|
Návrh systému řízení bezpečnosti koncových stanic ve společnosti
Steciuk, Alexander ; Grešša, Pavol (oponent) ; Ondrák, Viktor (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Návrh systému řízení bezpečnosti koncových stanic ve společnosti“ se zaobírá tématem bezpečnosti koncových stanic ve firmě a to jak na administrativní úrovni, tak na personální. Soustředím se spíš na vnitřní rizika než vnější. Jedná se prakticky o každého uživatele počítače ve firmě. Stanovím konkrétní postupy, které zajistí informační bezpečnost, pravomoci a odpovědnosti zaměstnanců.
|
|
Motivace a stimulace zaměstnanců
Pražák, Petr ; Čeněk, Jiří (oponent) ; Černohorská, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na motivaci a zároveň stimulaci pracovníků v konkrétní dopravní firmě. Upřesňuje, kdo je zodpovědný za správnou motivaci zaměstnanců a součastně porovnává teoretické poznatky s fakty. Dále práce obsahuje návrh motivačního systému, přímo na míru dané firmě. Informace pro tento systém získám pomoci dotazníkového průzkumu.
|
|
Analýza prvků bezpečnosti u vybraných subjektů při organizaci outdoorového kurzu
Pozník, Petr ; doc.Ing.Vladimír Adamec, CSc. (oponent) ; Lepková, Hana (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza prvků bezpečnosti u vybraných subjektů při organizaci outdoorového kurzu, korekce zjištěných nedostatků, optimalizace této oblasti a následně návrhy na zlepšení. Oblast bezpečnosti v prostředí outdoorových kurzů je velmi rozsáhlá, proto se práce při průzkumu a analýze současné situace zaměřuje hlavně na nejvýznamnější vysoké školy v České republice, které mají v pořádání outdoorových kurzů největší zastoupení. Závěrem práce porovnává zjištěná fakta z oblasti neúplnosti příslušných legislativních norem a navrhuje, jak lze současnou situaci optimalizovat a zlepšit. Výstupem práce je návrh řešení této situace novou Aktualizovatelnou normou včetně návrhu na postup jejího zpracování.
|
|
Vybrané činnosti ve výstavbě
Sklenář, Marek ; Superatová, Alena (oponent) ; Hanák, Jakub (vedoucí práce)
Problematika odpovědnosti bude vždy aktuální ve všech lidských činnostech. Ve stavebnictví a v realitním inženýrství, kdy dopady lidského konání mají vždy hmatatelný odkaz, se zdá být posuzování povinností a následné odpovědnosti jednotlivých účastníků zdánlivě jednoduché. Opak je ovšem pravdou, neboť stavebnictví a realitní činnost prošla za několik posledních desetiletí tak výrazným vývojem, že některé činnosti těchto oborů se stávají pro laickou veřejnost již téměř nečitelné. A nejenom veřejnost laická, ale i odborníci a profesionálové z oboru se mnohdy ztrácí v komplikovaném procesu výstavby, jeho různých fázích a v jednotlivých návaznostech činností, které mají vyústit v efektivní celek. Stavební zákon, stavební předpisy a autorizační zákon nelze považovat za něco direktivního a byrokratického ze strany státu a jeho institucí, ale je třeba se na ně dívat zejména z hlediska ochranného, kdy bylo, je a bude především v zájmu profesionálů z oboru, aby byly jasně vymezeny hranice a pravidla jejich činností. Je tedy v zájmu autorizovaných osob, aby se co nejlépe v předpisech orientovali, tak aby jim sloužily pro lepší výkon jejich profese. Pro autorizovanou osobu pracující ve stavebnictví je velice důležité znát rozsah svých pravomocí, povinností a odpovědnosti. Bez znalostí těchto principů nelze vybrané činnosti vykonávat a nelze především naplnit jejich účel a vymezení – čímž je jistě kvalitní stavební dílo, které splňuje všechny náležitosti vzhledem ke všem subjektům svého okolí. Poznatky získané z této práce by měli sloužit pro zjednodušení pohledu na složitý systém stavebních předpisů, pro získání zdravého nadhledu a odstranění obav z této složité struktury. Práce si neklade za cíl předpisy měnit, ale naopak pochopit jejich význam a účel a poukázat na jejich nutnost. Je možné konstatovat, že znalost právních souvislostí je nezbytným předpokladem pro výkon vybraných činností ve výstavbě. V každém architektovi, projektantovi a stavbyvedoucím je třeba mít i kousek „právníka“, kdy tyto osoby budou schopny se v předpisech přehledně orientovat nejenom v rámci své profese, ale i v návaznosti na profese ostatní. Na základě poznatků obsažených v práci je možné navázat například otevřením diskuze, zda nezavést ve stavebním vzdělávacím systému více oborů, jako je program realitní inženýrství na USI v Brně, zda a jak vytvářet co nejvhodnější systém implementace stavebního práva do osnov technických fakult, jak vytvářet předpoklady pro systematickou znalost stavebního práva autorizovanými osobami po celou jejich profesní dráhu.
|
|
Hodnocení finančního zdraví vybraného podniku a návrhy na jeho zlepšení
Bečvarovská, Petra ; Francová, Jana (oponent) ; Zemánková, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením finančního zdraví vybraného podniku pomocí vybraných ukazatelů finanční analýzy. V první části budou definovány základní pojmy, popsány jednotlivé metody a vzorce. Dále bude provedena samotná finanční analýzy pomocí ukazatelů, které jsou uvedeny v teorii. V poslední části budou zhodnoceny návrhy, které byly uvedeny v bakalářské práci a následně budou navržena nová opatření ke zlepšení nalezených problémů.
|
|
ODPOVĚDNÝ DESIGN
Filípková, Valentýna ; Václavková, Maria Nina (oponent) ; Tobola, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem odpovědnosti v designu. Jejím výstupem je online platforma consciousdesign.cz, která poskytuje podklady k možným odpovědným přístupům. Skládá se z databáze inovativních materiálů, výzkumných textů, tematických odkazů a rozhovorů s designéry, materiálovými specialisty, vědci a technology. Webová stránka může sloužit jako výchozí bod pro studenty designu a designéry, které zajímají aktuální možnosti a nové cesty k designu ohleduplnému k přírodě i lidem.
|
|
Tvorba vnitropodnikových směrnic v podmínkách vybrané firmy
Koubková, Martina ; Ing.Vladimír Hovadík (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá oblastí zpracování vnitropodnikových směrnic ve společnosti quick-mix k.s. V teoretické části vysvětluji pojem a obecný význam vnitropodnikových směrnic, dále požadavky na vypracování konkrétních vnitropodnikových směrnic. Cílem diplomové práce je zrevidovat a navrhnout aktualizaci stávajících vnitropodnikových směrnic a vypracovat chybějící směrnice týkající se oběhu účetních dokladů, oblasti cestovních výdajů a postupu při sestavení účetní závěrky.
|
|
Návrh organizační změny v neziskové organizaci
Heikenwälder, Jakub ; SJ,, Josef Stuchlý, (oponent) ; SJ,, Josef Stuchlý, (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
V diplomové práci zpracovávám návrh organizační změny Vysokoškolského katolického hnutí Brno, o.s., neziskové organizace. Věnuji se popisu cílů a aktivit sdružení a definování klíčových pozic, charakteristice pracovní náplně pracovních týmů, samotných pracovníků a dobrovolníků v jednotlivých oblastech působnosti sdružení. Práce se dále zabývá popisem pravomocí a odpovědností jednotlivých pracovníků a pracovních týmů, rozdělením kompetencí vrcholového vedení. Je zde také zpracován způsob řízení organizace, organizace porad a setkávání jednotlivých týmů.
|
|
Profesionalita manažerů
Kostolanský, Petr ; Donocik, Radek (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o klíčových kompetencích manažera, tedy o souboru mezioborově přenosných schopností a dovedností denní potřeby. Obsahuje návody, doporučení a prostředky ke zvýšení efektivity práce manažera prostřednictvím zlepšování jeho klíčových kompetencí.
|
|
Implementace norského friluftslivu při organizaci školních výletů na základní škole v ČR
Bucharová, Tereza ; Chrástková, Martina (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Název Implementace norského friluftslivu při organizaci školních výletů na základní škole v ČR Cíl práce Realizovat výlet s prvky norského friluftslivu a následně zhodnotit chování, reakci a reflexi žáků a učitele. Na základě reflexe navrhnout implementaci norského friluftslivu do českého vzdělávání. Metodika práce Práce je inspirována studijním pobytem v Norsku, kde byly součástí výuky zkušenostní friluftsliv výlety. Teoretická východiska jsou zaměřena na pobyt v přírodě a plánování friluftsliv aktivit, podle kterých byl navržen školní výlet pro žáky třídy 6. A a jejich třídní učitelku ze ZŠ Vrchlického v Liberci. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou, kde data byla získána pozorováním, rozhovory, vyhodnocením tabulek pro plánování a otázek pro jednotlivce i skupinu po absolvování školního výletu s prvky norského friluftslivu. Výsledky Pro plánování výletu je důležité rovnoměrné rozdělení žáků do skupin dle mnoha aspektů a je nutné mít adekvátní časovou dotaci pro přípravnou fázi výletu. Dále se ukázalo, že výlet mohl být více propojen se znalostmi finanční gramotnosti a s podporou hlubší skupinové zodpovědnosti, a to například prostřednictvím společného nákupu potravin. Během realizace výletu se žáci neprojevovali žádným způsobem tak, že by pro ně byl problém se pohybovat mezi překážkami v...
|