Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrating Environmental Education Topics into the EFL Class to Improve Students' Communication Skills
Brzá, Tereza ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá integrací témat environmentální výchovy do hodin anglického jazyka s cílem zlepšit komunikační dovednosti žáků. Teoretická část práce se věnuje metodám výuky, které umožňují do hodin anglického jazyka přizvat obsah z nejazykového předmětu, představit relevantní témata a vytvořit tak autentické prostředí pro rozvíjení jazykových dovedností. Kromě analýzy obsahu a hlavních cílů environmentální výchovy jako jednoho z průřezových témat se tato část zaměřuje i na definici komunikačních dovedností, které jsou považovány za klíčovou součást tzv. měkkých dovedností. Následně práce zkoumá jejich možný rozvoj skrz podněcování diskuze o environmentálních tématech. Praktická část spočívá v plánování jednotlivých hodin, jejichž obsah se odvíjí od témat environmentální výchovy a klade důraz především na komunikační aktivity. Lekce byly následně aplikovány na ZŠ Drtinova a reflektovány pomocí Korthagenova modelu ALACT. Tato část také obsahuje doporučení pro obdobné vyučovací hodiny, které vychází z osobních zkušeností získaných v rámci implementace navrhnutých učebních plánů. Výsledně práce konstatuje, že učitelé anglického jazyka mají jedinečnou příležitost poukazovat na environmentální problematiku a současně rozvíjet komunikační schopnosti svých studentů.
Práce s kontroverzními tématy ve výchově k občanství na příkladu tématu gender a stereotypy.
Margolienová, Kristína ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Lánský, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se soustředí na výuku kontroverzních témat jako součást výchovy k občanství. Cílem práce je zjistit využívání kontroverzí ve výuce a analyzovat aplikaci různých metod v práci s kontroverzemi. V první části jsou vymezena teoretická východiska diplomové práce a důležitost využívání kontroverzí ve výuce. Dále je představeno jejich zakotvení v kurikulárních dokumentech, základní psychologické teorie vývoje morálky a myšlení. Poté jsou představeny metody, které mohou být pro práci s kontroverzemi nápomocné. Praktická část objasňuje metodologická východiska diplomové práce a navrhuje konkrétní vyučovací hodinu k tématu gender a stereotypy. Výzkumná sonda proběhla ve dvou třídách druhého stupně základní školy formou zúčastněného pozorování a strukturovaným rozhovorem s vyučujícími výchovy k občanství daných tříd. Výsledky naznačují určité rozdílnosti v kompetencích žáků, kteří se s kontroverzními tématy ve výuce setkávají, a mezi těmi, kterým jsou kontroverze cizí. KLÍČOVÁ SLOVA kontroverze, průřezová témata, výchova k občanství, gender, stereotyp
Využití Školního atlasu světa ve výuce průřezových témat
Škvorová, Tereza ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na středoškolská průřezová témata a jejich výuku s využitím Školního atlasu světa. Součástí této práce je rozbor průřezových témat z Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia zejména z geografického pohledu a jejich porovnání s vybranými zahraničními kurikulárními dokumenty. Práce dále připomíná důležitost mapových dovedností, jejich rozvoj v průběhu studia a jejich nezbytnost pro správnou práci se Školním atlasem světa. Samotné využití Školního atlasu světa ve výuce průřezových témat je uvedeno jednotlivých příkladech. Pro každé průřezové téma je vybraný tematický okruh, ke kterému jsou uvedeny konkrétní úlohy, které mohou být aplikovány do výuky a mohou sloužit jako inspirace pro učitele. Klíčová slova: Školní atlas světa, průřezová témata, střední škola, mapové dovednosti
Mediální výchova pohledem budoucích učitelů
Janková, Karolina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přinést odlišný pohled na problematiku mediální výchovy, a to konkrétně ze strany studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Práce má poskytnout vhled do přípravy pedagogů na jejich budoucí povolání, především pak na jejich připravenost k výuce průřezového tématu Mediální výchova, definovaného Rámcovým vzdělávacím programem. Teoretická východiska popsaná v první kapitole práce poskytují základní přehled spojený s vymezením elementárních pojmů týkajících se mediální výchovy a mediální gramotnosti, druhá kapitola popisuje způsoby a možnosti přípravy a sebevzdělávání budoucích pedagogů v rámci vysokoškolského vzdělávání i mimo něj. Praktickou část práce pak tvoří rozhovory se současnými studenty realizované na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Rozhovory zjišťují, jakým způsobem probíhá vzdělávání budoucích pedagogů a jak svou připravenost na výuku mediální výchovy sami hodnotí. Hlavním cílem práce je zmapování současného stavu a otevření diskuze za účelem zkvalitňování výuky mediální výchovy a kontinuálního zvyšování mediální gramotnosti českých žáků.
Zážitková hra jako stimul filozofického dialogu
VAŠTÍKOVÁ, Olga
Práce se zabývá využitím zážitkové hry jako stimulu filozofického dialogu. Teoretická část přibližuje metodu zážitkové hry a filozofického dialogu v rovině pojmů, konceptů, základních východisek. Seznamuje také s teorií programu, která je základem pro druhou, praktickou část práce - tvůrčí projekt. Praktická část je pokusem aplikovat zážitkovou hru jako stimul filozofického dialogu. Jde o tvůrčí projekt, který se zaměřuje na možnost využití zážitkové hry a filozofického dialogu v jednom výchovně vzdělávacím programu v prostředí školním i mimoškolním. Obsahově vychází z průřezového tématu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání z roku 2017, vydaného Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy České republiky.
Mediální výchova pohledem budoucích učitelů
Janková, Karolina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přinést odlišný pohled na problematiku mediální výchovy, a to konkrétně ze strany studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Práce má poskytnout vhled do přípravy pedagogů na jejich budoucí povolání, potažmo na jejich připravenost k výuce průřezového tématu Mediální výchova, definovaného Rámcovým vzdělávacím programem. Teoretická východiska popsaná v první kapitole práce poskytují základní přehled spojený s vymezením elementárních pojmů týkajících se mediální výchovy a mediální gramotnosti, druhá kapitola popisuje způsoby přípravy budoucích pedagogů v rámci vysokoškolského vzdělávání i mimo školu. Praktickou část práce pak tvoří dotazníkové šetření realizované na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy mezi současnými studenty různých oborů. Dotazníkové šetření poskytuje podklady pro analýzu současného stavu v oblasti vzdělávání budoucích pedagogů. Zjišťuje, jakým způsobem jejich vzdělání probíhá a jak svou připravenost na výuku mediální výchovy sami hodnotí. Hlavním cílem práce je zmapování současného stavu a vytvoření podnětů pro budoucí pedagogy tak, aby docházelo ke kvalitnímu a účinnému zvyšování mediální gramotnosti českých žáků.
Mediální výchova pohledem žáků
JINDROVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat důležitost mediální výchovy ve všeobecném vzdělávání. Odhalit, jak žáci 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií reflektují výuku mediální výchovy, a zároveň zjistit její přínos a využití v praktickém životě žáků. Teoretická část popisuje základní poznatky, které jsou s tímto tématem spojeny. Největší důraz je kladen na pojetí mediální výchovy v českém vzdělávacím systému. Praktická část je věnována výsledkům výzkumu, kdy na základě rozhovorů s žáky 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií je zjišťováno, jaký je pohled těchto žáků na výuku mediální výchovy. Skrze jednotlivé výpovědi se autorka kromě výše uvedených cílů dále pokusí nastínit, zda se nějak liší pojetí mediální výchovy u žáků základní školy a víceletého gymnázia. V samotném závěru práce jsou autorkou podány návrhy ke zlepšení či zpestření výuky mediální výchovy, které reagují na skutečnosti zjištěné ve výzkumu.
Hudební výchova dětí mladšího školního věku
CHOLEVOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematikou průřezových témat a jejich začleňování do vyučovacích předmětů na prvním stupni základní školy se zaměřením na vyučovací předmět hudební výchova. V první části je pozornost směřována na zakotvení hudební výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, na požadavky týkající se začleňování průřezových témat a dále na aktuální řešení začlenění průřezových témat do konkrétního Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Druhá část práce je věnována návrhu možnosti začlenění některých tematických okruhů průřezových témat do hudební výchovy.
Průřezová témata ve výuce matematiky na prvním stupni základní školy
ŠIMANOVÁ, Vendula
Diplomová práce Průřezová témata ve výuce matematiky na prvním stupni základní školy popisuje možné způsoby zapojení osobnostní a sociální výchovy, výchovy demokratického občana, výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech, multikulturní výchovy, environmentální výchovy a mediální výchovy do hodin matematiky na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou, praktickou a evaluační. Teoretická část práce analyzuje domácí a zahraniční poznatky k průřezovým tématům, nastiňuje vývoj kurikula ve vztahu k problematice, charakterizuje vzdělávací oblast Matematika a její aplikace RVP ZV, dále se zabývá propojením jednotlivých průřezových témat s matematikou a zkoumá jejich zapojení v současných učebnicích matematiky. Praktická část obsahuje metodické listy aktivit propojujících oblast Matematika a její aplikace s průřezovými tématy, dále uvádí organizační formy výuky a metody práce využívané v aktivitách včetně popisu jejich struktury. Evaluační část hodnotí proběhlou aplikaci aktivit v praxi z hlediska rozvoje předem stanovených matematických znalostí a dovedností a zapojení tematických celků průřezových témat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.