Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 133 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak žáci střední školy řeší metrické úlohy ve stereometrii
Jankovcová, Anna ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Janda, David (oponent)
Hlavním cílem této práce je získat hlubší vhled, jakým způsobem řeší žáci střední školy metrické úlohy v prostoru. Všechny vybrané úlohy jsou řešitelné s využitím podobnosti. Protože to není jediný způsob, jak úlohy vyřešit, tak v práci také sleduji postupy a strategie, jaké žáci při řešení úloh volí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části vymezuji základní pojmy a zabývám se problémy, které se mohou při řešení vybraných úloh objevit. Také popisuji očekávané výstupy výuky stereometrie v kurikulárních dokumentech. V praktické části nejdříve analyzuji, jakým způsobem jsou v učebnicích pro střední školy řešeny vybrané metrické úlohy. Poté již popisuji průběh svého výzkumu, kterého se zúčastnilo 12 žáků. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila rozhovor s žáky nad řešením vybraných úloh. Tuto metodu jsem zvolila proto, abych získala dostatečné informace o problémech, které žáci při řešení mají, a abych mohla lépe sledovat postupy, jakými úlohy řeší. V závěru práce jsou shrnuty postupy, jakými žáci střední školy úlohy řeší, a také problémy, které se při řešení u žáků objevily. Výzkum ukázal, že žáci řeší úlohy různými způsoby s tím, že převažuje využití goniometrických funkcí. Někteří žáci měli problém si prostorovou situaci zakreslenou v obrázku představit. Některé chyby,...
Interpretace pohádky Alenka v říši divů
KADLECOVÁ, Milena
Bakalářská práce je v teoretické části zaměřena na vysvětlení pojmu arteterapie, dále pak na téma osobní identity a jejího vývoje. Práce se rovněž zaměřuje na funkci fantazie a její uplatnění ve snech a imaginaci. Součástí teoretické části je kapitola o symbolech a archetypech, jejich vysvětlení a využití v souvislosti s námětem pohádky Alenka v říši divů, nechybí ani porovnání knižní a zfilmované podoby příběhu. Praktická část je zaměřena na rozbor a interpretaci obrázků na téma Alenka v říši divů, zpracovaných členy skupin tří různých věkových kategorií. Cílem je zjistit, jaká osobní témata může pohádka Alenka v říši divů klientům otevírat, jak lze uplatnit aktivní imaginaci a jaké symboly jsou při výtvarném zpracování příběhu užívány.
Čtení jako psychoterapie a úloha imaginace v díle Catherine Storr
FIALOVÁ, Veronika
Cílem bakalářské práce je podrobná analýza díla Marianne Dreams autorky Catherine Storr, zaměřená na psychologický význam a terapeutickou úlohu dětské literatury. Teoretická část práce propojuje problematiku fantastické literatury a psychologie s ohledem na úlohu psychoterapie, která souvisí s únikem z reality, s vysvobozením prostřednictvím imaginace, a dále i s tématy jako cestování v čase a sny. Zvláštní pozornost je věnována osobní, literární a pracovní zkušenosti spisovatelky a psycholožky Catherine Storr. Vlastní analýza díla, soustředěná na vztah mezi skutečností a fantazií, se zabývá následujícími okruhy: charakteristika dětských a dospělých postav, vztahy mezi dětmi, úloha konkrétních motivů (jízdní kolo, jednooké kameny, mříž apod.) a témat (nemoc, vysvobození apod.). Závěr analýzy shrnuje ztvárnění traumatické zkušenosti, uzdravení a oživení, i etický význam příběhu. Součástí práce je vlastní dotazníkový výzkum, týkající se předčítání rodičů dětem, který je inspirován myšlenkami Catherine Storr a souvisí s důležitostí předávání literatury dětem. Tento online dotazník je zpracováván prostřednictvím grafů.
Práce s asociací v experimentačních výtvarných činnostech na 1. stupni ZŠ
SIMEK, Tomáš
Diplomová práce se svým tématem zaměřuje na využití asociace ve výtvarných činnostech na 1. stupni ZŠ. Obsah teoretické části poskytuje náhled na asociaci zhlediska psychologie a využití asociace v umění. Práce se dále zabývá uměleckými směry a autory, kteří ať už vědomě, či nevědomě využívali asociaci ve svých dílech. Dále vhodně navazuje rešerše metodických zdrojů, jež popisují práci s asociací ve výtvarných činnostech na 1. stupni ZŠ. Praktická část je pak věnována realizaci a reflexi výtvarné řady, inspirované zmíněnými autory a technikami.
Imaginativní apologetika
FALDYNOVÁ, Milana
Práce se zabývá spoluprací křesťanské imaginace a apologetiky, která, pokud je úspěšná, se může stát cestou ke srozumitelnému sdílení evangelia. Imaginace jako receptor významu se pak může také zdát velmi užitečným nástrojem v současném světě, který ztrácí zájem o význam samotný. Reprezentativním příkladem práce imaginativní apologetiky, se zdají být díla C. S. Lewise, J. R. R. Tolkiena a Dorothy L. Sayersové. Jejich literatura má silný apologetický náboj, který předávají imaginativní formou skrze příběh. Potřeba kvalitní práce imaginativní apologetiky se zdá tím palčivější, když víme, že mezi ateistickými a agnostickými autory existují tací, kteří imaginativně obhajují vlastní světonázor. V této souvislosti se práce blíže zabývá dílem agnostika Philipa Pullmana.
Metafora v teologii: metafora mateřství v Písmu
KAŠPEROVÁ - POLDAUFOVÁ, Petra
Práce definuje metaforu jako obraznost. Zabývá se dějinami pojmu metafora, metaforickým jazykem, jeho specifiky a kvalitami, metaforou v teologii. Zkoumá specifika křesťanského diskursu. Zájem se soustředí na metaforické koncepty související s Božím mateřstvím.
Obrysy budoucnosti
MÁLEK, Ondřej
Tato diplomová práce se zabývá studiem kolektivní představivosti. Sleduje proměnlivé vazby divácké i produktivní imaginace na kulturní prostředí, jak se uskutečňují v průběhu druhé poloviny dvacátého století s přesahem do století jednadvacátého. Primární oblastí výzkumu jsou především literární a filmová díla žánru vědecké fantastiky. Postupováno je převážně pomocí metod diskurzivní analýzy. Práce má však své teoretické zakotvení i v mediálních studiích, částečně také v oblasti politické teorie, v teorii fikčních světů, interkulturních studiích či filozofii vědy. Přístupy jsou vázány účelově k více či méně uzavřeným kazuistikám, jež tvoří tematickou náplň jednotlivých kapitol.
Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ
Horáčková, Klára ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
2 NÁZEV: Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ ABSTRAKT: Má diplomová práce se věnuje kreativitě od obecného pojetí k užšímu úhlu pohledu, kreativitě v hodinách matematiky na základní škole v souvislosti s kurikulární reformou a tendencí transformace řad učebnic k jedinečným výukovým metodám. Jejím cílem je jednak zmapování situace na zvoleném vzorku experimentálních skupin - tříd základní školy (dvě druhé, tři čtvrté), která se specializuje na integraci žáků se specifickými poruchami učení a chování i žáky mimořádně nadané a poskytuje tak nejširší možné spektrum žáků a dále nalezení možných vazeb mezi používanými metodami, tvořivým přístupem učitele, včetně tvorby vlastních výukových materiálů a následně hledání možných cest rozvoje tvořivosti žáků ve vztahu k používaným metodám, učebnicím, dalším materiálům i formám práce. Ve své práci využívám výzkumné metody: kvantitativní a kvalitativní výzkum, empirické metody - pozorování, descripce, analýza. KLÍČOVÁ SLOVA: tvořivost, nadání, představivost, originalita, diagnostika, motivace
Hra ve filosofické a pedagogické reflexi
Rybářová, Jana ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hry v pedagogice, jejím filosofickým základem a úlohou v osvojování jazyka. Je rozdělena do tří částí. V teoretické části je definována hra z filosofického hlediska a její jednotlivá pojetí podle různých autorů, druhá část se potom věnuje specifikům didaktické a jazykové hry obecně a praktická část přináší pohled na konkrétní případ výuky dítěte - cizince a vyslovuje přínos didaktických a jazykových her v pedagogice a ve výuce českého jazyka. Klíčová slova: Jazyková hra, didaktická hra, čeština jako cizí jazyk, dítě - cizinec, konkrétní výukové metody

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 133 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.