Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza koncepce vzdělávání zaměstnanců Vězeňské služby České republiky
Paukertová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Předložená disertační práce je věnována systému vzdělávání zaměstnanců ve Vězeňské službě České republiky a návrhu nového vzdělávacího programu Penitenciámí pedagogika pro speciální pedagogy a vychovatele Vězeňské služby České republiky. Disertační práce popisuje vzdělávání od povinného vstupního vzdělávání v Základní profesní přípravě nově nastupujících zaměstnanců až po specializační kurzy Programu celoživotního vzdělávání, které jsou určeny všem zaměstnancům Vězeňské služby České republiky podle jejich funkčního zařazení. V současné době se v pojetí výkonu vazby a výkonu trestu odnětí svobody v českém vězeňství uplatňují výrazně humanizační trendy. S vězněm je zacházeno nejen podle principů Evropských vězeňských pravidel, ale i pravidel profesní etiky, lidské slušnosti, individuálního přístupu s využíváním poznatků z oboru speciální pedagogiky, speciálně pedagogické diagnostiky, forenzní psychologie a dalších souvisejících vědních oborů. Aby pracovníci Vězeňské služby ČR mohli tento přístup zvládat a kvalifikovaně pracovat, musí být na výkon svého povolání v tak specifických podmínkách, jako je vězení, kvalitně připraveni. Proto byly zpracovány profily jednotlivých funkcí, které kvality potřebné pro výkon jejich práce formulují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Důsledky SPU pro sekundární a postsekundární vzdělávání
Hošťálková, Jana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Monika, Monika (oponent)
Abstrakt Bakalářská práce s názvem Důsledky specifických poruch učení pro sekundární a postsekundární vzdělávání pojednává o sociální i pedagogické integraci lidí se zdravotním postižením. Dále se zabývá problematikou příčin a důsledků specifických poruch učení v postsekundárním vzdělávání. V teoretické části se práce věnuje příčinám, důsledkům a projevům specifických poruch učení. Podrobně popisuje dyslexii, dysortografii, dysgrafii a dyskalkulii. Neopomíná také edukaci, pedagogickou diagnostiku, hodnocení a klasifikaci těchto žáků. Připomíná možnost využití individuálního vzdělávacího programu, který těmto žákům usnadní jejich vzdělávání. Popisuje metodiku práce pedagogů na konkrétním středním učilišti v Praze. Značnou částí se práce věnuje reedukaci, která se zabývá celou osobností žáka se specifickou poruchou učení. Praktická část využívá evaluačního nástroje pro hromadné zjišťování informací (dotazník) k tomu, aby bylo zjištěno, jak jsou o specifických poruchách učení informováni pedagogové a žáci na konkrétním středním učilišti. Výsledek dotazníkového šetření poukazuje na to, že pedagogové na tomto učilišti přistupují k žákům se specifickými poruchami učení profesionálně a využívají všech dostupných možností edukace.
Profesní příprava klientů z dětských domovů
MARTÍNKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou profesní přípravy klientů z dětského domova a popisuje některé vybrané aspekty, které v průběhu pobytu klienta v dětském domově mohou jeho profesní přípravu ovlivnit. Práce je založena na dostupné literatuře a legislativním rámci ústavní výchovy. V poslední kapitole je tato teorie převedena do praxe pomocí 3 kazuistik z vybraného dětského domova a zhodnocením popisovaných aspektů profesní přípravy klientů v rámci vybraného dětského domova.
Profesní příprava žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Šupová, Dana
Tématem bakalářské práce je profesní příprava žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v oboru Stravovací a ubytovací služby na Středním odborném učilišti v Kyjově. V prvních třech teoreticky zaměřených kapitolách se práce zabývá jedinci s mentálním postižením, jejich znevýhodněním, možnostmi středoškolského vzdělávání a činiteli ovlivňujícími profesní přípravu. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Praktická část se věnuje vypracování kazuistiky vybraného žáka třetího ročníku, jeho etapám ve vzdělávání a popisem jeho obtíží při dosažení stanoveného cíle. V kvalitativním šetření jsou použity metody: pozorování, polostrukturovaný rozhovor, volný rozhovor s rodiči, analýza osobních dokumentů. Hlavním cílem praktické části je zjištění důvodu narůstajících problémů ve vzdělávání žáka a přístup rodičů a pedagogických pracovníků k jeho situaci. Na základě šetření jsou na výše uvedené střední škole vytvořena doporučení pro pedagogicko-psychologickou praxi.
Podpora pracovního uplatnění uživatelů chráněného bydlení
PUCHINGEROVÁ, Monika
Tato bakalářská práce se zabývá podporou pracovního uplatnění uživatelů Chráněného bydlení Tyršův sad v Centru sociálních služeb Empatie. Práce má pouze teoretickou část, která je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá mentálním postižením, jeho příčinami a klasifikací jednotlivých stupňů. Další kapitola je zaměřena na pracovní uplatnění osob s mentálním postižením. Popisuje význam práce pro člověka s postižením, profesní přípravu, legislativní podporu zaměstnávání osob s mentálním postižením a možnosti pracovního uplatnění. Třetí kapitola popisuje službu chráněného bydlení, jeho typy, legislativu a základní činnosti. Poslední kapitola se zaměřuje na činnosti podporující pracovní uplatnění uživatelů Chráněného bydlení Tyršův sad. Odhaluje pracovní postupy pracovníků sociálních služeb v rámci vykonávaných činností, které vedly u uživatelů k určitému zlepšení.
Příprava osob s mentálním postižením na zaměstnání
KREJČOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá tématem přípravy osob s mentálním postižením na zaměstnání. Nesoulad profesní přípravy s požadavky a očekáváními zaměstnavatelů totiž může být jedním z důvodů vysoké nezaměstnanosti osob s mentálním postižením. První kapitola bakalářské práce je věnována pojmu mentální postižení ? jeho definici, klasifikaci, charakteristickým znakům a možným kombinacím s jinými druhy postižení. Druhá kapitola se zabývá možnostmi pracovního uplatnění osob s mentálním postižením. Třetí kapitola se zabývá profesní přípravou osob s mentálním postižením - vymezuje systém speciálního vzdělávání žáků s mentálním postižením na základní a střední úrovni. Výraznější pozornost je věnována střednímu vzdělávání cílové skupiny, tedy odborným učilištím, praktickým školám jednoletým a praktickým školám dvouletým. Podkapitoly věnované jednotlivým druhům jmenovaných škol vychází především z příslušných rámcových vzdělávacích programů se zaměřením na klíčové a odborné kompetence. Ve čtvrté kapitole se bakalářská práce věnuje požadavkům a očekáváním pracovního trhu, respektive zaměstnavatelů. Cílem bakalářské práce je porovnání požadavků subjektů zaměstnávajících osoby s mentálním postižením se zaměřením přípravy na budoucí zaměstnání v praktických školách a odborných učilištích. Informace o profesní přípravě byly získány z rámcových vzdělávacích programů pro obory vzdělání praktická škola jednoletá, praktická škola dvouletá a obory kategorie E odborných učilišť. Zdrojů odborné literatury, která se věnuje požadavkům zaměstnavatelů na absolventy těchto druhů škol, je nedostatek, proto byly informace získávány především ze závěrečných zpráv realizovaných projektů a výzkumů, odborných internetových článků a propagačních materiálů občanských sdružení zabývajících se zaměstnáváním osob s mentálním postižením. V rámci této práce bylo zjištěno, že mezi profesní přípravou a požadavky zaměstnavatelů nejsou výrazné nesoulady, osvojované kompetence jsou z hlediska pohledu zaměstnavatelů ve většině případů dostačující. Výraznější rozdíly byly objeveny pouze v oblasti matematických kompetencí. Mezi požadavky zaměstnavatelů se objevily i takové, které jsou obsaženy ve sledovaných kompetencích, ale zaměstnavatelé je u absolventů postrádají. Proto je důležité zdůraznit, že bakalářská práce má teoretický charakter a posuzuje tedy předpokládané a žádané výsledky vzdělání, nikoli jejich reálnou podobu, která může být odlišná. Nejvíce požadavků mají zaměstnavatelé z oblasti pracovních kompetencí, kompetencí k učení a personálních a sociálních kompetencí. Na tyto oblasti by se tedy měly praktické školy a odborná učiliště zaměřit. V bakalářské práci jsou dále uvedeny požadavky, které nejsou příliš ovlivnitelné vzděláváním, ale vyplývají přímo z charakteru postižení. S tím souvisí i zjištění nízké informovanosti o této cílové skupině a možnostech jejího zaměstnávání. Z výsledků práce dále vyplývá, že vzdělávání na praktických školách a odborných učilištích dostatečně nereflektuje potřeby pracovního trhu, protože zaměstnavatelé pociťují nedostatek absolventů s vhodným oborem. Bakalářská práce by mohla sloužit jako podklad pro další výzkum vztahů mezi profesní přípravou žáků s mentálním postižením a požadavky a očekáváními zaměstnavatelů.
Možnosti profesní přípravy a uplatnění osob se zrakovým postižením na trhu práce
JÍCHOVÁ, Simona
Tato práce se zabývá problematikou profesní přípravy a zaměstnávání osob se zrakovým postižením. Zaměstnávání osob s postižením je obecně rozšířeným problémem. Osoby se zrakovým postižením patří na trhu práce ke skupině s nejmenšími šancemi, přitom jasně vyplývá, že stojí o to mít zaměstnání. Teoretická část této práce je zaměřena na vymezení osob se zrakovým postižením včetně specifik jejich vývoje. Druhá kapitola se zabývá vzděláváním osob se zrakovým postižením v primárním, sekundárním a terciárním školství, část je zde věnována i volbě povolání. Závěr teoretické části se věnuje zaměstnávání osob se zrakovým postižením, zejména politice zaměstnanosti. V praktické části jsou popsány představy a očekávání od zaměstnávání osob s postižením zraku, motivace k práci a žebříček hodnot dotazovaných s postižením zraku, role rodičů při výběru profese. Dále jsou uvedeny dovednosti potřebné k nalezení práce, kterými disponují dotazované osoby, názory na možné příčiny nezaměstnanosti osob s postižením zraku a podpůrné mechanismy zaměstnávání těchto osob, které využívají konkrétní dotázaní. Výzkumné šetření probíhalo formou rozhovorů se šesti respondenty se zrakovým postižením v pásmu slabozrakosti a nevidomosti. Jedním z hlavních cílů této práce bylo zmapovat studijní možnosti osob se zrakovým postižením. Dalším cílem bylo zjistit, jaké mají osoby s postižením zraku problémy při studiu, co vnímají jako překážky při studiu a při výběru profese, případně při vykonávání profese. Problémem může být špatné rozhodnutí při výběru školy, např. vlivem nedostatečné sebedůvěry osoby s postižením a nízké důvěry rodiny i učitelů. Závažným a stále přetrvávajícím problémem jsou předsudky ze strany zaměstnavatelů, ale i to, že je nedostatek pracovních příležitostí pro osoby s postižením zraku. Dle mého názoru se možnosti zaměstnávání lidí se zrakovým postižením zlepšují, avšak bariéry přetrvávají zejména v postojích intaktních lidí a potencionálních zaměstnavatelů. Ti jsou mnohdy ovlivněni nedostatečnou informovaností o podpoře a možnostech zaměstnávání osob s postižením. Svou roli sehrává i postoj dnešní společnosti, která klade důraz na rychlost a kvantitu. Je třeba v osobách s postižením zraku již od dětství budovat sebedůvěru, zároveň by bylo vhodné zvýšit informovanost potencionálních zaměstnavatelů, která by mohla být zajištěna pomocí médií a seminářů. Na školách by mohla probíhat spolupráce intaktních žáků a žáků s postižením zraku. Je třeba, aby již od dětství bylo postižení vnímáno jako něco běžného. Ovšem změnit myšlení společnosti může trvat ještě dlouho.
Zaměstnanost zrakově handicapovaných
VASILOVSKÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá problematikou osob se zrakovým postižením a jejich zaměstnáváním. Práce je tvořena čtyřmi kapitolami. V první kapitole jsem charakterizovala osoby se zrakovým postižením {--} kdo je zrakově postižený, dobu vzniku a klasifikaci zrakového postižení. Druhá kapitola popisuje akceptaci zrakové vady podle časového hlediska, stádia vyrovnávání se s vzniklou zrakovou vadou. Dále se zabývá možnostmi sociální, pracovní rehabilitace a mapuje organizace působící v této oblasti. Vzděláváním a profesní přípravou se zabývá třetí kapitola. Čtvrtá kapitola se věnuje problematice zaměstnávání zrakově postižených, součinností státních a neziskových organizací v oblasti zaměstnávání, popisuje projekty napomáhající zrakově postiženým uplatnit se na trhu práce a současné možnosti zaměstnávání.
Dobrovolnictví jako součást profesního rozvoje studentů ZSF JCU
KUČEROVÁ, Lucie
Dobrovolnictví v současnosti hledá místo v životě české veřejnosti. Ve stále větší míře se do dobrovolnických programů zapojují i studenti. Problematika dobrovolnictví nepřináší pozitiva jen organizacím, které dobrovolníky do své činnosti zapojují a jejich klientům. Dobrovolnická činnost významným způsobem obohacuje i dobrovolníky samotné. V teoretické části autorka popisuje dobrovolnictví v České republice v historii a v současnosti. Věnuje se dobrovolnictví, přípravě dobrovolníků, profesní přípravě při studiu, a supervizi na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem práce je zmapovat vliv aktivní dobrovolnické činnosti studentů ZSF JU na jejich profesní rozvoj. Dále zjistit přehled studentů o možnostech dobrovolnictví, jaké procento studentů je aktivními dobrovolníky a jestli dávají dobrovolnictví do vztahu ke svému profesnímu rozvoji. Metodou výzkumu bylo dotazování, technika dotazníku a řízeného rozhovoru. Respondenty byli studenti prezenčního studia ZSF JU. Konkrétně se jednalo o obory Rehabilitační {--} psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osoby v bakalářském a magisterském studiu a Prevence a rehabilitace sociální patologie. Z výzkumu vyplývá, že dotázaní studenti si uvědomují pozitivní vliv dobrovolnictví na jejich profesní rozvoj. Znají přínosy dobrovolnictví v oblasti praktického uplatnění znalostí ze školy, učení se novým postupům a vědomostem. Hypotéza {\clqq}Studenti ZSF JU neznají přínosy dobrovolnické činnosti pro jejich profesionální rozvoj`` byla vyvrácena a hypotéza {\clqq}Účast v dobrovolnických programech pomáhá studentům získat nové dovednosti.`` byla potvrzena. Výsledky je možné využít jako informační a studijní materiál pro podporu dobrovolnictví nejen na ZSF JU. A dále Pro zvyšování povědomí o jednotlivých programech realizovaných na ZSF JU a o možnostech, které dobrovolnická činnost studentům poskytuje.
Úvod do světa práce se zaměřením na metody výuky v hodinách občanské výchovy
ZOGALOVÁ, Iveta
Diplomová práce je zaměřena na vzdělávací oblast Úvod do světa práce se zřetelem na metody, kterými je možné zapojit profesní přípravu do rámce vzdělávacího oboru Výchova k občanství. Teoretická část je věnována informacím o vývoji profesního poradenství, současných přístupech k problematice volby povolání a o souvislosti mezi volbou povolání a vzdělávacím oborem Výchova k občanství. Zmíněn je také význam volby povolání v životě žáka základní školy a učitele, který se profesní přípravě žáků věnuje. Praktická část je zaměřena na vhodné metody výuky tohoto tématu a jejich uplatnění ve školní praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.