Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21,414 záznamů.  začátekpředchozí21405 - 21414  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.57 vteřin. 

Hudba v reklamě zlínských ateliérů v letech 1930-1940. Střevíček Bohuslava Martinů a jeho dobový kontext.
Cechová, Martina ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Diplomová práce zaměřená na filmové reklamy zlínských ateliérů ve třicátých letech 20. století podává ucelený přehled historie, vývoje a funkce reklamy ve firmě Baťa až k zlínskému propagačnímu filmu. Ten se utvářel v návaznosti na vývoj zvukového filmu, jenž se jako jeden z prvních objevil v Paříži. Právě tam ve stejné době pobýval Bohuslav Martinů (8. 12. 1890 - 28. 8. 1959), který složil v roce 1935 hudbu k reklamě pro firmu Baťa Střevíček. Snímek je zařazen do dobového kontextu filmového průmyslu, zvukového filmu a filmových reklam. Cílem předkládaného textu je podrobně analyzovat hudební složku propagačního filmu Střevíček a srovnat jej se šesti dalšími zlínskými reklamami. Pro porovnání těchto snímků bylo nezbytné nastudovat funkci zvukové dramaturgie ve filmu (reklamě) a zabývat se danými zvukovými prostředky a jejich poměrem ve zlínských propagačních filmech. Výsledkem práce je srovnat využití těchto prostředků a korespondenci obrazu a hudby v baťovských reklamách se zřetelem na Střevíček. Na tomto propagačním filmu bylo na základě studia autografu a dvou obrazových verzí se zvukem poukázáno na řadu nových poznatků, jako jsou určení postupu práce při komponování hudby k filmu či objevení značných nesrovnalostí ve Finale [Finále] skladby. Klíčová slova Reklama, film, propagační film, zvuková...

Marketing společnosti Škoda Auto na asijských trzích
Furch, Tomáš ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se primárně zabývá současnou pozicí největší české automobilky Škoda Auto na čínském a indickém trhu. Práce obsahuje analýzu výchozích vstupních podmínek a celkového marketingového prostředí v daných zemích. Společnost Škoda Auto, člen německého koncernu Volkswagen, působí v Asii teprve několik let a prozatím dosahuje velmi uspokojivých výsledků. Obzvláště perspektivní je trh v Číně, kde se očekává významný nárůst prodejnosti v následujících letech. Indická poptávka po osobních autech je relativně slabší a hůře předvídatelná. Na obou trzích musí Škoda čelit ostré konkurenci místních i globálních výrobců, proto je kladen velký důraz na positioning značky. Součástí práce je také SWOT analýza a identifikace základních nástrojů marketingového mixu.

Etický kodex učitele
Trčková, Květa ; Světlíková, Božena (oponent) ; Černíková, Helena (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou etiky. Po obecném úvodu se její obsah zaměřuje na profesní etiku, konkrétně na etické kodexy. Nejprve mapuje využívání etických kodexů jako nástroje personálního řízení v ziskovém sektoru, pak se přesunuje pozornost do neziskového sektoru. Hlavním tématem práce je existence, potřebnost a využití etických kodexů ve školství, konkrétně v oblasti základního školství. Ve výzkumné části autorka předkládá několik předpokladů o etickém kodexu učitelů a výzkumným šetřením ověřuje jejich pravdivost. Analýzou získaných dat dochází závěrům, že na českých základních školách nejsou stanoveny etické normy, přestože jejich existenci ředitelé považují za potřebnou, uvědomují si i jejich úlohu jako možného nástroje řízení v některých oblastech. Přestože se výzkumem prokázalo, že ředitelé vědí, kde hledat informace z oblasti profesní etiky, v závěru práce autorka nabízí zdroje pro vytváření etických kodexů. Práce může posloužit jako výchozí bod pro další kroky v zavádění etických kodexů učitelů do základních škol.

Čtení krajiny jako geografická dovednost
Tesařová, Barbora ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
Cíl této práce je zaměřen na hledání geografického přístupu při čtení krajiny v návaznosti na didaktické účely. Cíl práce je sledován prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Práce navazuje na úvodní předvýzkumné šetření, spočívající ve tvorbě a ověřování terénního výukového programu o krajině pro žáky 7. - 9. tříd ZŠ. Pro účel hledání geografického přístupu při čtení krajiny byla využita metoda rozhovoru v ohniskové skupině, byly dotazovány 4 různé skupiny (odborní geografové, učitelé geografie a kontrolní skupina). Diplomová práce se skládá ze 4 částí. V první části je řešeno teoretické pojetí krajiny. Ve druhé části je představen předvýzkum a jeho výsledky. Třetí část je věnována výzkumnému projektu a metodologii výzkumu, představen je výběr respondentů, struktura dotazování i způsob sběru a analýzy dat. Závěrečná část práce je zaměřena na interpretaci, uskupení a porovnání výstupů. Pro analýzu dat byl použit software MAXQDA 10 Plus.

Předsmluvní odpovědnost (culpa in contrahendo)
Minzatu, Daniel ; Čech, Petr (vedoucí práce) ; Štenglová, Ivanka (oponent)
Resumé K lidským aktivitám, jež dosahují v dnešní době vysokého stupně složitosti a mají daleko sahající následky, patří mimo jiné jeden ze základních objektů zájmu soukromého práva, a sice uzavírání smluv. Často jde o dlouhodobé procesy s nutností vynaložení značných investic. Proto právní řády mnoha zemí zavádějí opatření, která si kladou za cíl chránit dobrou víru účastníků negociací. Institut předsmluvní odpovědnosti poskytuje poškozenému účastníkovi kontraktačního procesu prostředek nápravy. Hlavním cílem této práce je zkoumání obsahu předsmluvních povinností jednat v souladu s dobrou vírou a zjištění toho, zda pro tyto povinnosti skutečně existuje pevný právní základ. První kapitola této práce se zabývá pojmem předsmluvní odpovědnosti v obecné rovině. Nejprve je v ní popsána společenská poptávka, na níž má tento institut poskytnout odpověď. V druhé podkapitole první kapitoly je pojednáno o vzniku teorie předsmluvní odpovědnosti, kterou dovodil z římského práva německý právní vědec Rudolf von Jhering. V druhé kapitole je podniknut pokus prozkoumat obsah primární povinnosti předsmluvní odpovědnosti, tj. pojmu objektivní dobrá víra jak je uplatňován na smluvní závazky a mimosmluvní závazky. Tento pojem se odliší od příbuzných právních pojmů spojených s ekvitou, jež se používají v českém právním řádu,...

Srovnání dvou typů fyzioterapeutických postupů při ovlivnění posturální instability a pádů u pacientů s Parkinsonovou nemocí
Kříž, Petr ; Hoskovcová, Martina (vedoucí práce) ; Matolínová, Vendula (oponent)
bakalářské práce Autor práce: Petr Kříž Vedoucí práce: MUDr. Martina Hoskovcová Název bakalářské práce: Srovnání dvou typů fyzioterapeutických postupů při ovlivnění posturální instability a pádů u pacientů s Parkinsonovou nemocí Abstrakt bakalářské práce: Práce se zabývá problematikou balanční terapie u pacientů s Parkinsonovou nemocí. Cílem teoretické části práce je stručně pojednat o současném stavu poznání v této problematice. Cílem praktické části je porovnat úroveň jednotlivých složek posturální stability před a po terapii u pacientů, kteří posturální stabilitu a časté pády uvádí jako svůj hlavní problém. K hodnocení posturální stability byl zvolen přístrojový Sensory Organization Test, MINI BESTest, motorická škála UPDRS a měření svalové síly flexe a extenze v koleni. Jeden pacient podstoupil balanční trénink v tělocvičně podle metodické řady senzomotorické stimulace, další dva pacienti balanční terapii na přístroji SMART Balance Master®, všichni v rozsahu deseti terapií během pěti až sedmi týdnů. V intraindividuálním srovnání dosáhli všichni tři zúčastnění pacienti celkového zlepšení úrovně posturální stability. K největšímu zlepšení došlo u obou terapií v reaktivní stabilitě. Úroveň klidové stability se dle vyšetření nezměnila. Proaktivní stabilita se zlepšila pouze u jednoho a stabilita v...

Learning for Classical Planning
Chrpa, Lukáš ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Železný, Filip (oponent) ; Berka, Petr (oponent)
This thesis is mainly about classical planning for artificial intelligence (AI). In planning, we deal with searching for a sequence of actions that changes the environment from a given initial state to a goal state. Planning problems in general are ones of the hardest problems not only in the area of AI, but in the whole computer science. Even though classical planning problems do not consider many aspects from the real world, their complexity reaches EXPSPACE-completeness. Nevertheless, there exist many planning systems (not only for classical planning) that were developed in the past, mainly thanks to the International Planning Competitions (IPC). Despite the current planning systems are very advanced, we have to boost these systems with additional knowledge provided by learning. In this thesis, we focused on developing learning techniques which produce additional knowledge from the training plans and transform it back into planning do mains and problems. We do not have to modify the planners. The contribution of this thesis is included in three areas. First, we provided theoretical background for plan analysis by investigating action dependencies or independencies. Second, we provided a method for generating macro-operators and removing unnecessary primitive operators. Experimental evaluation of this...

Learning for Classical Planning
Chrpa, Lukáš ; Barták, Roman (vedoucí práce)
This thesis is mainly about classical planning for articial intelligence (AI). In planning, we deal with searching for a sequence of actions that changes the environment from a given initial state to a goal state. Planning problems in general are ones of the hardest problems not only in the area of AI, but in the whole computer science. Even though classical planning problems do not consider many aspects from the real world, their complexity reaches EXPSPACE-completeness. Nevertheless, there exist many planning systems (not only for classical planning) that were developed in the past, mainly thanks to the International Planning Competitions (IPC). Despite the current planning systems are very advanced, we have to boost these systems with additional knowledge provided by learning. In this thesis, we focused on developing learning techniques which produce additional knowledge from the training plans and transform it back into planning domains and problems. We do not have to modify the planners. The contribution of this thesis is included in three areas. First, we provided theoretical background for plan analysis by investigating action dependencies or independencies. Second, we provided a method for generating macro-operators and removing unnecessary primitive operators. Experimental evaluation of this method...

Vztah Enterprise Architecture a strategického managementu
Vašíček, Václav ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Matějovský, Jan (oponent)
Enterprise Architecture je zatím nejvyšším vývojovým krokem architektonického popisu podniku oddělením IT. Nejprve existovala pouze technologická architektura. S rostoucí komplexitou IT však rychle vznikly další oblasti, které bylo potřeba zmapovat, jako jsou informace anebo aplikace. IT pak zjistilo, že je ještě potřeba přidat business pohled k IT architekturám a z toho důvodu vznikla disciplína Enterprise Architecture. Strategický management je klíčový pro budoucí vývoj každého podniku. Diplomová práce se soustředí na strategický management businessu a strategický management IT. Strategický management businessu se skládá z business strategie a z operačního modelu. Ke strategickému managementu IT pak patří informační strategie a IT governance. Business-IT alignment dále zkoumá a zajišťuje soulad mezi strategickým managementem businessu a strategickým managementem IT. Cílem práce je popsat vztah mezi Enterprise Architecture a různými formami strategického managementu a vyjádřit, v jaké míře je Enterprise Architecture podporuje. Zkoumané vztahy jsou: - Vztah Enterprise Architecture a business strategie - Vztah Enterprise Architecture a operačního modelu - Vztah Enterprise Architecture a informační strategie - Vztah Enterprise Architecture a IT governance - Vztah Enterprise Architecture a business-IT alignmentu Cíle jsou v práci dosaženy prostřednictvím teoretického výzkumu a následného usuzování. Osobní přínos autora spočívá ve vytvoření hierarchického modelu Enterprise Architecture, v definici reakcí Enterprise Architecture na business strategii, v modifikaci metodiky MMDIS co se týče informační strategie, v prokázání, jak Enterprise Architecture lze využít v IT governance, ve znázornění, kde Enterprise Architecture přispívá k business-IT alignmentu a v určení, v jaké míře Enterprise Architecture podporuje jednotlivé formy strategického managementu.

Online marketingový audit
Voráček, Jiří ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Barbora, Barbora (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou online marketingu ve společnosti Alensa, s.r.o. V úvodní části práce je rozebrána problematika internetového marketingu včetně jeho nástrojů. V praktické části jsou analyzovány 3 zahraniční projekty společnosti na základě online marketingového auditu. V práci jsou detailně zkoumány 3 weby společnosti, včetně jejich analýz návštěvnosti a konkurence. Další část je věnována samotným nástrojům internetového marketingu. Nástroje jsou rozebírány jeden po druhém a okomentovány konkrétními hodnotami. Zvlášť byla od nástrojů oddělená část SEO, která byla zkoumána z technického hlediska. Dále byla analyzovaná účinnost webu z hlediska použitelnosti a důvěryhodnosti. Práce si klade za cíl ohodnotit stav současného online marketingu ve zkoumané společnosti a díky zkoumání na třech trzích zároveň dospět k obecnějším závěrům. V práci došlo k okomentování všech výsledků a návrhů některých doporučení, které by měly společnosti z hlediska online marketingu prospět.