Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nová scéna Besedního domu Vyškov - novotvar v historickém prostředí
Žvak, Ondřej ; Plášil, Jiří (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Hlavním cílem při zpracování studie bylo vytvoření nového sálu o kapacitě cca 600 diváků. Při mém návrhu jsem kladl důraz hlavně na multifunkčnost sálu, který tak může být využíván pro různé kulturní akce jako je divadlo, plesy, výstavy, přehlídky a podobné aktivity. Dále pak na zajištění kvalitního zázemí souvisejícího s multifunkčním sálem. Jako důležitou součást projektu považuji zkulturnění okolí navrhovaného objektu. Vzhled budovy nové scény je silně ovlivněn stísněným prostorem pro výstavbu. S ohledem na těsné sousedství historických budov (kostel Nanebevzetí Panny Marie, fara, Besední dům) byl objekt navržen minimalisticky jako bílý blok s plochou střechou s prolehčeným prvním a druhým podlažím. Členění fasády navazuje na stávající Besední dům. Jednotlivé patrové bloky jsou navzájem asymetricky posunuty tak, že druhé a třetí patro koresponduje se zalomením uliční čáry, přičemž přízemí podélně navazuje na původní Besední dům a vytváří tak podloubí. Interiér nové scény je také záměrně minimalistický, aby lépe vynikla kulturní náplň, pro kterou návštěvník do budovy přichází. Použity jsou světlé barvy (bílá, světle šedá) a omezený počet materiálů (omítka, beton, mramor, sklo, dřevo). Dominantním prvkem interiéru se ve foyer stává kazetová konstrukce železobetonového stropu, která záměrně není kryta podhledem. Také svislé lamely pohyblivého zastínění oken vytváří zajímavé světelné efekty. Monolitické schodiště s protisměrně rozepjatými rameny působí jako konstrukční socha.
Improvizace a osobnost: rozvoj vybraných osobnostních charakteristik prostřednictvím tréninku divadelní improvizace
Vondráčková, Veronika ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
První část práce představuje teoretický přehled sestavený z odborných zdrojů zaměřený na rozvoj osobnosti prostřednictvím tréninku divadelní improvizace. Autorka improvizaci nejprve vymezuje na pozadí dramatického umění, nachází její společné rysy s hrou a poukazuje na její výchovné a terapeutické využití. Dále se věnuje nárokům, které improvizovaná hra klade na osobnost hráče, a zaměřuje se na spolupráci, kreativitu a spontaneitu. V poslední kapitole literárně-přehledové části autorka vysvětluje smysl improvizačních tréninků a na příkladu práce s kreativitou, spontaneitou a jejich bariérami popisuje, jak prostřednictvím tréninků dochází k rozvoji improvizačních dovedností. Empirická část bakalářské práce je věnována návrhu výzkumu, který má za cíl ověřit poznatky z první části. Autorka navrhuje metodou experimentu sledovat změny ve vybraných osobnostních charakteristikách po absolvování ročního improvizačního výcviku.
Tanec v Brně
Kuklová, Tereza ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Tanec, jak ho mnozí chápou a vnímají, už není tancem, který známe z divadelních jevišť. Není to ani ve striktních pohybech baletu, ani v sestavách contemporary dance, ani v krocích tradičních tanců. Tanec se začal odvíjet více duchovním směrem. Procítěné pohyby jednotlivců, kteří pohyby vyjadřují příběhy, performeři, kteří reagují na okolí svými gesty i skupiny tanečníků navzájem se pohyby propojujících. To je současná forma tance, která se z klasických divadel vylívá do ulic, kulturních center a parků. Jde tam, kde je citlivý a vnímavý pozorovatel. Takový performer jde tam, kde je mu dobře, kde může rozvíjet svůj pohyb, své myšlení. Kde se může inspirovat. Pro takové jedince však v současnosti nejsou příliš přívětivé prostory, které by byly jen jim určené. V Praze existuje pár divadel, zaměřujících se na současný směr vývoje tance a na tanečníky jdoucí tímto směrem. V Brně je takových platforem pro tanec značně méně a zázemí je nedostatečné. Proto se stává, že z Brna tanec odchází do měst, kde má příznivější podmínky. Krokem ke zlepšení podmínek současných tanečníků je dát jim jejich prostory. Prostory určené jejich tanci. Opustit od klasických divadel, v jejichž velkých prostorách se tito jedinci cítí spíše nekomfortně. Cílem této práce je představa nové formy divadla, jako prostoru pro svobodné taneční a pohybové umělce. Zakomponování takové stavby do měřítka města Brna a její začlenění do života města.
Divadlo pro 21. století
Chernykh, Yurii ; Plášil, Jiří (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout projekt rekonstrukce divadla které může sloužit jako kulturní a společenské centrum a nabízet prostory pro širokou škálu akcí. Kromě divadelních a filmových představení tu budou moci probíhat také kongresy a konference, přednášky, literární večery, společenské akce, výstavy, koncerty a festivaly. Zajistit provoz budovy přes den a večer. Moderní kavárna a divadlo mohou být pro nás místem setkávání s kulturou, uměním a dalšími lidmi. Kavárna může být prostor pro odpočinek, relaxaci, práci nebo společenské setkání, zatímco divadlo nabízí možnost sledovat různé druhy uměleckých vystoupení, jako jsou divadelní představení, koncerty, opery a další. Moderní kavárna a divadlo mohou být také symbolem kulturního života a vývoje města, které se snaží nabídnout návštěvníkům a obyvatelům kvalitní kulturní zážitky a zlepšit kvalitu života v městském prostředí. Projekt rekonstrukce funkcionalistického divadla je zaměřen na transformaci historického divadelního objektu v Brně na moderní multifunkční kulturní centrum s celodenním využitím. Projekt obsahuje kompletní rekonstrukci exteriéru a interiéru budovy, přístavby nového prostoru, výměny oken, nového fasádního systému a obnovy materiálu exteriéru a interiéru. Dispozice stávající budovy bude změněna. Přízemí budovy bude rozšířeno pro novou místnost technického zabezpečení. Po dokončení rekonstrukce bude divadlo sloužit jako multifunkční kulturní centrum, které bude nabízet nejen divadelní představení, ale také výstavy a workshopy pro veřejnost. Kromě divadelních sálů bude centrum také obsahovat kavárnu a multifunkční prostory pro vzdělávání a setkávání. Projekt rekonstrukce funkcionalistického divadla v Brně představuje významnou investici do kulturního dědictví města s cílem obohatit kulturní život obyvatel a návštěvníků města.
Kniha Jób jako řecká tragédie
STAŇKOVÁ, Ivana
Práce se zabývá komparací řecké tragédie, biblické knihy Jób a divadelního scénáře. První část charakterizuje vývoj antického dramatu, mýty, tragédie a jejich vzájemný vztah. U řecké tragédie jsou vypsány hlavní body, které tvoří její strukturu. Na tyto body tragédie je nahlíženo optikou Aristotela a pětistupňovým schématem dramatu. Podrobný rozbor dvou řeckých tragédii srovnává oba dva pohledy na struktuře tragédie Král Oidipus a Antigona. Druhá část popisuje vývoj starověké mudroslovné literatury, podrobný rozbor knihy Jób a následné vyhledávání hlavních bodů řecké tragédie v biblickém textu. Třetí část práce je věnována komparaci divadelního scénáře inscenace Jób s řeckou tragédii.
Eufonie – Jaroměřice/R., Opera
Šabatová, Kristýna ; Hrůša, Petr (oponent) ; Kiszka, Josef (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce byla konverze, rekonstrukce, revitalizace a extenze prostoru a objektu komplexu „Opera“ a dotčených ploch kostry veřejného prostoru jako sekundárního jádra pro umělecké aktivity ve městě a regiónu. Město Jaroměřice nad Rokytnou má hlubokou hudební historií, která sahá až do barokního období, kdy zde žil moravský šlechtic Jan Adam z Questenberka. Jaroměřice byly střediskem intenzivního hudebního života, hrálo se zde divadlo, kde byla i veřejnost zapojena. Dále vznik první česky dochované opery O původu Jaroměřic na Moravě, kterou složil František Antonín Václav Míča. V roce 2000 na hudebního ducha navázal festival Petra Dvorského, který se koná v Jaroměřických zámeckých zahradách a přilehlých obcích. Řešený objekt se skládá ze stávajícího Hotelu Opery a přilehlého Obchodního domu. Stávající komplex hotelu není plně využitý v současné situaci hledá řešení. Obchodní dům má podobný problém, nenaplňuje dostatečně svoji plochu. Jeho poloha společně s obchodem je dominantní vzhledem k náměstí. Mezi těmito dvěma domy prochází významná ulička od nádraží k zámku. Cílem celého komplexu bylo oživit, zkrášlit, rozzářit a pozitivně zviditelnit okolí náměstí a tím i celého města, okresu, kraje..
Divadelní představení pro děti předškolního věku
Řemínková, Michaela ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Divadelní představení pro děti předškolního věku Diplomová práce 2012 Stěžejním tématem diplomové práce jsou divadelní představení pro děti. Konkrétněji se zaměřuje na mládež předškolního věku. Část teoretická nastiňuje základní divadelní pojmy. Zohledňuje osobnost dítěte předškolního věku, jeho rozvoj a vliv divadla na dětskou psychiku. Praktická část obsahuje výzkumné šetření, které vychází z výpovědí učitelek mateřských škol v porovnání s odpovědi rodičů dětí této věkové skupiny. Snahou je zmapovat názory týkající se důležitosti divadelních představení, jakožto součástí dětského života. Nezbytnou součástí diplomové práce jsou videozáznamy z divadelních představení zaměřující se na dětského diváka jako konzumenta divadelních představení v přítomnosti členů rodiny, či mateřské školy. Cílem je poukázat na využívání divadelních představení, navštěvovaných dětmi předškolního věku, nejen jako součást výchovně vzdělávací činnosti v mateřské škole, ale také výchovné péče v rodině. Klíčová slova: divadlo, divadelní představení, dětský divák předškolního věku, pohádka

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.