Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mortalita ptáků na průhledných překážkách
Houdová, Monika ; Reif, Jiří (vedoucí práce) ; Koleček, Jaroslav (oponent)
Mortalita ptáků na průhledných překážkách (ať už protihlukové stěny nebo obyčejná okna na obytných domech) je bezesporu velmi důležité ochranářské téma, protože s vývojem lidské společnosti stále rychleji přibývají místa pro ptactvo velice nebezpečná. Zároveň zatím není k dispozici žádný přehledový článek, který by syntetizoval jednotlivé dílčí studie o tom, v jaké míře ptačí jedinci na daných překážkách umírají, jaké faktory jsou rozhodující pro schopnost překážce se vyhnout, jak moc srážky ohrožují vitalitu ptačích populací a jestli máme vůbec možnost takovýmto nechtěným ztrátám předcházet. Tyto otázky proto řeší předkládaná bakalářská práce formou literární rešerše. Ze zatím dostupných informací vyplývá, že nejdůležitějším faktorem je migrační chování ptáků, jedinci migrující přes noc jsou mnohokrát více ohroženi než ti migrující ve dne, a to kvůli nočnímu světelnému znečištění, které je dokáže zmást. Nejnebezpečnějším ročním obdobím v tomto směru je jednoznačně podzim, což také s migračním tahem souvisí. Populační ztráty způsobené nárazem do průhledné překážky mohou dosahovat až 20 % celkové populace ročně. Práce kromě shrnutí dostupných informací o problematice navrhuje a hodnotí možná preventivní opatření, což může dále sloužit k účinné ochranářské aplikaci i mezi laickou veřejností.
Kolizní vývoj hlavního pásu asteroidů po dobu 4 miliard let
Cibulková, Helena ; Brož, Miroslav (vedoucí práce) ; Ďurech, Josef (oponent)
V předložené práci jsme vytvořili nový model pro kolizní vývoj hlavního pásu asteroidů. Naším cílem je testovat škálovací zákon z práce Benz & Asphaug (1999) a zjistit, zda platí pro celý hlavní pás. Dále chceme nalézt počáteční rozdělení ve- likostí uvažovaných šesti částí hlavního pásu a zároveň ověřit, zda počet rodin as- teroidů, které vzniknou v průběhu simulace, odpovídá počtu pozorovaných rodin. K sestrojení pozorovaných rozdělení velikostí jsme mohli využít nová observační data z družice WISE (Masiero et al., 2011). Vzájemné kolize asteroidů simulujeme upraveným programem Boulder (Morbidelli et al., 2009), využívajícím výsledky hydrodynamických simulací srážek z práce Durda et al. (2007). S vědomím, že materiálové vlastnosti těles mohou významně ovlivnit charakter srážek, jsme vytvořili dva modely - jeden pracující s monolity a druhý s nesoudržnými tělesy (Benavidez et al., 2012). Výsledky modelování pro monolity i nesoudržná tělesa jsou srovnatelné a v obou případech je počet vzniklých rodin v rámci nejistot konzistentní s pozorováním. Jistý nesoulad kumulativních rozdělení velikostí pro průměry D 1 až 5 km je dobrou motivací pro výpočet nových hydrodynamic- kých simulací s...
Properties of near-horizon geometry of spacetimes
Daněk, Jiří ; Žofka, Martin (vedoucí práce) ; Svítek, Otakar (oponent)
Oblasti poblíž horizontů černých děr se v poslední době těší velké oblibě nejen pro svou roli v AdS/CFT korespondenci, ale také díky své geometrii vhodné pro formulaci teorému o jed- noznačnosti řešení ve vyšších dimenzích. V blízkosti horizontů černých děr dochází k mnoha zajímavým jevům i čistě z pohledu obecné teorie relativity. Tato práce zkoumá, jak multiplicita ho- rizontu ovlivňuje blízkohorizontovou geometrii, geodetickou vzdálenost, radiální pohyby nulových a hmotných nabitých částic či možnosti kolizních procesů vedoucích k neomezené kolizní energii v blízkosti horizontu. My jsme si zvolili Reissnerovu-Nordströmovu-de Sitterovu metriku, která je na jedné straně jednoduchá díky své statičnosti a sférické symetrii, ale na druhé straně je dostatečně bohatá a umozňuje existenci až dvojnásobně degenerovaného ultra-extrémního horizontu. Po dis- kuzi fyzikálnosti blízkohorizontové limity studujeme blízkohorizontovou geometrii jednoduchého, dvojného i trojného horizontu, jejich podobnosti a odlišnosti. Nalezli jsme souřadnicové systémy pokrývající všechny typy horizontů a analytické řešení pohybů radiálních nulových, speciálních nebo kritických částic nejenom v jejich blízkosti. Zabývali jsme se...
Bezpečnost a použitelnost základních hashovacích funkcí, zejména MD-5, SHA-1 a SHA-2
Galaczová, Barbora ; Tůma, Jiří (vedoucí práce) ; Joščák, Daniel (oponent)
Název práce: Bezpečnost a použitelnost základních hashovacích funkcí, zejména MD-5, SHA-1 a SHA-2 Autor: Galaczová Barbora Katedra: Katedra algebry Vedoucí diplomové práce: Doc. RNDr. Tůma Jiří, DrSc., Katedra algebry Konzultant: Ing. Budiš Petr, Ph.D. Abstrakt: V této práci se snažíme přehledně popsat základní hashovací funkce, zejména MD-5, SHA-1 a SHA-2. Uvádíme souhrn dosavadních útoků na tyto hashovací funkce, přičemž podrobně jsme se zaměřili především na postupy hledání kolizí funkce MD-5, neboť z těchto vycházejí útoky také na ostatní hashovací funkce. Dále popisujeme možnosti praktického využití kolizí hashovacích funkcí zejména v oblasti kvalifikovaných certifikátů a možné hrozby při jejich zneužití. V závěru uvádíme přehled nových hashovacích funkcí, jež mohou v budoucnu nahradit stávající. Součástí práce je také software na výpočet MD-5 hashe a hledání kolizí této hashovací funkce, založený na postupu českého kryptoanalytika Vlastimila Klímy. Klíčová slova: hashovací funkce, kolize, kvalifikovaný certifikát, bezpečnost.
Hra 128kB s použitím OpenGL
Kačur, Vladimír ; Kučiš, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tvorbou hry s omezenou velikostí . Práce popisuje metody pro omezení velikosti výsledné aplikace . Hlavní část práce popisuje metody pro generování grafického obsahu , pohybu po něm a reakce s ním . Zabývá se tvorbou textur a terénu .
Retrospektivní arkádová hra
Trčka, Martin ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem počítačové hry inspirované historickým Arkanoidem. První část práce se zaobírá historii počítačových her a počítačové grafiky. Dále navazuje popis grafických knihoven, jakými jsou DirectX a OpenGL. V druhé části práce je rozebrán návrh aplikace a využívaný kolizní systém. Poté práce popisuje implementaci v jazyce C++ s použitím objektového návrhu a knihoven OpenGL a SDL. Závěr je věnován principu testování hry.
Retrospektivní hra pro dva hráče s vesmírnou tématikou
Kimer, Tomáš ; Kaštil, Jan (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabýva vývojem počítačové hry inspirované jednou z prvních počítačových her vůbec - Spacewar!. První část popisuje počítačové hry a s nimi spojenou historii, současný stav, jejich žánry a hry retrospektivní. Druhá část se věnuje hardwarově akcelerované počítačové grafice, zaměřuje se na její historii a rozebírá grafické knihovny, především knihovnu OpenGL. Další část práce se věnuje návrhu vyvíjené hry, řeší pohyb objektů, kolize mezi nimi, efekty pomocí částicových systémů, ovládání pro dva hráče na jednom počítači a základní grafické uživatelské rozhraní. Následuje popis implementace v jazyce C++ s využitím knihovny OpenGL a rozšiřující knihovny SDL za použití objektového návrhu. Závěrečná část je věnována testování výsledné aplikace včetně analýzy hodnocení uživatelů.
Demonstrační aplikace hashovacích algoritmů SHA-1 a SHA-2
Siska, Josef ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Novotňák, Jiří (vedoucí práce)
V této práci je uvedena teorie související s hashovacími algoritmy SHA-1 a SHA-2 spolu s popisem možné implementace aplikace, která demonstruje činnost těchto algoritmů. V obecné části práce jsou popsány principy vytváření hashovacích funkcí, jejich použití a historie vybraných hashovacích funkcí. Dále jsou představeny konvence a jednotlivé části algoritmů SHA-1 a SHA-2. V následující kapitole jsou uvedeny pojmy související s útoky na hashovací funkce a představeny vybrané z nich. V části poslední je nastíněn návrh a implementace aplikace vzniklé v rámci této práce. V závěru jsou zhodnoceny výsledky této práce s návrhy na její případné další pokračování.
Fyzikální simulace v grafické scéně
Javorka, Marián ; Herout, Adam (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Tento diplomový projekt se zaobírá problematikou fyzikální simulace aut. Program je vytvořen v programovacím jazyce C++ za pomoci knihoven OpenSceneGraph a Bullet, které jsou v práci v krátkosti představeny. Celá aplikace má formu jednoduché závodní hry pro jednoho, nebo dva hráče. Pomocí jednoduchého menu si uživatel může zvolit auto a počasí, které výrazně vplývá na jízdné vlastnosti vozidel. Jednou z možností  volby počasí je náhodné, kdy dochází k dynamické změně počasí během hry. V aplikaci se zohledňují vzájemné kolize aut spolu s kolizemi s terénem a bariérami na závodním okruhu.
Antikolizní systém založený na GPS
Varga, Marek ; Drahanský, Martin (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Letecký průmysl se neustále setkává s potřebou zvýšení bezpečnosti a to nejen v případě velkých strojů, ale i malých letadel. Za účelem informovat pilota o hrozícím nebezpečí popřípadě o poloze ostatních letadel vznikla řada systémů. Hlavním cílem je sestavit zařízení, které využívá globálního polohového systému pro určení pozice a předává koordináty pomocí bezdrátových sítí k následnému určení kolizí. Podrobně je popsána funkce GPS družic a přijímačů, bezdrátového odesílání dat, výpočtu kolizí a synchronizace jednotlivých modulů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.