Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktická hra ve výuce nervové soustavy člověka
NEUBAUEROVÁ, Marcela
Cílem bakalářské práce bylo vytvoření čtyř autorských didaktických her pro žáky 2. stupně základní školy a jejich ověření v praxi. Dvě didaktické hry byly primárně vytvořeny za účelem osvojení znalostí tématu nervové soustavy člověka. Další dvě didaktické hry byly vytvořeny s cílem upevnit znalosti tématu nervové soustavy a znalosti tématu trávicí, dýchací, oběhové a svalové soustavy. Ověření vytvořených didaktických her proběhlo na základní škole běžného typu, která leží v jihočeském městě s počtem obyvatel 1 až 5 tisíc. Ověření v praxi proběhlo pomocí pretestu, posttestu I a posttestu II.
Výuková počítačová hra, její tvorba a využití při opakování terminologie laboratorního vybavení
ČECHOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu a využití počítačové hry (adventury) při výuce terminologie laboratorního vybavení především u žáků druhého stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií. Cílem této adventury je žáky motivovat, aktivizovat a rozvíjet mezipředmětové vztahy. Výuková hra je lokalizována do prostředí zámku v Dačicích. Atraktivní formou se zde seznamují nejen s přírodovědnými poznatky, ale i s historií, památkami a kulturou této oblasti.
Šifry ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy
BOUČKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce s názvem Šifry ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy seznamuje čtenáře se základními pojmy týkajících se šifrování, dále také s historií šifer od počátku do současnosti, jejich rozdělením, návazností na rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání a s didaktickou hrou. Dále se zabývá seznámením dětí s jednoduchými šiframi a s jejich šifrováním a dešifrováním. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část představuje šifry a jejich využití, základní pojmy, druhy šifer, historii šifer, šifrovací hry a didaktickou hru. Praktická část zahrnuje pracovní listy a didaktické hry, které obsahují jednoduché šifry. Ke každému pracovnímu listu je vytvořen návod použití, řešení, samotné šifry a u vyzkoušených pracovních listů v praxi je napsáno zhodnocení, jak si děti vedly, jejich špatná, ale i správná řešení.
Didaktické hry ve výuce angličtiny na 1.st. ZŠ
LINHARTOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá významem a využitím didaktických her anglického jazyka na 1.stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje tomu, co to je didaktická hra, přibližuje její význam a podstatu her z hlediska pedagogického a psychologického. Seznamuje s vývojovými fázemi žáků na 1.stupni ZŠ a poskytuje také základní dělení her podle různých hledisek zapojení do výuky. Praktická část se věnuje rozboru pěti vyučovaných hodin v pěti různých třídách. Zabývá se otázkami týkajících se cílů výuky, využívání her v praxi a následně vymezuje základní přehled nejvíce používaných her ve výuce. Závěr práce poskytne shrnutí teoretických východisek a diskusi nad zjištěními z výzkumu.
Tvorba a využití didaktických her ve výuce českého jazyka pro 3. ročník ZŠ
Hrubá, Anna ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu a využití didaktických her ve výuce českého jazyka pro 3. ročník ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, jaké postoje zaujímají učitelé 3. ročníku ZŠ k didaktické hře v hodinách českého jazyka, a to prostřednictvím vybraného souboru didaktických her. Dalším cílem bylo zjistit, jak žáci 3. ročníku ZŠ vnímají využití didaktické hry v hodinách českého jazyka. Dále jsem se také zaměřila na zdroje, ze kterých mohou učitelé čerpat inspiraci do výuky. Konkretizačním úkolem bylo vytvoření souboru didaktických her, na který odkazuje hlavní cíl práce. Teoretická část je členěna do třech kapitol, ve kterých se zabývám hrou, didaktickou hrou a tvorbou a využitím didaktické hry. V praktické části jsem vytvořila soubor didaktických her, od kterého se odvíjel výzkum. Pro výzkumné šetření jsem zvolila kvalitativní výzkum, jako metody získávání dat jsem použila polostrukturovaný rozhovor s učiteli a dotazník s žáky 3. ročníku ZŠ. Analyzovaná data mi umožnila odpovědět na předem stanovené výzkumné otázky a splnit cíle práce. Z výzkumného šetření vyplynulo, že učitelé zaujímají kladný postoj k didaktické hře a uvědomují si její hodnotu. Žáci 3. ročníku vědí, že se učí a vnímají využití didaktické hry v českém jazyce taktéž pozitivně. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktická hra, tvorba a využití, 3....
Tvorba autorské didaktické hry "Cesta do nitra buňky"
Strachotová, Tereza ; Dvořáková, Radka (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Buněčná biologie je rychle se rozvíjející složitý vědní obor, s jehož základy přichází do styku žáci na druhém stupni základní školy často již v šesté třídě. Z důvodu náročnosti bývá učivo zestručňováno, což může být pro žáky matoucí v pozdějších letech. Jelikož je učivo abstraktní, mnohým žákům činí jeho pochopení problémy. Cílem této diplomové práce bylo vytvořit didaktickou stolní hru zaměřenou na stavbu živočišné buňky, která poslouží jako materiál pro výuku primárně v 6. ročníku základní školy. Hra byla postupně upravována tak, aby co nejlépe pomáhala naplnit stanovené didaktické cíle hry: žák přiřadí k buněčným organelám jejich funkce, žák shledá proběhlou učební aktivitu zábavnou, žák spolupracuje s ostatními na řešení určitého problému a pomáhá dospět ke společnému cíli. Prostřednictvím hry se žáci seznámí se stavbou buňky v širším měřítku, než jak tomu běžně na základních školách bývá. Spolupracují ve skupině, putují buňkou a sbírají stavební materiály, za které získávají kartičky s organelami. Při hraní hry zjistí, že buňka obsahuje velké množství částí, z nichž má každá v životě buňky svou jasnou úlohu. Žáci se blíže seznámí se stavbou a funkcí následujících organel: cytoplasmatická membrána, mitochondrie, lysozom, endoplasmatické retikulum, Golgiho aparát, ribozom, cytoskelet, jádro....
Hry v geometrii 1. st. ZŠ
Myšková, Markéta ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
4 Abstrakt Diplomová práce nese název Hry v geometrii 1. stupeň ZŠ a odkrývá jejich přínos ve výuce geometrie jako výukové metody při osvojování a upevňování geometrických poznatků. Cílem diplomové práce je předložit soubor didaktických her vhodných do výuky geometrie a poukázat na zajímavé kognitivní a interaktivní jevy identifikované v komunikaci žáků i učitele v roli experimentátora. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny klíčové pojmy, které souvisí s hrou v geometrii, například: poznávací proces, výukové metody, didaktická hra, motivace, komunikace, prostorová a geometrická představivost. Témata jsou zpracovaná na základě prostudované literatury z oblasti pedagogiky, psychologie a odborné literatury týkající se matematiky. Praktická část obsahuje soubor námětů her do výuky geometrie, ze kterého jsem vybrala některé hry a realizovala je se žáky 4. ročníku základní školy. Každou realizovanou hru popisuji a reflektuji její průběh. Diplomovou práci uzavírám sebereflexí, stanovuji si náměty pro svou budoucí práci učitele. Klíčová slova: didaktická hra, výukové metody, poznávací proces, terminologie, strategie hry.
Didaktické hry ve výuce výchovy ke zdraví
Pumprlová, Veronika ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záhořová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zařazování didaktických her do výuky, zde konkrétně do vzdělávacího oboru výchova ke zdraví. Neustále se mluví o reformě českého školství, které by se mělo více začít orientovat na aktivitu žáka než na aktivitu učitele, a tak může být jedním z řešení využívání aktivizačních metod výuky, kam lze zařadit již zmíněné didaktické hry. Teoretická část práce je věnována vymezení pojmu motivace, která je důležitou součástí aktivity žáka ve škole, a jejími druhy. Dále čtenáři přiblíží vymezení pojmu výukové metody a jejich základní rozdělení, na které volně navazuje popis aktivizujících výukových metod, jejich členění a uvedení výhod a nevýhod jejich užití v praxi. Práce se dále dostává konkrétně k didaktickým hrám, kde je detailně popsána jejich metodická příprava, další dělení, ale také zásady použití didaktických her ve výuce. Poslední část teoretické části se věnuje přiblížení vzdělávacího oboru výchovy ke zdraví a její didaktikou v souvislosti s užitím didaktických her ve výuce výchovy ke zdraví. Hlavním cílem praktické části práce je zjistit, co žáci vybrané základní školy považují za didaktickou hru, dále zjistit jejich názor na odehrané hry ve výuce a zda měly vybrané aktivity pro žáky nějaký přínos. Zároveň se praktická část zabývá názorem učitelů vybrané...
Didaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světa
Malcová, Michaela ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Cílem diplomové práce je zkoumat myšlenkové procesy žáků při řešení úloh z geometrického manipulativního prostředí Parkety. Toto prostředí Parkety jsem rozpracovala a uvedla typové úlohy. Popsala jsem také, do jakých mentálních schémat matematických pojmů řešení úloh může přispívat. Při představení prostředí žákům jsem využila jejich životních zkušeností s hrou Ubongo. Práce se hlásí k myšlenkám konstruktivistického pojetí k vyučování matematice. Nezbytné relevantní teoretické poznatky jsou vymezeny v teoretické části práce. Podstatou diplomové práce je experiment se žáky 3. ročníku, kteří navštěvovali matematický kroužek. Videozáznamy byly přepsány do formy písemného protokolu a ty byly analyzovány s cílem diagnostikovat a popsat jevy, které se týkají diskuse žáků, jejich spolupráce ve skupině a rozvoje matematických zkušeností, znalostí, dovedností a schopností žáka, ale také osobnostně sociálních kompetencí. V analýzách je také věnována pozornost roli experimentátora, který byl zároveň v roli učitele. V závěru jsou uvedena doporučení, která by mohla odučenou hodinu vylepšit.
Hry a herní aktivity ve výuce FJ
Rubnerová, Jana ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizační metodou didaktické hry a její aplikací do vyučovacího procesu. Zaměřuje se jak na její teoretický popis, tak i na její praktické využití při výuce francouzského jazyka. Představíme ji jako jeden ze způsobů, jak zábavnou formou procvičovat, ale i získávat nové znalosti a dovednosti. Popíšeme její místo v kurikulárních dokumentech, stejně jako její hlavní aspekty. Zdůrazníme její přínos, ale i možné obtíže při jejím použití ve výuce cizího jazyka. Uvedeme průběh hry a atmosféru vhodnou k jejímu použití. V praktické části se zaměříme na samotné aktivity vhodné pro úrovně A0 až A2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.