopecká, Věra (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Hudební skladatel Sembe Gonchigsumlaa je považovaný zakladatele mongolské vážné hudby. Jeho život a dílo zásadně ovlivnily rozvoj mongolské vážné hudby, a proto jsem zvolila tohle téma, za námět své diplomové práce. V první kapitole se seznámíme s politickým a kulturním pozadím od počátku 20. století až do dnešní doby, které je klíčem k tomu, abychom porozuměli rozvoji vážné hudby u nás. Mongolsko bylo ovlivněné západní kulturou, která sem pronikla z Ruska. Závěr této kapitoly je věnované významným mongolským hudebním institucím. Kapitola dvě se zaobírá životem a dílem skladatele od jeho prvních krůčků a skladeb po vrcholná díla naši hudby. V závěrečné kapitole zkoumám, jak skladatel zaměřil svoji pozornost na typický nástroj vážné hudby - klavír. Gonchigsumlaa se zapojoval do mnoha činností a hudebních institucí, aby mohl vézt a zajistit systematickou i metodickou výchovu pro začínající i profesionální hudebníky a skladatele. Mongolští hudební skladatelé kombinují tradiční lidové prvky s technikami evropské vážné hudby, aby získaly melodie a skladby typické pro mongolskou hudbu.

Přenos a využití procesních dat (PLC) v systému řízení výroby
Kupčík, Michal ; Michal, Novotný (oponent) ; Pásek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce objasní čtenářovi komplikovanost plánování výroby a proč je pro tuto činnost výhodnější využít k tomuto určený systém. Dále se zde dočte o složitosti řízení výroby a o nutnosti provázanosti elektronických komunikací na všech úrovních systémů v podniku. Použijeme tři různé přístupy k datům v řídicích systémech Siemens a pro dva z nich popíšeme obecný postup, jak s jejich pomocí získáme soubor, jenž půjde otevřít v klasickém tabulkovém procesoru, jako je například MS Excel a který bude obsahovat uživatelem vybrané proměnné včetně jejich aktuálních hodnot. V poslední řadě bude čtenář seznámen s návrhem a samotným programem SimRead, který slouží k vyčítání hodnot proměnných v kombinaci se standardními komunikačními bloky.

Komiksy časopisu Ohníček v letech 1968-1971: sémiotická analýza
Řezníková, Ivana ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá žánrem komiksu v časopise Ohníček v počátečním období normalizace: jeho vztahem ke světovým trendům, cílovou čtenářskou skupinou, mytologickými a ideologickými strukturami a způsobem vizuálního vyjádření. Jádrem práce je podrobná analýza jedenácti komiksů, které vycházely v Ohníčku v letech 1968-71 (ročníky 19-21). Na úrovni žánru se komiksy v Ohníčku výrazně přiblížily dobrodružným příběhům, které se těšily na přelomu let šedesátých a sedmdesátých velké popularitě, zároveň se ale původně "dospělý" výtvarný výraz značně přizpůsobil dětskému čtenáři. Tři z analyzovaných komiksů reprezentují komiksový seriál, kde epizody v jednotlivých číslech časopisu jsou vzájemně pevně provázány dobrodružnou narativní linií. Zbylých osm má charakter stripu, typově odpovídá gagu nebo bajce. U každého z komiksů je sledován jazyk, výtvarná stránka, způsob, jakým je artikulován děj, a distinktivní znaky, které titul odlišují jak od ostatních komiksů v listu, tak od žánrové klasiky. Jak grafická podoba komiksů, tak jejich narativní linie jsou ovlivněny faktem, že Ohníček je určen dětským čtenářům. Závěrem analýzy jsou obecná schémata týkající se typu hrdiny a podoby fikčního světa v závislosti na narativním typu a srovnání české komiksové tradice s podobou, k jaké žánr dospěl v evropském a americkém...

Ilja Zeljenka and his Organ Activity
Zaťková, Iveta ; Černý, Pavel (vedoucí práce) ; Tůma, Jaroslav (oponent)
Ilja Zeljenka patril k najvýraznejším postavám generácie slovenských skladatelov, ktorá sa formovala pod vplyvom klasikov hudby 20. storočia a európskej avantgardy 50. a 60. rokov. Jeho dielo bolo zretelne štýlovo individualizované už od prvých opusov. Vo formovaní Zeljenkovej hudobnej reči je markantných viacero poloh, od neoklasicizmu, ktorý sa stal základom jeho ďalšieho smerovania, cez postwebernovské koncepcie, vplyv Novej hudby a expresionistickú črtu 60. rokov až po folklórom inšpirovanú tvorbu a neoromantické orientácie v 70. rokoch. Prerastajúc tradíciu, v snahe o pestré výrazové nuansy, načrtol Ilja Zeljenka nový charakter zvuku a formy, aj vďaka čomu jeho skladby s úspechom zneli na Slovensku a tiež mimo jeho územia. Za svoju tvorbu získal viacero domácich i zahraničných ocenení. Prácu som rozdelila do jednotlivých kapitol, počnúc životopisom, kompozičným vývojom jeho tvorby a sústredením sa na analýzu jeho organovej tvorby.