Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 133 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Fabrication of plasmonic array of gold nanostructures for biomolecule detection
Tesák, Filip ; Fohlerová, Zdenka (oponent) ; Lednický, Tomáš (vedoucí práce)
This work deals with the preparation of gold nanostructures for future usage in biomolecule detection. In this case, gold nanostructures specifically stand for gold nanowires, which are formed on the basis of electrical deposition of gold into porous templates. These templates can be prepared by anodic oxidation of aluminum, with particular emphasis on its purity.
Návrh a pevnostní kontrola montážního přípravku pro stacionární montáž vozíků lineárního vedení uzavírací jednotky vstřikolisu
Kecík, Samuel ; Hrstka, Miroslav (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá návrhom a pevnostnou kontrolou montážneho prípravku pre stacionárnu montáž vozíkov lineárneho vedenia uzatváracej jednotky vstrekolisu. Navrhovaný prípravok musí spĺňať určité podmienky, ako pevná konštrukcia, čo najmenšia veľkosť, univerzálnosť na všetky veľkosti uzatváracích jednotiek. Napäťová analýza je riešená analyticky pomocou prútovej teórie so zanedbaním vlastnej tiaže prútov. V závere práce je porovnanie výpočtu pomocou metódy konečných prvkov v programe ANSYS Workbench.
Návrh přípravy učitele na výuku odborného předmětu a praktické terénní cvičení
Polách, Vojtěch
Pečlivá příprava učitele na vyučovací jednotku, jak teoretická, tak praktická, je důležitým prvkem práce učitele a je esenciální pro úspěch učitele a prospěch jeho žáku. Tato práce je určena především začínajícím učitelům, kteří ještě nemají tolik zkušeností a tudíž je pro ne důkladná příprava o to důležitější. Cílem práce bylo popsat problematiku přípravy učitele na výuku odborného předmětu a návrh přípravy na vyučovací jednotky a terénní cvičení. Teoretická část se zabývá teoretickými východisky týkajícími se přípravy učitele a praktická část nabízí detailní návrhy přípravy dvou vyučovacích jednotek předmětu Životní prostředí a přípravu na terénní cvičení v rámci tohoto předmětu. Pro vypracování teoretické části byly použity metody analýzy, srovnání a syntézy teoretických poznatků získaných citovaných zdrojů. V praktické části byly zužitkovány poznatky z části teoretické. Pro přípravu témat jednotlivých vyučovacích hodin posloužily odpovídající odborné zdroje. Otevřený, laskavý, přátelský, avšak důsledný postoj autora ke studentům a různé metody použité pro návrh příprav na výuku a terénní cvičení mohou být inspirací pro další začínající učitele. Autor však dodává, že každý učitel je jedinečná osobnost a má styl, který se navíc mění a vyvíjí s novými zkušenostmi a příprava každého tedy zákonitě bude vždy jiná.
The nature and identity of apologetics in light of the calls of scripture and the Second Vatican Council
NICOLSON, Stuart
Apologetics in recent times has had for many a negative value, and the term 'apologetics' did not appear in the Second Vatican Council documents. However, by returning to the sources in Scripture and the Early Church, especially Peter's call (1Peter 3:15-16) for all faithful to be ready to respond when questioned or challenged about their faith, and to do so in a Christian manner, apologetics can be understood as far more original, ordinary, and organic than how it is often defined. It was originally an integral part of Christians speaking out about their faith, participating with the Logos. Through a Petrine lens, apologetical calls and content can be identified in 10 of the 16 Vatican II documents, including two clear paraphrases of Peter's call. This indicates a problem in how apologetics is identified and understood. Part 1 provides a working definition for Petrine apologetics in order to identify its development through Christian history. Part 2 present a brief and selective history of apologetics. Petrine apologetics is observed and explored in Scripture in Part 2a, including in Jesus' ministry and the first Church generations. In Part 2b it is shown how a second century apologetical turn, particularly through Justin Martyr, reinforced by Eusebius, and concretised by several later Early Church Fathers, narrowed apologetics into becoming elite, intellectual, and clerical - not for all the faithful but the few. The Mediaeval period (Part 2c) could have seen a return to more universal Petrine apologetics, especially through the Fourth Lateran Council, but weak dissemination of its teachings meant the opportunity was lost. After the Reformation, in Part 2d, Charles Borromeo's pastoral apologetics stands out, as well as a growing movement based upon credibility in the English-speaking sphere where apologetics was becoming part of organic engagement of Catholics in Protestant societies. Part 3 focuses on Vatican II. The entrenched Justinian approach in Catholic Europe eschewed engagement with others, leaving apologetics as overly catechetical. Balthasar identified and rejected the old paradigm and the main reform ideas, calling for a new approach: Love Alone Is Credible. Many conciliar apologetics themes are congruent with his reform call, and with Petrine apologetics. In addition to apologetical calls, Vatican II shows that apologetical preparation should be embedded in Christian education (Gravissimum Educationis 2) and how apologetically prepared faithful should engage with society (Apostolicam Actuositatem 1, 2, 11, 29, 31, etc.). But the Council's apologetics calls were not developed and apologetics was mostly replaced by fundamental theology, which has problematic features from Justinian apologetics and the reform ideas Balthasar rejected, and is not related to the apologetical calls of Peter or Vatican II. However, there has been an organic development of apologetics since the 1980s. In Part 4, the problematic current state of Catholic understanding in the ordinary faithful is evident in two recent surveys. It is necessary to respond to this. By reframing apologetics according to the original Petrine call and its Vatican II confirmation, a New Apologetics (NA) can be developed that emphasises Peter's elements of preparation, response, in a Christian manner, for all the faithful. The Petrine elements are unpacked in today's context and several distinctions are explored, including objective and subjective approaches, and the spectrum of evangelisation-apologetics-catechetics. Three 'voices' are shown to have particularly contributed so far to NA: William Levada, Robert Barron, and Peter Kreeft. All intellectual and two being clerics, they have the insight and ability to guide developments. Looking forwards, the two named conciliar texts are explored in how they can be unpacked for developing an embedded apologetics of preparation, response, in a Christian manner: original, organic, ordinary apologetics.
Analýza kvalitativních a kvantitativních charakteristik předzápasového rozcvičení u elitních fotbalových týmů.
Novotný, Petr ; Malý, Tomáš (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Analýza kvalitativních a kvantitativních charakteristik předzápasového rozcvičení u elitních fotbalových týmů. Cíle: Cílem této práce byla analýza předzápasových rozcvičení u elitních fotbalových týmů z kvalitativního a kvantitativního hlediska. Metody: Výzkumný soubor byl tvořen z elitních evropských fotbalových týmů Real Madrid, Bayern Mnichov, Inter Milán a Manchester City. Data byla získávána a vyhodnocována retrospektivně na základě video analýzy. Celkově čtyři předzápasové rozcvičení byly pořízeny na fotbalových zápasech v Lize mistrů. Jednotlivé záznamy byly časově rozpracovány a kategorizovány dle určených hodnotících kritérií. Kategorie jsme si zvolili aktivační cvičení, průpravná cvičení, herní cvičení, malé formy her a rychlostní cvičení. Pro dané kategorie jsme si určili hodnotící kritéria: celkový čas cvičení, počet cviků a průměrný počet opakování daného cvičení na jednoho hráče. Jednotlivá kritéria jsme porovnávali mezi jednotlivými fotbalovými týmy. Výsledky: Z daných výsledků můžeme najít společné kvalitativní i kvantitativní znaky. Nejpočetnější a nejsložitější kategorií bylo aktivační cvičení. Z dané minutáže jednotlivých týmů je patrné, že jsme se této kategorii věnovali nejvíce času oproti ostatním. Domníváme se, že aktivační cvičení, do kterého spadá hlavní náplň...
Surfing ve vnitrozemských státech
Gross, Adam ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Hruša, Filip (oponent)
Název práce Surfing ve vnitrozemských státech Cíle práce Cílem této bakalářské práce je zjistit z pohledu lidí, kteří trvale žijí ve vnitrozemském státu, zda je možné v podmínkách vnitrozemského státu dostatečně natrénovat a připravit se na surfování v oceánu. Metodika práce Jedná se o závěrečnou empiricko-teoretickou práci, ve které byla použita kvantitativní výzkumná metoda formou dotazování. Data byla získána prostřednictvím ankety, která obsahovala převážně uzavřené otázky, ale také několik polouzavřených a otevřených otázek. Celkový počet otázek byl 24. Anketa byla zaměřena na lidi s předchozími nebo současnými zkušenostmi se surfingem, kteří trvale žijí ve vnitrozemském státu. Vyplňování ankety a sběr dat probíhal online pomocí aplikace Google Forms a jeho distribuce byla realizována prostřednictvím sociálních sítí. Výsledky práce Výsledky zkoumání závěrečné práce ukazují, že podmínky pro učení, trénování a přípravu surfařů ve vnitrozemském státu nemůžeme z pohledu lidí, kteří vyplňovali anketu, srovnat s podmínkami státu, který má oceán a nabízí možnost jezdit na reálných surfařských vlnách. Závěr Na základě výsledků ankety se povedlo odpovědět na všechny stanovené vědecké otázky. Z odpovědí respondentů je možné říci, že některé jednotlivé části (složky) v surfingu je možné se naučit ve...
Vytvoření didaktického programu průpravných gymnastických cvičení pro současné pojetí výuky sportovní gymnastiky na druhém stupni ZŠ
KŘÍŽOVÁ, Natálie
Cílem této bakalářské práce je vytvořit didaktický program průpravných cvičení na sportovní gymnastiku, jenž budou využitelné při výuce na druhém stupni základních škol. Dílčím cílem je zakomponování moderních prostředků, díky nimž si žáci lépe uvědomí své tělo, rychlost a tempo, osvojí si orientaci v prostoru, kinestetické uvědomování a načasování pohybu. Dále pak zpracování základních teoretických poznatků z oblasti gymnastiky a sportovní gymnastiky konkrétně, sportovního tréninku, tělesné výchovy, tělesných cvičení, motorického učení a výukového DVD. V syntetické části je představen zásobník samotných cvičení dle jednotlivých gymnastických průprav zaměřená na danou oblast. Každý cvik je řádně popsán a vysvětlen včetně přiložené fotografie. Tato cvičení jsou následně zpracována v multimediální formě výukového DVD.
Životní etapy aktivního sportovce a jeho sportovní příprava z pohledu rodiny
ZÁHOROVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce je přiblížení životních etap a sportovní přípravy aktivního sportovce z pohledu rodiny. Práce ukazuje různé aspekty přípravy vrcholového sportovce a kladené nároky na sportovce a jeho okolí. Práce se skládá ze dvou částí. V první části jsou rozebírána teoretická východiska a obecné pojmy související s volným časem, sportem, zdravím a rodinou. V druhé části je popsána kariéra mladého sportovce a osobní zkušenost jeho rodiče a je rozebírána za pomoci vzpomínek jeho rodiny i jeho samého.
Využití huminových přípravků u ozimé pšenice
ŠVEC, Jakub
Diplomová práce se zabývá použitím huminových přípravků v pšenici ozimé (Triticum aestivum). Pokus byl založen na rodinné farmě u dvou odrůd ozimé pšenice. Jednalo se o odrůdy od firmy Lima Grain. Odrůdami byly LG Mocca a LG Magirus. V pokusu se porovnávaly 3 různé varianty dávky přípravku Blackjak vůči kontrolní variantě. Dávka přípravku byla odstupňována po půl litru na hektar, tedy varianta č. 1: 0,5 l*ha-1, č. 2: 1 l*ha-1, č. 3: 1,5 l*ha-1. U odrůdy LG Mocca došlo u všech variant ke zvýšení zisků, z toho lze vyvodit, že i aplikace 0,5 l*ha-1 je výhodná. Ovšem nejvyšší nárůst zisků byl u varianty č. 3, kde byl nárůst zisků o 3 087 Kč. U odrůdy LG Magirus tyto výsledky tak jednoznačné nebyly. Varianta č. 1, kde bylo aplikováno 0,5 l*ha-1 vyšla s nižším ziskem než kontrolní varianta. Nejvyšší nárůst zisků byl u varianty č. 3, kde ten nárůst byl o 1 554 Kč.
Školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici - příprava simulačních scénářů
BUROŇOVÁ, Nikola
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici a přípravou simulačních scénářů. Obsahuje teoretickou a empirickou část. Cílem naší práce bylo zjistit, jakým způsobem nyní probíhá školení pro sestry v nemocnici. Analyzovat jejich připravenost poskytnout kardiopulmonální resuscitaci na základě školení, která absolvují. A následně zmapovat chybějící prvky v rámci školení kardiopulmonální resuscitace. Na tyto cíle byly zaměřeny tři výzkumné otázky. Jakým způsobem probíhá aktuální školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici? Jak jsou sestry připraveny poskytnout kardiopulmonální resuscitaci pacientovi na svém pracovišti? Jaké nedostatky obsahují dosavadní školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici? Pro získání potřebných informací bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. Byla vybrána technika polostrukturovaných rozhovorů a pozorování. Výzkumný vzorek tvořilo 11 probandů, jednalo se o sestry, které pracují na chirurgickém a interním standardním oddělení a chirurgické a interní JIP ve stejné nemocnici. Podmínka stejného pracoviště byla zvolena proto, aby všechny sestry měly absolvovaná stejná školení. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že školení neprobíhá pomocí simulační výuky, ale sestry by tuto možnost rády uvítaly. Školení probíhá spíše u připravené figuríny nikoliv v rámci simulačního scénáře a autentickou situací na oddělení. Zároveň se většinou na základě absolvovaných školení cítí připraveny poskytnout KPR na svém oddělení, ale především proto, že vědí, že nejsou na oddělení samy. Mezi nejčastější nedostatky školení řadí pomůcky ke KPR - reálné figuríny, reálnou situaci, ale i školicí místnost. Tato práce bude přínosná pro rozvoj školení KPR pro sestry, ale i pro studenty připravující se na profesi všeobecné sestry. A to především z důvodu vytvoření simulačních scénářů, které jsou výstupem této práce a vychází z výzkumu, v němž jsme zjišťovali názory a potřeby sester související se školením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 133 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.