Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pozitivní vliv sexu na naše zdraví
VYDROVÁ, Anna
Cílem této práce je osvětlit důležité pojmy, které jsou v dnešní společnosti často opomíjeny nebo podceňovány, zmapovat oblast sexuálního chování, zjistit, co všechno v našem těle pozitivně sex ovlivňuje, jaké má naše okolí návyky, jaký názor má na sex historie. Široké téma sexuality je sice lehce kontroverzní, ale o to zajímavější je, že na to, že je naší nedílnou součástí, se mu věnuje poměrně málo pozornosti na odborné úrovni. Literatura, která se zabývá dějinami sexuální aktivity je plná "kostlivců ve skříni" a odkrývá nespočet překvapení, komplexů, křivd a nezahojených ran. Práce má dále za cíl vyslechnout tyto informace a porovnat je s realitou a aktuálními zdroji. Další součástí je naopak neustále a aktuálně velmi probírané téma vztahů mezi muži a ženami. Odhalíme i rozdíly na první pohled nepoznatelné. Popisem těla, projevům chování a sociálního statusu zjistíme, že prošly skutečně dlouhým vývojem. Záměrem ovšem není povyšování jednoho pohlaví nad druhé, ani nastavení pomyslných hranic mezi nimi. Ba naopak práce míří k jakémusi uzavření mírové dohody a na principu vzájemného respektu vyjádřit rovnoměrnou důležitost mužů i žen. Na závěr jsem v praktické části sestavené ve formě dotazníku specifikovala jednání, přemýšlení a povědomí mladých lidí o lidské sexualitě a jejím vztahu ke zdraví. Přínosem jsou aktuální informace ze života studentů a jejich vrstevníků. Jelikož si troufám tvrdit, že sexuální výchova je momentálně bohužel velmi zanedbávána a podceňována, byla by jakákoli nová přínosná informace pro čtenáře mou úlevou a nesmírným osobním úspěchem.
Vývoj přístupu k sociální exkluzi z pohledu publikací určených pro sociální práci
SEVELKOVÁ, Eva
Cíle této bakalářské práce byly stanoveny dva. Prvním z nich je zmapování prezentace sociálně znevýhodněných osob z pohledu publikací určených pro sociální práci. Druhým cílem je zmapování doporučených přístupů sociální práce se sociálně znevýhodněnými osobami z pohledu publikací určených pro sociální práci. Za účelem dosažení stanovených cílů byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie a metoda analýzy dokumentů. Pro zpracování dat byl využitý kategoriální systém. Výzkumem bylo zjištěno, že sociálně znevýhodněné osoby jsou v analyzovaných publikacích prezentovány velmi rozmanitě, což odráží realitu širokého spektra klientů, pro které jsou služby sociální práce určeny. V knihách byly mnohdy uváděny atributy, které mohou být lidem, kteří jsou zasaženi či ohroženi sociálním vyloučením vlastní. Často byly naopak opomíjeny znaky související s procesem sociálního vyloučení na straně společnosti. Z této převahy atributů na straně jednotlivce může přitom čtenář nabýt mylného dojmu, že sociální vyloučení je záležitostí povětšinu individuální nedostatečnosti či určitého osobního hendikepu, a že role společnosti na procesu sociálního vyloučení (či vylučování) není stěžejní. Vymezení doporučených přístupů sociální práce se sociálně znevýhodněnými osobami je napříč publikacemi pojímáno rozličně. Podstatné ovšem je, že ve většině analyzovaných knih byly tyto přístupy uvedeny, a v některých případech i blíže specifikovány, z čehož vyplývá, že obeznámení s přístupy sociální práce se sociálně znevýhodněnými osobami je pro adekvátní a profesionální vykonávání této profese nezbytné.
Návykové látky u dívek umístěných ve výchovném ústavu
HLADÍKOVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce se zabývá návykovými látkami u dívek umístěných ve výchovném ústavu. Cílem této práce bylo identifikovat specifika abúzu a přístupu k návykovým látkám u dívek umístěných ve výchovném ústavu. V teoretické části jsem se snažila prostřednictvím odborné literatury vymezit základní pojmy, které se této problematiky týkají. Definovala jsem pojem návykové látky, jejich rozdělení a účinky, abúzus, dále návykové látky u mladistvých a v institucionální péči. A v neposlední řadě jsem se zaměřila obecně na zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a poté pouze na výchovný ústav. Praktickou část této práce jsem zpracovala kvalitativním výzkumem, pomocí metody dotazování. Jako techniku jsem zvolila polostrukturované rozhovory, které jsem realizovala s dívkami vybraného výchovného ústavu. Rozhovory jsem poté vyhodnotila metodou otevřeného kódování. Výzkumem jsem zjistila, že specifik abúzu ve vybraném výchovném ústavu je několik, i když v žádné odborné literatuře nejsou přesně vymezena. Co se týče specifik přístupu k návykovým látkám, tak výzkumem bylo zjištěno, že u legálních a nelegálních návykových látek jsou rozdíly. Zatímco přístup k legálním návykovým látkám je velmi snadný, tak přístup k nelegálním návykovým látkám vnímá každá dívka rozdílně. Vypracovaná bakalářská práce může být přínosná jak pro vybraný výchovný ústav, tak i pro ostatní zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Dále by tato práce mohla posloužit jako pilotní studie pro další zkoumání této problematiky či pro další výzkumné šetření. V neposlední řadě by tato bakalářská práce mohla být přínosná pro autory odborných publikací, kteří by se této problematice mohli začít více věnovat a vydávat více odborných článků.
Využití sugestopedie při výuce anglického jazyka na prvním stupni ZŠ
VIKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce je zaměřena na možnost výuky anglického jazyka s využitím alternativní metody sugestopedie na prvním stupni základních škol. Hlavním cílem práce je pokus o aplikace této metody do prostředí základní školy a posouzení, zda je vyhovující a efektivní i pro děti mladšího školního věku. Teoretická část práce klasifikuje jednotlivé vyučovací metody a přístupy ve výuce cizích jazyků, uvádí jejich vznik, vývoj a podstatu. Její stěžejní část rozpracovává alternativní metodu sugestopedie. Praktická část se zabývá možností využití sugestopedie ve výuce anglického jazyka na vybrané základní škole. Na základě této zkušenosti lze ověřit, zda je tato metoda efektivní i pro žáky základních škol a zda mohou být její prvky využívány na základní škole i do budoucna.
Vzdělávání romských dětí na české škole aneb jak jsme na tom u nás v Náchodě
Vajsar, Jan ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
NÁZEV: Vzdělávání romských dětí na české škole aneb jak jsme na tom u nás v Náchodě AUTOR: Jan Vajsar KATEDRA: Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT Diplomová práce je návrhem strategického modelu pro vzdělávání romských žáků na českých školách. Je koncipována pro učitele na prvním i druhém stupni základní školy. Naším cílem bylo vytvoření takového modelu práce s romskými žáky, který bude možné v různých modifikacích aplikovat na kterékoli základní škole v České republice, kde se vzdělávají kromě majority i romští žáci. Zaměřili jsme se na město Náchod, jehož stávající stav vzdělávání romských žáků nám poslouží, jako příklad toho s čím se můžeme setkat v mnoha dalších městech v České republice. Práce obsahuje řadu metodických návrhů, které jsou připravené tak, aby byly pro školy dobře a především jednoduše uchopitelné a bylo jimi možno řešit různé problémy, se kterými se učitelé vzdělávající romskou menšinu doposud potýkali a budou se s nimi setkávat i nadále. KLÍČOVÁ SLOVA: Rom, dítě, vzdělávání, model, žák, prostředí, přístup, učitel, ulice, rodina, spolupráce, nedůvěra, předsudky, náprava, změna
Optimalizační modelování rizik v GAMSu
Kutílek, Vladislav ; Bednář, Josef (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití optimalizačního modelovacího programového systému GAMS v řízení rizik. Důraz je podle zadání kladen na postupné přiblížení programu pro zájemce o jeho využití v oblasti aplikací rizikového inženýrství. První část práce obsahuje poznatky potřebné k pochopení, co je program GAMS a k čemu se využívá. Další část práce shrnuje návod, jak program stáhnout, nainstalovat, aktivovat a jak vypadá uživatelské rozhraní programu. Díky matematickému programování bude následně vysvětleno na projektu, který se věnoval distribuci plicních ventilátorů, jakých základních přístupů lze využít při modelování rizik v programu GAMS nejprve na modelu deterministickém. Následují složitější modely stochastického programování, jako jsou wait-and-see, do kterých je zahrnut parametr pravděpodobnosti a modely here-and-now, kde například pracujeme s jednotlivými poptávkovými scénáři a verifikujeme, zda řešení bude vhodné i pro ostatní scénáře nebo počítáme náklady pro nejvyšší poptávky. Model two-stage patří také do here-and-now přístupu, ale je podstatně složitější svým rozsahem a daty a zahrnuje parametry dodatečné ceny pro přidané nebo odebrané kusy ventilátorů z objednávky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.