Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika chyby v psaných projevech ruských mluvčích (na materiálu českého jazyka)
Khazarova, Ashkhen ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Ivanovová, Darina (oponent)
V naší diplomové práci pojednáváme o chybách v psaných projevech rusky hovořících. Snažíme se prozkoumat chyby rusky hovořících na materiálu českého jazyka a vytvořit několik lingvodidaktických doporučení, jak látku lépe vyložit a chybám předejít. Představujeme dnes hojně užívanou komunikační metodu pro výuku cizích jazyků a přibližujeme čtyři základní řečové dovednosti. Klíčová slova: komunikační metoda, řečové dovednosti, psaný projev, psaná komunikace, chyba, třídění chyb, příčiny vzniku chyb, hodnocení chyb.
Předložky času v psaném projevu českých neslyšících
Patočková, Linda ; Cícha Hronová, Anna (vedoucí práce) ; Richterová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá užíváním předložek času v psané češtině českých neslyšících. Teoretická část pojednává o povaze a klasifikaci českých předložek, a to především předložek s časovým významem, tak, jak je vykládá česká odborná jazykovědná literatura, a dále pojednává o rysech psané češtiny českých neslyšících, které souvisejí s užíváním předložek. Praktická část bakalářské práce obsahuje sondu zaměřenou na užívání předložek času v psaném projevu českých neslyšících, která zahrnuje analýzu testování úrovně užívání předložkových vazeb s časovým významem u neslyšících studentů střední školy pro sluchově postižené v Hradci Králové a analýzu textů neslyšících studentů středních škol pro sluchově postižené. Práce se opírá o českou i zahraniční odbornou literaturu týkající se daných témat a měla by být přínosem především pedagogům působícím v českých školách pro sluchově postižené.
Faults and errors in teatching French as a foreign language in Czech grammar schools
Eiblová, Marie ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce je zamyšlením nad samotným pojmem chyba, a vymezuje ho v rámci jazykové normy a jazykového úzu. Věnuje se podrobněji chybám, které dělají čeští studenti gymnázií. Kromě toho, že se snaží odhalit alespoň některé příčiny toho proč a jak chyba vzniká, zaměřuje se na vliv jazykové interference. Zkoumá, zda jevy, které se v češtině nevyskytují, jsou pro studenty skutečně mnohem obtížnější na pochopení a následně na užití v praktickém jazyce. V teoretické části se pak práce dále zabývá otázkou hodnocení chyb, odpovídá na zásadní otázky z této oblasti a shrnuje některá doporučení k motivačnímu a konstruktivnímu hodnocení, které vede k porozumění daného problému, a tím i eliminaci chyby. V praktické části pak práce představuje text, který slouží jako podklad k výzkumu. Kromě překladu samotného studenti též odpovídali na otázky týkající se stylu výuky, učení, hodnocení a motivace pro studium francouzštiny. Překlady i rozhovory byly hodnotným materiálem k závěrům uvedeným na konci práce. Klíčová slova: chyba, norma, gramatika, význam slova, mluvčí, interference, hodnocení, studijní styly, motivace, překlad, písemná produkce
Common mistakes Czech students make in English and their Remedial Treatment
Ganev, Ondřej ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Nejčastější chyby, kterých se dopouštějí čeští studenti v anglickém jazyce, představuje hlavní téma diplomové práce. Teoretická část se zabývá především představením výukových metod TEFL (Metody pro výuku angličtiny jako cizího jazyka). Tyto metody jsou rozebírány z hledisek technik, strategií a základních principů každé metody. Důraz je kladen nejen na roli učitele a jeho vztah k studentům, ale především na postoji, jaký zaujímáme k určité metodě v oblasti hodnocení chyb. Představení jednotlivých metod má za cíl poukázat na vztah mezi chybami a metodami samotnými. Z hlediska problematiky chyb se práce zaměřuje také na jejich klasifikaci. Praktická část se skládá z příkladů chyb, kterých se studenti dopustili ve svých souvislých písemných projevech. Chyby jsou rozděleny do několika skupin, zahrnujících gramatiku, pravopis, problematiku chybného užití slova a také slovosledu. Diplomová práce dále navrhuje možnosti nápravy chyb a snížení jejich výskytu. Cílem práce je také porovnat úroveň znalosti anglického jazyka jednotlivých studentů na střední škole cestovního ruchu v Praze, kde autor práce působí jako profesor anglického jazyka.
Vliv atraktivity kontextu slovní úlohy na úspěšnost a řešení žáků
Havlíčková, Radka ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent) ; Hošpesová, Alena (oponent)
Disertační práce obrací pozornost k problematice matematických slovních úloh a k žákům mladšího školního věku. Zkušenosti z praxe i výzkumy zabývající se obtížemi žáků s řešením slovních úloh stále hlasitěji upozorňují na to, že rozdíly v úspěšnosti žáků při řešení slovní úlohy nejsou dány pouze rozdílnou kvalitou kognitivních charakteristik žáků, ale že důležitou roli sehrávají také motivační faktory. V disertační práci jsem se proto zaměřila na kontext slovní úlohy jako na potenciální zdroj situačního zaujetí žáků, které může krátkodobě či trvale kvalitu kognitivních funkcí ovlivnit. Využila jsem přitom svého zapojení do širšího kvantitativně orientovaného výzkumu zaměřeného na proměnné ovlivňující obtížnost slovní úlohy a na jeho metodologickém půdorysu zkoumala, jaký vliv mohou mít různé typy kontextů slovních úloh na řešitelský proces a jeho úspěšnost. Sledovaným aspektem kontextu byla atraktivita - zjišťovala jsem, zda jsou žáci úspěšnější v řešení slovních úloh s prvky pohádky, science fiction či humoru, nebo v úlohách s neutrálním kontextem. Žáci 3. až 6. ročníku základní školy (n = 2 092) byli na základě zjištěné latentní schopnosti rozděleni do dvou výkonově srovnatelných skupin, z nichž každé byla předložena jedna z variant téže slovní úlohy - s atraktivním nebo neutrálním kontextem. Pro...
Vyhodnocování spolehlivostních ukazatelů systémů odolných proti poruchám
Suchánek, Martin ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Spoľahlivosť je dôležitou súčasťou rôznych systémov. Cieľom práce je vytvorenie spoľahlivostných modelov niektorých opravovaných a neopravovaných systémov odolných proti poruchám a následné vyhodnocovanie ich spoľahlivostných ukazateľov. Na vytváranie modelov je využitý nástroj Uppaal spolu s rozšírením SMC, ktoré slúži na verifikáciu. Výsledkom práce je overenie modelov a vyhodnocovanie spoľahlivostných ukazateľov s využitím nástroja Uppaal SMC.
Návrh metodiky pre podporu pracovného postupu automatizovaného testovania
Dupkala, Dávid
Abstrakt Dupkala, D. Návrh metodiky pro podporu pracovního postupu automatizovaného testování. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Hlavním tématem této práce je proces softwarového testování a automatizace tohoto procesu. Práce byla napsána ve spolupráci s vybranou software-vou společností, ve které bude navržena metodika implementována spolu s automatizovanými testy. Hlavním cílem práce bylo navrhnout metodiku a postupy automatizovaných testů na základě analýzy současného stavu dané oblasti i stavu ve vybrané společnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou shrnuty potřebné znalosti a informace pro tvorbu metodiky. Výstupem praktické části práce je navržena metodika a následná implementace automatizovat-ních testů.
Práce s chybou ve výuce francouzštiny - se zaměřením na mluvený projev
Komárková, Kristýna ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
jazyka, a to se zaměřením na mluvený projev. První část práce je věnována vymezení pojmu říčinám jejich vzniku. Součástí teoretické části je také rozbor korektivních strategií a problematika korekce chyb v projevu žáka. Poznatky z teoretické části jsou dále uplatněny v praktické části práce. Ta obsahuje dvě případové studie, které jsou předmětem analýzy užívaných korektivních strategií hodině francouzského jazyka na základní škole. Praktická část pokračuje dotazníkovým šetřením provedeným mezi učiteli a žáky. Dotazník je koncipován tak, aby byla možná komparace názorů žáků a učitelů na jazyků. Učitelé jsou tázáni zejména na postupy, které užívají při práci s projevu, zatímco u žáků se otázky zaměřují na jejich pocity, které v gie vyučujících vzbuzuje. Cílem práce bylo porovnat názory učitelů a žáků na chybou, poukázat na složitost celé problematiky a její důležitost v KLÍČOVÁ SLOVA
Nejčastější chyby v technice obřího slalomu mužů
Havel, Jan ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název: Nejčastější chyby v technice obřího slalomu mužů Cíle: Cílem práce je zjištění nejčastěji vyskytujících se chyb v technice obřího slalomu mužů v komparaci s technikou USSA, stanovení možné příčiny, důsledku a nápravy. Metody: V této práci je využita metoda rešerše pro rozbor techniky obřího slalomu a metoda analýzy ke zpracování dat z ankety. Dále byla využita metoda komparace k porovnávání chyb či malých odchylek s technikou. Ke sběru dat byla využita anonymní anketa. Výsledky: Na základě ankety byly zjištěny nejčastější chyby v technice obřího slalomu mužů v nejvyšší soutěži na území ČR. Díky porovnání těchto chyb s technikou obřího slalomu popsanou v teoretické části práce bylo možno stanovit možné příčiny a důsledky těchto chyb a navrhnout způsob nápravy. Klíčová slova: technika, obří slalom, chyba, náprava
Žákovské strategie řešení úloh na ZŠ a SŠ
Hoffmann, Jan ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Mošna, František (oponent)
Diplomová práce Žákovské strategie řešení úloh na ZŠ a SŠ přináší pohled na problematiku, která je nastíněna názvem. Přitom je zacílena na žákovské strategie řešení úloh, které úzce souvisí s informační gramotností. V práci nejprve vymezuji základní pojmy pro oblast slovních úloh. Následně se zaměřuji na teoretické poznatky z oblasti samotných strategií řešení úloh. Obsahem experimentální části práce je průzkum žákovských řešení osmi vybraných úloh, pomocí kterého jsem hledal odpověď na tři základní otázky této práce. Samotný experiment je rozdělen do dvou větví. Jedna větev experimentu probíhala na nižším stupni víceletých gymnázií, druhá na vyšším stupni víceletých gymnázií a v malé míře i na střední škole. Teoretická část obsahuje pohledy různých autorů na problematiku úloh a slovních úloh. Tyto jednotlivé přístupy představuji a porovnávám. Výsledkem je vymezení pojmů potřebných pro experimentální část práce. Hlavním cílem experimentální části práce je nalezení odpovědí na tři základní otázky této práce, s využitím údajů z nižšího i vyššího stupně víceletých gymnázií. Zaměřil jsem se přednostně na úlohy zahrnující oblast práce s daty, závislostmi a statistikou, která také úzce souvisí s využitím algebraických zápisů a problematikou matematických funkcí. Úlohy pro experimentální část práce jsem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.