Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,343 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

Filmový debut z pohledu producenta po roce 1989
Strejc, Daniel ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Oukropec, Petr (oponent) ; Borovan, Pavel (oponent)
Ve své bakalářské práci se chci věnovat filmovému debutu nejen jako samostatnému útvaru, ale chci ho vnímat také jako přirozený článek ve vývoji autora, jako článek, který již symbolizuje jeho samostatnost a připravenost realizovat svoje témata. Jednou z rovin má být statistický přehled debutů za období 20.let v novodobé české kinematografie a jejich pozice k ostatním filmům. Další rovinou by měla být reflexe v časovém kontextu předrevolučního období a vztah k jiním podobným oborům. Jako subjektivní se pak může jevit snaha o vytvoření jakési typologie debutů a odhadu do budoucna, což beru jako pomocný prostředek pro nejšiřší možný přístup k danému tématu.

Systém podpory české kinematografie
Stibralová, Alena ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Šuster, Jan (oponent)
Ve své bakalářské práci mapuji systém a vývoj podpory české kinematografie. Konkrétně se zaměřuji na problematiku filmové legislativy po roce 1989. Zákony, které definují pojmy a mechanismy podpory v oblasti českého filmu jsou v současné době nedostačující. Platí zde zákony ze začátku devadesátých let. Tyto zákony nereflektují technologický a celkový vývoj v kinematografii. Taktéž s koncem platnosti tzv. diginovely (zákon č. 304/2007 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s dokončením přechodu zemského analogového televizního vysílání na zemské digitální televizní vysílání) se vynořuje otázka jak financovat český Fond kinematografie. Pro srovnání uvádím, jaký je charakter státní podpory filmu v různých zemích Evropské unie. Ministerstvo kultury České republiky nyní dodělává návrh zákona o audiovizuálních dílech, podpoře kinematografie a o změně některých zákonů (ve své práci tento návrh zákona nazývám zkráceně návrhem zákona o kinematografii). Jeho přijetím by došlo k novelizaci zákonů č. 273/1993 Sb. a č. 249/2006 Sb. (o některých podmínkách výroby, šíření a uchovávání audiovizuálních děl - zákon o audiovizi) a zákon č. 241/1992 (o Státním fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie). Snažím se o zasazení tohoto návrhu do historického i tematického kontextu. Připravovaný zákon analyzuji a hodnotím z různých hledisek. V závěru práce se zamýšlím nad otázkou, jakou naději má zákon na přijetí. Celkově hodnotím návrh nového zákona kladně a uzavírám práci konstatováním, že byť je určitým kompromisem, odpovídá potřebám doby.

Restrukturalizace České televize od roku 1992 po současnost
Stehlík, Matěj ; Svoboda, Otakar (vedoucí práce) ; Myslík, Václav (oponent)
Práce má za cíl zmapovat základní organizační struktury a jejich změny v České televizi od jejího vzniku v roce 1992 až do současnosti s důrazem především na dopad v oblasti dramaturgie a výroby televizních pořadů. Zároveň se snaží poukázat na hlavní výhody a nevýhody těchto struktur v závislosti na vývoji mediálního trhu v České republice a též se pokouší definovat optimální strukturu a nastavení vnitřních pravidel pro efektivní fungování veřejnoprávních média v současných podmínkách

Uplatnění absolventů oboru produkce v tvůrčí praxi i v podnikatelské sféře za období 1990-2005
Haertlová, Radmila ; Kopecký, Čestmír (vedoucí práce) ; Svoboda, Otakar (oponent)
Po roce 1989 došlo v Československu, respektive v České republice k zásadním politickým, hospodářským a společenským změnám, které měly silný vliv na audiovizuální prostředí. Zatímco od roku 1945 měl monopol na výrobu audiovizuálních děl monopol pouze stát, začaly se po 1. lednu 1990 rodit soukromé podnikatelské subjekty, které chtěly participovat na českém, potažmo mezinárodním audiovizuálním trhu. To zcela změnilo možnosti uplatnění filmových a televizních profesionálů v praxi. Diplomová práce se soustředí na absolventy katedry produkce FAMU ve sledovaném období 1990 až 2008. Na základě rozsáhlého dotazníkového průzkumu a následných řízených rozhovorů lze poměrně kvalitně dešifrovat možnosti, které nové podmínky v Česku nabízejí i četnost jejich využití v profesní praxi absolventů. Z výsledků průzkumu je zřejmé, že co se týká absolventů katedry produkce, je jejich uplatnění v praxi a v oboru téměř stoprocentní, že se zvyšuje počet studujících, kteří vyjíždějí na zahraniční stáže, že se snižuje počet absolventů, kteří po absolutoriu vyhledávají zaměstnání ve veřejnoprávním (dříve státním) sektoru a spíše se realizují v soukromých firmách a že dochází k nárůstu producentských ambicí ? což je přirozené vzhledem k celkovému společenskému vývoji v naší zemi během sledovaného období. Tato práce by měla přispět k celkovému přehledu o možnostech uplatnění absolventu katedry produkce FAMU v praxi a její výstupy ulehčit i novým studentům orientaci v audiovizuálním prostoru.

Jak zachytit les?
Nováková, Hana ; Řezníček, Martin (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Práce se na časoprostorovém výseku posledních dvaceti let/ a českých lesů/ zabývá tím, jak podat skvostný, šťavnatý, bizarní, atd. topos lesa filmem tak, aby nebyla mutována jeho skvostná, šťavnatá, bizarní, atd. podstata (jak ji známe z autopsie). Vzhledem k tomu, že po roce '89 vznikla většina snímků o lese v rámci televizní produkce a žánrově proto balancují na hranách a hranicích kategorií publicistika, přírodopisný pořad, reklamní propaganda, televizní reklamní propaganda, tedy přesně ty žánry, kvůli kterým Jan Gogola kdysi ve svém paradigmata bořícím FAMUtextu zabil pojem dokumentární film en bloc, vychází práce ze skutečnosti, že dokumentární film je mrtev. Pakliže analýza snímků prokáže, že přes svou formálně dosti ploskou podobu tyto snímky přesto vypovídají na téma les o něčem životném, dojde v závěru k zmrtvýchvstání pojmu dokumentární film ...

Písňová tvorba Roberta Schumanna se zaměřením na cyklus Láska básníkova
Kux, Martin ; Janál, Roman (vedoucí práce) ; Kaupová, Helena (oponent)
Ve své práci rozebírám cyklus Roberta Schumanna Láska básníkova. Studie se zabývá cyklem z hudebního , textového i srovnávacího interpretačního hlediska. Práce se dotýká života i díla skladatele. Těžiště Schumannovy tvorby osobně spatřuji především v tvorbě klavírní, kterou zde připomínám a pochopitelně v tvorbě písňové, jejíž neúrodnější období nastalo v roce 1840. Práce rovněž zahrnuje pojednání o básníku Heinrichu Heinem, na jehož texty byl cyklus zkomponován. Také okrajově zmiňuji další uměleckou spolupráci obou tvůrců. Věčnou inspirací byla pro Roberta Schumanna jeho manželka Clara Schumannová. Mimo jiné i díky vřelé lásce, kterou Robert Schumann ke Claře choval, zrcadlí se v jeho hudebním odkazu průzračně čistý výraz a ona související nadčasovost, kterou máme možnost neustále objevovat. U textu jednotlivých písní vždy uvádím názvy v německém originále, dále potom české překlady, které vycházejí od různých českých autorů. V interpretačním srovnání na základě poslechu nahrávek spatřuji přínos především z hlediska různých pojetí a výrazového uchopení cyklu, což je pro zpěváky dle mého názoru velmi důležité.

Obraz české rodiny v časopisu Respekt v roce 1996 a 2006
Nováková, Marie ; Osvaldová, Barbora (oponent) ; Jirsová, Pavlína (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o tom, jakým způsobem týdeník Respekt reflektuje problematiku české rodiny a školství. Porovnávány byly články o rodině a školství z ročníků Respektu 1996 a 2006. Celá práce je rozdělena na teoretickou a vlastní analytickou část. V teoretické části je stručně popsán vývoj rodiny, vliv období komunismu na současnou rodinu a historie časopisu Respekt. V druhé části je provedena analýza tematického zaměření, analýza kritiky v nich a analýza článků z hlediska média. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Zimbabwe - nasměrování ekonomického vývoje?
Krpešová, Karolína ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Sejkora, Jiří (oponent)
Práce se zabývá hospodářským rozvojem Zimbabwe. Nastiňuje historický vývoje a popisuje faktory, které se odrazily v nezávislém vývoji Zimbabwe a to především z pohledu politického vývoje země a jeho dopadu na ekonomický rozvoj hospodářství. Zaměřuje se na vládu Roberta Mugabeho, zákládní rysy jeho vlády a následné reformy, které zemi dostaly do katastrofální situace. Snaží se zachytit především nasměrování ekonomického vývoje po dvojích zásadních volbách jak v roce 2008, tak v roce 2013. Je rozdělena do jednotlivých dekád, kde vyjadřuje ekonomické a politické faktory, které ovlivnily Zimbabwe. Zároveň vysvětluje vliv těchto faktorů na ekonomiku a životní úrovně. Na počátku své nezávislosti Zimbabwe mělo dobré podmínky pro svůj další rozvoj. V průběhu let zimbabwská vláda přijala několik opatření a některé rozhodnutí, které určily budoucí vývoj této země.

Panochovo kvarteto.
Panochová, Veronika ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Hůla, Pavel (oponent) ; Tomášek, Jiří (oponent)
Tato magisterská práce pojednává o Panochovu kvartetu, souboru jenž oslavil v roce 2008 čtyřicet let svého působení prakticky v původní sestavě a je známý téměř po celém světě. Práce obsahuje chronologický vývoj jejich kariéry, úspěchy, ceny, významné koncerty a zahraniční zájezdy, ale i jejich vlastní vzpomínky a postřehy. Součástí práce jsou i životopisy členů kvarteta a seznam CD nahrávek, stejně tak jako mnoho fotografií a novinových článků. Zabývala jsem se i četnými spoluprácemi Panochova kvarteta s jinými instrumentalisty. Čerpala jsem převážně z rozsáhlého soukromého kvartetního archivu Pavla Zejfarta, z programových brožůr, novinových článků ale také přímo z rozhovorů se členy Panochova kvarteta.

Analýza mzdy absolventů v závislosti na získané praxi během studia
Hrubý, Pavel ; Brožová, Dagmar (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Božena (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou vztahu mezi pracovními zkušenostmi získanými během studia a následným nástupním platem vysokoškolských absolventů. Teoretická část staví především na teorii lidského kapitálu a teorie signalizace. Zdrojem pro praktickou část byla data z mezinárodního výzkumu REFLEX, který byl v České republice proveden v roce 2005. Za pomoci regresní analýzy byl potvrzen předpokládaný vztah mezi platy a množstvím pracovních zkušeností získaných během vysokoškolského studia. Bylo prokázáno, že každý rok strávený získáváním pracovních zkušeností během studia zvyšuje následnou mzdu o 3%. Nebylo však dokázáno, že mzdová prémie je vyšší, pokud se jedná o pracovní zkušenosti získané ve spojitosti se studovaným oborem.