Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Střední efektivní tlak spalovacích motorů automobilů a motocyklů
Vopršal, Oldřich ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této práce je pojednání o významu, definici a zmapování charakteristiky hodnoty středního efektivního tlaku v závislosti na historickém vývoji spalovacích motorů automobilů a motocyklů od prvotních koncepcí až po současný vývoj. V této práci chci porovnat a vyhodnotit hodnoty středního efektivního tlaku u nepřeplňovaných a přeplňovaných pístových spalovacích automobilů a motocyklů. Součástí práce bude grafické znázornění daných hodnot středních efektivních tlaků a následná analýza a zhodnocení daných hodnot vůči konstrukční koncepci spalovacího motoru v daném historickém období. Dále popis konstrukčních prvků, které se podílí na zvýšení středního efektivního tlaku.
Netradiční koncepce motocyklů
Brezanský, Vít ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Cílem práce je představit některé zajímavé a netradiční koncepce motocyklů ze současnosti i z let minulých. U každé části jsou popsány důvody, které vedly výrobce těchto motocyklů k návrhu a konstrukci mnohých, z dnešního pohledu možná i nesmyslných koncepcí. Ne všechny však upadly v zapomnění a některé z nich sbíraly úspěchy na silnicích i na závodních tratích, některé snad čekají úspěchy za pár let. Každá část dále obsahuje popis konstrukce a funkce a na závěr je provedeno zhodnocení jednotlivých řešení z hlediska jejich opodstatnění, provedení, počtu prodaných kusů, případně výsledků ze závodních tratí.
Valivá ložiska v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů
Knotek, Jiří ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá valivými ložisky a jejich uplatněním v konstrukci čtyřdobého spalovacího motoru. Práce je rozdělena do několika celků. První se zabývá samotnými valivými ložisky. Tato kapitola poskytuje základy z teorie valivých ložisek potřebné pro další části práce. V dalším celku je popsáno použití valivých ložisek ve spalovacích motorech. Poslední část se zabývá uplatněním valivých ložisek v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů. Je řešeno uložení klikové hřídele, ojnice, rozvodů, vyvažovací hřídele a turbodmychadla.
Vodík jako palivo pro spalovací motory
Polnický, Václav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V bakalářské práci byly shrnuty dosavadní výsledky celosvětového výzkumu z oblasti spalování vodíku v motorech s vnitřním spalováním. Jsou zde zmíněny také způsoby výroby a skladování vodíku. Práce je zaměřena zejména na problematiku tvorby směsi a její zapálení. Byly zde také představeny prototypy i vozy sériové produkce různých výrobců.
Malé jednoválcové spalovací motory
Smolka, Josef ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Obsahem této práce je seznámit čtenáře s použitými technickými řešeními v oblasti malých jednoválcových motorů a stručný přehled alternativních paliv pro zážehové motory. Hlavním cílem je nabídnout ucelený přehled dostupných motorů a jejich parametrů.
Koncepční návrh spalovacího motoru pro malé autonomní prostředky
Celý, Martin ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a výpočtem základních komponent malého spalovacího motoru do objemu 5 cm3 pro v současnosti používané autonomní prostředky menších rozměrů. Obsahuje rozbor a vzájemné porovnání dostupných pohonů pro tyto prostředky a detailnější rozbor použití pohonu spalovacího. V další části podává návrh základních parametrů motoru a následně návrh jednotlivých základních rozměrů pístu, ojnice a klikového hřídele. Závěrem práce je základní pevnostní výpočet kritických míst.
Hluk vznikající v turbodmychadlech spalovacích motorů
Kříž, Radim ; Novotný, Pavel (oponent) ; Doman, Jozef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vznik hluku v turbodmychadlech spalovacích moto-rů. Nejprve je popsána konstrukce turbodmychadel. Další část se zabývá pojmem zvuku a následně se zabývá problematikou hluku v turbodmychadlech. Posléze se seznámíme s metodami měření hluku v turbodmychadle, přičemž jsou charakterizovány experimen-tální a simulační metody. V konečné fázi se práce věnuje konstrukčním úpravám. Cílem práce je rešerše k původu vzniku hluku v turbodmychadle v provozních podmínkách a konstrukční úpravy částí, které hluk ovlivňují.
Electronic supercharger for Formula Student
Matoušek, Patrik ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
The main goal of this diploma thesis is to verify the application of the Electric compressor in the Formula Student monopost category. Diploma thesis is focused on the computational model and analysis of the combustion engine in the GT-POWER software. Outputs from this calculation are used for the design of the main parameters of battery pack. In the final part of the thesis, the monoposts with ordinary turbocharger and with the electric compressor are compared in the lap time simulation in the Autocross discipline.
Hnací ústrojí moderních hybridních vozidel
Novák, Štěpán ; Zajac, Roman (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o hnacím ústrojí moderních hybridních vozidel. Popisuje princip hybridního pohonu a rozděluje jej podle uspořádání, stupně hybridizace a umístění elektromotoru ve vozidle. Charakterizuje konstrukční řešení hlavních komponent hybridního pohonu. Zaměřuje se na hnací ústrojí vybraných hybridních vozidel a přibližuje problematiku emisí. V závěru je zhodnocení výhod a nevýhod hybridního pohonu a vize do budoucna.
Motor s vnitřním spalováním pro vozítka na Marsu a Měsíci
Rachůnek, Radek ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením matematického modelu motoru s vnitřním spalováním pro vozidla použitá při vesmírných misích. Obsahuje souhrn historického vývoje i eventuální budoucnost vozidel. Popisuje vnější vlivy působící na motor, sumarizuje výhody a nevýhody použití spalovacího motoru. Samostatná kapitola je zaměřena na volbu paliva s ohledem na využitelnost místních zdrojů. Další část práce se věnuje vytvoření matematického modelu dle vzorového reálného motoru. Zde je popsán postupný proces úprav pro vytvoření modelu motoru, zohledňující informace z přechozích kapitol. Součástí práce je vyhodnocení spalovacího motoru, zdali představuje vhodnou alternativu k současným pohonům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.