Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Frege a Husserl o objektivitě
Jankovská, Lenka ; Peregrin, Jaroslav (vedoucí práce) ; Beran, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá raným dílem významných logiků a filo- sofů Gottloba Frega a Edmunda Husserla na přelomu 19. a 20. století. Především se věnuje jejich řešení objektivity aritmetiky a objektivity jako takové. Zpočátku se oba vydali stejným směrem a ostře odmítali psycho- logismus. Zavedli podobné rozlišení smyslu a významu. Význam věty je pro Frega pravdivostní hodnota, pro Husserla stav věcí. Smysl je způsob směřování k objektu, intencionalita. Ve větě pro Frega myšlenka a pro Husserla noema. Oba kladli důraz na objektivitu čísla, avšak každý se postupně vydal jiným směrem. Frege ztotožnil číslo s extenzí pojmu, což však později dovedlo jeho systém ke sporu. Husserl získával číslo pomocí abstrakce, čímž se vystavil Fregově přísné kritice. Klíčová slova Frege, Husserl, objektivita, logika
Prostředí Rodokmen v matematice na 1. st. ZŠ
Bartošová, Zuzana ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Prostředí Rodokmen je jedním z mnoha matematických prostředí uvedených v učebnicích nakladatelství FRAUS, jež vychází z koncepce RVP pro ZV. Toto prostředí je nástrojem pro budování matematických schémat v oblasti pojmů a vztahů mezi nimi a pro rozvoj logiky. V teoretické části diplomové práci začleňuji prostředí Rodokmen do koncepce RVP pro ZV, uvádím základní matematickou a genealogickou terminologii, vymezuji relace v množinovém pojetí, klasifikuji příbuzenské svazky a zabývám se metodikou řešení úloh o věku. V praktické části pak formou experimentu zjišťuji, jak žáci rozumí daným pojmům a v jakých souvislostech, jakým způsobem terminologii aplikují na řešení relačních úloh a úloh o věku, kde do hry vstupují navíc matematické operace a práce s čísly.
Interaktivní prostorové objekty jako prostředek rozvoje kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku
BALADOVÁ, Barbora
V bakalářské práci se zabývám rozvojem kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku. Především se zaměřuji na vývoj inteligence. Výsledkem této práce je trojrozměrný objekt s hrami, který si klade za cíl posunout jedince dál v rozvoji logického myšlení. Práce je teoreticko-praktická. V teoretické části se nejvíce zaměřuji na teorii inteligence, logicko - matematické a prostorové myšlení. V praktické části se zabývám hrami a výrobou herního objektu, který je umístěn v exteriéru, kde je přístupný všem dětem.
Logická hra Futoshiki
Benedikti, Tomáš ; Horáček, Petr (oponent) ; Zámečníková, Eva (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá problematikou logických her a hlavolamů. Hlavním zaměřením je hra Futoshiki, její historie a pravidla. Detailně se popisují algoritmy použité ve vytvořené aplikaci, od jejich návrhu po implementaci. Poslední částí je tvorba uživatelského rozhraní a testovaní úspěšnosti aplikace.
Logická hra Kakuro
Hodáň, Ján ; Šuška, Boris (oponent) ; Zámečníková, Eva (vedoucí práce)
Tato práce stručně popisuje historii logiky a logických her. Podrobně vysvětluje pravidla a způsoby řešení hry kakuro. Do hloubky bude rozebrána problematika a způsoby implementace této hry. V posledních kapitolách bude vysvětlen způsob, kterým je logická hra implementována a způsoby testování.
Metody návrhu bezpečnostních protokolů
Hranáč, Jakub ; Ryšavý, Ondřej (oponent) ; Očenášek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce popisuje několik metod návrhu bezpečnostních protokolů. Metoda " A Simple Logic for Authentication Protocol Design" je následně implementována včetně vlastního rozšíření o počáteční vlastnictví zpráv a oprávnění zprávy přeposílat.
Algoritmy pro umělou inteligenci
Petrželka, Jan ; Hrubý, Martin (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá algoritmy používanými v oblasti umělé inteligence, konkrétně se jedná o algoritmy popsané v knize Artificial Inteligence: A Modern Approach autorů Russela a Norviga a jejich implementaci v jazyce Squeak Smalltalk. Je kladen důraz na objektově orientovaný přístup, který vyplývá z podstaty jazyka Smalltalk. Zdrojem jsou kromě popisů algoritmů v pseudokódu přímo v knize také existující implementace v jazycích Lisp, Python a Java. Tato práce se věnuje algoritmům pro práci s inteligentními agenty a prostředími pro simulaci těchto agentů, prohledávání stavového prostoru, hraní her, plánování, logice, pravděpodobnosti a učení.
Vztah klient-server u webových aplikací
Kučera, Petr ; Petřík, Patrik (oponent) ; Šperka, Svatopluk (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá možnosti přesunu aplikační logiky ve webových aplikacích ze serverů na klienty s cílem snížit zátěž serverů. Zkoumá činnosti, které mohou být prováděny na straně klientů v oblasti generování HTML kódu ze strukturovaných dat a operací nad daty bez nutnosti komunikace se serverem. Popisuje implementaci JavaScriptového frameworku, který převádí poznatky do praktického využití. Jeho využití demonstruje na jednoduchém informačním systému. Výsledky provedených měření ukazují, že frameworku se cíl podařilo splnit a že touto cestou je možné vytvářet webové aplikace kladoucí důraz na snížení serverové zátěže.
Sbírka problémových úloh z algebry a geometrie
SIGMUNDOVÁ, Alexandra
Hlavním cílem bakalářské práce je vytvořit sbírku řešených příkladů na téma: "problémové úlohy z algebry a geometrie". Sbírka by měla sloužit žákům na druhém stupni základní školy a měla by pomoci při rozvoji logického myšlení pomocí tabulek, grafů nebo obrázků. Příklady jsou rozděleny do tří kapitol, které jsou ještě děleny abecedně do subkapitol.
Prvky logiky na základní škole
ZEMANOVÁ, Jana
Úvodní část obsahuje zevrubný soupis informací z teorie výrokové logiky, která odpovídá problematice obsažené v příkladech uvedených v práci. Tyto teoretické poznatky jsou vzhledem k potřebám práce rozebírány převážně na úrovni středoškolské matematiky, okrajově zasahují do problematiky vysokoškolské logiky. Praktickou částí je sbírka úloh pro děti na 1. stupni ZŠ a vyhodnocení jejich úspěšnosti při řešení příkladů. Vybrané úlohy jsem dětem zadávala dvakrát. Poprvé na první hodině kroužku, kde děti vyjádřily své názory na možná řešení úloh. Tyto názory nebyly korigovány. Podruhé se děti s příklady setkaly na poslední hodině, poté co absolvovaly všechna přípravná cvičení. Zde již byl vidět pokrok v argumentaci dětí při sdělování výsledků. Teprve na závěr byly děti seznámeny se správnými výsledky. V závěru práce uvádím své zkušenosti a poznatky s problémy z logiky pro děti. Zároveň také několik rad pro učitele a rodiče, jak pracovat a rozvíjet logiku u dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.