Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
SPU a cizí jazyky na nižším sekundárním stupni škol
Hrychová, Helena ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukou cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni českých základních škol. Zaměřuje se na definování poruch učení, popis jejich příčin a zejména projevů při rozvíjení jednotlivých jazykových prostředků a řečových dovedností cizího jazyka. Prostor je zde věnován i práci s těmito žáky ve školním prostředí a systému vzdělávání žáků s SPU na českých školách, který je následně porovnán se systémem francouzským. Praktická část formou dotazníku zjišťuje názory učitelů cizích jazyků na danou problematiku a analyzuje jejich metody práce s těmito žáky se zaměřením na odlišnosti v přístupu učitelů na školách se specializovanými třídami pro žáky s SPU, školách s rozšířenou výukou jazyků a školách bez specializace. Z výsledků vyplývá, že většina učitelů souhlasí s integrací žáků s SPU do škol hlavního vzdělávacího proudu a preferuje u nich výuku pouze jednoho cizího jazyka. Jednotlivé typy škol se pak liší zejména v přístupu k prezentaci nové gramatiky, v typech cvičení na rozvoj komunikace a ve formách testování a hodnocení. V ostatních oblastech výzkumu byly zjištěny pouze nepatrné rozdíly. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, výuka cizích jazyků, 2. stupeň ZŠ, jazykové prostředky, řečové dovednosti
Kooperativní učení ve výuce cizího jazyka
Zíková, Johana ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato práce je zaměřena kooperativní učení ve výuce cizího jazyka. Přináší poznatky o kooperativním učení, o metodách didaktiky cizího jazyka a jejich vhodnosti pro využití kooperativního učení. Zabývá se také novinkami, které se v kooperativním učení ve výuce cizího jazyka objevují. Výzkum, který je součástí této práce, byl kvalitativní a doplněn byl kvantitativním. Cílem výzkumu bylo porozumět pohledu hlavního aktéra čili učitele na kooperativní učení ve výuce cizího jazyka. Výstupem je zjištění postoje učitelů ke kooperativnímu učení ve výuce cizího jazyka a jejich přístup k začleňování tohoto konkrétního způsobu výuky. Klíčová slova: kooperativní učení, výuka cizího jazyka, výhody kooperativního učení ve výuce cizího jazyka, úskalí kooperativního učení ve výuce cizího jazyka
Didaktika konkrétních jazyků - srovnání výuky češtiny a korejštiny
Ku, Youngmo ; Horák, Tomáš (vedoucí práce) ; Škodová, Svatava (oponent)
Ve své bakalářské práci bych se chtěl věnovat didaktice konkrétních jazyků a to jazyků českého a korejského. Poukázat na vývoj jednotlivých jazyků a zvýraznit jejich rozdíly. Od obecné didaktiky, která nastíní principy jednotlivých jazyků, chci směřovat k odlišnostem výuky daných jazyků. Poukázat na problémy, které mají studenti při osvojování jednotlivých jazyků a za pomoci vlastních zkušeností nastínit optimální vzdělávací postup pro české i korejské studenty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mnemotechnika ve výuce dospělých cizímu jazyku
Výmolová, Eliška ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Cíl diplomové práce je analyzovat výuku cizího jazyka z hlediska užívání mnemotechnik jako specifických výukových postupů vedoucích k zapamatování si učiva. Práce rozebírá typy a fáze paměti a proces zapomínání, vymezuje pojem učení, popisuje učební styly a charakterizuje prvky efektivního učení. Dále se práce věnuje principům pro konsolidaci informací v paměti, atributům účinného opakování a zejména mnemotechnickým postupům. Pozornost se soustředí na principy, typy a efektivitu mnemotechnik a jejich implementaci do výuky cizího jazyka. Další část rozebírá prvky andragogické didaktiky, jejich oborovou aplikaci a androdidaktické principy. Následně se diplomová práce zaměřuje na kvalitativní šetření, jehož cílem je analyzovat používání mnemotechnik ve výuce cizího jazyka, a to na základě pozorování kurzů pro dospělé na dvou jazykových školách.
Frazeologie a její využitelnost při osvojování cizích jazyků
Říhová, Kristýna ; Rozboudová, Lenka (vedoucí práce) ; Konečný, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá frazeologií a jejím propojením s didaktikou cizích jazyků. V praktické části analyzuje současnou situaci ve výuce cizích jazyků, zvláště z hlediska využití frazémů. Dále zkoumá četnost výskytu přísloví a dalších ustálených spojení v současných učebnicích cizích jazyků (konkrétně německého a ruského jazyka). Cílem práce je navrhnout způsoby, jak frazémy do výuky efektivně zařazovat a pracovat s nimi. KLÍČOVÁ SLOVA: frazeologie, frazém, lingvodidaktika, výuka cizích jazyků, přísloví
Reflecting the Needs of the Students with Specific Learning Disabilities in TEFL
Stehlíková, Hana ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Specifické poruchy učení, s důrazem na dyslexii jakožto jednu ze speciálních vzdělávacích potřeb, jsou charakterizovány v textu diplomové práce. Teoretická část představuje detailní objasnění jednotlivých specifických poruch učení společně s vyjmenováním a vysvětlením dílčích reedukačních přístupů k těmto poruchám. Největší důraz je kladen na vztah k učení anglického jazyka jako jazyka cizího. Kvalitativní výzkum, který byl proveden na základní škole, utváří empirickou část práce. Hlavní cíl týkající se stanovení potřeb dyslektických žáků byl dosažen kombinací výsledků z analýzy učebnic a vytvořených pracovních listů, z pozorování během vyučovacích hodin a z rozhovorů s účastníky výzkumu. Odpověď na klíčovou výzkumnou otázku zkoumající míru vhodnosti a přiměřenosti vytvořených materiálů oproti běžně používaným učebnicím byla vyhodnocena ve prospěch pracovních listů. Diplomová práce též obsahuje strukturovaný a obsáhlý souhrn doporučení, jak podpořit proces učení žáků s dyslektickou poruchou učení. Klíčová slova Dyslexie, nižší sekundární vzdělávání, reedukace, speciální vzdělávací potřeby, specifické poruchy učení, učení se cizímu jazyku
Tlumočnické aktivity ve výuce cizích jazyků
Dohnalová, Karolina ; Králová, Jana (vedoucí práce) ; Mraček, David (oponent)
(česky) Práce popisuje, jakým způsobem byla a je využívána translace ve výuce cizích jazyků, což úzce souvisí s přístupem k mateřskému jazyku na hodině jazyka cizího. Konkrétně se zaměřuje na tlumočnické aktivity, které využívají tlumočení jako takové, a propedeutické aktivity, které pracují s dílčími složkami tlumočnického procesu. Cílem práce je ukázat, že využití těchto metod má své výhody v různých typech kurzů i na různých úrovních (tlumočení jako metodický postup) a že nemusí být omezeno pouze na výchovu budoucích tlumočníků (tlumočení jako cíl). Praktická část nastiňuje současnou situaci v některých pražských institucích, které se specializují na výuku dospělých.
Možnosti a meze využití metody CLIL v českých školách
Němečková, Markéta ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Diplomová práce pojednává o inovativní metodě CLIL, jež propojuje výuku nejazykového předmětu s cizím jazykem. Cílem práce je s využitím akčního výzkumu ověřit možnosti uplatnění metody CLIL v podmínkách 1. ročníku vybrané státní základní školy. Akční výzkum je vhodným nástrojem, který umožňuje implementaci nových přístupů a přispívá ke zkvalitnění vlastního pedagogického působení. Výzkum je zaměřen na ověřování různých strategií podpory žákova učení s cílem vytvořit soubor funkčních podpůrných strategií, které pomohou žákům prvního ročníku překonat jazykové bariéry a umožní jim dosáhnout stanovených výukových cílů. Jádro práce tvoří detailně zpracované přípravy hodin s reflexemi, ve kterých budou analyzovány použité aktivity a podpůrné strategie z pohledu efektivnosti. V závěru práce jsou formulovaná doporučení pro praxi z hlediska možností a mezí využití metody CLIL v českých státních školách. V rámci výzkumu bylo potvrzeno, že jazyková úroveň žáků není podmínkou integrované výuky a lze ji tedy využívat již od prvního ročníku základní školy. Klíčová slova: výuka cizích jazyků, obsahově a jazykově integrované učení, akční výzkum, cizí jazyk napříč kurikulem, inovativní metoda.
Výuka cizího jazyka v primární škole
Krejčíková, Marcela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Práce pojednává o didaktice cizích jazyků v primární škole v českém, anglickém a německém prostředí, zahrnuje shrnutí současných základních poznatků didaktiky cizích jazyků obecně jak v českém, anglickém i německém prostředí. Následně je v práci prezentováno a analyzováno skutečné využívání didaktických metod výuky cizích jazyků v české primární škole v současnosti. Závěrem práce jsou vyvozena další doporučení pro případný vhodný budoucí rozvoj didaktiky cizích jazyků v české primární škole i na základě výzkumu v terénu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.