Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role sociálního pracovníka v dětském domově se školou
Wiesnerová, Daniela ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Téma své bakalářské práce jsem si zvolila na základě praxe, osobní zkušenosti a zkušeností kolegů v oboru při svém šestiletém působení v Dětském domově se školou. Zabývám se popsáním činnosti a rizik spojených s činnostmi sociálních pracovníků k dosažení cílů v Dětských domovech se školou. K dosažení těchto cílů bylo použito kvalitativního výzkumného šetření, využila jsem metody polo strukturovaného rozhovoru. Rozhovory mi poskytlo pět sociálních pracovníků z Dětských domovů se školou v naší republice. Bylo zjištěno, že role sociálního pracovníka je velmi významná a svou náplní různorodá. Sociální pracovník je prostředníkem mezi Dětským domovem se školou a všemi institucemi navazujícími. Koordinuje příjem nezletilých dětí a administrativně zajišťuje jejich přijímání, přemísťování a propouštění, spolupracuje a zprostředkovává kontakt s organizací OSPOD (Orgán sociálně právní ochrany dětí), ČSSZ (Česká správa sociálního zabezpečení), policií ČR, soudy, školskými i zdravotnickými zařízeními. Nedílnou součástí je zprostředkování a umožnění kontaktu s rodinou, bližními, pěstouny, informuje je o dění v zařízení a s dětmi udržuje úzký kontakt a informuje je o jejich rodinné situaci tak, aby to bylo v jejich zájmu, přiměřeně věku a psychickým schopnostem nezletilého dítěte. Mezi činnosti, které sociální...
Postoje mládeže k návykovým látkám a prevence ve městě Kralupy nad Vltavou
Vítová, Tereza ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce s názvem "Postoje mládeže k návykovým látkám a prevence ve městě v Kralupy nad Vltavou" se skládá z teoretické a praktické části. Obsahuje celkem osm kapitol. Pro tvorbu teoretické části byla použita odborná literatura. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách zaměřuje na pojem mládež, na popis konkrétních legálních a nelegálních návykových látek, na nelátkové neboli behaviorální závislosti, na kategorie uživatelů návykových látek, na pozici kurátor pro děti a mládež a také na prevenci. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu znázorněné pomocí grafů a závěrečnou diskuzi. Grafy použité v praktické části popisují zjištění, která vyplývají z kvantitativního výzkumu, který byl proveden ve třech školských institucích v Kralupech nad Vltavou pomocí anonymních dotazníků. Diplomová práce v praktické části odpovídá na otázky, jaké postoje má mládež v Kralupech nad Vltavou k návykovým látkám, na otázky týkající se využívání moderních technologií a v neposlední řadě na otázky týkající se prevence.
Projevy rizikového chování adolescentů a možnosti prevence v Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež ve Zlíně
Haničincová, Andrea ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kubíčková, Anna (oponent)
Diplomová práce podrobněji zkoumá Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež T klub ve Zlíně. Práce se zaměřuje na životní situaci cílové skupiny Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež T klub, která zahrnuje výskyt nepříznivých a rizikových jevů dospívajících, jejich potřeby a individuální cíle. Práce také sleduje rozsah činností nízkoprahového zařízení pro děti a mládež T klub zaměřené především na prevenci rizikového chování uživatelů služby a na možné strategie sociální práce s dospívající populací, jež využívají sociální pracovnice. Empirické šetření kvalitativního výzkumu sleduje také vliv NZDM T klub na život jeho uživatelů a smysl existence zařízení na dospívající populaci ve Zlíně.
Informovanost adolescentů o zásadách racionální výživy
BÜRGEROVÁ, Kateřina
Adolescence neboli dospívání je období mezi pubertou a ranou dospělostí. Toto období je velmi problematické, jelikož se zde ve zvýšené míře vyskytuje rizikové chování. Rizikové chování mimo jiné zahrnuje nesprávnou výživu nebo poruchy příjmu potravy. Nesprávná výživa u adolescentů však může mít velmi nepříznivý vliv na jejich zdraví. K tomu, aby se správně stravovali, však potřebují mít dostatek znalostí o racionální výživě. Cílem této práce je zjistit informovanost adolescentů o zásadách racionální výživy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce je popsán současný stav poznání problematiky období adolescence a racionální výživy. Pro praktickou část byla zvolena kvalitativní metoda výzkumného šetření. Byly zde stanoveny tyto čtyři výzkumné otázky: VO 1: Jaké povědomí mají adolescenti o zásadách racionální výživy? VO 2: Kde adolescenti nejčastěji čerpají informace o zásadách zdravé výživy? VO 3: Jak se stravování adolescentů shoduje s výživovými doporučeními pro toto období? VO 4: Jaké povědomí mají adolescenti o poruchách příjmu potravy? Sběr dat byl realizován pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovorů se zúčastnilo 17 adolescentů ve věku od patnácti do osmnácti let z Plzeňského kraje. Byli vybíráni technikou sněhové koule. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že informanti mají znalosti o zásadách racionální výživy poměrně dobré, i když pojem racionální výživa neznají. Bohužel ale pouze dobrá informovanost podle našich výsledků zřejmě nestačí k tomu, aby se dospívající stravovali zcela racionálně. Například co se týče příjmu ovoce a zeleniny se jejich tvrzení shodovalo se zásadami racionální výživy, ale konzumují ji méně, než se pro jejich věk doporučuje.
Volný čas jako prevence rizikového chování
HANOUSKOVÁ, Simona
Bakalářská práce se zabývá tématem "Volný čas jako prevence rizikového chování". V současné době se volný čas stává objektem zájmu nejen pedagogických a sociálních pracovníků, ale stává se čím dál častěji i předmětem politických diskuzí. Vytváření vhodných podmínek pro volný čas již není pouze záležitostí rodiny nebo školy. V posledních letech je zaznamenána vzrůstající tendence zájmu o volný čas ze strany obcí, krajů a samotného státu, neboť vhodným využitím volného času se může předcházet negativním jevům, zejména rizikovému chování mládeže. Hlavním cílem této práce je analýza volnočasových aktivit jako jedné z forem prevence rizikového chování. Cílem práce je zhodnotit, jakými volnočasovými aktivitami lze účinně předcházet vybraným formám rizikového chování (jako je užívání alkoholu a omamných a psychotropních látek a jedů nebo šikana ve školských zařízeních).
Prevence kouření tabákových výrobků na vybraných základních školách v České republice
Filipovská, Marie ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá školskými preventivními programy zaměřenými na prevenci kouření tabákových výrobků s cílem zjistit, zda vybrané základní školy v České republice využívají a realizují adiktologické preventivní programy a specifické programy zaměřené na kouření. Práce vychází z teoretických východisek, které se zabývají fenoménem kouření, jeho etiologií, následky, prevencí, dále pak školskou primární prevencí rizikového chování a její důležitostí ve školních vzdělávacích plánech anebo školním metodikem prevence jako jedním z důležitých aktérů ve školské prevenci. Dalším cílem této diplomové práce je následně objasnit, jaké preventivní programy zaměřené na kouření školy využívají, kdo je jejich realizátorem a jak programy subjektivně vnímají a hodnotí z vybraných hledisek. Pro sběr dat byl vytvořen dotazník, který byl poskytnut všem základním školám (respektive jejich školním metodikům prevence) v Praze, které jsou uvedeny v rejstříku škol MŠMT. Výsledky výzkumu ukázaly, že převážná většina škol má ve svém letošním anebo loňském preventivním plánu zařazen program s adiktologickou tématikou, zhruba polovina respondentů uvedla, že mají i program zaměřený specificky na prevenci kouření. Dále bylo zjištěno, že velká část škol si programy zaměřené na kouření realizuje sama nebo s pomocí externího...
Rizikové chování mládeže v chudinské čtvrti Chibolya v Zambii
MÁCHOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá rizikovým chováním mládeže žijící v chudinské čtvrti Chibolya v Zambii. Rizikové chování zahrnuje rozmanité formy chování, které mají negativní dopad na zdraví či sociální fungování jedince a rovněž mohou ohrožovat jeho okolí. Příkladem rizikového chování je například užívání tabáku, alkoholu či jiných drog a sexuálně rizikové chování. Sklony k rizikovému chování se mohou objevit kdykoliv, nejvíce ohroženou skupinou jsou však dospívající jedinci. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část vymezuje základní pojmy této práce: rizikové chování, mládež a Zambijská republika. Kapitoly rizikové chování a Zambie jsou popsány s ohledem na situaci mladistvých. Ve výzkumné části práce byla použita kvantitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika dotazníku, který byl distribuován mezi mládež žijící v chudinské čtvrti Chibolya. Cílem výzkumu bylo zmapovat rizikové chování mládeže v chudinské čtvrti Chibolya v Zambii a zjistit, jaké faktory ovlivňují výskyt rizikového chování u mladistvých v této lokalitě. V souladu s cílem práce byly stanoveny výzkumné otázky: "Jaké formy rizikového chování se v chudinské čtvrti Chibolya nejčastěji vyskytují?" a "Jaké faktory ovlivňují rizikové chování mládeže?". Data byla zpracována v programu Microsoft Office Excel 2007 a v programu SPSS, verzi 16.0 a verzi 23.0. Z výzkumu vyšlo najevo, že nejčastějšími formami rizikového chování u respondentů v chudinské čtvrti Chibolya je závislostní chování. Nejčastěji se jedná o užívání nelegálních návykových látek, konkrétně marihuany. Další prokázanou formou závislostního chování je užívání alkoholu, který pravidelně konzumuje 62% respondentů. Výsledky výzkumu také odhalují faktory, které ovlivňují rizikové chování mládeže. Jsou jimi věk, pohlaví, tlak vrstevníků, snadná dostupnost návykových látek, vliv rodiny a nezaměstnanost. Ve výzkumu bylo prokázáno, že nezaměstnanost se pojí s celou řadou dalších rizikových faktorů a právě z toho důvodu jsou nezaměstnaní skupinou, která je nejvíce ohrožená vznikem rizikového chování.
Rizikové chování z pohledu pracovníků orgánu sociálně-právní ochrany dětí
ŠESTÁKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá rizikovým chováním z pohledu pracovníků orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, s jakými podobami rizikového chování se pracovníci orgánu sociálně-právní ochrany dětí nejčastěji setkávají a zda pracovníci orgánu sociálně-právní ochrany dětí vnímají poruchy příjmu potravy jako rizikové chování. V souvislosti s těmito cíli jsem stanovila hypotézy takto: Pracovníci orgánu sociálně-právní ochrany dětí se setkávají se všemi devíti typy rizikového chování a poruchy příjmu potravy jsou pracovníky orgánu sociálně-právní ochrany dětí vnímány jako rizikové chování. Pro zpracování empirické části jsem zvolila kvantitativní výzkum, který probíhal pomocí dotazníkového šetření. Výzkumný soubor tvořilo čtrnáct sociálních pracovníků, konkrétně kurátorů pro děti a mládež působících na orgánu sociálně-právní ochrany dětí v Jihočeském kraji. Zjištěné výsledky ukazují, že se pracovníci orgánu sociálně-právní ochrany dětí u svých klientů nejčastěji setkávají se záškoláctvím, poté se šikanou, kyberšikanou, sexuálním rizikovým chováním a látkovými závislostmi. Z odpovědí je zřejmé, že rizikové chování se více vyskytuje v mimoškolním prostředí. Většina respondentů se přiklání k tomu, že primární prevence rizikového chování ve školství není dostačující. V souvislosti s druhým cílem, jež je zaměřený na poruchy příjmu potravy, uvedla většina dotázaných, že souhlasí se zařazením poruch příjmu potravy do rizikového chování. Za nejčastější stravovací poruchu, se kterou se setkávají, označili mentální anorexii. Dle jejich názoru není, v rámci prevence ve školách, na problematiku poruch příjmu potravy a rizika s nimi spojená brán dostatečný zřetel. U svých klientů, trpících onemocněním poruchou příjmu potravy, se nejčastěji snaží o spolupráci s jejich rodinami či je odkáží na příslušnou odbornou pomoc. Na základě těchto výsledků je třeba podotknout, že první hypotéza se s výsledky rozchází, kdežto druhá hypotéza je s nimi ve shodě. Výsledky výzkumu by mohly posloužit jako informační materiál pro pracovníky orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Dále jako podklad pro pedagogy pracující s rizikovou skupinou žáků. Také by mohly být přínosné pro zlepšení spolupráce mezi školou a pracovníky OSPOD či mezi pedagogy při tvorbě minimálního preventivního programu.
Projevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromem
TOMANOVÁ, Katarína
Bakalářská práce se zaměřuje, vzhledem k nastalé inkluzi, na aktuální téma sociálněpedagogické činnosti "Projevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromem". Práce je členěna do 10 kapitol. První tři se věnují poruchám autistického spektra, Aspergerově syndromu a rizikovému chování. Další kapitoly jsou zaměřené na cíl práce, výzkumné otázky a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry jedinci s Aspergerovým syndromem vnímají nastavené sociální normy, zdali si je uvědomují, jak jim jsou představovány a jestli si uvědomují rizikové chování, kterého se mohou dopustit nedodržováním těchto norem. Také jakými metodami se s těmito úskalími potýkají jejich rodiče a učitelé. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum technikou polostrukturovaného rozhovoru s jedinci s Aspergerovým syndromem, jejich rodiči a učiteli. Z rozhovorů s jedinci s Aspergerovým syndromem vyplývá, že si sice některé typy rizikového chování uvědomují, avšak většinu norem mají spíše automaticky naučenou, než aby si logicky odůvodnili správnost či nesprávnost svého chování. Rodiče vypovídají, že rizikové chování řeší se svými dětmi až v momentě, kdy nějaké nastane. Učitelé vyzdvihují pedagogické asistenty, jako důležitou součást pedagogického týmu. Diskuze porovnává zjištěné závěry výzkumné části, které byly rozdělené do kategorií, s dostupnou literaturou a tvrzením v teoretické části práce. Závěr dodává, že by bakalářská práce mohla přispět k bližšímu poznání tohoto tématu nejen u pedagogických pracovníků, ale i budoucím absolventům pedagogických disciplín.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.