Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evangelist Marketing of the CloverETL Software
Štýs, Miroslav ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Tichý, Jan (oponent)
Diplomová práce Evangelist Marketing of the CloverETL Software se zabývá návrhem nové marketingové strategie pro ETL nástroj CloverETL. Teoretická část je rozdělena mezi kapitoly dva a tři. V kapitole dva se práce snaží pokrýt pojem ETL, který jakožto samostatná komponenta Business Intelligence architektury není v literatuře příliš zmapován. V kapitole tři je zaveden pojem evangelist marketing, jsou vysvětleny jeho kořeny a pilíře, na nichž staví. Praktická část se sestává z představení fy Javlin, a.s. a jejího softwarového produktu CloverETL. Je zhodnocena dosavadní marketingová strategie firmy a poté navržena strategie nová, opírající se o pilíře evangelist marketingu. Nakonec jsou přínosy nového řešení diskutovány nad tvrdými daty - převážně výstupy z Google Analytics.
Master Data Integration hub - řešení pro konsolidaci referenčních dat v podniku
Bartoš, Jan ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
V současných informačních systémech je kladen velký důraz na integraci dílčích aplikací do funkčního celku. Zatímco integrace po stránce komunikační a funkční je již poměrně dobře pokryta a existují standardní nástroje a technologie pro její realizaci (ESB, message brokery, webové služby), nástroje a postupy pro integraci datových zdrojů dílčích aplikací do společného celku na celopodnikové úrovni se zatím stále bouřlivě vyvíjí. Master Data Management (MDM) je zastřešujícím přístupem ke správě referenčních (master) dat v podniku. Řeší otázky integrace referenčních dat, datové kvality a konsolidace referenčích dat, evidence a využití metadat při správě referenčních dat, vlastnictví sdílených referenčích dat, zodpovědnosti za referenční data a procesy pro práci s nimi. Práce se zabývá technologickou stránkou implementace MDM v podniku formou vytvoření centralizovaného úložiště referenčních dat -- tzv. Master Data Integration Hubu (MDI hub). MDI hub je systém/aplikace, která umožňuje na základě definovaných workflow a pravidel shromažďovat a konsolidovat referenční data uložená v podnikových systémech a konsolidovaná data poskytovat nazpět. Zároveň poskytuje další služby jako správu číselníků a monitorování datové kvality. Cílem práce je pokrýt návrh a implementaci MDI hubu, který je konkrétní formou realizace MDM v podniku. V úvodní části práce je řešena motivace pro provádění konsolidace referenčních dat, je upřesněn obsah pojmu MDM a vztah MDI hubu k principům MDM. Dále je uveden souhrn technik používaných při realizaci MDI hubu. Hlavní částí práce je návrh referenční architektury MDI hubu a popis projektových aktivit při realizaci MDI hubu. Zdrojem informací pro práci jsou, kromě odborné literatury (monografie, odborné články, příspěvky z konferencí), také poznatky nabyté při realizaci projektů pro společnosti Adastra a Ataccama a know-how spolupracovníků. Hlavním přínosem práce je vytvoření uceleného pohledu na budování MDI hubu a návrh referenční architektury MDI hubu, která může posloužit jako východisko při úvahách o konkrétní implementaci. Předpokládané využití práce je jak na straně klientské (firma se pustí do implementace MDI hubu vlastními silami) tak na straně dodavatelské (pro konzultační firmy a integrátory, kteří budou implementovat MDI hub pro zákazníka).
Stav trhu v oblasti Enterprise Information Integration
Dohnal, Tomáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem z oblasti integrace informací. Cílem práce je charakterizovat trh s IT prostředky, které se orientují na podporu Enterprise Information Integration. Abych cíle dosáhl, tak bude nejprve představena oblast EII. Výsledky budou sloužit k formulaci kritérií, které umožní analyzovat trh s těmito IT prostředky. Na základě formulovaných kritérií bude následně zhodnocen trh s prostředky a specifikovány jeho klíčové charakteristiky. Přínos této práce spočívá v podání uceleného popisu problematiky EII.
Master Data Management, Integrace zákaznických dat a hodnota pro business
Rais, Filip ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Slánský, David (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na oblast Master Data Managementu (MDM), Integraci zákaznických dat (CDI) a jejich hlavní domény. Práce také odkazuje na různé teoretické směry, které mohou být v této oblasti identifikovány. Shrnuje hlavní aspekty, domény a prezentuje různé perspektivy na hlavní principy iniciativy. Je to také vyčerpávající rešerše v oblasti Master Data Managementu s důrazem na praktické využití a odkazy na autorovy názory a znalosti. Sekundární zaměření práce je v oblasti business hodnoty Master Data Management (MDM) inciativ. Diplomová práce představuje myšlenkový proces pro začátky MDM projektu. Důvodem pro vznik takového konceptu je aktuální trend, kde organizace mají problém definovat reálnou hodnotu a benefity MDM iniciativ. Existuje obecná shoda v názorech podporujících podobné iniciativy, nicméně problém je v oblasti měření a identifikace konkrétních přínosů s dopadem na firemní výnosy a zisky. MDM je spíše podpůrná funkce než funkce generující přímé výnosy. Z tohoto důvodu jsou výsledky z této iniciativy méně přímé a tím pádem je složitější přínosy efektivně měřit a vyhodnocovat. Diplomová práce dále popisuje jednotlivé vrstvy a mapování business požadavků napříč vrstvami. Tímto způsobem se snaží vytvořit přehlednou vazbu mezi podpůrnými funkcemi a těmi, co přímo generují zisky. Důraz je kladen na kalkulaci finančních benefitů, měření a odpovědnost business a IT oddělení. Pro podporu jednotlivých závěrů prezentuje tato práce interview, která jsem provedl s potenciálními odpovědnými osobami v rámci organizace. Tyto osoby by v případě realizace MDM hrály významnou roli. Interview mapuje jejich postoje a orientaci v oblasti MDM a CDI. Zaměřuje se na důvody a očekávání v rámci iniciativy. Dotazovaní jsou také vybráni tak, aby bylo možné srovnat postoje zástupců business oddělení a IT.
Ontologický přístup k integraci geografických dat
Linková, Zdeňka ; Nedbal, Radim
V současném zpracování dat je klíčové, jak reprezentovat metadata. Jako slibná možnost se jeví využití existujícího rysu sémantického webu - ontologií. Článek prezentuje aplikaci v doméně dat GIS, na níž ilustruje ontologický přístup k integraci dat a zpracování dat.
Integrace schémat založená na ontologiích
Linková, Zdeňka
Integrace dat obvykle poskytuje unifikovaný globální pohled na několik datových zdrojů. Důležitou částí úlohy je zajištění spojení mezi globálním pohledem a lokálními datovými zdroji. K tomu jsou využívány dva základní mapovací přístupy: GAV (Global As View) a LAV (Local As View). Na sémantickém webu je možné navíc využít přístup založený na ontologiích. Způsob integrace dat popsaný v tomto článku využívá ontologie jednotlivých zdrojů. K vyjádření vztahů mezi schématy globálního pohledu a lokálních zdrojů je vytvořena ontologie integračního systému. Tímto je úloha integrace schémat transformována na úlohu slučování ontologií.
Integrace v systému VirGIS a na sémantickém webu
Linková, Zdeňka
Integrace je dlouho uznávaný problém v oblasti zpracování dat. Avšak z důvodu různého popisu, heterogenity a popisu dat způsobem, který ztěžuje automatické zpracování, není úloha snadná. Dosud neexistuje univerzální nástroj na integraci dat. Situaci by mohl zlepšit sémantický web, jehož idea je založena na automatizovaně zpracovávatelných datech. Sémantický web je stále vize, nicméně některé jeho rysy již existují. Tento článek popisuje, jak je integrace řešena v integračním systému VirGIS a navrhuje zlepšení pomocí současných rysů sémantického webu. Na základě navrhovaných změn je prezentována ontologie dat VirGIS systému.
Data Integration in VirGIS and in the Semantic Web
Linková, Zdeňka
Plný tet: v922-05 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Data Integration Inconsistencies Resolution
Štuller, Július
Plný tet: v847-01 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Řešení vícenásobné změny klientských kontaktních údajů a jejich konsolidace ve finanční instituci
Převrátil, Martin ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Jeřábek, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z informatických požadavků, který byl předložen managementem společnosti, jež patří k předním poskytovatelům komplexních finančních služeb. Ten se týká klientských kontaktních údajů, konkrétně korespondenčních adres a jejich vícenásobné změny. Z tohoto důvodu je nezbytné zabývat se několika zdánlivě oddělenými problematickými okruhy a na základě argumentů rozhodnout o způsobu dílčích řešení vedoucích k naplnění požadavku. Začátek je věnován krátkému představení společnosti a analýze současného stavu v rámci instituce, pokračuje úvod do problematiky korespondenčních adres, ve kterém jsou také vysvětleny důvody vedoucí k nutnosti popisované změny. Následuje seznámení s architekturou informačního systému instituce v čele s budovanou centrální databází. V této části jsou dále vyjmenovány možné způsoby uložení dat v rámci instituce a popsána její datová architektura. Prostřední část práce se zabývá argumentovanou volbou umístění adresných záznamů v datové struktuře instituce. Je zde vytvořen postup implementace vybraného uložení a spolu s ním vyznačeny odpovídající změny v systému. V závěru jsou vybranou notací popsány procesy spojené s vícenásobnou změnou korespondenčních údajů, poté je navrženo uživatelské prostředí pro vlastní obsloužení požadavku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.