Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sídlo firmy Dlabaja a.s.
Dlabaja, Adam ; Pobořil, Lukáš (oponent) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Projektová dokumentace, zpracovávána v rámci diplomové práce, řeší novostavbu administrativní budovy stavební firmy v obci Lukov u Moravských Budějovic. Budova je vyhotovena tradiční zděnou technologií z cihelných tvarovek therm tl. 50 cm, bez zateplení, stropy jsou železobetonové, střecha plochá, vegetační. Vegetační je také část fasády objektu, která zároveň slouží jako kořenová čistírna. Filozofií celého návrhu je vytvořit kvalitní pracovní prostředí pro zaměstnance stavební firmy, příjemné prostředí pro zákazníky a co možná nejlépe vyřešit environmentální stopu objektu. Objekt je řešen jako moderní kancelářská budova, s prostory pro volnočasové aktivity zaměstnanců a jejich návštěv, s ohledem k odpovědnému přístupu k rozvojové průmyslové lokalitě a okolní přírodě. Budova efektivně hospodaří s pitnou, dešťovou i odpadní vodou, obálka budovy a jednotlivé konstrukce jsou řešeny tak, aby celý objekt byl co nejméně energeticky náročný a nečerpal neodpovědně svojí podstatou přírodní zdroje, v množství větším, než je třeba.
Modely dobrovolnictví v obci
Hrubeš, Ondřej ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Benyovszky, Selma (oponent)
Práce popisuje a analyzuje dobrovolnické aktivity vybraných občanů středně velké obce. Teoretická část přináší přehled teoretických konceptů dobrovolnictví a současných fenoménů v této oblasti. Je zde představen model kolektivního a reflexivního dobrovolnictví a jeho využití při zkoumání dobrovolnických motivací, závazků a vazeb na prostor, tradici či organizaci z perspektivy modernizace společnosti. Empirická část propojuje prostřednictvím odpovědí informátorů koncepty kolektivního a reflexivního dobrovolnictví s praxí. Záměrem bylo na základě pohledu aktérů aplikovat konkrétní typologii dobrovolnictví v kontextu obce jako prostoru, který může dobrovolné aktivity iniciovat, ale být jimi i formován. Klíčová slova Dobrovolnictví, občanský sektor, obec, kolektivní, reflexivní, tradiční, moderní
Sociologický pohled na charakteristiky současné architektury
Filová, Tereza ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Práce se zabývá vztahem společnosti a jejího hmotného prostředí, jímž je v tomto případě architektura. Zaměřuje se na současnou architekturu a přináší její charakteristiky, které mají vztah k oblasti společenské. Důraz je kladen na působení staveb, interakci s uživateli a na přenos významů. Práce se při charakterizování současné architektury opírá o teorie Marshalla McLuhana. Dnešní architektura se vyznačuje projektivním charakterem, který umožňuje větší participaci uživatelů na dotváření jejích významů než předchozí architektonické tradice. Vzniká nový vztah propojení společnosti a architektury, který se vyznačuje větší mírou interakce. Zároveň dochází k větší relativizaci, individualizaci a virtualizaci významů, které stavby sdělují. Architektura je dnes chladným médiem v termínech Marshalla McLuhana a vyznačuje se nízkou definicí. Oproti tomu architektonické tradice minulosti byly horkými médii s vysokou definicí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Projektivní architektura z pohledu sociologie
Filová, Tereza ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Práce se zabývá vztahem společnosti a jejího hmotného prostředí i kulturního produktu, jímž je architektura. Zaměřuje se na současnou projektivní architekturu. Hlavním východiskem tématu je nekritický charakter projektivní architektury, který je zde zasazen do historického vývoje stavebních stylů ve dvacátém a na počátku jednadvacátého století. V práci je sestaven obraz vývoje těchto kritických a nekritických fází s důrazem na jejich konkrétní vztah ke společnosti, jejich společenské ambice a cíle. Na základě rozboru charakteristik projektivní architektury je vyvozen vztah projektivní architektury ke společnosti. Ten je zároveň porovnán s předchozími etapami vývoje architektury. Zjištěním práce je na jedné straně posílení vztahu společnosti a projektivní architektury, na druhé straně individualizace a relativizace tohoto vztahu. Obě tyto vlastnosti jsou přímým důsledkem nekritické povahy projektivní architektury.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Juránek, Marek ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Terminál se stává dopravním srdcem celého Dvora Králové nad Labem. napojení vlakové a autobusové dopravy vychází ze tvaru "dvora" - tedy volného prostoru, který je obklopený budovami. zde se pak odehrává děj dopravy, lidských setkání a každodenních starostí a radostí. místo bylo navrženo tak, aby jej lidé využívali nejen za účelem cestování, ale i pro trávení volných chvil. charakteristické pohledové osy na dopravu umožní návštěvníkovi zažít netradiční chvíle. vzhledem působí terminál futuristickým dojmem, ale také respektuje tradice města a snaží se obohatit okolí tak, aby se z něj stalo další místo, kde budou lidé rádi trávit čas. vlak a autobusy vjíždí do terminálu 21. století, ale přesto návrh respektuje jeho historii a okolí se snaží svou podobou a funkcí obohatit. terminál "dvůr" je místem setkání, plynutí času, loučení a místem, kde začíná naše cesta za dobrodružstvím.
Jazykový obraz ženy v časopisecké reklamě v letech 1917-1930
Štumpf, Michal ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
68 13 Resumé Studie s věnuje obrazu ženy, jak jej vnímala reklama v časopisech mezi léty 1917 až 1930. Předmětem zájmu jsou lexémy: dáma, paní, hospodyně, dívka, milostivá,slečna, žena, domácnost, rodič, kuchařka, matka, dcera, dítě. Jejich výskyty jsou statisticky zpracovány v tabulkách podle vybraných kritérií, např. jestli jsou rozvity atributem, či nikoliv. Získaná data jsou interpretována v jednotlivých kapitolách, které jsou rozčleněny podle zaměření reklamy na tři oddíly: Dekorativnost, Domácnost, Rodinné vztahy. Na závěr je na základě všech získaných dat vytvořen obraz ženy, jak jej vnímala dobová reklama ve srovnání s tím, co vyžadovala tradiční společnost. Závěr studie, zejména posun ve společenských hodnotách, je podpořen krátkou komparací výsledků této práce s poznatky vycházejícími z Jazykového obrazu ženy v reklamě na konci 19. století (Štumpf, M. , RP, Pedf UK, 2008).
Gao Xingjian: povídková tvorba z 80. let 20. stol.
Blahota, Martin ; Andrš, Dušan (vedoucí práce) ; Lomová, Olga (oponent)
práce Cílem této bakalářské práce je představení Gao Xingjianovy povídkové tvorby osmdesátých let dvacátého století v kontextu jeho esejistického, románového a dramatického díla. V první a druhé kapitole autor uvádí historické souvislosti vzniku povídkového díla. Třetí kapitola představuje esejistickou tvorbu Gao Xingjiana a jeho teoretická východiska. Čtvrtá kapitola obsahuje charakteristiku Gao Xingjianova románového a dramatického díla. Jádrem práce jsou pátá a šestá kapitola: V této části práce autor představuje reprezentativní vzorek devíti Gao Xingjianových povídek. Následně podrobněji analyzuje významovou výstavbu povídek "Na moři", "Matka" a "Prut pro mého dědečka". Práce poukazuje na významotvorné postupy, které jsou charakteristické pro celé Gao Xingjianovo dílo.
Moderní umění v krajině
Jarešová, Sylvie ; Vacek, Oldřich (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Moderní umění v krajině Souhrn Práce rozebírá tvorbu krajiny v souvislosti s uplatněním moderního umění. Nejprve se věnuje správné interpretaci stěžejních pojmů jako je krajina, umění, kultura. Tyto oblasti pak dále studuje z historického kontextu. Vzájemné interakce na první pohled zdánlivě odlišných témat, jako je krajina a moderní umění jsou analyzovány a blíže zkoumány. Aby bylo možné aplikovat do krajiny moderní prvek, je nutné zohlednit všechny přístupy krajinotvorby. V první fázi práce rozebírá hodnocení krajinného rázu a krajiny vůbec. Jak krajina působí na člověka, jaké jsou její hodnoty. Udržitelnost krajiny a jejích hodnot závisí také na definování její ochrany. Část práce se věnuje i těmto možnostem, jak legislativní, tak přirozené ochrany přírody. Co by dnešní krajina měla nabízet, řeší v polemice o hodnotách krajiny, vnímání krajiny a její estetické rovině. Tvorba krajiny v dnešní moderní době zahrnuje propojení historicky významných, současně nezbytných a pro budoucnost nevyhnutelných prvků, tak aby byla zachována její funkční a estetická hodnota pro další generace. Modelový příklad řeší právě toto propojení, historické krajiny, v které je plánována dálnice. Hrozí zde vysoký stupeň fragmentace krajiny, a jejího využití nejen pro místní obyvatele a ekosystémy. Zároveň zde aplikuje prvek moderního umění jako prostředek sjednocení krajiny. Umění se stává nástrojem, který může vrátit místům jejich náboj a krajině řád. Umění propojuje fragmentovanou krajinu a vnáší další hodnotu pro příští generace. Případová studie nastiňuje poslední umělecké trendy aplikované do krajiny. Přináší shrnutí výrazových prostředků a technik v rámci diskuze. Zde dále rozvádí myšlenku současné tendence moderního umění. Výstupem práce jsou metodické postupy zobrazené pomocí modelového projektu. Návrh metodiky instalace prvku moderního umění do krajiny. Klíčová slova: moderní, umění, krajina, koncept, estetika, vnímání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.