Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktické situace zaměřené na výuku funkcí na 2. stupni ZŠ
Krůtová, Michaela ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možným způsobem využití Teorie didaktických situací na druhém stupni českých základních škol. Hlavním tématem pro experiment je zavedení funkcí u žáků 9. ročníků základních škol. Celá práce se dělí na dvě části - teoretickou a experimentální. Teoretická část je zaměřena na představení Teorie didaktických situací a zpracování tématu funkcí ve výukových materiálech používaných v České republice. Dále se zabývá historickým vývojem tématu funkce v českých kurikulárních dokumentech. V souvislosti s tím autorka provedla výzkum, jehož předmětem byl především pohled učitele matematiky na základní škole na výuku funkcí a změny, které v poslední době české školství provázejí. V experimentální části autorka předkládá podrobné informace o výukovém bloku zpracovaném a realizovaném podle zásad Teorie didaktických situací. Cílem experimentu bylo sledovat reakce žáků na pojetí výuky podle Teorie didaktických situací a zhodnotit jejich úspěšnost v souvislosti s požadovanými výstupy daného tématu. V práci je popsána příprava, průběh i vyhodnocení připravené výukové jednotky.
Letní parkety a jejich vliv na každodenní život ve vesnici Lesná
Hájková, Anna ; Kandert, Josef (vedoucí práce) ; Svobodová, Ludmila (oponent)
Tato práce se zabývá letními parkety a členstvím ve sboru dobrovolných hasičů a jejich vlivem na život ve vesnici Lesná. Slovo parket má dle kontextu několik významů. Za prvé je to označení pro letní taneční zábavy či koncerty, za druhé jde o označení místa, kde se ve vesnici tyto akce konají. Práce vychází z literatury zabývající se vlivem lokální kultury a spolkové činnosti na komunitu ve vesnici, na jejímž základě autorka identifikuje několik potenciálních funkcí, které by parkety a členství v SDH mohly v rámci struktury plnit. K definici funkcí je využita revidovaná Mertonova verze funkcionální analýzy. Jde o integrativní a socializační funkci, funkce spojené s dobrovolnou prací a výchovnou funkci, funkci parketů jako prostředí zvýšené sociální kontroly, funkci oživení vesnice a stabilizační funkci, dále funkci vzniku, přenosu a zachování tradice a akumulativní funkci, zábavní a kompenzační funkci, funkci, respektive dysfunkci konfliktů, získávání postavení a politické moci ve vesnici a funkce ekonomické. V rámci výzkumné části, která vychází z kvalitativního výzkumu založeného na polostrukturovaných rozhovorech, zúčastněném pozorování a studiu kroniky, jsou tyto teoreticky popsané funkce podrobeny analýze, která vliv parketu a členství v SDH na život komunity v daných sférách potvrzuje,...
Dům krátké cesty v Brně
Uhrová, Veronika ; Urbášková,, Hana (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce byl návrh nové městské struktury, umístěné ve stávající zástavbě na nábřeží řeky Svitavy při ulici Zvonařka v blízkosti centra města Brna. Můj návrh vtiskl stávajícímu území městský charakter a doplnil jej o chybějící blokovou zástavbu. Tato lokalita se má stát atraktivním územím pro široké okolí, které nabídne nové pracovních míst v oblasti služeb, administrativy, vzdělávání, zdravotnictví a řadu bytových jednotek pro různé sociální skupiny. Navržený polyfunkční objekt plně využívá parcelu v intravilánu města a je řešen jako soběstačný, snižuje nároky na dopravu a kumuluje více rozličných funkcí do jednoho místa. Urbanisticky navazuje na okolní městskou zástavbu. Západní průčelí objektu respektuje stávající uliční čáru ulice Masná a svojí výškou zapadá mezi okolní budovy. Při tvarování hmoty bylo využito některých prostorových principů vytváření struktury, a to: multiplicita, poréznost a konektivita.
Funkce a křivky skryté v obrázcích
STRATULAT, Elena
Tato bakalářská práce s názvem Funkce a křivky skryté v obrázcích je souborem zajímavých úloh, rozdělených do šesti pracovních listů, které jsou zaměřené na grafické znázornění různých funkcí a křivek do soustavy souřadnic Oxy. Výsledkem těchto úloh, jsou obrázky, tvořeny v matematickém programu GeoGebra, znázorněny na konci každého pracovního listu. Součást bakalářské práce je také názorný vyřešený úkol v matematickém programu GeoGebra.
Expressive Means of Contemporary Architecture
Kokolia Křížová, Iveta
V posledních letech směřuje architektonický proces navrhování rozličnějšími cestami, něž tomu bylo doposud. Jeho cíl je ale vždy stejný. S nástupem moderních technologií také vznikají nové formy a architektonické prvky. Jak můžeme definovat skutečnosti, které vstupují do navrhování a vytvářejí hranici mezi kvalitní architekturou a stavěním? Jaké znaky by mohly vymezit současné období?
Citační manažery: funkční analýza a srovnání vybraných aplikací
Niederlová, Petra ; Drobíková, Barbora (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent)
česky: Práce nabízí přehled vybraných citačních manažerů používaných v současné době v českém prostředí a porovnání jejich funkcí. Ve skupině porovnávaných aplikací budou zastoupeny jak komerční, tak volně dostupné aplikace. Ve skupině volně dostupných aplikací budou porovnávány Zotero a Mendeley, z placených budou zastoupeny Endnote, RefWorks a CitacePro. Srovnání je založeno na posuzování jednotlivých funkcí citačních manažerů, například rozhraní pro vkládání záznamů, import záznamů z jiných zdrojů, třídění do složek, možnosti exportu do různých formátů apod. Dále budou porovnávány parametry jako například jazyková podpora, dostupnost online nebo uživatelská podpora.
Didaktika výuky hyperbolických funkcí pro střední školy
Kokeš, Dalibor ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Hyperbolické funkce a jejich inverze se v českých středoškolských kurzech matematiky probírají jen velmi zřídka. Je to škoda: toto učivo skýtá možnost zopakovat metody a dovednosti probírané u funkcí polynomických, racionálních, goniometrických a exponenciálních. Navíc jde o skupinu funkcí, která nenápadně propojuje exponenciální a goniometrické funkce. Účelem této práce je poskytnout variantu výuky tohoto tématu na běžné střední škole, a to ve velmi omezené časové dotaci. Takový kurz byl prakticky ověřen ve skutečné skupině žáků na malé české střední škole v pohraničí. Práce dále naznačuje možnosti rozšíření takového kurzu, pokud by se realizoval v širší hodinové dotaci nebo ve skupině pokročilejších žáků.
Pragmatic and stylistic aspects of expressions of futurality in professional economic text and their didactic consequences
Mikuláš, Martin ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Povolná, Renata (oponent) ; Malá, Markéta (oponent)
Disertační práce mapuje užití prostředků vyjadřujících futuritu v odborném ekonomickém textu (lingvistická část) a didaktické aspekty futurity v procesu osvojování angličtiny jako druhého jazyka u studentů bakalářského studijního programu B 6208 - Ekonomika a management (didaktická část). Vlastní empirické zkušenosti autora i výsledky pre-testů v cílové skupinĕ studentů ukazují, že vyjádření futurity je závažným didaktickým problémem v obecném i specifickém (ekonomickém) kontextu. Výzkum je realizován nejprve v rovinĕ lingvistické. Jako zdroj relevantních dat o užití futura v ekonomickém kontextu (psaný diskurs) vybírá autor sedm reprezentativních monografií určených pro profesionály v ekonomických profesích. Pomocí softwaru pro zpracování korpusu jsou excerpovány případy vybraných prostředků vyjádření futurity (will, shall, be going to, be about to, be on the point of, be (due) to, přítomný čas). Předmĕtné doklady jsou posléze interpretovány z pohledu funkcí, které v ekonomickém textu plní. Nálezy z korpusové studie autor konfrontuje s učebnicemi a gramatickými příručkami užívanými v kurzech angličtiny pro specifické ekonomické účely. Ve dvou empirických studiích realizovaných se studenty ekonomických oborů na třech českých univerzitních institucích jsou pomocí didaktických testů mĕřeny úrovnĕ...
Webové stránky ve výuce matematiky se zaměřením na lineární rovnice a funkce
Kloučková, Jana ; Mošna, František (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
1 Abstrakt: Cílem této diplomové práce je vytvořit webové stránky zaměřené na výuku lineárních rovnic a funkcí a ověřit jejich přínosnost z pohledu žáků a vybraných učitelů. Webové stránky jsou jednou z forem tzv. e-learningu. Proto se diplomová práce zabývá nejen webovými stránkami ale také samotným e-learningem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je založena především na rešerši vybrané literatury a analýze učebnic z hlediska lineárních rovnic a funkcí. Praktická část se týká vytváření vlastních webových stránek a kvalitativního výzkumu realizovaného na základních školách v Obříství a v Neratovicích. Výzkum probíhal formou dotazníků, které byly obohaceny o rozhovory s vybranými žáky a učiteli. Bylo zjištěno, že vytvořené webové stránky považují žáci i učitelé za přínosné. Seznam silných a slabých stránek webu, dále také možnosti jeho vylepšení jsou jednou ze součástí výsledků práce. Klíčová slova: webové stránky, e-learning, lineární rovnice, funkce, modely zavádění lineárních rovnic

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.