Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 218 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání rychlosti vozidla chodcem
Rak, Martin ; Semela, Marek (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti vozidla z pohledu chodce. Teoretická část se skládá z rešerše smyslového vnímání člověka a konstrukce motorových vozidel. V praktické části je navrženo a popsáno provedené měření, které poskytlo data potřebná k následnému vyhodnocení různých faktorů a jejich vlivu na přesnost odhadů rychlosti vozidla.
Design interiéru autonomního rodinného automobilu
Šimala, Lukáš ; John, David (oponent) ; Haltof, Vladimír (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá designom rodinného autonómneho vozidla, ktoré je určené pre prepravu štyroch až piatich osôb. Práca obsahuje analýzu súčasných vozidiel a taktiež konceptov, na základe ktorých sa vyvodí smerovanie v oblasti mobility. Cieľom tejto diplomovej práce je vytvorenie návrhu interiéru, ktorý zohľadní očakávaný spoločenský, technologický a hospodársky vývoj.
Mechanickohydraulický model rekuperace energie vozidel
Pisklák, Jan ; Vrbka, Martin (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce rešeršně zpracovává matematicko-fyzikálního model rekuperace kinetické energie vozidla, kterým se zabýval A. Pourmovahed a kolektiv. Využívá metodu determinovaných tepelných časových konstant. Navazuje na vědecké studie Greena W. L. a Otise D. R.. Zahrnuje analytické zpracování, které je poté porovnáno s experimentálními výsledky.
Možnosti zjišťování vlivu elektronických stabilizačních systémů podvozku na jízdní dynamiku vozidla
Bilík, Martin ; Vémola, Aleš (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi zjišťování vlivu elektronických stabilizačních systémů podvozku na jízdní dynamiku vozidla. V úvodní části je proveden teoretický rozbor jízdní dynamiky vozidel. Dále je proveden popis některých stabilizačních systémů a situací a způsobu jejich řešení pomocí těchto systémů. V kapitole 6.2.1 je popsána metodika praktického experimentu, kterým je možné vliv stabilizačního systému podvozku vozidla na jeho jízdní dynamiku zjistit. V následující kapitole je popsán provedený experiment a jsou interpretovány naměřené hodnoty. V předposlední kapitole je provedena simulace tohoto experimentu pomocí simulačního softwaru Virtual Crash. V poslední kapitole je provedeno vyhodnocení provedeného experimentu a srovnání výsledků s výsledky pomocí simulačních programů při stejných vstupních podmínkách. V závěru jsou shrnuty výsledky této práce.
Design elektrického užitkového terénního vozidla
Jakubík, Norbert ; Pelikán, František (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Predmetom mojej diplomovej práce je vytvoriť zaujímavý moderný dizajn elektrického úžitkového terénneho vozidla v súlade s technickými, ergonomickými a estetickými požiadavkami na tento produkt. Cieľom je vytvoriť výhľadový koncept, designovú štúdiu terénneho vozidla s korbou pre dvoch pasažierov.
Analýza naměřených dat z nárazových zkoušek - kolmé střety
Tillhonová, Veronika ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá nárazovými zkouškami. Mnoho mezinárodních organizací se specializuje přímo na provádění nárazových zkoušek. Nárazová zkouška simuluje střet vozidel. Simulují se tři nejběžnější střety čelní, boční a zadní. Diplomová práce se zaměřuje na střety boční. Boční střety jsou charakteristické tím, že první vozidlo je poškozené v přední části a druhé v boční části. Naměřená data z těchto zkoušek byla vyhodnocena za účelem získání deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidel. Z deformační energie byly spočteny ekvivalentní energické rychlosti jednotlivých vozidel. Hodnoty EES byly vyhodnoceny různými metodami využívané ve znalecké praxi a porovnány. Nárazové zkoušky byly simulovány za účelem objasnění pomoci znalcům při analýze dopravních nehod.
Electric cars as the ecological future of transport
Mironova, Alexandra ; Walek, Agata (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
The goal of this bachelor thesis is to describe electrical means of transport with regard to their impact on the environment in comparison with conventional means of transport. The introduction compares gasoline cars and electric vehicles and their impact on the environment. The next chapter describes the historical background of the electric car. The following section discusses several types of electric vehicles and describes their properties. The last chapter explains the impact on the environment and suggestions for improving the ecological situation
Vliv moderních prvků pasivní bezpečnosti na ochranu posádky vozidla
Vostrejž, Jan ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce z oblasti problematiky pasivní bezpečnosti, dopravní nehodovosti a zdravotních následků účastníků silničních dopravních nehod je zaměřena mj. na vytvoření přehledu moderních prvků pasivní bezpečnosti především osobních automobilů. Zabývá se jednotlivými prvky systému pasivní bezpečnosti a jejich vlivem na posádku vozidla. Popisuje princip činnosti, zejména airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů, zahrnuje řešení omezovače napínací síly v bezpečnostním páse a dalších prvků, které mají za úkol snížit následky při dopravní nehodě. Použití moderních prvků pasivní bezpečnosti poskytuje zvýšenou ochranu pro posádku a eliminuje vznik poranění posádky. Uvedená technická problematika proto úzce souvisí se zdravotnictvím a zejména odvětvím Soudního lékařství z oblasti poranění osob ve vztahu k typům a charakterům nehod, případně užitím bezpečnostních prvků. Dále jsou zde ukázány skutečné dopravní nehody, při kterých došlo k usmrcení či poranění posádky s analýzou mechanismu vzniku zranění osob při užití či neužití bezpečnostních prvků.
Kontrola identifikátorů vozidel
Motúz, Ondřej ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Motl, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou identifikátorů osobních vozidel a jejich částí. Uvádí přehled o dostupných identifikátorech, které se vyskytují na vozidlech. Je popsáno jejich složení a význam. Dále se práce věnuje možnému padělání a pozměňování identifikátorů a uvádí možné způsoby odhalení manipulace s těmito identifikátory. Praktickou část tvoří návrh metodiky pro kontrolu vozidla na základě jeho identifikátorů. Dále byl zpracován katalog identifikátorů vozidel Škoda, který poskytuje komplexní přehled pro modely dané značky.
Dvanáctiválcové motory BMW
Macek, Libor ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Bakalářská diplomová práce se zabývá zmapováním výroby dvanáctiválcových motorů automobilky BMW, v souladu s platnou soudobou legislativou. V práci je rozpracována problematika konstrukce jednotlivých motorů a materiály s ohledem na současné požadavky. Začátek bakalářské diplomové práce se věnuje historii značky, tzn. založení značky, zakladatelům, prvním vyrobeným kusům, vývoji značky a v neposlední řadě také kultovním vozům. Automobilka v roce 2012 oslavila výročí 25 let dvanáctiválcových motorů. Třetí kapitola se věnuje označení motorů. Jelikož je to komplikované pro pochopení, tak jsem princip označení automobilů rozepsal. Další kapitola je nejobsáhlejší, protože obsahujevýpis motorů, včetně jejich popisu a srovnání s konkurencí. Kromě osobních automobilů je práce krátce zaměřena na motory sportovních automobilů a na prototypy, které nikdy nebyly sériově vyráběny. Poslední kapitola se věnuje použité technice, především variabilnímu časování ventilů a variabilnímu zdvihu ventilů. Kromě toho se zaměřuje na High Precison Injection, Elektronické ovládání škrticích klapek, CAN-Bus a okrajově také na TwinPower Turbo. V závěru bakalářské práce je uveden seznam literatury, seznam tabulek a seznamu obrázků všech motorů nebo vysvětlující obrázky použité techniky. Všechny motory, které se používali do normálních osobních automobilů, jsou srovnány se soudobou konkurencí. Kromě BMW dvanáctiválcové motory totiž používali také Mercedes-Benz, Jaguar a Audi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 218 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.