Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učební pomůcky pro výuku biologie a ekologie na SOŠ
Jakubův, Pavel ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Irena, Irena (oponent)
V bakalářské práci s názvem Učební pomůcky pro výuku biologie a ekologie na SOŠ je předložena základní charakteristika a přehled učebních pomůcek vhodných pro výuku biologie a ekologie na středních odborných školách. Praktická část je zaměřena zejména na analýzu četnosti využívání učebních pomůcek v daných předmětech a možnost nákupu nových či obměnu stávajících učebních pomůcek. Vzhledem k finanční náročnosti pořizování učebních pomůcek je zmíněna možnost tvorby vlastních pomůcek z běžně dostupných materiálů. Na trhu je velké množství učebních pomůcek, které jsou mnohdy ovšem velmi předražené a za normálních okolností tedy pro školy nedostupné. Ty se pak musejí spoléhat na jiné finanční zdroje, než je rozpočet školy. Alternativou je výroba učebních pomůcek, která má ovšem i svá úskalí, a to hlavě ochota pedagoga věnovat čas této činnosti.
Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů
Rajchmann, Jan ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Bakalářská práce na téma: Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů je zaměřena na didaktické pomůcky a jejich využití ve vyučovacím procesu. Na vybraném středním odborném učilišti se zjišťovalo, jaké jsou potřeby v oblasti učebních pomůcek, především modelů. Vyhodnocením informací získaných od učitelů byl vybrán konkrétní model s ohledem na použitelnost pro výuku více odborných předmětů. Dále je popsána funkce a konstrukce zařízení, které model znázorňuje. Následuje dokumentace vlastní výroby učební pomůcky: dynamického modelu elektrického lanového navijáku s planetovou převodovkou. V závěru práce jsou výsledky praktické činnosti zhodnoceny a doplněny o doporučení pro praxi.
Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů
Šmíd, Václav ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Irena, Irena (oponent)
Moderní ale i klasické učební pomůcky velmi zefektivňují výuku a podněcují žáky k jejich aktivitě ve výuce a tím velkou mírou přispívají k osvojování probírané látky. Začlenění učebních pomůcek do výuky odborných předmětů usnadňuje práci nejen pedagogům, ale i samotným žákům při získávání nových vědomostí a dovedností. Předložená bakalářské práce se v teoretické části zabývá přehledem, komparací a popisem jednotlivých učebních pomůcek vhodných pro výuku odborných předmětů, které jsou v současné době nejvíce začleňovány do výuky. Součástí této práce je také přehled historie. Dále literární přehled pojednává o historii pedagogiky a vzniku učebních pomůcek. Praktická část je vypracována na základě průzkumu skrze dotazníkové šetření mezi žáky 1. 2. a 3. ročníků tříletých učebních oborů v konkrétní vzdělávací instituci. Zadaný dotazník je zaměřen na získání relevantních informací, jak žáci hodnotí přínos a efektivitu použitých učebních pomůcek zařazených do teoretické výuky před konáním výuky praktické. Zjištěné výsledky této práce mohou být přínosem z hlediska zefektivnění teoretické výuky odborných předmětů, které jsou důležité pro žáky, před započetím praktické výuky.
Tvorba didaktických pomůcek včetně metodicko-didaktického začlenění do procesu vzdělávání
Pišoft, Jan ; Slavík, Milan (vedoucí práce) ; Bohumil, Bohumil (oponent)
V první části bakalářské práce se zaměřuji na analýzu odborné literatury a zkoumání, jak nejlépe mohu své žáky motivovat a tak vytvářet ideální podmínky pro učení se, abych byl poté schopen v další části vytvořit pro žáky učební texty, obsahující základy elektrotechniky, kterými si mají možnost zopakovat své teoretické znalosti, nezbytně nutné pro další práci. Cílem bakalářské práce je vytvoření učební pomůcky pro učební obor autoelektrikář, kterých je v našem oboru opravdu málo. Popisuji vznik výukového panelu, podrobný popis jednotlivých kroků při jeho konstrukci, na kterém si žáci budou nacvičovat zapojování elektrických obvodů a spotřebičů podle elektrických schémat dle učební osnovy. Ukázalo se, že s nástupem výukového panelu vzrostl u žáků zájem o nácvik praktických dovedností a mají mnohem větší motivaci k učení se a přijímání nových informací.
Skladba vyučování fyziky na základních školách - analýza videozáznamu z výuky
TYL, Petr
Cílem této mojí bakalářské práce je částečný náhled na současnou výuku fyziky na 2. stupni ZŠ. Práce porovnává a ukazuje výsledky různých hodin fyziky z hlediska odlišných skupin (studenti, aprobovaní učitelé, NEaprobovaní učitelé) v níže sledovaných parametrech. Práce může sloužit jako příprava budoucích učitelů fyziky nebo například jako šablona pro hospitace na hodině fyziky.
Návrh a experimentální ověření portfólia učebních pomůcek v účetnictví
Bromová, Michaela ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou didaktických pomůcek ve výchovně vzdělávacím procesu. V první části je pozornost věnována analýze funkcí didaktických pomůcek a míře významnosti jejich postavení ve výuce. Seznámí nás se všemi teoretickými znalostmi, které by měl každý z pedagogů znát, ještě před tvorbou a zařazením příslušné pomůcky do hodiny. Kromě teorie poskytuje i základní pohled do současného moderního pojetí těchto didaktických prostředků. Dále je zde rozebrána tato oblast z hlediska experimentálního ověření účinnosti učebních pomůcek ve vyučování. Tento výzkum ukazuje, jak velkou či malou úroveň důležitosti má tento prostředek v celém výchovně vzdělávacím procesu a jaké ostatní výsledky byly po intenzivním zařazování učebních pomůcek do hodin účetnictví dosaženy. Detailní rozbor poukáže na všechny změny a tendence, které zavládly v průběhu realizace experimentu a také po jeho ukončení. Na závěr nechybí ani rady a doporučení, sestavené na základě hodnocení výsledků, které byly dosaženy v rámci pedagogického experimentu.
Význam učebních pomůcek pro vyučování ekonomických předmětů
Skořepová, Anna ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Večerník, Jakub (oponent)
Bakalářská práce je tematicky zaměřena na význam a využití učebních pomůcek ve vyučování na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Součástí teoretické části je rozdělení učebních pomůcek podle několika odborných publikací, popis vybraných moderních učebních pomůcek a jejich uplatnění ve výuce. V závěru teoretické části je pozornost věnována učebním pomůckám využívaným především v ekonomickém vzdělávání. Empirická část je věnována dotazníkovému šetření a jeho vyhodnocení. Hlavním cílem výzkumu je zjistit využití učebních pomůcek ve výuce. Další otázky jsou zaměřeny na zajímavost hodiny při využití učebních pomůcek, jak často učitelé využívají učební pomůcky, jestli si je vytvářejí sami a které učební pomůcky nemají učitelé k dispozici. V závěru je zjišťováno, zda učitelé využívají e-lerning.
Význam muzeí ve výchovně vzdělávacím procesu středních škol
Martauzová, Alena
Úvodní část bakalářské práce je věnována problematice didaktických prostředků, zejména aktivizujícím metodám výuky. Zvláštní pozornost je věnována prostředkům, které využívají ve své specifické práci muzejní pedagogové. Autorka se věnuje tématu muzejní pedagogiky, edukačnímu potenciálu muzeí a na příkladu Dětského muzea MZM v Brně uvádí základní požadavky při tvorbě interaktivních výstav. V práci jsou shrnuty možnosti spolupráce Dětského muzea a středních škol a také role muzea v plnění výchovně vzdělávacích cílů středních škol. Ve druhé, praktické části, podává autorka přehled výukových metod využívaných v Dětském muzeu MZM v Brně a zabývá se významem didaktických pomůcek v práci muzejních pedagogů. Dále předkládá návrh didaktické hry určené pro žáky středních škol vhodné jako aktivizační prvek do přírodovědné výstavy Dětského muzea a podrobný návod na výrobu didaktické pomůcky k této hře.
Návrh inovace didaktické pomůcky pro praktickou výuku oboru Elektrikář
Ločárková, Martina
Bakalářská práce je zaměřena na inovaci didaktické pomůcky na pracovišti odborného výcviku vhodné pro výuku učebního oboru elektrikář. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury, za pomocí metod, kterými jsou tvorba výpisků, komparace odborných literárních zdrojů, analýza a syntéza. Cílem praktické části je vytvoření návrhu inovace didaktické pomůcky používané v odborném výcviku pro obor elektrikář. Jedná se o cvičné panely simulující domovní instalace, kde se žáci učí praktickým dovednostem. Navrhované cvičné panely budou v praktické části blíže popsány, bude provedeno jejich srovnání s panely, které jsou v současnosti používány. Uvedeny budou také rozdíly mezi oběma didaktickými pomůckami s důrazem na pozitiva nově navrhovaných panelů. V závěru práce bude shrnuta podstata využívání nových didaktických pomůcek ve výukovém procesu a přínos mého návrhu pro učební praxi.
Vyučovací metody a jejich aplikace v podmínkách středního odborného školství.
HOSPODÁŘSKÝ, Miroslav Václav
Tato práce se zaměřuje na rozbor a využití vyučovacích metod, včetně pojetí a třídění výukových cílů a problematiky motivace. Cílem práce je popis základních vyučovacích metod, příslušné materiální didaktické techniky a učebních pomůcek používaných na střední odborné škole při výuce elektrotechnických předmětů. V předkládané práci jsou rozebrány cíle a kompetence výuky elektrotechniky a dále popsána konstrukce výukových modulů a učebních úloh v předmětu elektrotechnická měření pro třetí a čtvrtý ročník oboru 26-41-M/01 Elektrotechnika.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.