Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reconstruction of conductor movement and monitoring of high voltage lines
Černín, Kamil ; Lilien, Jean-Louis (oponent) ; Toman, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with overhead power lines movement monitoring. This may cover voltages from 70 kV to 400 kV. Sensors are placed on the conductors and the main objective is to evaluate their mechanical behaviour from low frequencies (fraction of Hz) to high frequencies (some tens of Hz). This document has evaluated the possibilities to reproduce large low frequency movements as those observed in large turbulent wind, short-circuit, ice shedding, galloping or any other cause. This aims to help operators and designers make decisions. The robustness of the development includes the introduction/combination of new sensors, the appropriate mathematical development needed to reproduce what has been measured and this has been done on records obtained either by simulations, laboratory tests or actual measurements on line.
Mechanismy odpružení pro zlepšení jízdního komfortu
Kuric, Michal ; Porteš, Petr (oponent) ; Bradávka, Marek (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá zhrnutím mechanizmov odpruženia, ktorých cieľom je zlepšenie jazdného komfortu. Zároveň definuje základnú veličinu ovplyvňujúcu kvalitu jazdy z hľadiska odpruženia . Súčasne poukazuje na možnosti budúceho vývoja.
Studie rozmístění dílů SCR systému na traktoru s pevnostní analýzou vybraných komponentů
Polnický, Václav ; Hrdlička, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá úpravou výfukového systému pro splnění emisních norem Stage IV. Jsou probrány mechanismy vzniku emisních složek a systémy nutné pro jejich snížení. Součástí je analýza umístění komponent systému vstřikování AdBlue. Stěžejní část práce se zabývá konkrétním konstrukčním řešením výfuku obsahující filtr pro zachycení pevných částic, stejně tak jako filtr pro redukci oxidu dusíku. Je provedena pevnostní analýza zahrnující problematiku vibrací, svarů, únavy a živostnosti. Práce je vytvořena pro firmu Zetor Tractors a.s. .
Analýza dynamických účinků působících na železniční výhybky
Vukušičová, Daniela ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na měření a analýzu dynamických účinků v železničních výhybkách. V rámci práce byly porovnány dvě výhybky stejného typu s odlišnou pružností v uzlu upevnění. Pozornost byla zaměřena na oblast srdcovky výhybky, kde dochází k největším dynamickým účinkům. Cílem práce je srovnání srdcovek výhybek z hlediska dynamického chování a stanovení vlivu zpružnění uzlu upevnění na šíření dynamické energie konstrukcí. Součástí práce je také volba vhodné metodiky měření a návrh matematického aparátu pro vyhodnocení dynamických dějů ve výhybkách.
Konstrukce experimentálního zařízení pro trvanlivostní zkoušky ložisek
Frejlich, Tomáš ; Dvořák, Antonín (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a následnou realizací funkčního prototypu experimentálního zařízení pro trvanlivostní zkoušky ložisek. V první části se práce zaobírá přehledem současného stavu poznání a shrnuje informace o testování trvanlivosti ložisek. V další části práce následuje návrh, výběr a rozbor optimální konstrukční varianty. Poslední část práce se zabývá ověřením funkčnosti prototypu testováním trvanlivosti ložisek a vyhodnocením dat naměřených při testování.
Uložení pohonné jednotky v karoserii
Dúlovcová, Gabriela ; Vopařil, Jan (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Hlavným cieľom tejto práce je zdôvodniť a popísať rôzne koncepcie lôžok, ktoré eliminujú vibrácie pohonnej jednotky v karosérii u osobných automobilov. Ďalšou časťou je porovnanie jednotlivých koncepcií z konštrukčného hľadiska a vlastností. V závere práce je ich zhodnotenie a navrhnutý možný budúci vývoj.
Vyvažování hydraulických strojů
Buben, Marek ; Soukup, Lubomír (oponent) ; Nováková, Naděžda (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší, zabývající se problematikou statického a dynamického vyvažování rotorů. První část této práce slouží k vymezení základních pojmů spojených s problematikou vyvažování. Dále se v této práci pojednává o typech nevývah a obecných metodách vyvažování, přičemž poslední část je věnována popisu a funkci zařízení, sloužících k řešení statické a dynamické nevyváženosti v praxi.
Reducing vibration and noise of bearings
Nejeschleba, Martin ; Prostredník, Daniel (oponent) ; Jankových, Róbert (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the issue of bearings noisiness. The bearings noisiness appears as a negative phenomenon in all the mechanical devices that generate any kind of movement. Analysis of this phenomenon enables to analyse the technical condition of the bearing and predict its defects as well. The theoretical part of the thesis is devoted to the vibration diagnostics and noisiness diagnostics, which are deeply linked. The practical part of the thesis deals with the real problem of the bearing’s noisiness in the engineering company. The main asset of this thesis is a design and successful implementation of the measures, which reduce noisiness of the selected type of the bearing.
Systémy pro zlepšení bezpečnosti jízdy
Rektořík, Jiří ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Suchý, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na popis a měření charakteristických veličin, které ovlivňují jízdní komfort, a podílí se tím pádem na bezpečnosti při jízdě. Zabývá se nejen veličinami, ale také komfortem v kabině řidiče a optimálním nastavením jejich prvků.
Analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce
Hajniš, Jan ; Vukušič, Ivan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Titul a jméno autora: Jan Hajniš Instituce: Vysoké učení technické v Brně, fakulta stavební Ústav železničních staveb Veveří 331/95, 602 00 Brno Obor: Konstrukce a dopravní stavby Název práce: Analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce Vedoucí práce: Prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. Počet stran: cca 70 + přílohy Počet příloh: cca 40 Rok obhajoby: 2012 Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy (modelování), také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu (přímo v koleji). Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Proto je vhodné jednotlivé konstrukce ověřovat měřením. Náplní bakalářské práce tedy bude experimentální analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce. Dynamické účinky jsou přitom nežádoucími fyzikálními jevy při provozu každé trati, a proto je nutné je co možná nejvíce redukovat. Výsledek této zkoušky proto pomůže pomocí softwarového programu a měřící soustavy přesněji určit výhody, nevýhody použití výhybkových soustav, nebo i navrhnout jejich vylepšení či dimenze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.