National Repository of Grey Literature 23 records found  beginprevious21 - 23  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Analysis of the logo as a part of the corporate identity in Samcor, ltd
Uhelová, Barbora ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee)
The bachelor thesis analyses the logo as a part of corporate identity in Samcor ltd. It examines the existing elements of corporate identity in terms of theoretical and practical use. Through empirical analysis using quantitative research methods such as face-to-face interview and questionnaire survey, it tries to map the company's intention of using logo according to competition, originality, to remember and further use in the existence of corporate identity in Samcor, ltd.
The symbolism of colours in the organizational culture
Čarková, Ludmila ; Hiršová, Miloslava (advisor) ; Syrovátka, Oldřich (referee)
The work deals with the symbolism of colours in relation to the organizational culture. It is based on the knowledge concerning the relationship between the contents and means of the organizational culture, it also focuses specifically on the presentation of selected material artifacts which are presented to the public by the company Lesostavby Třeboň, a. s. Based on the reserch questionnaire, the values inventory and the interview it was found that the symbolism presented by the company Lesostavby Třeboň, a. s. matches the organizational culture. The information obtained was summarized in tables and bar graphs, including the resulting recommendations for the company Lesostavby Třeboň, a. s.
Praktické využití vizuální komunikace firem a grafický manuál
Jehlička, Marek ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilímová, Zuzana (referee)
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku vizuální komunikace firem, s důrazem firemní grafický styl a grafický manuál. Úvod metodologické části je zaměřen na smysl, využití a možnosti vizuální komunikace. Dále je rozebírána otázka standardů firemního stylu a základních stavebních kamenů vizuální komunikace firemní image, firemní kultury, firemní identity a firemního stylu. Praktická část obsahuje vypracovaný grafický manuál pro fiktivní firmu, jehož součástí je logomanuál s příklady přípustných a nepřípustných variant použití loga, dále obsahuje definici firemních barev, vizitek, hlavičkového papíru a v neposlední řadě i firemní typografii.

National Repository of Grey Literature : 23 records found   beginprevious21 - 23  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.